Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

va cer ajutorul pentru constructia unei eoliene verticale


Vizitator florian amfim

Postări Recomandate

Alternatorul este nepotrivit pentru o eoliană, numai excitația consumă peste 1A !!!. Poate dacă înlocuiești bobina rotorului cu magneți neodim ar fi rentabil.Și mai e și frânarea dintre rotor și stator la generatorul cu miez magnetic.Până la urmă cea mai bună soluție rămâne tot varianta de generator cu magneți neodim și bobine fără miez magnetic, o mare problemă o constituie prețul magneților însă.

Link spre comentariu

Varianta generatoarelor fara miez este cea mai simpla dar este de domeniul trecutului. Daca se calculeaza corect diagonala pe care se dispun magnetii fata de fantele statorului sau fata de miezul bobinelor  franarea de reduce la m inim datorita faptului ca fortele de atragere si franare se autoanuleaza.

Un coleg se al nostru a demonstrat asta modificand un motor asincron. Dar cel mai mare avantaj este ca  miezul permite tranferul campului magnetic la o distanta de 10 ori mai mare decat aerul, si se reduce ce cateva ori necesarul de sarma pentru aceiasi putere. Desi e o munca de precizie in acest caz,si mai multa migala costurile per watt scad considerabil. E  necesara mai multa acuratete, mai putina sarma si magneti. Am studiat forumurile rusesti si pot sa spun ca avem de invatat multe de la ei

Link spre comentariu

Iata ca usor, usor se demonstreaza ca mai e loc de a mari randamente si a scade costuri, lucru demonstrat deja la transformatoare. Trebuie de inteles ca de acea franare nu ai cum sa scapi indiferent de ce metoda sau tehnologie se aplica, daca vrei energie!; este reactia fireasca dintre 2 campuri magnetice.

Link spre comentariu

La generatoarele cu miez  mai apare forta de franare suplimentara datorita atractiei dintre magnet si miezul de fier. Dar dupa cum am spus, daca e calculat unghul de torsionare fata de fanta  fortele pot fi diminuate considerabil. Desigur ca nu vor disparea complet dar cum spunea un coleg, la invartirea cu mana a rotorului aproape ca nu simtea opunerea lui.

Link spre comentariu

Iata ca usor, usor se demonstreaza ca mai e loc de a mari randamente si a scade costuri, lucru demonstrat deja la transformatoare. Trebuie de inteles ca de acea franare nu ai cum sa scapi indiferent de ce metoda sau tehnologie se aplica, daca vrei energie!; este reactia fireasca dintre 2 campuri magnetice.

la fiecare aliniere a magnetului cu dintele statorului, se simte o agatare ! ...

nu este f greu sa imparti aceasta agatare pe toata lungimea dintelui! ...ptr a scapa de acest "fierastrau" ! ...

vezi rasucirea pe care o are rotorul (tolele) dintr-un motor asincon ! ...

aveam un pdf, pe aceasta tema ! ...in engleza! ...o sa incerc sa-l urc!

bafta

Editat de 9victor
Link spre comentariu

Nu e o simpla agatare. Cand se apropie de dinte are loc o accelerare a rotatiei, in dreprul nu in repaos iar cand incearca sa se departeze apare franarea despre care vorbim. Magnetii trebuie pozitionati in asa fel incat un magnet sa se afle in echilibri de forte, atlul la pozitia accelerarii  maxime si altul la pozitia franarii maxime. Astfel fortele se neutralizeaza reciproc..Am prezentat varianta ideala in realitate e pe aproape. Rasucirea magnetilor pe stator  e solutia insa trebuie facuta dupa cum a spus colegul in postarea precedenta cu exactitate.Asta e marele dezavantaj al generatorului cu miez de fier. E mai greu de construit  cum trebuie.

Editat de aureliu67
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări