mihaighe Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Altminteri, nu stiu daca eu nu vad bine, sau colegul @mihaighe? Dupa cum percep eu contactele de pe diode, ambele sunt de acelasi tip.Depinde cine a desenat schema ,mai pot fi greseli si la tiparire,dar este clar ca trebuie un contact NC si unul ND (daca vorbim la general),am lucrat ani buni la intretinere si la masinile de rectificat si asa este.Daca ne uitam pe schema pusa de tine RPO 200 vedem ca un contact nu este notat si cu siguranta nu este al lui 4d2.Pot fi contacte NO daca sant de la 2 contactori diferiti unul de magnetizare (cred ca 4d2 dupa schema) si unul de demagnetizare (4d3 ),oricum comanda de mag/demagnetizare se face din cheie de comanda cu 3 pozitii 1/0/2 pe schema este figurata este reprezentata dar nu este denumita si nu este data diagrama de comutare.Toata explicatia este pentru plansa unde initiatorul topicului a incercuit contactele si le-a notat cu 1 si 2 .In cealalta plansa se vede clar tot ce am spus mai sus-2 contacte NO dar pe 2 contactori diferiti 4d2 si 4d3 care au si interblocaj intre ei(pentru cazul ca se defecteaza cheia de comanda sau ramane un contact lipit). Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Schemele nu sunt desenate de mine. Eu le am tot de pe forum. Si anume de pe topicul Documentatie, unde au fost postate de @SOLDAN CONSTANTIN. Legatura insa nu mai este activa (viewtopic.php?p=858056#p858056) si ca atare le-am copiat din fisierul salvat de mine. Deci orice greseli de acolo, nu imi sunt imputabile. Da! In cealalta schema apar intr-adevar contactele de la 4d2 si 4d3, dar tot de acelasi tip sunt. Oare desenatorul sa fi repetat in doua randuri aceeasi greseala? Nu cred. Daca tu ai lucrat ani buni acolo unde se depanau, eu in schimb am lucrat ani buni acolo unde se concepeau/desenau. O schema trecea prin multe randuri de verificari, pana era data la copiat. Apoi, daca existau totusi greseli, ele erau semnalate de cei care lucrau pe baza lor si corectate in original, de unde apoi se re-copiau. Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Da! In cealalta schema apar intr-adevar contactele de la 4d2 si 4d3, dar tot de acelasi tip sunt. Oare desenatorul sa fi repetat in doua randuri aceeasi greseala?Acolo este bine ca este un contactor de magnetizare si unul de demagnetizare,aceste scheme sant de la 2 masini romanesti,la altele tipuri(cehesau rusesti de exemplu) era un singur contactor dar cu blocaj mecanic si care lucra in impuls(un impuls al cupla,altul il decupla ) si care pastreaza starea si daca este oprita alimentarea lui. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Eu cred ca schemele, cu mici diferente, cum ar fi rezistenta reglabila, sau existenta pe RPO200 a doua contactoare 4d2 in paralel (probabil au fost necesare mai multe contacte in schema) sunt in linii mari aceleasi. Deci in schema lui RPO200, lipseste codul contactului lui 4d3 de la dioda din stanga. De aceea am si fost derutat de codul 4b1, care parea ca este atasat contactului diodei din dreapta. In realitate, cred ca a fost o scapare colectiva a lantului de verificare a desenului. Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 Oricum idea este sa inteleaga si cel care a intrebat de ce sant 2 diode si o singura rezistenta.Cred ca daca are ceva cunostinte se poate ghida dupa schemele prezentate ca principiul de functionare este la fel daca masina este romaneasca. Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 27, 2013 Partajează Postat Noiembrie 27, 2013 pe RPO200 a doua contactoare 4d2 in paralel (probabil au fost necesare mai multe contacte in schema) .Asa este pe vremea acea erau contactori de comanda cu maxim 8 contacte si de aceea se multiplicau contactele cu un al 2-lea contactor. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 O alta chestiune pe care nu o realizam, este de ce nu apar in schema contactele releelor 4s1 si 4s2. M-am gandit la asta toata noaptea. Presupun deci, ca desi in schema se foloseste simbolul pentru solenoizii releelor, elementele 4s1 si 4s2 sunt de fapt solenoizii celor doua platouri magnetice. Asta ar explica si de ce imi apar figurati si codificati in schema pinii conectorilor. In tabloul electric se regasesc doar acesti conectori, in timp ce solenoidul este inglobat in miezul magnetic al platourilor care sunt fixati pe masa masinii. Un alt element care conduce la aceasta concluzie, este faptul ca simbolul elementelor 4s1 si 4s2 au un al treilea conductor legat la impamantarea sistemului. Acest amanunt nu se regaseste de obicei la un releu.@coco243: Care este de fapt problema de care te-ai lovit? Ce anume nu merge cum trebuie? Cred ca ar trebui sa explici cu mai multe amanunte. De asemenea, vezi ce scrie pe o eventuala eticheta atasata platourilor magnetice. Ma intereseaza indeosebi informatii referitoare la puterea disipata pe rezistenta interna a solenoizilor platourilor, sau eventual curentii care circula prin acestia. Nu ar fi rau sa verifici valoarea rezistorului 4r3 si eventual sa masori valoarea lui 4r1. Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Presupun deci, ca desi in schema se foloseste simbolul pentru solenoizii releelor, elementele 4s1 si 4s2 sunt de fapt solenoizii celor doua platouri magnetice.Da asa este scrie si in legenda plansei de RPO320. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Oricum idea este sa inteleaga si cel care a intrebat de ce sant 2 diode si o singura rezistenta...Referirile le fac la schema RPO200. Diodele se deschid doar la supratensiuni periculoase, asa cum ai relevat tu, iar rezistorul 4r1, are rolul de a limita curentul prin ele. Una dintre diode actioneaza doar la magnetizare, cealalta doar la demagnetizare. Magnetizarea si demagnetizarea fiind doua procese la care curentii au sensuri inverse, toate combinatiile de contacte concura de fapt la schimbarea polaritatii la bornele solenoidului platoului respectiv. La platoul II, care este alimentat la 24 V, pericolul supratensiunilor este mult diminuat si de aceea aceste diode lipsesc. Rezistenta reglabila 4r3 asupra careia s-a facut atata tapaj mai sus, nu are decat rolul de a produce o cadere de tensiune continua de aproximativ 86 V, deoarece foarte probabil lampa de semnalizare 4h1, are tensiunea nominala de 24 V. Aceasta rezistenta lipseste in circuitul al doilea, deoarece lampa de semnalizare 4h3, este alimentata direct la 24 V. Releele de curent 4d5 si 4d6 sunt pentru alternativ si anclanseaza doar la trecerea unui anumit curent prin solenoidul lor. Datorita contactelor 4d5 si 4d6 in derivatie pe circuitul de alimentare al contactorului 4d1, acesta va sesiza lipsa de functionare a cel putin unuia dintre platouri si prin contactele sale va face un blocaj general al masinii. Este firesc acest lucru, deoarece in lipsa functionarii a cel putin unuia dintre cele doua platouri, orice piesa aflata pe oricare dintre ele va fi aruncata de piatra de rectificat, putand provoca accidente. Nu pot sa imi dau seama ce rol are contactorul 4d4, deoarece la schema lui RPO200 nu exista text in caseta corespunzatoare, iar la schema lui RPO320, textul este indescifrabil. Intre schemele corespunzatoare celor doua masini, exista la prima vedere urmatoarele deosebiri. La schema RPO320, ambele platouri sunt actionate la 110 V si de aceea exista doua rezistente (fixe) pentru limitarea tensiunii la 24 V pe lampile de semnalizare 4h1 si 4h2. Grupul de diode 4p2 si 4p3, realizeaza limitarea salturilor de tensiune pentru ambele solenoide. La schema RPO320, elementul 4d5 nu mai este un releu de curent, ci un contactor care comanda functionarea masinii cu ambele platouri in functiune. Acest contactor este cuplat manual de catre operator, prin "cheia" cu doua pozitii 4b4. Comanda contactoarelor de magnetizare/demagnetizare 4d2/4d3, este realizata de asemenea manual de catre operator din "cheia" cu trei pozitii 4b2. La schema RPO200, exista de asemenea o "cheie" cu trei pozitii pentru manevrare, dar necodificata. Presupun ca ar trebui sa poarte aceeasi codificatie, ca si la RPO320. Cam asta ar fi functionalitatea in mare a celor doua scheme. Banuiesc ca in cazul acesta, este vorba despre o masina de rectificat plan orizontala de tipul RPO320, dar care are adaptata schema de la RPO200. Link spre comentariu
coco243 Postat Noiembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Multumesc pentru atentie tuturor,gica70 mi-a deschis ochii cu rolul diodelor si a rezistetei variabile in postul 8 si ii multumesc foarte mult.@ola_nicolas si @mihaighe, am atasat un caz din cele 2 in postarea mea nr. 7, dupa realitatea din dulapul electric, unde nu intelegeam de ce dioda este polarizata invers, dar gica 70 m-a lamurit.Ca sa fiu lamurit cu siguranta am cerut si scheme in caz ca le avea cineva, si ma gandeam ca cineva s-a mai lovit de acest circuit de alimentare a platoului electromagnetic.Acum sunt aproape sigur ca principiul de functionare este cel al schemei pt. RPO 200, iar contactul nr. 2 este contact NO al lui 4d3.Ca sa intru putin in detaliile istorice:Aveam prin depozitul firmei o masina de rectificat RPO320 reconditionata electric, a trebuit sa o pun in functiune, dar din dulapul electric lipsea puntea redresoare, am pus una noua si in momentul cand am dat drumu la magnetizare a inceput sa iasa fum din rezistenta variabila.Din acest moment m-am uitat cu o mare nedumerire la bucata de textolit cu cele doua diode, la vremea aceea nici nu stiam ca sunt diode, pt ca aratau ciudat, sunt din metal, pt ca sunt de curent mare probabil, noroc cu google-ul. Cum am aflat ca sunt diode le-am sunat capetele, una dintre ele avea continuitate si intr-un sens, si in altul, deci am presupus ca e stricata ( paraca asa se verifica diodele daca sunt bune, se verifica continuitatea si pe o parte si pe cealalalta ).Am cautat cu multa insistenta prin magazie si am gasit de la antecedentii mei mai batrani o cutie cu diode asemanatoare, tot din astea metalice, le-am inlocuit, am strans din dinti, m-am rugat la Dumnezeu si a mers, apoi eram stresat pt ca nu stiam cu adevarat ce am facut.Apoi m-am apucat sa studiez circuitul si nu imi dadeam seama de ce sunt puse in circuit polarizate invers aceste diode, iar gica70 m-a lamurit -> deoarece bobina platoului are inductanta foarte mare.Deocamdata masina e in probe de o saptamana asa. Frica mea cea mare era sa nu se arda bobina platoului elecromagnetic. Dar vad ca rezista :)Va multumesc tuturor pentru atentie. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 ...nu imi dadeam seama de ce sunt puse in circuit polarizate invers aceste diode, iar gica70 m-a lamurit -> deoarece bobina platoului are inductanta foarte mare...Reciteste complet postarea mea anterioara, care face un rezumat al functionalitatii circuitului. Faptul ca solenoizii au o valoare foarte mare, cumulat cu o tensiune continua de valoare mare, impun existenta diodelor acolo. Polarizarea inversa, se datoreaza in schimb faptului ca una ofera protectie la magnetizare, iar cealalta la demagnetizarea solenoizilor, regimuri de lucru la care curentii se inverseaza in circuit. Ele exista numai daca alimentarea se face cu curent continuu cu tensiunea de 110 V. Daca alimentarea se face insa la tensiune joasa, de 24 V, nu mai sunt necesare, asa cum este cazul circuitului celui de-al doilea platou la schema RPO200. Link spre comentariu
Vizitator gabiPIT Postat Septembrie 11, 2014 Partajează Postat Septembrie 11, 2014 O rugaminte am si eu la dumneavoastra.Daca a demontat cineva un platou electromagnetic as dori si eu niste poze.Eu am unul cu bobinajul intrerupt si nu am desfacut niciodata.Daca ma puteti ajuta si pe mine in aceasta privinta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 12, 2014 Partajează Postat Septembrie 12, 2014 A existat un topic in care cineva dadea niste detalii tehnice constructive despre un platou magnetic pentru masinile de rectificat plan RPO 200, dar toate atasamentele s-au pierdut in vara lui 2011, la fel ca la majoritatea topicurilor initiate anterior. Totusi textele postarilor s-au pastrat si poti desprinde multe concluzii de acolo - http://www.elforum.info/topic/46210-masa-electromagnetica/?do=findComment&comment=450661 P.S. Un atasament imagine cu forma si dimensiunile canalului unde se amplaseaza bobina s-a pastrat in arhiva mea si l-am reasezat la locul sau, daca te ajuta - http://www.elforum.info/topic/46210-masa-electromagnetica/page-2?do=findComment&comment=467060 Link spre comentariu
Tudor Chiteala Postat Ianuarie 1, 2020 Partajează Postat Ianuarie 1, 2020 Va rog daca ma poate ajuta cineva cu schema electrica a masinii de rectificat plan RPO200 varianta complexa,multumesc? Link spre comentariu
bogdan_luben Postat Februarie 14, 2020 Partajează Postat Februarie 14, 2020 Are cineva schema electrica pentru o masina de rectificat plan RPO200? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum