cearda Postat Noiembrie 20, 2013 Partajează Postat Noiembrie 20, 2013 Va salut,as dori sa stiu daca as rebobina un asemenea motor cu sarma mai groasa ar creste putere de invartire la bormasina si as putea alimenta bormasina la mai putini volti?S-au care ar fi efectul daca as rebobina cu sarma mai groasa?Va multumesc. Link spre comentariu
c_anicai Postat Noiembrie 20, 2013 Partajează Postat Noiembrie 20, 2013 cred ca dupa rebobinare vibreaza Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 20, 2013 Partajează Postat Noiembrie 20, 2013 Ar creste puterea, dar nu ar mai face fata acumulatorul consumului.Deci putere mare pe timp scurt, plus ca s-ar mai dezechilibra si rotorul. Link spre comentariu
traianpop Postat Noiembrie 21, 2013 Partajează Postat Noiembrie 21, 2013 Si poate ca are si variator de turatie, electronic. Acesta va face fata noului curent consumat de motor?Dar cuplul mecanic al mandrinei va rezista la solicitari mai mari?...Nu ati mentionat de ce vreti sa mariti puterea. Link spre comentariu
gcom61 Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 Valoarea puterii unui consumator este data de produsul tensiune*curent.Daca doresti schimbarea acumulatorului cu unul de voltaj mai mic,atunci ,pt a mentine puterea motorului ar trebuii rebobinat cu sarma mai groasa;aici din pacate vor intervenii alti factori(cum au precizat si colegii)vibratii,curent prea mare pt acumulatorul respectiv si variatorul de turatie.Un exemplu din aria auto;demontand un electromotor de U445 am constatat ca bobinajul statorului avea 4 bobine,2 cate 2 inseriate;la un alt electromotor de pe acelasi motor bobinele erau in paralel.Pt ca am avut de unde am defrisat cate o bobina din fiecare electromotor si erau identice;m-am gandit ca trebuie sa fie diferenta intre rotoare;am masurat rezistenta si era la fel ca si pasul de bobinaj si sectiunea conductorului.Am facut rost de un sunt de 1000A pe care l-am inseriat cu electromotorul respectiv si am masurat curentul consumat de fiecare electromotor ,practic in aceleasi conditii.In cazul celui cu bobine in paralel curentul de pornire=~400A;la cel serie =~270A.Ca si turatie ,ambele pareau sa aiba aceeasi turatie si in gol si in sarcina..... Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 22, 2013 Partajează Postat Noiembrie 22, 2013 In decursul timpului am incercat de cateva ori la bobinatori diferiti sa rebobinez rotoare.Asta pana in anii 90 ca dupa aia nici n-a mai fost nevoie,dar si meseriasii au fost "exterminati"cu tot cu ateliere.Unul singur a reusit sa-mi rebobineze un rotor care merge si in ziua de azi,la o masina de gaurit,in rest numai tentative nereusite,desi s-a depus tot interesul.Si atelierul lui s-a desfiintat,insa ce a bobinat omul ala,a fost mai bun ca din fabrica,si ma refer la statoare de motoare de putere,nu pocnitori chinezesti.De aici am tras concluzia ca nu e la indemana oricui sa refaca un rotor de motor electric.De altfel si el imi spunea ca prefera sa faca 3 statoare in locul unui rotor,si tot ar munci mai putin.Daca vreau un altfel de motor,mai fortos,cumpar unul si nu ma chinui cu rebobinatul...munca multa,rezultate zero sau cu minus,ca nici ce-ai avut nu mai ai in motorul sacrificat.Daca punem problema strict teoretic,raspunsurile deja au venit,dar practic sfatul meu e sa nu incerci ca-l strici degeaba. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum