Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Strung Fartools ML400-documentatie, pareri


Vizitator dobre_alex2003

Postări Recomandate

Ba am inteles foarte bine. Nici n-a fost vorba vreodata de schimbarea sensului. Ai sustinut ca: "Pai trei roti, nu trebuie sa folosesti decat la filetare pe stanga." - ceea ce e fals. eu am zis doar ca sunt situatii in care se folosesc 3 roti si altele in care se folosesc 4 - pentru acelasi sens - doar pentru alegerea raportului.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 39
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • almarghi

    9

  • DanuAL

    5

  • bcristian

    2

  • radu cnc

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

...Nici n-a fost vorba vreodata de schimbarea sensului...

Ba da. La filetele pe stanga, nu se face altceva decat sa se schimbe sensul de rotatie al surubului conducator, pentru acelasi sens de rotatie al universalului. Filetul se va incepe din partea stanga si se va finaliza in dreapta, dupa care se revine la capatul din stanga al filetului si se repeta faza. Strungul meu de banc de exemplu nu poate sa produca decat filete pe dreapta, deoarece nu am maneta de schimbarea sensului de avans si nici lira prevazuta cu doua axe intermediare. Mi-am proiectat una special in acest sens, dar inca nu m-am apucat sa o fac.
Link spre comentariu

aha,bun deci pt pas de 3 filet normal cate roti trebuiesc daca nu 3?

trebuie clar cele trei de care ai zis la inceput: 49/105 + 30. nu e niciun dubiu. ce observ, este ca avansul este de 10 ori mai mare ca la strunjire automata. se folosesc aceleasi roti si pt. avans 0.3mm. ceea ce n-am inteles este cum se face schimbarea 1:1 / 1:10. din poza reiese ca la prima roata (cea care se angreneaza cu "A'') ar fi 2 variante, dupa pozele ''decupate''

post-18733-139829711547_thumb.jpg

post-18733-139829711549_thumb.jpg

post-18733-139829711549_thumb.jpg

Link spre comentariu

Cea de a treia nu se afla pe lira, ci pe arborele sistemului cinematic de filetare, care iese din cutia papusii mobile - undeva sub fulia aceea.

roata ''c'' se pune pe axul in jurul caruia se roteste lira. acesta e de fapt capatul surubului de antrenare.
Link spre comentariu

pana acum suntem de acord: pe ax vine ''c'' (30); atunci pe lira vine roata ''b'' (105) sincron cu ''a'' (49), ''b'' fiind angrenata cu ''c''. daca prin rotirea lirei, ''a'' nu se angreneaza cu roata antrenoare, nu-mi vine decat gandul ca nu e roata care trebuie. din primele poze se vede ca si roata antrenoare are un surub (cruce) cu care se poate schimba. dobre_alex2003 poti sa ne faci o lista cu toate rotile pe care le ai? poate ne prindem care vine acolo. in momentul de fata, cati dinti are roata antrenoare? din tabel rezulta ca acolo se pun 2 feluri de roti in raport 1/10 una fata de cealalta, dupa nevoia de filet/avans automat, ceea ce mi se pare aberant. aia pare o roata de vreo 40-50mm diametru. una de 10 ori mai mare n-ar incapea in cutie. nu cumva mai e o maneta ceva undeva?@ola la tine cum e?

Link spre comentariu

Solutia este urmatoarea. Pe surubul conducator se pun doua distantiere, sau mai multe, astfel incat sa fie posibila montarea unui distantier si a celor doua roti sincron pe axul intermediar. Roata A (mai mica) se pune prima peste distantier, apoi o mica saiba distantier si cea de a 2-a roata (B) mai mare, care va angrena in acest fel cu C. Se fixeaza apoi axul intermediar intr-o pozitie in care rotile B si C sa angreneze in mod ferm. Prin rotirea lirei, roata mare (B) va trece peste roata de pe axul de la cutie, in timp ce roata A ar trebui in mod normal sa angreneze cu cea care vine din cutie, care nu se schimba, desi are un surub de fixare.

Link spre comentariu

...cu cea care vine din cutie, care nu se schimba, desi are un surub de fixare.

si atunci cum seface diferenta intre filet si avans automat? conform tabelului sunt aceleasi roti. uite aici panoul complet. e diferit de al tau?

post-18733-139829711559_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pentru avans normal, se utilizeaza doar doua roti A si C, dar care angreneaza in acelasi plan cu cealalta roata de pe arborele din cutie, care se roteste cu alta turatie. Deci cele doua roti se vor monta fara sa se ataseze initial distantiere. Daca cinematica este diferita (raporturile de transmitere ale diverselor angrenaje, sau diametrele primitive ale fuliilor) atunci va diferi si tabelul de roti de schimb. Vezi ca in partea stanga sus, imediat sub domeniul de turatii, este schematizata montarea rotilor in cazul filetarii. Pentru avans normal, schema ar trebui sa fie data in cartea tehnica.

Link spre comentariu

iar 49 trebuie sa calce pe prima(de la stanga la dreapta cum stai cu fata la strung,cea care se invarte mai repede) dintre cele 2 roti fixe care se invart odata cu universalul

Din desen si postul initial se pare ca cele 2 pinioane cuplate la axul principal nu sunt de fapt solidare, ci se rotesc cu viteze diferite.
Link spre comentariu

nu pare ca ar lipsi ceva. ai incercat sa desfaci SURUBUL (nu piulita) pe care l-am marcat cu galben in poza ta? foloseste o cheie mica (8 - 10 mm) si vei vedea ca axul se deplaseaza de-a lungul lirei. imposibil sa nu ajunga. pune o poza cu rotile care nu ajung unde trebuie.

Acuma am vazut postul lui @almarghi - are dreptate! Axu ala pe care e asezat pinionul, trebuie sa poti sa-l misti!!!
Link spre comentariu
Vizitator dobre_alex2003

in primul rand multumes pt interes,deci aveam asaalmarghi:eu cred ca trecerea de la 1/1 la 1/10 cum ii spui tu se face prin mutarea rotii A(49 in cazul de fata)pe prima roata ce vine din cutia universalului si in desen dacat e uiti filetele sant pe roata dinspre exerior iar strunjirea longitudinala are liniuta chia trasa dinspre roata din interior,nu am innumarat dintii dar cred ca cele 2 roti fixe sant egala atat ca numar de dinti doar ca au turatii la ochi cred ca intradevar de 10x diferite,de aici si faza cand am cuplat sania la avans automat era pe roata din exterior si sania a plecat racheta...scuze daca folosesc termeni gresiti repet nu sant de specialitate insa aici sant 90%sigur ca asa e oricum pe mine ma intereseaza pasul de 3mm cel mai mult..nicolas:am incercat exact ce ai spus tu(probabil ca exprimare nu a fost prea clara) nu merge sincer raman cam 3-4mm intre 49 si roata fixa exterioara,m-am gandit si eu ca cele 2 roti fixe sant montate gresit am incercat sa le scot dar nu e asa usor,la mine sant prinse cu un surub(-)si nu ai acces perpendicular pe el decat daca scoti si o roata de angrenare universal(cea pt curea trapezoidala fulie cred ca e mai corect..)e si roata asta cred ca trebuie o presa ceva nu are prindere pe surub nu am mai insistat am reusit cu o prelungire elastica sa desfac surubul ce fixeaza cele 2 roti fixe insa ele tot nu au iesit,cred ca au un sitem destul de complex acolo din moment ce sant practic lipite,identice dar una se invarte mult mai repede decat cealalta asa ca am luat invers problema am scos toate rotile dintate, si le am pe toate exact cele de pe tabel nici una in plus nici una in minus...in afara de asta nici nu am nici nu exista in tabel doua roti cu acelasi numar de dinti ,deci 90%si alea sant corecte si 90%ele vin montate direct din fabrica nu cred ca umbla nimeni la asa ceva...deci lira o am ,rotile le am ,gaurile de gihdaj le am am si surubl de fixare si ce o mai fi.. :) de ce nu se pupa???aveti cumva posibilitatea sa imi trimiteti o pagina din carte sau eventual chiar o poza cu o aranjare de roti pt filete cu pas mai mare,din ce vad eu nicolas ai un strung aproape identic doar ca alta culoare,iar almarghi daca nu gresesc ai acelasi tip?voi ai incercat pasul asta?legat de problema filetului pe stanga...e pe mine exact asta ma intereseaza sa fac pas de 3 pe un diametru de 21mm pe stanga,am un prototip la care lucrez acum si initial am vrut sa fac cateva bucsi etc la atelier dar eu o sa am multe incercari si pierdeam prea mult timp asa ca...sant strungar novice din pacate am luat acest strung fara carte...insa cautand carte pe forumurile de franta am rezolvat probelma filetului pe stanga,poza atasata e de la un strung fartool ml350(banuiesc ca e un pic mai mic si un pic diferit la viteze..),lista" 2" intentionez sa o execut doar ca as vrea sa fie ceva mai profi deceat cea din poza...si aici eu cred ca rotile trebuie sa ramana in aceiasi configuratie 49-105-30 doar ca mai intra in angrenaj un ax in plus(tot de confectiona) pt 105 si astfel avem schimbarea de sens..gresesc?multumesc

post-80574-139829711694_thumb.jpg

Link spre comentariu

Acolo la pinioanele ''gemene'' e ceva ciudat.In tabel se vede clar ca alea nu au nici o litera/notare! Nu sunt marcate decat rotile ce se schimba. Parca spunea cineva si se vede si in tabel, n-am observat pana acum, pe roata exterioara se monteaza restul pinioanelor ce contin pe A, B si C din tabel, pentru filetare si pe pinionul interior, dinspre universal, se monteaza pinioanele ptr. avans/strunjire. Deci cele doua pinioane vecine, nu se schimba sau cel putin nu sunt notate in tabel ca ar fi A sau B sau C.Pune totusi o poza mai mare. In poza postata, ai miscat lira, nici acum nu calca bine pinioanele?

post-67498-139829711765_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări