adi37male Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Aprinderea prin arc electric la o CT pe gaz face feste. Cand merge, cand nu merge. Uneori intra pe avarie (E2) din cauza intreruperii alimentarii electrodului , sau traful de aprindere (Brahma) are intreuperi. Rog pe cineva care se pricepe , sa ma ajute cum sa verific defectiunea. Nu stiu care dintre cele 3 piese : 1. Placa electronica ; 2. Bobina de aprindere Brahma 15kV;sau 3. Electrodul de aprindere , care ar fi defecte ? Am dezizolat cele 3 fire ( Alb ; Maro ; Albastru ) care alimenteaza Bobina de aprindere si am masurat tensiunea cand s-a inchis circuitul ( cand s-a dat comanda de prindere cca 5 sec) si am constatat urmatoarele : Alb + Maro = tesiune 200 V Alb + Albastru = tensiune 200 V. Iar cand comanda de aprindere este Oprita , am constat ca intre firele Maro si Albastru e circuit inchis ( are rezistenta Ohmica). Link spre comentariu
leoncris Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Face fite pe ACM , sau ... incalzire ? Link spre comentariu
adi37male Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Face fite pe ACM , sau ... incalzire ?Pe ACM e problema , Incalzirea merge perfect. Aprinderea face fitze asa cum am specificat. Link spre comentariu
adi37male Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Aprinderea prin arc electric la o CT pe gaz face feste. Cand merge, cand nu merge. Uneori intra pe avarie (E2) din cauza intreruperii alimentarii electrodului , sau traful de aprindere (Brahma) are intreuperi. Rog pe cineva care se pricepe , sa ma ajute cum sa verific defectiunea. Nu stiu care dintre cele 3 piese : 1. Placa electronica ; 2. Bobina de aprindere Brahma 15kV;sau 3. Electrodul de aprindere , care ar fi defecte ? Am dezizolat cele 3 fire ( Alb ; Maro ; Albastru ) care alimenteaza Bobina de aprindere si am masurat tensiunea cand s-a inchis circuitul ( cand s-a dat comanda de prindere cca 5 sec) si am constatat urmatoarele : Alb + Maro = tesiune 200 V Alb + Albastru = tensiune 200 V. Iar cand comanda de aprindere este Oprita , am constat ca intre firele Maro si Albastru e circuit inchis ( are rezistenta Ohmica). Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Cred ca ar trebui sa verifici circuitul de sesizare a flacarii, acolo de obicei se decalibreaza un condensator.Vezi ca si in circuitul de aprindere e un condensator intre 0,3-1uF/400V care mai face figuri la aprindere.Acel condensator se descarca periodic pe primarul trafului de inalta tensiune (bobina de aprindere) Link spre comentariu
adi37male Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Cred ca ar trebui sa verifici circuitul de sesizare a flacarii, acolo de obicei se decalibreaza un condensator.Vezi ca si in circuitul de aprindere e un condensator intre 0,3-1uF/400V care mai face figuri la aprindere.Acel condensator se descarca periodic pe primarul trafului de inalta tensiune (bobina de aprindere)Din cele 3 poze ale placii , se vede acel Cond de 0,3-1uF / 400 V ?Nu banuiesc unde ar fi pozitionat ? Si ca sa-l verific trebuie dat afara si masurat ? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Condensatorul este chiar langa mufa ce duce la bobina de aprindere. Pentru circuitul de supraveghere a flacarii, vezi unde duce firul de la electrodul de ionizare pe placa, acolo este circuitul repectiv. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Eventual poti inlocui condensatorul(1uF/400v);dar problema nu este din automatul de aprindere.Mult mai probabil este problema la vana de gaz(mizerie in interior,praf)care se deschide cu intarziere mare si atunci apare problema;lipsa gaz-lipsa flacara-E2.Deci urmaresti cand dai drumul la apa calda daca porneste imediat flacara,daca porneste imediat atunci(faci mai multe incercari pentru edificare)vana de gaz iese din discutie si ramane de verificat doar electrodul de aprindere/ionizare;la modelul acesta acelasi electrod face aprinderea cat si ionizarea(supravegherea flacarii dupa aprindere).Mai este posibil ca pe apa calda presiunea de gaz sa fie prea mare si flacara sa se desprinda de rampa de ardere si atunci electrodul ramane in aer si da aceiasi avarie E2.Ar fi bine sa apelezi la o persoana care face service la centrale termice si care are in dotare si un manometru pentru gaz sa faca niste masuratori.Presiunea gazului la intrarea in centrala trebuie sa fie intre 18~22mbar(recomandat la 20mbar) in regim dinamic.Daca valorile difera mult atunci se va incerca un reglaj de presiune din regulatorul de gaz din fata centralei;in caz ca reglajul nu este posibil trebuie inlocuit regulatorul.Apoi trebuie verficata presiunea minima de aprindere care trebuie sa fie intre 1,7~2mbar si presiunea maxima de 10~11mbar.Presiunea de aprindere se poate regla si din meniul service doar de o persoana care stie sa faca acest lucru in cunostinta de cauza;placa centralei are posibilitatea de a fi adusa in meniu service prin mutarea unui jumper.O alta cauza pentru care intra in E2 poate sa fie si supraincalzirea cazanului datorit depunerilor de calcar.In mare cam astia sunt pasii de urmat;in poza comdensatorul cu pricina. Link spre comentariu
adi37male Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Eventual poti inlocui condensatorul(1uF/400v);dar problema nu este din automatul de aprindere.Mult mai probabil este problema la vana de gaz(mizerie in interior,praf)care se deschide cu intarziere mare si atunci apare problema;lipsa gaz-lipsa flacara-E2.Deci urmaresti cand dai drumul la apa calda daca porneste imediat flacara,daca porneste imediat atunci(faci mai multe incercari pentru edificare)vana de gaz iese din discutie si ramane de verificat doar electrodul de aprindere/ionizare;la modelul acesta acelasi electrod face aprinderea cat si ionizarea(supravegherea flacarii dupa aprindere).Mai este posibil ca pe apa calda presiunea de gaz sa fie prea mare si flacara sa se desprinda de rampa de ardere si atunci electrodul ramane in aer si da aceiasi avarie E2.Ar fi bine sa apelezi la o persoana care face service la centrale termice si care are in dotare si un manometru pentru gaz sa faca niste masuratori.Presiunea gazului la intrarea in centrala trebuie sa fie intre 18~22mbar(recomandat la 20mbar) in regim dinamic.Daca valorile difera mult atunci se va incerca un reglaj de presiune din regulatorul de gaz din fata centralei;in caz ca reglajul nu este posibil trebuie inlocuit regulatorul.Apoi trebuie verficata presiunea minima de aprindere care trebuie sa fie intre 1,7~2mbar si presiunea maxima de 10~11mbar.Presiunea de aprindere se poate regla si din meniul service doar de o persoana care stie sa faca acest lucru in cunostinta de cauza;placa centralei are posibilitatea de a fi adusa in meniu service prin mutarea unui jumper.In mare cam astia sunt pasii de urmat;in poza comdensatorul cu pricina.[/quoAm urmarit aprinderea si uneori nu da scanteie deloc electrodul , iar uneori da scanteie foarte putin (nici 1 sec si se intrerupe brusc ). Odata aprins gazul , nu s-a intrerupt niciodata. Probleme e DOAR la aprindere ( E2 da doar la aprindere ) deci electrodul care supravegheaza flacara isi face datoria , numai ca nu face arcul electric CATEODATA ceea ce mi se pare tare CIUDAT. Link spre comentariu
leoncris Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 "Pe ACM e problema , Incalzirea merge perfect. " Nu mai zapaciti omul cu ionizari si alte "halea" . Daca face fite doar pe ACM , singura problema este traductorul de presiune. Posibil cu traductor Hall.Daca nu'i pozitionat corect ... Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 "Pe ACM e problema , Incalzirea merge perfect. " Nu mai zapaciti omul cu ionizari si alte "halea" . Daca face fite doar pe ACM , singura problema este traductorul de presiune. Posibil cu traductor Hall.Daca nu'i pozitionat corect ... Pe bune???ce chestie ,nu stiam ca e pa senzori...si inca Hall... Link spre comentariu
adi37male Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 "Pe ACM e problema , Incalzirea merge perfect. " Nu mai zapaciti omul cu ionizari si alte "halea" . Daca face fite doar pe ACM , singura problema este traductorul de presiune. Posibil cu traductor Hall.Daca nu'i pozitionat corect ... Nu ma supar daca iau in considerare fiecare parere de aici ,si le elimin prin verificare . Le multumesc tuturor celor care au rabdarea sa parcurga acest topic, si poate va folosi si altor persoane in cauza. E ciudat ca daca era ceva stricat nu mai pornea deloc ( ramanea pe E2 ) si gata dar are toane , acum merge de ex... si parca vad ca maine iar ma trezesc ca nu face arcul elecric pt aprindere. Link spre comentariu
adi37male Postat Noiembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 Eventual poti inlocui condensatorul(1uF/400v);;in poza comdensatorul cu pricina.Va rog mult sa-mi incercuiti condensatorul cu pricina ! Vad mai multi condensatori pe montaj. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 17, 2013 Partajează Postat Noiembrie 17, 2013 E primul care se vede in poza. Link spre comentariu
adi37male Postat Noiembrie 18, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 18, 2013 E primul care se vede in poza.Am crezut ca acel condensator are forma cilindrica,intrebarea care mi-o pun acum , este unde pot gasi piesa de schimb ? Oare e greu de gasit ? Arata ca cel din imagine ? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum