Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Aprindere defecta Centrala Termica Moratop


adi37male

Postări Recomandate

Aprinderea prin arc electric la o CT pe gaz face feste. Cand merge, cand nu merge.

Uneori intra pe avarie (E2) din cauza intreruperii alimentarii electrodului ,

sau traful de aprindere (Brahma) are intreuperi.

Rog pe cineva care se pricepe , sa ma ajute cum sa verific defectiunea.

Nu stiu care dintre cele 3 piese :

1. Placa electronica ; 2. Bobina de aprindere Brahma 15kV;sau

3. Electrodul de aprindere , care ar fi defecte ?

Am dezizolat cele 3 fire ( Alb ; Maro ; Albastru )

care alimenteaza Bobina de aprindere si am masurat

tensiunea cand s-a inchis circuitul ( cand s-a dat comanda de prindere cca 5 sec)

si am constatat urmatoarele :

Alb + Maro = tesiune 200 V

Alb + Albastru = tensiune 200 V.

Iar cand comanda de aprindere este Oprita , am constat ca

intre firele Maro si Albastru e circuit inchis ( are rezistenta Ohmica).

post-61478-139829709967_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 46
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adi37male

    15

  • leoncris

    11

  • doru3160

    8

  • validae

    6

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Aprinderea prin arc electric la o CT pe gaz face feste. Cand merge, cand nu merge.

Uneori intra pe avarie (E2) din cauza intreruperii alimentarii electrodului ,

sau traful de aprindere (Brahma) are intreuperi.

Rog pe cineva care se pricepe , sa ma ajute cum sa verific defectiunea.

Nu stiu care dintre cele 3 piese :

1. Placa electronica ; 2. Bobina de aprindere Brahma 15kV;sau

3. Electrodul de aprindere , care ar fi defecte ?

Am dezizolat cele 3 fire ( Alb ; Maro ; Albastru )

care alimenteaza Bobina de aprindere si am masurat

tensiunea cand s-a inchis circuitul ( cand s-a dat comanda de prindere cca 5 sec)

si am constatat urmatoarele :

Alb + Maro = tesiune 200 V

Alb + Albastru = tensiune 200 V.

Iar cand comanda de aprindere este Oprita , am constat ca

intre firele Maro si Albastru e circuit inchis ( are rezistenta Ohmica).

post-61478-139829710044_thumb.jpg

post-61478-139829710066_thumb.jpg

post-61478-139829710075_thumb.jpg

post-61478-139829710095_thumb.jpg

Link spre comentariu

Cred ca ar trebui sa verifici circuitul de sesizare a flacarii, acolo de obicei se decalibreaza un condensator.Vezi ca si in circuitul de aprindere e un condensator intre 0,3-1uF/400V care mai face figuri la aprindere.Acel condensator se descarca periodic pe primarul trafului de inalta tensiune (bobina de aprindere)

Link spre comentariu

Cred ca ar trebui sa verifici circuitul de sesizare a flacarii, acolo de obicei se decalibreaza un condensator.Vezi ca si in circuitul de aprindere e un condensator intre 0,3-1uF/400V care mai face figuri la aprindere.Acel condensator se descarca periodic pe primarul trafului de inalta tensiune (bobina de aprindere)

Din cele 3 poze ale placii , se vede acel Cond de 0,3-1uF / 400 V ?Nu banuiesc unde ar fi pozitionat ? Si ca sa-l verific trebuie dat afara si masurat ?
Link spre comentariu

Condensatorul este chiar langa mufa ce duce la bobina de aprindere. Pentru circuitul de supraveghere a flacarii, vezi unde duce firul de la electrodul de ionizare pe placa, acolo este circuitul repectiv.

Link spre comentariu

Eventual poti inlocui condensatorul(1uF/400v);dar problema nu este din automatul de aprindere.Mult mai probabil este problema la vana de gaz(mizerie in interior,praf)care se deschide cu intarziere mare si atunci apare problema;lipsa gaz-lipsa flacara-E2.Deci urmaresti cand dai drumul la apa calda daca porneste imediat flacara,daca porneste imediat atunci(faci mai multe incercari pentru edificare)vana de gaz iese din discutie si ramane de verificat doar electrodul de aprindere/ionizare;la modelul acesta acelasi electrod face aprinderea cat si ionizarea(supravegherea flacarii dupa aprindere).Mai este posibil ca pe apa calda presiunea de gaz sa fie prea mare si flacara sa se desprinda de rampa de ardere si atunci electrodul ramane in aer si da aceiasi avarie E2.Ar fi bine sa apelezi la o persoana care face service la centrale termice si care are in dotare si un manometru pentru gaz sa faca niste masuratori.Presiunea gazului la intrarea in centrala trebuie sa fie intre 18~22mbar(recomandat la 20mbar) in regim dinamic.Daca valorile difera mult atunci se va incerca un reglaj de presiune din regulatorul de gaz din fata centralei;in caz ca reglajul nu este posibil trebuie inlocuit regulatorul.Apoi trebuie verficata presiunea minima de aprindere care trebuie sa fie intre 1,7~2mbar si presiunea maxima de 10~11mbar.Presiunea de aprindere se poate regla si din meniul service doar de o persoana care stie sa faca acest lucru in cunostinta de cauza;placa centralei are posibilitatea de a fi adusa in meniu service prin mutarea unui jumper.O alta cauza pentru care intra in E2 poate sa fie si supraincalzirea cazanului datorit depunerilor de calcar.In mare cam astia sunt pasii de urmat;in poza comdensatorul cu pricina.

Link spre comentariu
Eventual poti inlocui condensatorul(1uF/400v);dar problema nu este din automatul de aprindere.Mult mai probabil este problema la vana de gaz(mizerie in interior,praf)care se deschide cu intarziere mare si atunci apare problema;lipsa gaz-lipsa flacara-E2.Deci urmaresti cand dai drumul la apa calda daca porneste imediat flacara,daca porneste imediat atunci(faci mai multe incercari pentru edificare)vana de gaz iese din discutie si ramane de verificat doar electrodul de aprindere/ionizare;la modelul acesta acelasi electrod face aprinderea cat si ionizarea(supravegherea flacarii dupa aprindere).Mai este posibil ca pe apa calda presiunea de gaz sa fie prea mare si flacara sa se desprinda de rampa de ardere si atunci electrodul ramane in aer si da aceiasi avarie E2.Ar fi bine sa apelezi la o persoana care face service la centrale termice si care are in dotare si un manometru pentru gaz sa faca niste masuratori.Presiunea gazului la intrarea in centrala trebuie sa fie intre 18~22mbar(recomandat la 20mbar) in regim dinamic.Daca valorile difera mult atunci se va incerca un reglaj de presiune din regulatorul de gaz din fata centralei;in caz ca reglajul nu este posibil trebuie inlocuit regulatorul.Apoi trebuie verficata presiunea minima de aprindere care trebuie sa fie intre 1,7~2mbar si presiunea maxima de 10~11mbar.Presiunea de aprindere se poate regla si din meniul service doar de o persoana care stie sa faca acest lucru in cunostinta de cauza;placa centralei are posibilitatea de a fi adusa in meniu service prin mutarea unui jumper.In mare cam astia sunt pasii de urmat;in poza comdensatorul cu pricina.[/quo

Am urmarit aprinderea si uneori nu da scanteie deloc electrodul , iar uneori da scanteie foarte putin (nici 1 sec si se intrerupe brusc ). Odata aprins gazul , nu s-a intrerupt niciodata.

Probleme e DOAR la aprindere ( E2 da doar la aprindere ) deci electrodul care supravegheaza flacara isi face datoria , numai ca nu face arcul electric CATEODATA ceea ce mi se pare tare CIUDAT.

Link spre comentariu

"Pe ACM e problema , Incalzirea merge perfect. "

Nu mai zapaciti omul cu ionizari si alte "halea" .

Daca face fite doar pe ACM , singura problema este traductorul de presiune.

Posibil cu traductor Hall.Daca nu'i pozitionat corect ...

Link spre comentariu

"Pe ACM e problema , Incalzirea merge perfect. "

Nu mai zapaciti omul cu ionizari si alte "halea" .

Daca face fite doar pe ACM , singura problema este traductorul de presiune.

Posibil cu traductor Hall.Daca nu'i pozitionat corect ...

Pe bune???ce chestie ,nu stiam ca e pa senzori...si inca Hall... :nebunrau:
Link spre comentariu

"Pe ACM e problema , Incalzirea merge perfect. "

Nu mai zapaciti omul cu ionizari si alte "halea" .

Daca face fite doar pe ACM , singura problema este traductorul de presiune.

Posibil cu traductor Hall.Daca nu'i pozitionat corect ...

Nu ma supar daca iau in considerare fiecare parere de aici ,

si le elimin prin verificare .

Le multumesc tuturor celor care au rabdarea sa parcurga acest topic,

si poate va folosi si altor persoane in cauza.

E ciudat ca daca era ceva stricat nu mai pornea deloc ( ramanea pe E2 ) si gata

dar are toane , acum merge de ex... si parca vad ca maine iar ma trezesc ca nu

face arcul elecric pt aprindere.

Link spre comentariu

E primul care se vede in poza.

Am crezut ca acel condensator are forma cilindrica,intrebarea care mi-o pun acum , este unde pot gasi piesa de schimb ? Oare e greu de gasit ? Arata ca cel din imagine ?

post-61478-139829710641_thumb.jpg

post-61478-139829710646_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări