Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

redresor auto din sursa PC ATX

nickxyzt

Postări Recomandate

N-am reușit să găsesc detalii despre acest subiect.Menționez că sunt începător, rog să nu se facă mișto de mine.Aș dori să modific o sursă ATX pentru a scoate +14.4V în loc de +12V. Ieșirile celelalte (+5V, +3.3V le voi anula).Din ceea ce am citit, trebuie rebobinat unul din secundarele transformatorului principal, o operațiune pe care n-am mai făcut-o practic până acum.În sursele ATX (am mai multe modele în față), există un transformator toroidal și 3 transformatoare clasice (fiecare având mai multe secundare); unul din cele 3 este de dimensiune mai mare.Întrebările mele sunt:1. Trebuie rebobinat transformatorul mare, sau altul?2. Există vreo regulă legată de care înveliș este cel care scoate +12V? (Evident, m-ar avantaja să fie cel exterior). Se poate ști acest lucru fără a dezmebra transformatorul?3. Dacă îi las doar secundarul care scoate +12V (pe care să-l modific), există riscul să nu funcționeze sursa?Mulțumesc anticipat.

Link spre comentariu

Tensiunea de incarcare acumulator auto trebuie sa fie intre 13,8 si 14,2 V. Si ai mai multe de modificat, nu doar cele spuse de tine. E mai practic sa faci o schema cu transformator si tiristor, incarcarea in impulsuri ofera avantajul de a preveni sulfatarea. Schema o gasesti in paginile forumului, este un montaj pe care l-am facut si eu, functioneaza de vreo 3 ani fara vreo problema.

Link spre comentariu

...Menționez că sunt începător...