Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Prezentare Proteus


Vizitator Answer

Postări Recomandate

  • 1 lună mai târziu...
  • Răspunsuri 155
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • nickrvl

    49

  • Rabulea Sergiu

    35

  • vasile eugen

    15

  • costyy86

    14

Top autori în acest subiect

Imagini postate

  • 2 săptămâni mai târziu...

Cu 2D graphics line sau alte forme si alegi Board Edge de la culori din partea de jos (ii culoarea galbena).La tine nu merge sa le vada 3D posibil din cauza ca nu sunt routate. Trage cateva trasee si dupa aia da la 3D view.

Link spre comentariu

Cu 2D graphics line sau alte forme si alegi Board Edge de la culori din partea de jos (ii culoarea galbena).La tine nu merge sa le vada 3D posibil din cauza ca nu sunt routate. Trage cateva trasee si dupa aia da la 3D view.

Dupa cum se vede in postul de mai sus e facut cu 2d graphics line in Board Edge insa fara efect, am incercat si rutare partiala la fel fara efect. Daca vrei si ai timp incearca te rog la tine sa vezi daca merge, ma intereseaza forma acea care se vede in postul de mai sus.
Link spre comentariu

La mine merge.Iacata-l:[attachment=1]3Dboard.jpg[/attachment][attachment=0]3D board back.jpg[/attachment]Nu stiu ce ai facut tu acolo de nu ti-a mers.Presupun ca nu ai unit bine liniile (adica de unde se gata una tre' sa inceapa ailalta, ca sa ai un poligon perfect inchis fara nici cel mai mic spatiu).Incearca si retraseaza conturul iar cand ai dat click ca sa termini o linie sa dai si urmatorul click sa inceapa o noua linie, astfel te asiguri ca liniile incep si se termina in acelasi punct, nu in puncte diferite.P.S.: Componentele sunt doar ilustrative, nu ii o schema propiu-zisa.P.S. 2: Pe mess ma gasiti in general in weekend pentru ajutor cu privire la Proteus.

Link spre comentariu

Presupun ca nu ai unit bine liniile (adica de unde se gata una tre' sa inceapa ailalta, ca sa ai un poligon perfect inchis fara nici cel mai mic spatiu).Incearca si retraseaza conturul iar cand ai dat click ca sa termini o linie sa dai si urmatorul click sa inceapa o noua linie, astfel te asiguri ca liniile incep si se termina in acelasi punct, nu in puncte diferite.

De acolo era, nu credeam ca e asa "sensibil" multumesc pentru ajutor si rabdare, urmatoarea intrebare ar fi cum modific un Device si un Package deja create?
Link spre comentariu

Poti fi mai explicit ce vrei sa modifici la un package si/sau device?

Un exemplu: am creat o componenta (package) la care am gresit pad-urile (e notata cu S), sint prea apropiate si-mi da eroare DRC-ul, cum modific acea componenta, cum o deschid pentru a o modifica adica sa-i maresc un pic distanta intre pad-uri si sa o salvez la loc modificata?[attachment=0]Clipboard01.jpg[/attachment]Aceasi problema si cu un device.
Link spre comentariu

Simplu:

1. Dai click dreapta pe ea si alegi "decompose tagged object" (aici iti descompune piesa in componente de baza, adica paduri, linii de contur, etc)

2. Faci modificarile de rigoare (in cazul tau departezi bulinele pt pini)

3. selectezi cu click dreapta componenta ( o selectezi cu click and drag, nu dai numai click pe un pin sau pe alta parte a componentei) si alegi "make package"

4. Din cate imi amintesc iti raman completate atributiile piesei anterioare, daca nu ii introduci aceleasi atributii si dai next pana la sfarsit

5. La sfarsit iti va aparea un mesaj de genul "vrei sa update-zi componenta din librarie cu componenta noua?" apesi pe OK si gata, ai refacut package-ul :101

 

P.S.: Daca nu-ti apare acel mesaj inseamna ca nu ai completat exact toate caracteristicile componentei vechi si iti va creea o componenta noua.

La fel faci si in ISIS si in ARES (eu multe componente am creat, in special in ISIS, din componentele deja aflate in librarie)

Uite aici un circuit proiectat in Proteus v7.5 la care cablajul are o forma mai ciudata si in acre am creat si niste piese noi ( in arhiva sunt inclusiv fisierele cu schema salvate de ISIS si ARES in formatul original).

Bafta si la cat mai multe montaje functionale!! :dans:

Link spre comentariu

4. Din cate imi amintesc iti raman completate atributiile piesei anterioare, daca nu ii introduci aceleasi atributii si dai next pana la sfarsitBafta si la cat mai multe montaje functionale!! :dans:

De fapt am gasit de data trecuta, insa nu memoreaza atributiile, am crezut ca se face altcumva insa se pare ca trebuie sa ma obisnuiesc cu situatia. Intrebam cindva daca se poate selecta/evidentia un traseu/conexiune, in ares nu se poate dar e totusi o "fenta", in isis clic dreapta pe traseu, se selecteaza Show net in design Explorer, undeva sus e o icoana cu ARES clic pe ea si voila:[attachment=1]Clipboard01.jpg[/attachment]Si ar mai fi ceva personal am o problema cu 3D-ul, in general vorbind , de asta am si tot trecut de la un program la altul, sincer sa fiu Proteus nu e cel mai rapid si facil program de creat cablaje este si oarecum sarac in facilitati insa are simulator si 3D adica exact ce-mi trebuie mie si in afara de faptul ca genereaza forme automat dupa capsule, care nu prea e multumitor insa ar merge si asa, am descoperit ca recunoaste fisiere *.3ds. Un exemplu in care se vad niste tranzistori in capsule Sot 93 facute de mine, in Proteus nu exista.[attachment=0]Clipboard01.jpg[/attachment]Asta in cazul in care intereseaza pe cineva.L.E. Si multam de urari...
Link spre comentariu

Acuma vin si eu cu o intrebare:Cu ce program poti crea fisierele *.3ds?Am cautat prin Proteus o modalitate de a-mi creea capsule 3D noi in functie de componenta ce o aveam si nu am dat de nici o posibilitate.

Link spre comentariu

Acuma vin si eu cu o intrebare:Cu ce program poti crea fisierele *.3ds?Am cautat prin Proteus o modalitate de a-mi creea capsule 3D noi in functie de componenta ce o aveam si nu am dat de nici o posibilitate.

Aha, care va sa zica este interes, teoretic *.3ds se obtin cu programe gen CAD dar nu prea merg toate insa dupa saptamini(nu glumesc) de cautat si incercat am gasit Google SketchUp 7 care exporta in acest tip de fisier insa nu pot de loc sa-l export corespunzator (nu-l vede proteus) m-am lasat pagubas si asa am dat de RealWorld Icon Editor, acesta exporta fara probleme.Aici un fisier 3ds: [attachment=0]Sot_93.txt[/attachment] (i-i schimbi extensia din txt in 3ds) il pui in Proteus in LIBRARY si asa ai capsula 3D la tranzistorul BUW49 care e in librari.Ca sa se vada trebuie sa scri in vizualizare 3D urmatoarele unde la file dupa cum se vede ii aratam fisierul nostru, te descurci tu mai departe...TYPE=MODELFile=Sot_93.3dsNAME=MergedANGLE=0X=0Y=0
Link spre comentariu

Cum se cheama chenarul albastru din ISIS (apare si in ARES) si la ce foloseste? Se poate modifica dimensiunile pentru ca nu-mi intra toate componentele in el, daca conteaza...[attachment=0]Clipboard01.jpg[/attachment]

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări