Vizitator mikky3k Postat Septembrie 18, 2006 Partajează Postat Septembrie 18, 2006 Am nevoie va rog de datele tehnice ale unui motor stergator de parbriz de camion (Roman de preferinta), cum ar fi : dimensiunea, cuplu, alimentare, forma axului ... Un site de profil sau link ar fi super.Tinand cont ca sunt nou in domeniu ... va rog sa imi intelegeti exprimarea un pic stangace.macar datele tehnice pentru motor, cum ar fi plaja de curent/tensiune la care functioneaza, o turatie minima - maxima, pozitia axului ....un link cu datele astea macar ... :(curentu?rotatiile [max - min]?pozitia axului .... cam astea sunt datele care ma mai intereseaza.si o lista cu ce ai ar fi buna.orice informatie defapt e bine venita.multumesc mult. Link spre comentariu
Vizitator smv167 Postat Septembrie 21, 2006 Partajează Postat Septembrie 21, 2006 Salut .Motoarele sint de fapt motoreductoare , au un mecanism melc/roata melcata inglobat in carcasa .Fata de axul motorului , arborele de iesire este la 90 grade .Pt cele de 12 v :Curent nominal ~ 3 A ; curent la pornire cca 10 Aturatia este mica - apreciez ca max 2 rot/secCuplul motor este mare ( nu poti bloca motorul cu mina :rock: )Ai in interior o cama electrica care inverseaza sensul de rotatie :rolleyes: Prinderea : Arbore iesire d=10mm , l=19 mm , portiune filetata M8 pe l=8 O gaura d=20 - prin care trece arborele ( bucsa de centrare a arborelui are d= 19 ) ; trei gauri d=6,5 ( pentru fixare cu suruburi M6 ) pe un cerc cu d=50 - decalate la 120 grade Link spre comentariu
Vizitator mikky3k Postat Septembrie 21, 2006 Partajează Postat Septembrie 21, 2006 Iti multumesc mult dar stii cumva si pentru cele de 24 V ? Si eventual o schema ...Pe mine ma intereseaza sa fac un mestecator intr-o solutie de vascoasa insa sunt niste probleme cu tancul in care va mesteca si de asta am nevoie destul de mare si de o schema a motorului.Se leaga destul de mult si de o parte a chimiei ... adica vascozitatea lichidiul si alte balarii ... eu doar trebuie sa ma incadrez intr-o plaje de rotatii [20 - 90] si sa ii pozitionez destul de bine definit.si daca stiti careva, in caz ca o sa am nevoie de asa ceva , cum se numeste defapt motorul asta?!sau o sa sun la o firma de componente auto si o sa cer un : motor de stergator de parbriz de camion? :rolleyes: Link spre comentariu
Vizitator smv167 Postat Septembrie 21, 2006 Partajează Postat Septembrie 21, 2006 Datele ( ? ) care le-am postat sint de la motorul stergatorului de parpriz de dacie .Sursa motorului - magazinele componente auto ( acum 3 ani cca 55 ron )Cele de 24 au acelasi format , banuiesc ca difera numai ,, bobinajul "Daca nu trebuie decit rotirea intr-un sens - se elimina mecanismul cu cama de schimbare a sensului din circuit . Daca trebuie schimbare de sens - cauta o schema electica de dacia ( va trebui si comutatorul/intrerupatorul )Variatia vitezei ( motorul fiind de cc - la u=ct -> n = ct ) o poti face cu o transmisie cu curea , una din fulii trebuie facuta ,,speciala " ; pentru viteza constanta dar diferita de viteza arborelui de iesire - pui o fulie normala ( sau roti dintate ) . Link spre comentariu
Vizitator mikky3k Postat Septembrie 21, 2006 Partajează Postat Septembrie 21, 2006 merci mult. ma interesa defapt cel de camion. dar observ ca si cel de dacie se incadreaza cam la ce cautam defapt.va exista doar un singur sens de rotire.ceea ce caut f mult e schema lui. sa stiu totusi cum il pozitionez in ansamblu.dimensiuni, forma ... poti sa imi sugerezi macar unde sa caut?un link sau un cod? Link spre comentariu
Vizitator smv167 Postat Septembrie 22, 2006 Partajează Postat Septembrie 22, 2006 Unde se gasesc motoare de stergator de parpriz de dacia :- in magazinele de piese auto- in tirgurile de vechituri- in automobilele dacia- in multe alte locuri nedefinite/nespecificeForma este cam ciudata , ar trebui sa-l vezi . Link spre comentariu
Vizitator mikky3k Postat Septembrie 22, 2006 Partajează Postat Septembrie 22, 2006 Am inteles foarte clar unde le gasesc. Acu trebuie sa le gasesc si forma sa vad cum le aranjez (cum il aranjez).Sunt influentat in construirea ansamblului de forma lui. De acea caut o schema.Asa ca orice ajutor ... e bine venit in continuare.Multumesc. Link spre comentariu
tiristor Postat Septembrie 28, 2006 Partajează Postat Septembrie 28, 2006 Stergatoare de parbriz camioane DAC,ROMAN etc au 24V cu reductor melcatla 90 grade stator poli magnetici permanenti tutatia ~120n/min,daca alimentezi cu tensiune de pina la 40V creste turatia dar va trebui racit.Are din fabricatie dopua turatii. :supz: :supz: Link spre comentariu
Vizitator mikky3k Postat Septembrie 29, 2006 Partajează Postat Septembrie 29, 2006 Pe mine ma interesa sa lucrez cu el intr-o plaje de 20~90 rpm, maxim 90-100.Prima turatie este de ~120rpm sau a doua? Link spre comentariu
yo9hnf Postat Mai 7, 2012 Partajează Postat Mai 7, 2012 Mai stie cineva cam ce curent ia un motor de stergator de camion (Roman) ? Link spre comentariu
Vizitator schiau_i Postat Iunie 30, 2013 Partajează Postat Iunie 30, 2013 Salut,m-ar putea ajuta si pe mine cineva cu o explicatie a functionarii motorului de stergator de parbriz ? stiu ca are 2 borne pentru alimentare (+) si una pentru masa (-). cele doua alimentari sunt defapt treptele de viteza, dar care e diferenta dintre ele ? numarul de spire ? ceva caracteristici daca se poate, va rog frumos va multumesc ! Link spre comentariu
gcom61 Postat Iulie 1, 2013 Partajează Postat Iulie 1, 2013 Motorul pt stergatorul de parbriz ,functioneaza intro singura directie.De regula (D1300) cele doua [ + ]sunt racordate la perii(carbuni) separati ,iar [ - ] la celelalt carbune.Practic are 3 carbuni din care cel pt turatie mai mica ,este decalat cu cateva grade fata de 180. Link spre comentariu
yo2mhj Postat Iulie 10, 2013 Partajează Postat Iulie 10, 2013 Ma lovesc si eu de problema asta(curent pentru un motoreductor camion romanesc).Daca era "pe mana mea"-usor de rezolvat dar trebuie sa fac un montaj redresor pentru un nene mai obtuz si nu stiu ce traf si punte sa-i pun. Asa ca...please... Link spre comentariu
gcom61 Postat Iulie 11, 2013 Partajează Postat Iulie 11, 2013 Depinde si la cr doreste sa il foloseasca.Pt putere aproape de nominala trebuie un traf. bobinat in secundar cu sarma de minim 2mm diametru si tensiune de 20v alternativ.Puntea de diode sa reziste la min 10A.Poti folosi si un condensator pe iesire. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum