Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de frezat - din masa de la BF20 si Cap Rapid FUS 22


andreigradu

Postări Recomandate

Am mesterit zilele trecute la suportul motorului pe axa X... dar dezamagire totala.... suruburile motorului freaca pe curea.... si cureaua freaca si pe alt surub....

si sunt mult prea apropiate fuliile, au doar 65mm intre axe...48dinti cu 16 dinti si curea de 300mm....

.......................

https://goo.gl/photos/Pfc61pyweBffWsRz6

.......................

de... am inceput sa pun intrebari... si a aparut si un raspuns interesant...

Exista o recomandare de utilizare a unei formule de calcul a distantei minime intre 2 fulii:

1,25 x ( Diametru fulie 1 + Diametru fulie 2 ) = distanta intre centrele axelor fuliilor

.............

la mine a dat cam 120-125mm intre centre... deci e nevoie sa fac alt capac care sa contina frezarea pentru motor....

intre timp s-a ivit o lucrare de reparatie la un cable-cam si am sistat...

https://goo.gl/photos/CzkgMgdqKsDszzea7

.......................

faptul ca lucrez o mare parte din operatiile de frezare in mod manual ma bucur ca am ramas la surub cu pas de 2mm.

post-175162-0-22193500-1498085581_thumb.jpg

post-175162-0-32528400-1498085649_thumb.jpg

post-175162-0-46909600-1498085688_thumb.jpg

post-175162-0-78409700-1498085750_thumb.jpg

post-175162-0-64254600-1498085778_thumb.jpg

post-175162-0-58920400-1498086068_thumb.jpg

post-175162-0-75975200-1498086188_thumb.jpg

Editat de andreigradu
Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Proiectul a ajuns intr-un stadiu functional pe cele 3 axe.

Atasez ca un update informatiile. Nu sunt neaparat in ordinea in care le-am efectuat, dar e bine sa fie cumulate.

...

AXA Y -  are o piulita din 2 parti, sustinere la cap cu rulment3200, motor 3A nema23, reductor cu curele AT5 3:1, surub 16x2 pas trapez original.

https://goo.gl/photos/wv5R8eEXz2JSDvoD6

... Pentru montaj am taiat gulerul carcasei, a ramas rulmentul 3200, am facut o bucsa de alama pentru indicatorul gradat.

In acest fel am mutat indicatorul de pe manivela pe ax.

Fulia AT5 cu 48dinti e montata in locul vernierului, direct pe manivela cu 2 suruburi. Astfel ramane pozitionarea manuala si verificarea preciziei pe vernier.

Fulia mare are o gaura suplimentara prin care se introduce cheia imbus ca sa se scoata toata montura cu motor si curea fara a se demonta tot ansamblul.

... Cureaua AT5 are 450mm lungime, ar fii mers si mai lunga. La fiecare caz trebuie masurata distanta intre centre cand montati motorul ca sa incapa in locul de montaj si sa se si regleze pe lungime tensiunea in curea.

....

https://goo.gl/photos/jPuWFMkvqYTDfM7QA

aici se vede cum se demonteaza ansamblul cu tot cu motor si curea pentru a schimba piulita.

...

Piulita e un " L " din alama. 

Se aduce masa in fata la maxim si aveti 2 suruburi in spatele mesei care o tin blocata.

Ordinea de demontare e : scoti reductorul cu motor - scoti suruburile carcasei cu rulment 3200, prin gaura din fulie, desfiletezi surubul - astfel nu demontezi fulia si toate bucsile de pe ax la fiecare interventie pe piulit, scutesti timp si uzura pieselor, ai un andamblu mai mare care iese intreg, ca si la reductor.

...

Se scoate piulita, se inlocuieste, se lasa slabe suruburile de blocare a piulitei, se introduce ansamblu surub, se fixeaza in suruburi, acum se centreaza si se fixeaza cele 2 suruburi ale piulitei.

...

Datorita faptului ca surubul e sustinut la un singur cap va exista un baclash creat de miscarea laterala a surubului. ca sa se scoata trebuie pus rulment de sprijin la celalalt capat... Inca nu m-am ocupat de acest subiect.

Link spre comentariu

In continuare...AXA X

...

https://photos.app.goo.gl/lUmz2T3UxynK9wbp1

...  Aici se vede partea de reductor pe capatul surubului. Raport tot 3:1 16-48 dinti, curea AT5, 450-455mm, latime 10mm, se poate pune si de 15mm daca considerati.

... Axul surubului si capacul nu au suportat modificari.

In aceasta parte e un rulment simplu cu 1 rand de bile .  Pentru a monta fulia pe ax au fost necesare prelucrari asupra fuliei dupa cum se observa in poze. Nu am cotele masurate, la acel moment am masurat pe loc si am strunjit in consecinta.  Si la fulia pentru axa Y tot asa, am strunjit pe cotele necesare ca sa se potriveasca.

...

Ansamblul motor placi, curea e de asemenea rigid, prevazut cu gauri pentru cheia imbus ca sa se demonteze intreg.

Pentru montarea sa am folosit gaurile capacului. Din cate imi amintesc, pentru siguranta am adancit gaurile si cu tarod am prelungit filetele la 20mm

Exista 2 distantiere din metal care tin reductorul. Sa nu le faceti din plastic, se deformeaza si nu sta cureaua pe pozitie.

...

La toate reductoarele observati distantiere din bara de fi 8mm recuperata din axe de copiatoare, gaurita cu fi 5mm. La fiecare reductor toate distantierele trebuie sa fie perfect egale.

Link spre comentariu

Axa Y - are motor cu forma patrata

Axa X - are motor cu forma rotunda

.... Ca sa fie mai usor de urmarit prin maldarul de fotografii

...  https://photos.app.goo.gl/9DSecLz9YHp1nr1I2

....  https://photos.app.goo.gl/UQes8Zmr8WtvcTBv2

...

Surubul e sustinut la capatul opus motorului de un rulment cu 2 randuri de bile 3200, sau 5200. Acest rulment i-am facut un mic stift in carcasa ca sa il presez lateral ca la o fulie pe un ax.

Fulia din capatul cu reductor a axei X are 2 stifturi M5 de blocare, unul din stifturi intra in canalul de pana al axului si se blocheaza in el ca sa nu se miste fulia cand schimba sensul de miscare. Celalalt stift strange normal si creeaza tensiune suficienta ca sa nu se miste fulia pe ax. In felul acesta am rezolvat problema cu pana la fulie.

...

Alte poze cu demontare si montare.

...demontare axe   https://goo.gl/photos/jPuWFMkvqYTDfM7QA

...

UN PAS URMATOR ar fii rulmenti axiali pe axa X, ca dupa cum am observat ar permite locul din carcasa opusa reductorului.

La axul de pe axa Y in schimb e necesar intai sa sustin cumva surubul la ambele capete si apoi sa pun si aici rulmenti axiali.

 

Link spre comentariu

Am finalizat si actionarea axei Z

... A trecut prin mai multe teste, cu un singur reductor 60:15  dinti nu a avut forta motorul.  Am construit un reductor dublu.  Motorul e de 3A nema 23 recuperat.

Inca nu are forta pentru gaurire cu avans puternic. Daca iau span putin gaureste perfect.  E normal avand in vedere ca in interior e o cremaliera si un pinion destul de mare si necesita forta de impingere.

... La frezare nu are probleme sa coboare in material, mai ales ca intra in rampa freza in material.

https://photos.app.goo.gl/6KNBwLS6yRsWT2Tg2

...

De asemenea distantierele de plastic nu sunt ceea ce trebuie, le voi inlocui cu unele din aluminiu, care vor actiona si ca radiator pentru motor.

Se observa ca axul intermediar e sustinut de 2 rulmenti asezati direct in placa de textolit. Nu e bine.

Ambele curele trag in directii opuse, astfel ca tensioneaza axul. La inceput statea corect, acum cureaua are tendinta sa vina spre exteriorul coloanei, semn ca textolitul s-a uzat si rulmentii nu mai stau centrati.

O sa realizez 2 flanse din aluminiu pe care le prind cu 4 suruburi pe lateralele placii de textolit si astfel o sa stea centrat axul si cureaua.

 

Precizia pe axa Z e 0,50mm sau mai mult " fara-precizie " , adica e un joc mare intre pinion si cremaliera, asa ca nu se poate garanta o anumita adancime de frezare.

La gaurire si la frezare de contur nu conteaza. Cu anumite setari se poate grava grosier cam orice text, numar, daca are o dimensiune mai mare de 5mm.

...

Cateva piese realizate dupa ce am facut toate aceste modificari.

https://photos.app.goo.gl/YHNotqL04Z8PyBaj1

...

AXA  Z  - ADICA axul cremalierei trebuie scos si construit un sistem de lagar excentric la ambele capete.

Adica sa fie 2 bucsi strunjite excentric la interior, care sa aiba un guler cu gauri de prindere.

Gaurile din guler sa fie ovale, lungi pe circumferinta, astfel ca sa se poata roti bucsa si cand dispare jocul sa se blocheze suruburile.

Nu sunt sigur exact cu trebuie sa arate in interior, pentru ca axul e subtire, nu are rulmenti, freaca direct in corpul de fonta....

... Probabil ca o sa trebuiasca facute niste bucse cu rulmenti cu ace la interior . Axul sigur o sa trebuiasca sa fie subtiat.... Moment in care o sa scada forta cu care se poate actiona pe manivela de gaurire manuala....

O sa rezulte o miscare mai precisa, dar cu putere mica in maneta manuala...

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

https://photos.app.goo.gl/ct1eanSnmeFcWmr27

... Un suport pentru brosa cu penseta ER11. Turatia nu e prea mare, cred ca undeva la 12-15.000 RPM.  Motorul are 270KV, deci 24V x 270 kV = 6480rpm max la motor.

... Se va putea folosi doar dupa ce modific axul de antrenare a cremalierei - mansonului.

...

https://photos.app.goo.gl/7orrnTea7HW5hKih9

aici teste cu realizarea unor fulii cu profil HTD 5M din mase plastice.

Cea mai precisa metoda pare sa fie cea in care se dau gaurile separat si apoi se frezeaza peste ele pana la cota necesara.

La final se poate trece cu frezare de finisare ca sa se rotunjeasca muchiile ramase. La plastic nu e foarte grav, dar la aluminiu este obligatoriu sa se rotunjeasca muchiile ca altfel se uzeaza cureaua.

Link spre comentariu

Da-ne mai multe detalii, un video, etc...

 

Am vazut ca ai schimbat piulita originala cu una dubla de bronz cu reglaj intre ele, cum stai cu backlash-ul ? Ai luat in calcul sa bagi un arc intre cele doua piulite, ceva mare gen arc de supape care sa intre peste surubul axei si sa mentina preload-ul ideal ?

 

Pe langa ca ai suruburile originale cu pas mic, ai ales sa faci si demultiplicari mari din fulii, nu pierzi cam mult la viteza maxima ? Eu am motoarele puse direct pe suruburi si suruburile sunt cu pas mare (cu bile) de 5mm/rotatie. Nu am intalnit problema sa nu poata trage chiar daca am facut pene de alama si tin tot utilajul extrem de strans din pene.

 

Nu stiu daca solutia cu gaurirea cand faci fulia este cea mai buna solutie, in experienta eu am observat ca burghiul mai fuge intr-o parte si alta in functie de multi factori si chiar si de uniformitatea materiei prime. Deja am ajuns sa dau gauri mici si sa intru cu freza ca sa le intrept (freza taie pe ciocuri dar nu taie pe mijloc ca un burghiu - nu poate face plunge direct), acolo unde e nevoie de gauri, dar de obicei prefer sa fac pana si gaurile cu freze mai mici, frezand helix pe profil interior.

Link spre comentariu

Filmulete sunt pe contul meu de youtube, nu au calitate si frumusete ca cele americane, fara editari, fara montaj, asa, doar brut ce a iesit din telefon.

...

https://www.youtube.com/watch?v=rR7P31NAzcE

https://www.youtube.com/watch?v=cFcyYD6ikBk&t=4s

Aici e frezarea celor 2 gauri de la adaptorul de brosa pentru bormasina asta. Pozele cum arata sunt mai sus intr-un link.

...

https://www.youtube.com/watch?v=kG6zTwlohTw&t=2s

Aici cateva gauri, si in continuare o cota de rulment pe care am finisat-o cu capul de alezat

https://www.youtube.com/watch?v=O78fpwJMdq4

...

https://www.youtube.com/watch?v=J9k-RnSEVCc

decupare in textolit de 4mm dintr-o singura trecere cu freza de cablaje electronice.

Link spre comentariu

1. - Backlasul e undeva 0.07 mm  pe Y    si    - 0.12-1.14 mm pe X  - el e dependent si de cat de tare se impinge in piesa, la gaurire e mai mic.

La axa Y, apare backlasul si datorita lipsei sustinerii la ambele capete.

La Axa X am incercat cu 2 piulite, dar am facut eu ceva pasi tehnologici gresiti si cand strangeam piulitele pe utilaj se bloca piulita pe surub. Trebuie sa fac altele. Si sper ca sa iasa mult mai bine.

Nu am rulmenti axiali, doar cei originali 3200, 5200. Deci e posibil si la ei sa existe un mic joc, 1 sutime probabil.

...

2. - Viteza nu e o problema in cazul meu, eu frezez de obicei seara, chiar si noaptea . Asa ca in aceste conditii la mine trebuie sa fie liniste... turatii mici la freza si avans mic.   Oricum eu nu pot tura frezele peste 3000rpm in mod nativ, ca asta e cam ce poate scula...

Cu mici fortari cred ca as putea forta spre 4-5000 rpm, dar apar vibratii in corpul de fonta. Deja ar fii nevoie de alta curea, din aceea Poli-V ca la masina de spalat, cu canale, fulii...

...

3. - Tot pentru turatii mai mari as avea nevoie de un alt ax, unul cu ER16- sau mai mare... Oricum la turatii mari si avans mare e nevoie de rigiditate, care nu prea exista datorita jocului pe care il are pinola in corp... vibreaza la turatie...

...

4. - Acum am inceput proiectul de modernizare a pinolei  - axa Z... am strunjit unul din capete, maine sper sa continui cu celalalt capat, apoi bucsile excentrice. Sa vedem ce iese... e ceva de lucru..maine pun poze cu lucrarea...

...

5. - La fulia HTD5M in mase plastice mi se pare mai bun finisajul prin gaurire si apoi frezare. Ca sa nu fuga gaurile cred ca merge ambore prima data ca sa dea pregaurirea, apoi un burghiu scurt de calitate merge perfect. La fulie ai un 14-20 mm daca faci pentru curele de 10mm si de 16mm latime.  Sa se duca aiurea burghiul intr-o gaura asa de scurta??? Ma refer ca fiind cu CNC poate fii gaurit usor cu pasi de retragere .

Trebuie luat in considerare ca dintele are 3,1 - 3,2mm si practic trebuie sa frezezi cu scula de 3 mm . La o adancime de 14-20mm pare cam greu. In plastic o merge, dar daca vrei in aluminiu... cred ca dureaza o vesnicie... mai ales daca vrei sa faci o fulie cu 100-120-150 dinti...  Ca fulii mici se gasesc la preturi acceptabile si nu merita neaparat construite.

...

6. - Zilele astea m-am tot uitat pe youtube la filmulete cu scule Haas si Tormach... Si deja m-am lamurit ce  se face pe scule de fonta cu pene. Deci nu am nici un fel de asteptari cu privire la viteza.   Pentru alergat e clar ca trebuie scula cu patine si servomotoare cu encoder.

...

7. -  @dany_cta ... spuneai ca ai facut pene din alama, cum le-ai construit, ma refer cum le-ai desenat, cum le-ai frezat, cum au iesit... sau le-ai comandat la un atelier ? Am o alta masa in cruce la care lipsesc cu totul, si nici nu am gasit pe net poze .

Link spre comentariu

1. Si eu initial am folosit rulmenti normali, aia comuni, pe care i-am gasit in magazin. Folosind pereche de 2 cu preload intre ei (distantier calculat in functie de joc) a iesit chiar ok. Apoi am trecut pe radial-axiali cand am reusit sa ii procur si schimbandu-i nu am observat nici o diferenta. Backlash-ul este 0.02 pe Y si 0.03 pe X chiar daca am suruburi cu bile, piulite duble si rulmenti axiali. Probabil ca as fi reusit sa cobor si mai jos dar nu vreau sa stresez piesele fortand in ele.

Toate suruburile sunt cu un capat suspendat la mine, nu l-am prins, le-am dat libertate. Cred ca prinderea capului ar cauza mai multe probleme pentru ca nu stiu cat de drept este surubul, nu zic ca este stramb dar nimic nu este perfect.

 

2. Freza mea are 2 trepte: 0-1300rpm, si 0-2600rpm. Rar trec pe a doua treapta, de obicei totul se face pana in 1300rpm. Tot in conditii de liniste frezez si eu, cateodata noaptea. Nu am vecin sub mine, asta e un bonus, dar tot la apartament stau si vreau sa fie liniste fie ca nu s-a plans nimeni niciodata pana acum.

 

3. Pentru turatii mari (adica automat si freze mici) eu am facut un suport care se prinde de capul frezei si se monteaza o freza makita de 30.000rot, usor reglabila.

 

7. Penele le-am facut manual pe toate 3 axele masurand, calculand, daca imi aduc bine aminte (e treaba de aproape 2 ani) unghiul era 0.5grade, si finisand. Este munca de chinez, nu e o lucrare rapida, si frezorii de la ateliere mi-au dat cu flit cand m-am dus cu asa ceva.

Sa ne amintim ca alama se inconvoaie la frezare mereu. Asta complica treaba si mai mult, asa ca a fost nevoie de multi pasi fini si multa finisare manuala, cu verificarea suprafetei de contact din 5 in 5 minute. Noroc ca e un material moale.

 

Daca te uiti la penele originale o sa descoperi ca au un mic defect, tind sa calce pe doua suprafete pe axa Y si Z, practic cad in partea de jos si asta cauzeaza multe probleme la rigiditate. Eu am rezolvat frezand un canal pe interior pe fiecare pana si suruburile de blocaj laterale le-am folosit ca ghiduri sa patineze pe varfurile lor, deci ele nu imping in pana, ele doar o sustin sa nu cada in jos.

Penele originale erau si putin subdimensionate, trebuiau stranse la maxim ca sa calce pe ambele suprafete fata-spate, sa nu folosesc suruburile laterale, altfel toata rigiditatea se duce in varful suruburilor, daca le folosesc pe alea sa imping pana, ce rost mai are pana trapez ? Ea trebuie sa calce pe ambele laturi pe toata lungimea.

A ajutat ENORM trecerea pe pene de alama pentru ca am putut sa strang tot utilajul mai fix, nu mai blocheaza, aluneca.

 

XijxdW0.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Dupa cum spuneam, am revenit cu ceva poze, dar sunt in impas....

https://photos.app.goo.gl/bR4fC5R32EwQX99s9

...

Producatorul a facut pinionul la cota fixa cu corpul de fonta. Deci nu pot sa reglez distanta fata de manson, si de asemenea a facut prost dantura de pe manson... Adica a lasat zona cilindrica pe varfurile dintilor. Trebuia sa o aplatizeze ca sa calce uniform.

Ma rog, probabil ca la bormasini nu e relevant.

In schimb tot producatorii romani, cand au realizat capul rapid de FUS22 au facut corect dantura.

...

Acum trebuie sa gasesc o solutie de prelucrare a interiorului bormasinii ca sa pot apropia excentric axul de cremaliera....

...

Pana acum, am reduc cotele axului, am pus 2 rulmenti cu ace, nu vor ramane rulmentii , voi pastra camasile lor interioare ca si suprafete rectificate de alunecare. Peste aceste camasi vor venii acele bucsi excentrice reglabile. Asta dupa ce vad cum frezez in corpul acela.  Cei care aveti masa rotativa, sau cap divizor cu manivela stiti cum arata bucsa aceasta pentru ca o aveti la melcul care antreneaza coroana platoului. Din bucsa asta va reglati jocul platoului.  De asemenea si bormasinile de precizie au o astfel de bucsa cu care regleaza jocul melc - pinion.

...

SAU poate gasesc un pinion cu numar mai mic de dinti pe care sa il introduc acolo in mijloc pe un nou ax.

... Dantura pare sa fie modul 1,25....... Eu am pinioane cu modul 1 si 1,5.... nasol...

Corp bormasina G6.JPG

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Pai masina de gaurit este alt animal fata de freza, nici nu erau facute in aceleasi intreprinderi...

Adevarat este ca si alea au dispozitiv de blocare a pinolei pe verticala, cel putin FU12 asa are la cap rapid.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

https://photos.app.goo.gl/N8BSbMvpV2mnELte7

...

Rezultatul nu are nimic de a face cu efortul depus... dezamagire totala... joc 0.50mm

1. - Axul in interior are aceeasi cota cu pinionul si nu se poate ajusta excentric.

2. - Pentru ajustare am nevoie de pinioane mai mici in diametru exterior cu modul 1.25 ...

3. - Neavand pinioane am facut bucsile de bronz drepte. La interior cota e cu 0.05mm mai mare pentru ca ma asteptam ca la presarea bucsilor in bloc sa se stranga... Si s-au si strans putin...

4. - Exteriorul bucsilor l-am facut cota egala cu ce am masurat in corpul bormasinii, probabil ca ceva nu e perfect pentru ca au intrat usor batute... Ma rog, era de asteptat ca daca am facut cota exterioara a bucsii egala cu cota interioara a corpului sa fie fest...

5. - Am asamblat Totul la loc pana voi gasi pinioane modul1.25 mai mici pentru ca am nevoie de masina sa frezez .

6. - Acum se misca mult mai bine axul pentru ca la interior are camasile rulmentilor, iar alunecarea e pe bucsi de bronz. Initial era fier pe fonta... freca tot axul direct pe corp inclusiv dantura....

7. - La viata ei bormasina a fost totusi precis executata, probabil pe o freza in 4 axe pentru ca mansonul e prelucrat perpendicular pe axul pinionului si s-au intalnit la mijloc destul de precis.

...

8. - Pentru eliminarea jocului la coborare ma gandesc sa pun 2 arcuri pe laterale care sa traga in sus pinola. In felul acesta o sa preiau jocul. Ramane de vazut ce forta necesita reductorul ca sa impinga burghiul / freza si arcurile... Posibil sa fie nevoie de inca un set de roti la reductor, sau un motor mai mare.....Unul de 3A este pe masina acum , mai mare deja ar insemna poate chiar alt driver... O sa vad ce e mai usor... Un reductor 2 fulii si curea e 110lei, iar alt motor cu driver mult mai mult....

 

DSC_4149.JPG

Link spre comentariu

Interesant span scoti tu acolo la bronz. Ai idee ce tip de bronz este, ce compozitie ?

 

Acum ceva timp m-am trezit ca scoteam si eu acelasi span dintr-un bronz luat de la o firma, nu obor, si am intrebat pe forum si parea cam dubios. Pana la urma deci chiar era bronz, probabil o compozitie mai speciala, similar cu al tau.

Esti sigur ca este bronz ? Tu sti cum arata in realitate ca pozele pot sa fie putin inselatoare, dar nu trebuia sa fie un pic mai rosiatic bronzul in mod normal ? Mie mi se pare ca bate spre alama la culoare, la fel arata si al meu.

 

https://www.elforum.info/topic/121648-lucrari-de-duminica/?do=findComment&comment=1659588

 

vmgD7WEF7FCgJE645XTQ3dN2dXwyJIopSWVqYcJg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Materialul se numeste CW306G - Cu Al 10 Fe 3 Mn 2 - extrudat la cald fara caracteristici tehnice

E cumparat de la Laromet Metal din Bucuresti - astea sunt http://larometmetal.ro/bare-din-bronzuri-deformabile/

Mi-au spus ca acest bronz e cel mai dur din ce au ei pe stoc. Mai ramane de probat bronzul mediu si bronzul moale.

Acesta e bronz cu aluminiu, cealalta categorie e bronz cu nichel.

...

Si eu am vazut ca se prelucreaza ca o alama, dar e alceva .

Oricum e nasol sa incurce bronz cu alama oricine. Alama costa 30 lei+tva, iar bronzul costa 48 lei+tva.

...

Eu l-am luat pentru bucsi de alunecare, de rostogolire si pentru piulite. La filetare merge mai usor decat alama AMS3 CW17

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări