AFCtin Postat Iunie 6, 2017 Partajează Postat Iunie 6, 2017 (editat) ..... referitor la filmuletul cu frezarea....... Buna seara domnule Andrei, Cu ce scula prindeti freza? Freza dvs este exact ca a mea Multumesc Editat Iunie 6, 2017 de AFCtin Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 6, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 6, 2017 (editat) 1. - freza mea e un amestec de bormasina romaneasca G6 cu freza BF20. deci sigur e diferita de orice alta masinarie... ca e o improvizatie a mea. 2. - eu am mandrina clasica cu cheie, si prinde foarte bine, are ceva bataie, dar e usor de folosit.... la a ta daca ai con CM2 poti cumpara din china un cap de ER25 cu CM2 si ai un cap cu pensete... la chestii fine merge un cap mai mic ER16 cu CM2. de altfel pe o masina de gaurit asa de mica nu exista gaura de trecere prin ax ca sa pot pune penseta cu tija de blocare. ..... am eu un gand sa cumpar un ax de 200mm cu cap ER25 si sa fac cumva sa il montez pe masina mea... dar e o idee doar, necesita ceva adaptari , iar otelul din care e facut axul cu ER25 e calit. ................................................ 3. - viteza in filmulet am dat-o aproape la maxim, cred ca e pe la 2500-2700 rpm ca desi motorul era in 60Hz, am o mica demultiplicare. eu sincer as prefera sa merg cu regimuri de turatie la ax cat mai mici si cu avans de asemenea mic... aici e un test pur demo ca sa vad ce a iesit.. 4. - urmeaza si la axa X sa pun la fel curea AT5, deci mai e putin de mesterit. ............................................... 5. - voi realiza alte piulite la ambele axe si sper sa scot cat mai mult joc in acest fel.... suruburile cu bile de moment nu sunt pe nici o lista de modificari. 6. - acei rulmenti sunt 5200, care e dublu radial axial, nu am idee cat e jocul axial, dar asa la mana par ok, sunt convins ca exista joc, dar inca nu am ajuns in acel punct. 7. - o sa atasez poze si filmari cand voi testa backlash-ul dupa realizarea noilor piulite din alama..... alta distractie sa demontez... sa desenez piesele... sa montez la loc... sa realizez piesele... sa demontez iarasi ca sa pun noile piese.... .... .... 8. - curelele sunt cu insertie metalica, deci ma gandesc ca trebuie sa fie ok la aplicatia asta, au pas de 5mm si forma profilului e AT..... la mana cand frezez forta e destul de mica daca aleg avansul si turatia corespunzator... deci motoarele aste de 5,4A si de 4,6A cred ca trebuie sa se descurce... mai ales ca au demultiplicare 3:1... americanii vad ca folosesc fulii MXL10 si MXL20, cu raport 2:1 la multe aplicatii, dar am vazut ca pun motoare nema 34. Editat Iunie 6, 2017 de andreigradu Link spre comentariu
AFCtin Postat Iunie 6, 2017 Partajează Postat Iunie 6, 2017 Buna seara, Multumesc pentru raspuns Eu fixez sculele cu penseta elastica Morse 2 si tija de blocare. Pensetele sunt de la un magazin din Bucuresti. Daca doriti dati-mi PM sa va dau adresa. Am pensete ER 25 si universal pt pensete la strung. O sa iau si un patron ER25 Morse 2 pentru freza, ca sa pot prinde diferite burghie la care n-am penseta corespunzatoare in set. Aia de la care am luat "freza", aveau un sortiment si mai mare de pensete Morse 2. Cu permisiunea dvs, la momentul oportun o sa copiez si eu adaptarile pentru avansuri automate. Pentru piulitele de pe suruburile conducatoare aveti tarod pe masura (parca M16 pas 2 filet patrat?. Daca da contra cost imi puteti face si mie piulitele? Cu stima, Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2017 (editat) Te pot ajuta cu piulitele de alama, doar ca va trebui sa demontezi masina ta si sa extragi desenul piulitei actuale si sa masori si spatiul ramas ca sa o facem cat mai lunga posibil pentru a micsora jocul si uzura. E logic ca va avea un joc = backlash oarecare, foarte mic, care cu cat e mai lunga, cu atat se va pastra constant in timp. ...... daca le ai de la rocast acele pensete le stiu, parca sunt undeva la 10euro+tva/ buc, sau la set cum le ai tu, dar nu stiu cat de practice sunt, ma gandesc ca pensetele ER pot prinde si cote atipice ( 3,1mm, 4,2mm, 6,35mm, 8,1mm... cote din astea )... tot la ei parca e un ER25 la 250euro+tva ... pe model Optimum... mi se pare cam scump pentru hobby... .... Stiu ca vor aparea si pareri ca e bine sa trecem la suruburi cu bile C5 16x5, dar acolo o piulita cu preluare de joc, care de fapt e un ansamblu de 2 piulite cu arc intre ele costa 118euro+tva., surubul e cam 45euro+tva.... deci pe 2 axe....de moment .... pauza.... ......... https://photos.google.com/share/AF1QipM0a1WBKsn9M5L9FGyybXQJ4XoAZapPvAraMM0nDMYBnPzMFBegKPBnee0WbJ1yOA?key=UGZMMVh6amhZOFRsRVpvbnI2bkFjXzZ5bXBOYXhB ............ am mai adaugat la album poze cu piulita facuta de mine, e doar una de test, nu e pe cotele mesei de frezare, cand o sa demontez masa o sa vezi si piulita aia. ........... se vede si axul ER16 cu con CM2 pe care il am eu, are filet normal M10 in spate ca sa il prinzi pe utilaj.... la tine daca ai o freza de tip BF20 poti cumpara un cap cu ER25, sau ER32 pentru a prinde freze mai mari si de asemenea sa iti iei si in cap ca al meu cu ER16 pentru fineturi.... Locul de achizitie sa fie aliexpres ca sa iei su axul pe la 15-30USD transport gratuit, iar pensetele sa fie cam 3-6 USD bucata... altfel un set la noi poate ajunge si la 250-300euro... ................. poti sa iti faci adaptarile ca la mine, dar va trebui sa iti faci cotele specifice masinii tale, de exemplu la BF20 exista si versiunea L, adica masa mai lunga, ... de asemenea mesele mai vechi ca a mea au mai nulta fonta in ele, astea noi sunt mai subtirele... poate au si alte cote, de aceea va trebui sa iti desenezi piesele pe specificul masinii tale. ................ eu te pot ajuta cu fulii si curele ca ale mele cu profil AT5 daca vei dori sa faci asemenea transmisie. Editat Iunie 7, 2017 de andreigradu Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 7, 2017 Partajează Postat Iunie 7, 2017 (editat) Exista si calea de mijloc, sa faci propriul tau ansamblu rigid la care ii scoti jocul regland cu foi subtiri de aluminiu/alama si asta este cu siguranta superior piulitei duble gata cumparate. Avantajul: nu exista nici un arc, nici un fel de prindere elastica care sa rezulte intr-o masuratoare ok pe loc dar in sarcina sa o ia razna. Totodata piulitele cu bile sunt in jur de 9euro la chinezi, deci ansamblul complet de piulita dubla = 9euro*2= 18euro. Oare o simpla piulita de alama de aceeasi lungime iese la banii astia ? Cred ca doar materialul brut costa atat si cu siguranta nu putem sa comparam o piulita de alama cu un rulment cu bile cu piulita dubla. Da, urmeaza sa bagam si surubul in calcul, surub care deja exista la freze deci este gratis pe cand cel cu bile nu este gratis, dar eu cred ca investitia este minora (am cumparat un simplu burghiu care a costat mai mult decat un surub cu bile) avand in vedere diferenta dintre ele si ca nu vrei sa umbli toata ziua acolo. Unul de-asta cu bile, ii dai putin ulei din cand in cand si uiti de el, te tine toata viata pe cand la alama si suruburile alea originale destul de moi ... mai trebuie umblat. Scuze pentru offtopic dar daca calculul de mai sus conform caruia un ansamblu de surub cu bile chinezesc ar costa 200euro ar fi adevarat, nu as fi facut niciodata cnc. Suntem hobbyisti, nu lucram cu preturi de firme, si cu sub 200euro eu cred ca mi-am facut toate axele cu piulite duble. Chiar acum, un surub de 600mm este 87lei pe nichelina, si de 400mm este 58lei, nu 45 euro+tva. Editat Iunie 7, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
AFCtin Postat Iunie 7, 2017 Partajează Postat Iunie 7, 2017 (editat) Buna seara tutror, In acest moment nu se pune problema trecerii pe suruburi cu bile cand eu am probleme mai cu ghidajele frezei care nu sunt drepte. Adica daca strangi pana corect risti sa nu mai port misca sania pe toata lungimea ghidajului In acet moment trebuie sa schimb piulitele de fonta cu altele macar de alama ca sa crut suruburile si eventual sa reduc jocul. Desi as preferac sa-mi fac eu piulitele n-am fonduri in acest moment sa cumpar un set de tarozi pentru filetarea lor. Va tin la curent cu mersul reparatiilor. Cu stima Editat Iunie 7, 2017 de AFCtin Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 7, 2017 Partajează Postat Iunie 7, 2017 Nu e nevoie de tarozi, piulitele trapez si chiar si normale de 16 se fac la strung. Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 7, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 7, 2017 Din experienta cu scule chinezesti pot spune ca acele piulite cu 12 USD nu sunt chiar cele mai stralucite, poate ati nimerit loturi civilizate. Eu ziceam de produse de o calitate ceva mai buna, pe care te poti baza. ......... Piulita dubla ma refer la asta - http://www.tbimotion.com.tw/product/detail/169/1/en exista la un pret pe jumatate model simplu - http://www.tbimotion.com.tw/product/detail/168/1/en ........... alama simpla e pe la 35 lei+tva, iar alama speciala cam 45lei+tva... cat sa intre la o piulita, sa zicem 300g. cu pas trapez se pot obtine precizii foarte bune se pot face 2 piulite de alama si la freza, tot asa cu preluare de joc din cand in cand, doar sa fie spatiu... ca din ce imi amintesc ultima data cand am desfacut e cam inghesuiala, e nevoie sa se frezeze in corpurile de fonta ... ............ am vazut prin china la 24USD surub de 200mm cu piulita, gata prelucrat la capete.... dar nu ai o garantie ca vine fix ce e in poza...de incercat sigur ca se merita, dar la pasul de 5 mm ce facem cu motorasele nema 23??? .... ca pe net la kit-urile serioase am vazut nema 34... ............ freza ta cred ca e ceva in genul BF16, pe la 60kg.... sincer nu inteleg de ce masa se blocheaza cand reglezi pana.... e firesc ca daca strangi mai tare pana, sa se blocheze pana, dar la tine ai 2 suruburi pe care le manevrezi si pana aluneca inainte si inapoi.... si sigur ca cele 2 suruburi trebuie sa fie foarte bine stranse ca sa tina pana blocata... ........... sculele mele au functionat perfect din momentul cand le-am adus casa si merg si acum identic... asta apropo de cei care zic ca Optimum baga in preturi doar din reclama.... va spun sincer ca sculele Optimum merg asa cum scrie pe hartia lor de la momentul pornirii.... ca nu sunt strunguri, freze.. Schaublin sau Aciera e alta discutie... 1 Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 7, 2017 Partajează Postat Iunie 7, 2017 (editat) Eu nu as fi dat niciodata banii aia pe o firma taiwano-chineza. Am vrut mult mai mult de la utilaj. Carcasele piulitelor sunt foarte foarte tari, eu nu am reusit sa le frezez nici cu carbura, asa cum povestea cineva pe forum, doar scartaia si aluneca asa ca singura posibilitate a fost la polizor. La pret de nimic (cred ca 20bani bucata) am luat, direct de la reprezentanta, bile si SKF si Wada Seiko japoneze pe care le prefer la orice ora in locul taiwanezelor/chinezestilor de la tbimotion. Chiar in poza de mai sus in spate se vede punguta cu bile, totul a fost schimbat. Si eu personal le consider mult superioare in cazul de fata. Si lasand asta de-o parte, adevarul este ca discutia era despre cu totul altceva, si suruburile alea chinezesti, cele mai ieftine posibile, fara nici o modificare, sunt superioare la backlash (nici nu poti sa le compari) si rezistenta (hrc62 vs hrc45) suruburilor trapez cu piulita de alama. Si chiar daca ai putea sa zici ca precizia pe 300mm ar fi mai mica, asta e o chestie foarte usor de calibrat in mach3, masori si setezi impulsurile pe rotatie, gata, precizie 100% in functie de masuratoare. Si legat de pas, folosesc nema23 de 566oz (4nm) si este forta destula pentru pasul de 5mm. Eu le tin cred ca la 2.5A, deci aproape de jumatate si sunt mereu reci in timp ce utilajul e destul de mare. Cam asa se misca exact bf20-ul in discutie cu pas de 5mm si motoare de 2nm la colegul nostru de forum: chas3 Editat Iunie 7, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 8, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 8, 2017 (editat) 1. - sunt de acord cu tine ca poti obtine precizie buna cu acele suruburi, dar de moment eu caut solutii ieftine la problema mea... pasul de 2 mm e un lucru bun ca nu solicita motorul. pasul trapezoidal e un format mecanic autoblocant, deci o data adus pe o pozitie ramane acolo in anumite limite de cuplu si e foarte usor de tinut in pozitie fixa. .......... 2. - Zici ca ai niste motoare de 4Nm, ma gandesc ca e ceva suma de bani la mijloc... nu asa cu motoare recuperate de prin utilaje retrase din exploatare. ........... 3. - in filmul postat vad parca encoder pe motoare... deci e o alta discutie cu alte preturi si alte drivere..... .......... 4. - La ce am mesterit eu se poate pune un driver de 5USD cu TB6560, sau unul de 7USD cu TB6600.... si motoare de 3A recuperate din diverse aparate.... .......... Bilele SKF si celelalte sunt foarte bune, dar oare sunt calibrate??? adica le-ai verificat cu micrometrul sa vezi pe unde sunt.... Am mai scris pe undeva, ca la piulitele cu bile exista 7 dimensiuni la fiecare cota in cazul tau cu 3,175 ai asa: 3,175 - 0,003mm / 3,175 - 0,002mm / 3,175 - 0,001mm / 3,175 +/-000mm / 3,175 + 0,001mm / 3,175 + 0,002 / 3,175 + 0,003mm .......... 5. - ca sa nu lungim discutia... e ca la rulmenti... de precizie normala N, sau apoi plecam spre zona profesionala si avem P5, P4, P2 http://www.ntnamericas.com/en/pdf/2200/tolrance.pdf http://www.gmnbt.com/bearing-precision-tolerance.htm diferenta intre un rulment mic ( A7001 N ) si un rulment ( A7001 CP4 ) e de la ( 3-5 euro+tva ) la ( 60-65 euro+tva ) nu are rost sa comparam suruburi china C7 cu ceva mai civilizat C5, si nici piulite china cu piulite mai civilizate la care ti se ofera si cele 7 dimensiuni de bile sa le tensionezi, sau sa le inlocuiesti in functie de uzura. ............ 6. - NU CONTEAZA CAT E DE TARE FIERUL.....conteaza CALITATEA = FINETEA = CLASA DE PRECIZIE a rectificarii.....ca nu e tot una o piulita N cu una C5.... Nu mai detaliez cate bile sunt in contact cu cele 2 suprafete de rulare, adica plecand de la masurarea bilelor din pungile tale, sortarea lor, apoi verificarea surubului, caci clasa de precizie C7, sau mai proasta indica rugozitatea rectificarii... deci pe acolo bilele vor atinge aleator... la fel si pe interiorul piulitei...daca e rectificata grosier tot asa in tangenta vor fii putine bile... ........ una peste alta e posibil ca dupa toate eforturile de calibrare, sa zicem din 200 bile, sa ai in contact doar 100 bile si restul sa miste in gol... .......................... 7. - acel backlash care tot spui de el, sigur ca se defineste in mach3, doar ca va dura mai mult prelucrarea, dar va iesi piesa in cote. O sa fac filmulet cu masurarea jocului inainte de schimbarea piulitelor si dupa schimbarea lor, ca sa vedem cum iese. ....................... 8. - mi-ar face placere sa vad filmulete cu mici prelucrari si poze si de la voi ceilalti membrii ai acestui forum... ca in ce ai postat tu vad doar un jog de mare viteza... DAR DE FAPT CU CE VITEZA REALA PLANEAZA OMUL ALA ALUMINIU, SAU OTEL CU SCULA DIN PENSETA??? aia era frumos sa vedem.... mizerie si mult span.... asta nu prea vad pe la stimatii membrii de forumuri din tarisoara asta.... .............................................................................................. uite o solutie simpla si ieftina .................. Ce vad aici e ca el folosest curele, cu demultiplicare , doar ca la el vad ca are profil HTD5M, cu latime de 10 mm. Aici sunt si eu in dubiu, ce e mai bun??? un profil AT5 cu insertie de otel, sau un profil HTD5M cu insertie de poliester, sau fibra de sticla ??? cam asa arata cele 2 variante: Editat Iunie 8, 2017 de andreigradu Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 8, 2017 Partajează Postat Iunie 8, 2017 (editat) 1. Motorul nu este solicitat, nu e aia nici un fel de problema. Daca ar fi solicitat s-ar incalzi. Cand fortam penele prea tare incepeau motoarele sa se incalzeasca. Ale mele sunt la temperatura camerei, nu simti nici un fel de caldura desi, asa cum sti si tu, stepperele lucreaza mai caldute de obicei. 2. Legat de bani in electronica, tot in zona hobby am ramas, nu am exagerat, dar totusi nici nu am mers pe solutii care sa vina cu riscul de pierdut pasi in microstepping, sa aud zgomote in motoare sau riscul sa nu mearga motoarele perfect din prima. Nici motoarele recuperate si celelalte drivere nu vin gratuite ca eu nu am de unde sa le recuperez. Eu doar am platit diferenta. 3. Toate bilele au fost masurate, de aia am luat mai multe tipuri si SKF si Wada Seiko. Pe axa scurta am o singura piulita. Dupa schimbarea bilelor am avut backlash 0.02mm de cand am montat totul, posibil din rulmentii axului sau chiar din cuplajul flexibil, nu mi-am batut capul cu asta. 0.02 este nimic. Mai bine de un an mai tarziu, timp in care m-am tot jucat cu cnc-ul, am acelasi backlash. Daca ar fi vreo diferenta intre piulita si surub, suprafata aia ar fi mica si s-ar uza destul de repede si s-ar pasui si toate bilele ar face contact perfect in final. Atentie, vorbim de backlash cu o greutate miscata de 80-100kg si cu penele stranse, in sarcina. Pe liber cu penele slabe backlash-ul este zero chiar si pe suruburile chinezesti nemodificate. Initial vorbeam de suruburi cu bile ieftine, inclusiv cele din link-ul tau, si incet incet o dam in pretentii de super calitate pentru precizie NASA. Te multumesc suruburile trapez cu piulita de alama, dar nu te multumesc suruburile C7 doar C5 (in noul post de azi), pe o mini freza de 100kg fabricata de chinezi......serios ? Discutia a fost ca ai laudat un surub trapez si singurul argument a fost ca surubul cu bile e scump, in jur de 200euro. Ei bine cu 35euro ai ansamblul complet surub cu bile mult mai bun decat surubul trapez. 45euro daca vrei cu piulita dubla pe el si deja e de vis. Daca vrei pretentii de C5 pe un utilaj care oricum nu are el rigiditatea necesara pentru aia, strici orzul pe gaste sau doar cauti scuze sa critici surubul cu bile din cauza pretului. Pe tema asta poti curand sa ajungi sa vrei suruburi de 3000euro bucata de la SKF daca mai gasesc contra-argumente. 7. Backlash-ul din mach3 nu se poate folosi corect la freze de metal, nu te baza pe asta. O sa te trezesti ca freza iti trage masa de frezare fara ca mach3-ul sa stie, si el tot compenseaza la urmatoarea miscare rezultand o gramada de probleme in loc de solutii. 8. Este utilajul omului, da, foloseste servo nu steppere acolo, dar asta nu face nici o diferenta, discutia era doar daca motorasele mici pot sa miste un surub cu pas de 5, si motoarele alea au 2nm, fie ca sunt steppere sau servo, un motor de 2nm tot 2nm o sa aiba. Eu personal merg cam cu 2.5Nm de mai bine de un an, nu am nevoie de mai mult. Ca viteza de jog merge frumos si la 4500mm/min, eu o tin la 2500mm/min. La g0704 pana si 566oz sunt mari, multi folosesc de 350-381oz, 566oz sunt varful. Si asta pus pe direct, nu cu reductii. E ciudat ca vorbim de un utilaj pe care eu il am, am facut o gramada de teste si piese si il am de o gramada de timp deja, si acum tu imi zici ca nu merg motoarele alea pe el, chiar daca al meu are 50kg in plus fata de bf20. Cu curele mereu o sa ai probleme la backlash, nemasurabil pe loc, dar vibratii in sarcina. Insertia de otel este in spatele unor dinti de cauciuc, dar asta ramane sa afli singur, eu deja am zis-o de cateva ori. Legat de viteze de prelucrare, nu stau sa fac filme, m-ar incurca la prelucrari. Dar daca tot vrei sa vezi mizerie si span am scurte secvente si am pus filmele astea de cateva ori pe forum, asta este utilajul meu in prelucrare: Chiar nu mai stiu exact toate setarile, viteza e 700mm/min, rpm 2500, adancime 10mm si cred ca intrarea in material este 1mm. Freza e de 8mm. Si aici este trecerea de finisare: De remarcat ca, chiar daca au fost facute doua treceri pe adancime, nu se vede nicaieri urma ca au fost doua treceri, asa de buna este repetabilitatea. Editat Iunie 8, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 8, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 8, 2017 Am demontat dihania.... cam asta e prin ea.... https://goo.gl/photos/jPuWFMkvqYTDfM7QA .... Nu prea e loc de pus prea multe chestii acolo..... piulita de la x are 45mm, in lacas incap 46,28mm, deci asta e cam maxim ce se poate face . pe axa Y e loc acolo sub ceva mai mare, e nevoie ca noua piulita sa fie in forma de L ca sa se prinda in suportul ei unde are doar 22,60mm ..... pentru preluare joc o sa fac de proba piulitele pachet si le pun in locasul lor... pentru reglaj voi folosi foite subtiri de tabla de la conservele de bere, sau foita de cupru de la ecranul transformatoarelor de impulsuri..... .......... ce e nasol e faptul ca la piulita lunga au strunjit filet doar pe 25mm din cei 45, iar la piulita scurta are doar 21,36mm grosime..... foarte putine spire de filet, practic la limita inferioara de rezistenta.... .......... urmeaza remontarea, si cand vor fii gata o sa demontez iarasi ca sa le schimb.... 1 Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 11, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2017 Am reusit asta seara sa reasamblez masa... pe axa Y am schimbat piulita originala cu un ansamblu realizat de mine... ......................... Cam 9 sutimi e joc in piulita, e datorat si faptului ca axul nu e sustinut la ambele capete, dar si surubul in interiorul piulitei are un joc lateral, care la rotirea usoara a manetei se simte.Practic nu e un joc fata spate intre flancuri si e un joc lateral in interiorul flancurilor.Daca as face piulita usor festa pe surub nu am idee ce se va intampla pe parcursul exploatarii, dar ca sa dispara jocul, asta e solutia.... https://goo.gl/photos/6MSfagzknUsvghWF7 .........................Acesta e primul prototip de piulita, o sa caut material potrivit cotelor mele si voi mai face alt set de piulite.Acolo sunt 2 piulite prinse cu distantier din tabla subtire de la dozele de bere, astfel prin adaugarea de table se regleaza jocul intre cele 2 piulite, dar tot nu a disparut .... ........................ Normal era ca sa existe un sistem de reglare continua a distantei intre cele 2 piulite si sa poti bloca cand obtii rezultatul dorit, asa cum e la frezele FUS22, dar e si distantarea prin table subtiri o solutie foarte utila.... Oricum spatiul interior e limitat... Eu am pus 2 piulite inseriate , fiecare are cotele de 45x25x25mm, astfel am obtinut o piulita 50x45x25. Pentru montarea pe masa am atasat acea bucata de alama prinsa cu suruburi, care a fost initial tot asa 45x25x25 si am subtiat-o ca sa intre in sanie. ................ Dupa primele teste am vazut ca lovea intr-o nervura laterala ramasa de la turnare si am scurtat cele 3 piese pe laterala respectiva. Pe net am vazut ca pentru cnc oamenii duc masa la o freza mai mare si realizeaza o corectare a cotei interioare in asa fel ca sa incapa corect piulita axei Y. Eu nu am de moment unde sa merg cu masa, dar e de analizat... ..................... Am schimbat rulmentul la axa X, am pus 3200 in loc de 5200, am facut si un stift de blocare a carcasei exterioare a rulmentului. Am facut un inel de distantare pe capatul cu fulia, cam 3 mm intre rulment si surub. .................. Am pregatit fulia ca sa se potriveasca pe capatul surubului, unul din stifturi intra in locasul de pana si astfel fulia nu se poate roti pe ax, practic are pana..... Modificari doar pe axa Y. astept sa cumpar material ca sa fac si pe x piulitele. ................... ce am vazut si mi-a placut e sistemul integrat de ungere a intregii masini, facut fie cu teava de cupru, fie cu tub de plastic, sau furtune metalice... oricare versiune mi se pare interesanta... Link spre comentariu
dany_cta Postat Iunie 11, 2017 Partajează Postat Iunie 11, 2017 Te-ai gandit si la posibilitatea sa tai piulita pe lungime intr-o parte si sa o strangi cu surub ca sa elimini jocul si asa ? Link spre comentariu
andreigradu Postat Iunie 12, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 12, 2017 (editat) E si asta o posibilitate, stiu ca exista metoda asta in industrie, si acolo se face initial o piulita foarte festa, chiar intra fortat, sau nu intra. Acea piulita se taie complet pe axa si se obtin 2 bucati separate. Cand se asambleaza se pun bailagare putin mai groase decat grosimea panzei cu care s-a taiat, tocmai ca sa poata intra surubul. ........................................... Cred ca as putea incerca la urmatoarea piulita sa fac si un sistem de reglare in acest fel, adica sa tai doar o parte a piulitei si sa o strang putin , sa vad ce se intampla, in speranta ca flancurile piulitei si ale surubului nu vor ajunge in fundul de filet sa frece, ca atunci e nasoala treaba... Practic surubul si piulita trebuie sa frece pe flancuri, dar sa nu atinga fundul filetului. ............................... De aceea trebuie avuta grija cand se strange piulita prin metoda propusa de tine. ................................... Urmeaza montarea motorului pe noua pozitie corespunzatoare noii curele pe X.... sper maine sa finalizez... am sa fac un test de backlash si pe x, asa cum e el acum ... apoi sa incarc in mach 3 datele si o sa trasez un contur pe o piesa din plastic... sa vad ce cote rezulta.... .............................. oricum exista un joc in axul principal.... am deja un plan pentru el, sa-i aduc o penseta er 20, sau er25, adica un ax drept pe care sa pun rulmentii.... asemanator cu cele din poza axul actual are diametrul de 17 mm si are rulmenti 30203, care au exterior de 40mm si interior de 17mm... 17mm nu se prea potriveste cu cotele axelor.... deci va fii nevoie de o bucsa de 0,5mm grosime ca sa folosec axe standard. Editat Iunie 12, 2017 de andreigradu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum