Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Masina de frezat - din masa de la BF20 si Cap Rapid FUS 22


andreigradu

Postări Recomandate

Bun ca sa nu mai poluez topicul lui Andrei degeaba mai ales pan nu vin si eu cu o solutie practica (si implicit niste poze) mai am o singura rugaminte la fiecare dintre dumneavoastra care doreste sa-mi dea un sfat (dupa toata experienta fiecaruia de viata in materie de feratanii) la urmatoarea problema : pe axa z daca pun inca o masa de asta KRS 475 invers (adica cu partea rectificata cu acele canale liniare unde vine in mod normal menghina) prinsa de un suport greu de metal vertical si pe partea unde sunt canalele pentru suruburile initiale de prindere ale mesei sa prind motorul de frezare , REZISTA SAU NU masa ??? Practic totusi ma gandesc ca acel ghidaje coada de randunica ar prelua greutatera ansamblului vertical nu surubul in sine si cand spun ansamblul vertical doar la asta ma refer undeva la 40KG as aprecia eu. Ca si motor as alege unul asincron pe care l-am vazut azi in targ  cu bobinaj din cupru si carcasa de aluminiu (de productie chiar rusesca) de vreo 4KW,   din pacate insa era la 220V si la un consum de 17,6A  (mi-ar fi placut sa fie trifazic). Ce mi-a placut insa la acest motor este ca nu era foarte greu carcasa lui fiind cum spuneam din aluminiu si pretul relativ atractiv de 350RON. In fine cu toate astea motorul mi s-a parut o bestie. Apropo cat cantareste un CAP de FUS 22  ??

Editat de TITI
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Avand in vedere circumstantele pana la urma am ajuns la o freza dim nasa de la BF20 si o masina de gaurit G6 romaneasca.

Functioneaza rezonabil.

 

Acum am inceput realizarea adaptarii la comanda CNC pentru freza mea din masa de BF20 si masina de gaurit romaneasca G6.
Prima e axa X, cea longitudinala, am ales un sistem cu 2 placi din aluminiu de 5 mm grosime. Motorul se va monta spre exterior pe placa a 2-a. Prima placa e prinsa pe freza prin intermediul suruburilor existente care fixeaza capacul lateral al mesei de frezare M6 - 2 bucati.

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/Xhh2LNheTgo

 

Incet, dar sigur o sa primeasca comanda CNC cu Mach3, e clar ca nu imi place sa mulinez de 1000 ori pe zi la manivele ca sa fac o piesa.

Pentru inceput avansul pe Z o sa fie manual, trebuie sa imi imaginez un mecanism care sa miste axul pinolei cu un reductor suficient de puternic si precis. Probabil un reductor cu ax intermediar. Inca nu imi dau seama daca sa fie cu curea, sau cu pinioane din plastic.

Link spre comentariu

Am mai avansat putin, o bucsa de asptare intre fulie si ax-ul frezei - alama fi 10 interior, fi 12 exterior, lungime 19mm , umar de 4 mm.

a intrat presata. Pe ax e tinuta de piulita, si pe ax a intrat usor presata.

distantiere intre placile ansamblului din aluminiu, aprox 34 mm

partea 2 -  https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/3WhbCLGgnFs

sper sa nu se roteasca in timpul frezarii. are o gaura filetata de 4 fulia unde a fost un stift.

poate pun unul, dar trebuie sa gauresc si sa filetez si bucsa de alama prin gaura stiftului. ramane de vazut.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu

Buna Andrei.

Recomandarea mea este sa folosesti canalul de pana. Stiftul va tine foarte bine in ax, insa in fulie va deforma gaura. Materialul acestor fulii este unul de calitate inferioara, Al seria 3000, (3103) sau 3003, foarte ductil, astfel incat prin imprimare se formeaza dantura.

Link spre comentariu

asa e , o sa pun 2-3 stifturi filetate

de moment are unul, trebuie strapunsa bucsa de alama si filetata

e un M4 acolo

 

Nu imi dadusem seama ca se va desfileta, mai ales la invartirea in contra piulitei.

IMI E O LENE MAXIMA SA PILESC INTERIORUL DE ALAMA CA SA ATASEZ PANA ORIGINALA.

Probabil ca va fi cea mai buna solutie.

 

Motorul e unul asa de proba si cote ale zonei de amplasare.

Am ceva mai mare de 3A, sper sa duca, doar ca e greu si nu apare in poze. O sa il vedeti cand fixez fulia pe axul lui.

Editat de andreigradu
Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...

Desi nu am mai scris de multa vreme, eu mesteresc zilnic cate ceva pentru lumea hobby cnc din Romania....

.......................................

un acuator cu fulii si curele

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/AyDFW8gyPGQ

si filmul cu ansamblul in functiune

........................................

inca un acuator cu suruburi 16x4

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/VkqrNJ51BDF

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/NGVNLBuMJsw

si un film cu functionarea

.....................................

astea sunt 2 placi pentru laterale gantry cnc hobby

https://plus.google.com/105950977457952691373/posts/DoLxKUr2jbk

Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

PRINTRE ALTELE CA SA MAI AVANSAM CU PROIECTUL.....

Am facut automatizarea preliminara cu curele si fulii profil T5... dar au joc... asa ca sarim peste.... si mergem la fulii profil AT5 fara joc....

................

Primul test de frezare este aici.... urmeaza sa montez fuliile AT5 si curelele aferente pe ambele axe.

......................

Acum e un motor de 5,4A / faza si driver cu TB6600 setat pe la 3,3A

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am dorit sa fie cat mai mici erorile pe partea electrica.

in micropasire exista o elasticitate in surub identica cu sinusoida, adica daca misti de axul principal simti acea elasticitate, pe cand in full step e aproape insesizabil punctul dintre pasi, pur si simplu sare pasul cand depasesti cuplul de retinere a motorului.

..................

Astfel ca am pus driverul in full-step... surubul are pas de 2 mm, reducerea e 3:1, am fulii AT5 cu 16 - 48 dinti, latime de 10 mm, astea AT nu au joc in curea, ca alea simple T5.

deci am 200pasi x 3 = 600pasi la o rotatie a surubului de 2mm/ tura.... la 1 mm corespund 300pasi.... 1/300=0,00333mm

...........

considerand precizia ca fiind +/- 1 pas + alte erori, rezulta minim 0,0066mm

pentru prelucrarile mele consider ca fiind suficient.... ca si precizie de pozitionare a axului.... cu driverul in full step.

..............

Link spre comentariu

Am avansat si am realizat piesele pentru motorizarea axei Y

Este gata si functioneaza binisor... multa munca si proiectare la fata locului..... unele piese au trebuit modificate la fata locului ca sa se potriveasca exact, sau mai rasarea cate un surub care statea in calea curelei...etc....

....

https://goo.gl/photos/wv5R8eEXz2JSDvoD6

.....

Conditia a fost sa ramana manivelele si indicatoarele mecanice.... asa ca motorul a ajuns pe lateral... pentru ca nu am loc in balcon l-am pus sub masa axei X, dar si asa iese in afara postamentului actual.

In mod normal ar fii fost spre exterior, sau daca aveam cadru la masina il atasam sub sasiu pe verticala ca sa nu ocupe spatiu si sa fie mai protejat.

.....

Am facut si cateva teste in aluminiu, asa pe genunchi, freza are 9 mm si cam vibreaza ca e prea lunga, si coloana tremura. O sa folosesc o freza de 5-6 mm la urmatorul test si o sa aduc coloana la maxim jos ca sa reduc vibratiile.

.....

.....

post-175162-0-54808500-1496704631_thumb.jpg

post-175162-0-26316600-1496704664_thumb.jpg

post-175162-0-24468500-1496704688_thumb.jpg

Link spre comentariu

WD40/Motorina ajuta enorm la aluminiu. Turatia pare cam mica.

Cum stai cu backlash-ul ? Cum l-ai scos din piulita ? Cum l-ai scos din rulment ? Cum se descurca ansamblul cu curele in sarcina ? Ai incercat sa il masori ?

Link spre comentariu

Si mie mi se pare turatia mica pentru aluminiu , iar freza cam lunga in conditiile in care cu siguranta exista un joc la mandrina . Dar masina este mai mult decat potrivita pentru frezari in oteluri , avans mic , turatie moderata si putere . Sper sa o vad si pe a mea la fel , motorizata . Felicitari dealfel

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări