alin 105 Postat Ianuarie 31, 2014 Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 -mir76, multumesc ,am retinut chestia cu ajutorul .-d-nule Radu, v-am trimis un PM.-Andrei ,capacul de sus nu m-ar fi ajutat cu nimic, l-as fi dat jos oricum, in conceptia initiala, motorul vine in lateralul capului, la mine va veni in spatele capului, intre coloana si cap.Fulia in trepte nu m-ar prea fi ajutat, vreau sa montez 2 fulii sincrone sau poate Poli-V in ideea ca vreau sa am distanta cat mai mica intre axa motoare si axa capului, ca sa nu maresc "artificial" distanta intre cap si coloana care ar induce fragilitatea masinii.Cu curea trapezoidala ai nevoie de fulii mari ca sa nu alunece, mai ales daca se lucreaza cu turatii mici si ai nevoie de cuplu mare -de ex la taieri in otel cu panza circulara HSS. Motorul pe care l-am "alocat" deja este un trifazat de 0.75 kw, 1400 t/min + un convertizor trifazat ( de la colegul Daniel)cu care o sa pot jongla cu ce turatii mici/mari e nevoie si cuplu suficient. Coloana va fi de 138 mm diametru, perete de 8mm ,cost 170 lei.Va fi luat un span pe strung din ea, ca sa fie cat de cat in cote.Nu cred ca o sa ma mai complic cu rectificari costisitoare. Vernierul rotund e lipsa la apel, o sa-l inlocuiesc cu un subler digital montat pe axul culisant al capului.Dispozitivul de blocare e obligatoriu de refacut.... Taxele au fost 52 lei, 15 kg , Fan Courier. Atasez niste schite facute cu cote aproximative, ca sa inteleg cam ce ar trebui sa fac.Va urma un proiet cu toate cotele importante, in vederea executiei.Este necesar un releveu la toate piesele existente, chestie pe cat de stufoasa/plicticoasa, pe atat de importanta.Cuzinetul va avea 2 piese, pentru a se putea realiza si paralelismul intre axa coloanei si cea a capului.Evident ca nu voi obtine precizii fantastice facand masina asta in batatura, asa ca trebuie sa ma bazez pe un mecanism simplu de reglare a geometriei.Din schita, reiese la ce m-am gandit. Ca o sugestie, nu stiu cat e de practica e ideea ta de a lua doua cuburi de metal la care sa le faci un alezaj...ar trebui scoase 2 galeti de span pana sa obtii un alezaj de 120 mm=costuri mari.In momentul de fata ma gandesc la doua variante posibile pe care o sa merg.: 1.Cuzinetul culisant ( chestia aia care prinde capul de coloana)sa fie facut din aluminiu turnat in matrita de polistiren ( 22 lei/kg, pret de turnatorie) 2.Constructie din placi de otel de 12- 15 mm, decupate la CNC plasma sau similare, sudate cu argon, nu cunosc preturile la operatiile de genul asta. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 31, 2014 Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 Te descurci foarte bine in 3D Alin. Cu ce program ai realizat desenele? Link spre comentariu
alin 105 Postat Ianuarie 31, 2014 Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 Pai de 14 ani asta fac zilnic, cu asta ma ocup, proiectare 3D.Proiectez in Autocad 2002. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 31, 2014 Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 Felicitari! Exista multe pareri care spun ca AutoCAD-ul este inadecvat reprezentarii 3D. Vad ca mai exista si altii de parere contrarie. Eu folosesc AutoCAD (Mechanical) 2004. Link spre comentariu
andreigradu Postat Ianuarie 31, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 Corect, e cam mult span la un bloc de otel, cam mult pentru noi care vedem lumea pe birou, pentu un atelier care face tancuri sau instalatii de foraj ar fi o piesa micuta.Ma gandeam acum la asta si cred ca se poate realiza o piesa in forma de U din placi de otel de 15mm grosime. Piesa sa aiba latura cam de 150mm. In cele 2 laterale se practica gaurile care vin pe coloana, iar mijlocul e pentru prinderea capului. Se pot atasa si 2 intaritoare pe acolo ca sa fie o structura mai rigida.La cap dupa cum se vede sunt 2 cote, una de vreo 200mm si alta de vreo 175mm.Deci e necesar un set de discuri pe care sa se prinda capul si sa se si invarta. Daca te uiti pe laterala cercului/vernier vei observa o gaura. Cred ca acolo intra un bolt cand era la verticala fix. Ma gandesc ca se pot face cateva gauri la unghiuri uzuale ca sa fie mai usor si mai sigur.La placile laterale ale piesei de prindere ma gandesc ca se pot suda o piulita si un tub prin care sa se prinda suruburile de blocare a capului pe coloana. Prin 15mm cred ca e cam imposibil sa treci un surub de 10 sau 12 si sa ramana perete suficient. Placile sa fie fixate cu cateva suruburi de moment, sa fie puse pe coloana si apoi sa fie sudat pe toate laturile acel profil U. Ma rog, sa fie un U cu 2 urechi sus/jos ca sa poti da cordon de sudura ( Ar arata ca 2 profile T unu langa altul )Acea piesa intermediara cu suruburi ce ai desenat-o nu cred ca e neaparat necesara, mai apar niste puncte prinse in suruburi si care pot introduce jocuri/vibratii.Piesele ma gandesc ca se pot taia cu jet de apa ( nu cu laser ca se poate cali margina si nu mai poti strunji/freza ) si sa fie cu 1-2mm mai mici/mari cotele si apoi sa se finalizeze pe strung/freza.Aluminiul e un material destul de scump, iar turnat nu stiu ce sa spun, te vor costa prelucrarile ulterioare si nu ai garantia rezistentei interne a materialului turnat. De preferat e un dural, dar nu stiu daca poti turna asa ceva cu rezultate bune.Trebuie luat in calcul ca atunci cand intri cu o freza de 20mm intr-o piesa de otel fortele mecanice sunt diferite fataIN LEGATURA CU DISTANTA FATA DE COLOANA: Acea distanta trebuie sa cada la jumatatea axei utile a frezei, adica a mesei pe care o ai. Asta o determini miscand masa in fata la maxim si apoi i spate la maxim si determini acel punct. In spate e cam la fata cu carcasa, dar in fata mai vine cativa cm pana aproape de vernier, adica iese putin masa din cota suportului, poate vor exista piese mari care se vor bucura de acei centimetri. Eu ma gandesc ca nu are rost sa se aseze in alta pozitie axa capului, daca aici reiese din practica.IN LEGATURA CU MOTORUL: Imi place ideea cu curea de masina de spalat, dar pot creste costurile destul de mult, nu cunosc pretul fuliilor si al unei curele care sa suporte forta respectiva. Oroginal acolo parca era un motor de 0,75Kw trifazat. Eu voi merge pe ideea cu un ax intermediar si cam 6 viteze din fulii, iar motorul daca e cu variator va mai regla si el viteza. Motorul l-as pune paralel cu capul, in partea cu indicatorul rotativ, iar in partea cealalta, as face un hexagon care sa intre in surubul cremalierei si sa contina 3 tije de manevra, asa cum sunt la freze si bormasini.IN LEGATURA CU AVANSUL FIN: Ma gandesc ca pe hexagonul de manevra sa montez cumva un pinion si sal-l antrenez cu un surub sau cu alt pinion mai mic ca sa se obtina un avans fin, macar in increment de 0,05mm, ca sa poti face lucrari rezonabil cu masina.Daca te pot ajuta colegii cu blocatorul ar fi minunat. Daca nu au ei cotele o sa il desfac eu, il cotez si ai in punct de plecare, dar unghiurile le vei stabili cand vei face piesa. Link spre comentariu
DanuAL Postat Ianuarie 31, 2014 Partajează Postat Ianuarie 31, 2014 1.Cuzinetul culisant ( chestia aia care prinde capul de coloana)sa fie facut din aluminiu turnat in matrita de polistiren ( 22 lei/kg, pret de turnatorie)Orice altceva, dar ptr. o structura rigida, nu folosi aluminiul! Mai bine o fonta, daca tot apelezi la turnatorie! Apropo, la turnatoria Carpatica? Nea' Toth?! ... un om de 3lei! Link spre comentariu
alin 105 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Legat de proiectarea in autocad, ce sa zic, multa lume, mai mult sau mai putin avizata spune ca a ramas mult in urma concurentei, in ultimii ani...Nu e un program perfect si comparat strict la rece cu alte programe nu are multe din facilitatile si instrumente de lucru performante.In cazul meu, il cunosc foarte bine lucrand de atata timp cu el, lucrez mai mult din taste decat din mouse/iconite ceea ce imi confera viteza mare de lucru.Cum zicea un amic de-al meu cel mai bun program de proiectare e ala care il cunosti cel mai bine.In 2000 cand am inceput, autocadul era lider pe piata softurilor de poiectare.Pana la Autocad 14 nu exista proiectare 3D serioasa si facila.Daca as incepe astazi, probabil ca un Solid Works sau Catia ar fi alegerea. Am avut in week-end suficient timp liber ca sa ma ocup de proiect si relevare.Din imagini se intelege cam la ce m-am gandit. Masa in cruce, capul, coloana si cuzinetul (sau cum s-o fi numind ) sunt la cote reale.Anumite detalii, lipsite de interes, nu au fost trecute.Motorul si suportul lui inca is la cote gabaritice, le voi reproiecta la cote reale zilele urmatoare. Link spre comentariu
alin 105 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Initial gandisem un sistem cam primitiv de ridicare a cuzinetului de lucru (apare in desen sub forma unei tije filetate de culoare verde).O varianta mai bune, apare sub forma unei tije de culoare albastra.Cred ca va fi varianta finala. Link spre comentariu
alin 105 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 ultimele imagini Link spre comentariu
mir76 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Interesant proiect,acum poti sa te apuci de achizitionat sau confectionat restul de piese. Link spre comentariu
alin 105 Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Intre timp m-am razgandit cu confectionatul cuzinetului din aluminiu, se va turna din fonta.Asa ca trebuie sa refac proiectul .Stie cineva niste reguli generale de proiectare a pozitivului?Am cautat pe net, nu m-am tare lamurit.Cu cat se face mai mare masterul?Ce inclinatie trebuie sa aiba suprafetele pentru extragerea masterului din matrita?Alte chesti de care trebuie sa tin cont? Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 ...se va turna din fonta.Asa ca trebuie sa refac proiectul .Stie cineva niste reguli generale de proiectare a pozitivului?...Da-mi o adresa de e-mail pe PM, ca sa-ti trimit capitolul 8 din Picos, cu proiectarea adaosurilor de prelucrare la turnare. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 @alin 105: Iti foloseste la ceva documentatia expediata? Link spre comentariu
alin 105 Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 n-am primit nimic pe email Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 6, 2014 Partajează Postat Februarie 6, 2014 n-am primit nimic pe emailMai verifica odata. La mine apare expediat pe 04.02.2014 h16.43 si nu am primit nici un mesaj de eroare. Probabil ca nu l-ai remarcat printre alte mesaje. Daca tot nu dai de el, atunci am sa pun fisierul aici pentru doar 24 de ore. Cui ii trebuie, sa si-l copieze, deoarece am sa il sterg. Regulamentul si legea dreptului de autor imi interzice sa postez asa ceva. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum