Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cum se poate face pornire din buton


Vizitator matei

Postări Recomandate

Vizitator matei

Caut o schema de pornire motor din buton. Dacă a făcut cineva rog să-mi dea şi mie schema. Pentru mine problema este semnalul de oprire a electomotorului, în condiţiile în care nu ştiu care este firul de la alternator, care se foloseşte de regulă , cel puţin la alarmele cu pornire motor. Aştept păreri, scheme, sugestii etc.Cu stimă

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 13
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gabiferaru

    2

  • sabyn

    2

  • molioa

    1

  • schumyicr

    1

Top autori în acest subiect

nu poti renunta la cheie,pe cheie exista cipul ,cheia deblocheaza volanul.....la renault laguna atunci cand introduci cartele se deblocheaza volanul si se activeaza pornirea din buton cu sistem destul de complicat cred,nu poti opri motorul in mers,nu poti porni daca masina e in viteza fara sa calci ambreiajul..Daca vrei ceva gent tractor bagi cheia in contact si pe firele de pornire pui buton

Link spre comentariu

Porneste la buton, daca ai cartela. O faci cu cartela, iar tu apasand butonul, trebuie sa ti apasat vreo 3-5 secunde, in care el singur isi seteaza computerul de bord, respectiv pune contactul, iar la stingerea bujiilor porneste automat. Oricum, ai o sugestie aici

Link spre comentariu
Vizitator matei

Contactul să zicem îl desfiinţez, deci nu piedică volan şi cred că acest model de maşină a fost prevăzut şi cu pornire din buton aşa cum reiese din cartea maşinii dar presupun că la reprezentanţă ar costa ff mult, deci aştept păreri, sugestii obiective, scheme, de la cei care au reuşit acest proiect, nu cred că nimeni nu a avut această ideee şi poate a reuşit.Stimă,

Link spre comentariu

Schema e banala cu conditia sa pastrezi in continuare contactul cu cheie, din motive enuntate si de colegii de mai sus: chip immo, ignition, deblocare volan, alimentare circuite auxiliare.

Scoti firele (probabil doua la numar) din contact care sunt responsabile cu actionarea demarorului si le legi la un buton "start engine" cu contact de tip normal deschis, cu revenire.

 

Mai jos am pus doua linkuri cu ce au facut altii:

http://yefim.com/vx/redbutton/

http://www.fd3s.net/start_button_installation.html

 

Stau sa ma gandesc cu ce te ajuta o astfel de pornire a motorului? E o alta gaselnita tip "tuning"? Lesina pitipoancele cand vad "butonul rosu"?

Link spre comentariu

si ce te faci daca una dintre pitipoancele, amintite de colegul de mai sus, iti apasa "butonul rosu" cand motorul e pornit? ar trebui un circuit de inhibare daca motorul a pornit, nu? ; altfel "razi" pinionul demarorului sau dinti din coroana sau distrugi bendix-ul ...

Link spre comentariu

Masinile de azi au deja "inhibare" integrata. Incearca sa dai la demaror cu motorul pornit si vei vedea ca nu se intampla nimic. Cea mai buna dovada e cand se opreste accidental motorul: ca sa-l repornesti trebuie sa iei contactul si sa-l pui din nou. Nu merge sa dai la demaror direct din pozitia "ignition" daca demarorul a fost actionat deja o data.

Link spre comentariu

Inhibarea aia e din butucul cheie,strict mecanica.Daca scoti cablajul greu si il actionezi cu o surubelnita(in functie de model se poate si cu un cleste spitz),o sa constati ca n-are nici o rusine sa cupleze demarorul ori de cate ori vei dori.In noua situatie va trebui gasita o solutie electrica de a inhiba aceasta functie(de cuplare a demarorului).Si chiar daca pare simplu la prima vedere,in realitate pe contactul cheie vin min. 4...5 fire,unele de forta,altele pt auxiliare,acestea din urma sunt decuplate in momentul cand se da la cheie,deci vor trebui simulate toate aceste functii ale contactului, cu relee,a caror actionare va trebui conditionata(asta in situatia cand se renunta de tot la acel mecanism,altfel nu vad logica sa pun contactul si in loc sa dau la cheie sa apas un buton...banal).Parerea mea e ca cine vrea sa faca o astfel de modificare,fara sa stie exact functiile contactului cheie,degeaba cere pareri pe aici...de acolo trebuie inceput,cu schema electrica in fata. La unele modele,pe auxiliare e cuplat electroventilatorul de racire,deci miza e mare in cazul cand se "omit" anumite amanunte.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări