Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme la centrala pe lemne


Vizitator paunsorin

Postări Recomandate

Transferul de energie se face la fel indiferent de temperatura. Vana respectiva nu are doar doua pozitii inchis-deschis, ci lucreaza progresiv, permitand astfel transferul catre radiatoare. Daca vana respectiva ar fi blocata, nu se mai incalzea niciun radiator, dar aici se incalzesc partial.Nu vad legatura cu vana , BEP, alta pompa ...Daca vana cu 3 cai nu "taia" legatura cu radiatoarele, temperatura in centrala ramanea egala cu cea din radiatoare si apoi continua sa scad odata cu ele. Problema a fost ca lemnele nu au putut oferi energia necesara, nu ca vana a incercat sa pastreze temperatura in centrala.P.S. Nu vad de ce s-ar utiliza lemne cu umiditate ridicata. Daca nu este posibilitate financiara pentru a se cumpara lemne inca din primavara pentru a se putea usca, recomand cumpararea brichetelor de rumegus. Sunt mai ieftine in exploatare decat lemnele ude.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 30
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • cheluakame

    11

  • gabiunu

    7

  • molioa

    2

  • Sir john red

    2

Top autori în acest subiect

Nu se face la fel. O data cu scaderea temperaturii agentului termic, scade si circulatia apei prin radiatoare, pana la zero. Iar conditia necesara ca apa sa nu inghete in calorifere este ca sa... avem circulatie. De asta se cam bat cap in cap.

Link spre comentariu

Atat timp cat avem foc in centrala, circulatie tot va exista prin radiatoare.Fie ca avem si doar 60*C tur, o parte tot va circula prin radiatoare, caci temperatura la iesire din centrala are ceva mai mult de 60.Acum daca avem nevoie de temperatura de tur mai mici, este alta discutie si ne indepartam de subiectul topicului.

Link spre comentariu
Vizitator paunsorin

Mia incercati ceva, pe pompa aveti un comutator care schimba treptele de viteza. Selectati treapta 2 caci are o turatie mai mare, deci si un debit/inaltime de pompare mai mare.Verificati daca tevile sunt calde dupa vana cu 3 cai.Deasemenea verificati daca filtrul Y este curat.

Am rezolvat problema , cauza era filtrul Y care era infundat spre imbaxit plin de resturi. L-am curatat la un sfert de ora iar s-a umplut si din nou si a 3 a oara. Sper sa functioneze normal de acum. Pompa pe care o am are 3 trepte dar din cauza filtrului infundat nu se realiza circulatia...Multumesc tuturor pentru sfaturi si raspunsuri sper ca acest topic sa mai ajute si pe altii care au acceiasi problema.O zi buna va doresc!
Link spre comentariu

Bine ca ai rezolvat pana la urma, desi eu ma indoiesc ca un filtru Y de minim 1 tol poate fi colmatat in cateva zeci de minute... doar daca caloriferele sunt recuperate si murdare, cazanul la fel, poate si instalatia a mai fost folosita cu alta centrala. Eu nu recomand vana termostatata pentru ca, daca se iveste ceva neprevazut si trebuie sa lipsesti de acasa mai mult timp, este posibil ca unele portiuni din instalatie sau calorifere sa inghete... depinde de izolatia casei, pe unde sunt trecute anumite trasee si de temperatura de afara. Nu exista protectie antiinghet in acest fel decat pentru centrala si excludem cazul in care ar cadea si curentul. Poate ne mai tii la curent pe viitor, o seara buna!

Link spre comentariu

Intelegeti un lucru, in cazanele cu combustibil solid nu avem ce cauta cu temperaturi sub 65*C. Daca dorim acest lucru, exista puffer (recomandat indiferent de temperatura de tur) care poate face diferentierea de temperaturi.Apoi, daca noi, cu centrala setat pe 70-80-90*C nu reusim sa "deschidem" vana cu 3 cai, atunci avem o problema in instalatie care trebuie remediata, nu vana inlocuita/demontata.Inainte sa afirmati ca din cauza vanei v-a inghetat caloriferul, spuneti, ce necesar termic are casa, ce putere avea centrala, pentru ce temperatura de tur era calculata instalatia, ce ecart, ce debit asigura pompa la pierderile hidraulice ale instalatiei, ce combustibil foloseati, ce depresiunea asigura cosul de fum, care era presiunea prestabilita a instalatiei, si poate cel mai important, stiind ca exista posibilitatea sa inghete o parte din circuit, de ce nu ati folosit amestec de apa si antigel?0Ma indoiesc ca acel radiator a inghetat in decurs de cateva ore sau zile. Indiferent de izolatia casei, inertia termica si pierderile termice ale camerelor din jur ofera suficienta energie pana temperatura mediului ambient scade sub 0*C.Pana nu pierdeti ore in fata centralei si a altor surse de caldura ce functioneaza cu combustibil solid, eu va spun sa nu mai faceti recomandari care au efecte negative asupra surselor.

Link spre comentariu

Domnule inginer, nu stiu de ce ma intrebi de calcule pentru care se platesc bani grei, poate si la noi in tara, dar dumneavoastra nu stiti ca sub temperatura inscrisa pe vana termostatata nu ar trebui sa existe circulatie in calorifere! Poti sa ai lemne mult si bine daca mocnesc. Nu se trece de o anumita temperatura, caldura este imprastiata doar in camera centralei si pe cos.

Link spre comentariu

Teoretic nu rugineste, ca cica ar fi din fonta. Si un ceaun de mamaliga tine cel putin 20-30 de ani... de obicei sfarseste faramat mecanic si nu prin coroziune.... De obicei problemele apar la imbinarea elementilor, si nu corodarea propriu zisa.

Link spre comentariu

Domnule inginer, nu stiu de ce ma intrebi de calcule pentru care se platesc bani grei, poate si la noi in tara, dar dumneavoastra nu stiti ca sub temperatura inscrisa pe vana termostatata nu ar trebui sa existe circulatie in calorifere! Poti sa ai lemne mult si bine daca mocnesc. Nu se trece de o anumita temperatura, caldura este imprastiata doar in camera centralei si pe cos.

Daca dumneata ai un sistem prost gandit, este vina dumitale ca ai platit pentru el, nu al vanei termostatice. Intelegeti odata ca centrala termica trebuie aleasa in functie de necesarul casei astfel incat la temperatura de calcul acesta sa functioneze cu 85-90*C tur, iar in zilele cu temperaturi pozitive, temperatura de tur sa fie peste 65*C tur.

Ca dumneata iti iei centrala de x zeci de kw ca are buncar mai mare si alimentati mai rar dar folositi 50*C tur caci altfel muriti de cald este problema dvs nu a vanei. Caci autonomia se obtine din puffer nu din centrala.

Am intrebat si anterior, de ce temperatura de tur era mai mica decat cea de deschidere a vanei? De ce nu exista antigel in instalatie?

Caci cel ce a proiectat-o a avut lipsuri sau nu a stiut.

Ca urmare, NU ESTE VINA VANEI, este vina utilizatorului sau a proiectantului.

 

P.S. Nu sunt inginer si nu ma consider inginer, consider ca practica ma diferentiaza de unul.

 

 

:confuz1

Link spre comentariu

Testari s-au facut si cu vata termostatata cu deschideri de 55 si 65*C si fara. Cu vana de 65*C arderea este mai calitativa, si focul poate fi controlat mai usor. Fara vana, pe langa faptul ca incalzirea centralei, deci intrarea in "regim" are loc mai greu, focul are si alternante. Momentan am in instalatie unul cu 55*C caci instalatia mea este gandita pentru 55*C tur in zilele cele mai reci dar si cu puffer.Din pacate rezultate prea concludente nu pot da caci nu am pufferul montat in instalatie (in primavara fac camera tehnica si il montez), si merg cu doar 60*C tur.Dupa ce voi monta pufferul, voi pune o vana de 65*C si centrala va functiona la 90*C tur.

Link spre comentariu
Vizitator paunsorin

De la vana cu trei cai este problema. Din pacate lucreaza bine la temperaturi prea inalte. 60 si ceva de grade pe retur, temperatura la care incepe sa deschida, inseamna 80 de grade pe tur, poate si mai mult daca instalatia este supradimensionata. Abia acum incepe distractia. Recomand sa eliminati complet vana cu trei cai si sa montati o pompa de by-pas, sau macar, daca nu mai sunt finante, eliminati vana iar pompa de circulatie de pe retur o comandati cu un termostat de contact montat pe teava de tur, reglat sa porneasca pompa pe la 65-70grade.

M-ar interesa cum se face un by-pas simplu , pentru ca vreau sa scot vana ca sa recircul apa din cazan pana la 30* dupa ce nu mai fac focul in cazan. ( e vorba dupa ce nu mai alimentez cazanul noaptea sa mai profit si de temperatura de la 60* la 30*)
Link spre comentariu

Vorbim de o cantitate de apa de ~60-70 litri apa la diferenta de 30*C. Asta inseamna ca aceasta apa ar mai oferi circa 2.5 kwh. Si asta doar in cazul in care radiatoarele mai "fac" fata la temperaturi asa joase ;)

Link spre comentariu
Vizitator paunsorin

Vorbim de o cantitate de apa de ~60-70 litri apa la diferenta de 30*C. Asta inseamna ca aceasta apa ar mai oferi circa 2.5 kwh. Si asta doar in cazul in care radiatoarele mai "fac" fata la temperaturi asa joase ;)

Deci in concluzie se merita o investie intr-o pompa de recirculare in locul vanei cu 3 cai?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări