Vizitator kacio Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Buna ziua,As dori va rog sa ma lamuriti si pe mine intr-o privinta.Imaginati-va urmatoarea situatie.Va trebui sa muncesc mai mult din masina si am nevoie de laptop. Laptop la care nu mai tine acumulatorul si pe care nu pot sa-l schimb cu ceva nou din anumite motive ce tin de programe. As dori sa stiu daca am posibilitatea de a-l incarca la bricheta masinii fara sa omor acumulatorul masinii.Laptopul il voi tine cu luminozitate minima, voi incerca sa-l fac sa consume cat mai putin. Programele pe care le accesez sunt pe platforma web si nu consuma mult. Problema e ca uneori pot sta si 4 ore pe zi la laptop muncind (nu incontinuu, genu 20 de minute, inchid laptopu, peste 1 ora alte 40 minute si tot asa).Incarcatorul de laptop pentru incarcarea de la auto are 19V si 3.42A, iar acumulatorul masinii are 42 Ah, tensiune 12V, acumulator nou, marca buna zic eu (Bosch), pe un Fiat Punto din 2001, motor 1.2 benzina.Cam ce ar trebui sa fac ca sa nu omor acumulatorul masinii, sa stau cu ea pornita in timp ce am laptopul in priza masinii (in bricheta masinii) sau este de ajuns sa o mai pornesc din ora in ora, sa o las 10 minute sa se mai incarce?? Mentionez ca masina merge cam 40, 50 km/zi, dintre care 15 kilometri dimineata, 15 kilometri spre seara, iar diferenta pana la 40,50 km intre acest intervalVa multumesc mult! Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Masoara consumul laptopului si cel putin teoretic,dupa spusele tale bateria masinii poate sustine un consum de 42A timp de o ora,deci cu 4,2 A iti vor trebui 10 ore s-o descarci la maxim.Stiind consumul laptopului tau,vei putea estima timpul cat vei putea lucra in asa fel incat sa nu descarci bateria masinii mai mult de 30...40% ca sa poti sa urnesti dupa aia si motorul. Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Trebuie tinut cont de consumul incarcatorului, care e de fapt un convertor DC-DC si care pentru a da la iesire 3,42A consuma din acumulatorul masinii ceva mai mult de 4A, in functie de randamentul conversiei.Dar, cum zicea si colegul doru 3160, acumulatorul ar trebui teoretic sa tina cam 10 ore cuplat continuu la laptop pana sa se descarce.Aici intervine si vechimea acumulatorului, care va scadea practic cu timpul capacitatea reala. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Ehe,sunt multe variabile de luat in calcul...una ar fi temperatura exterioara,dar cel mai bine sa masoare curentul tras din bricheta de jucarie si pe urma vede daca cumpara un acumulator auto de 100Ah special pt laptop(daca are loc in portbagaj) sau merge cu ce are :rade:Personal as merge pe o baterie buna la laptop,e mai elegant asa,si ii confera o autonomie satisfacatoare indiferent daca va lucra in masina sau oriunde la caldura la o cafea,dar gusturile nu se discuta. Link spre comentariu
alfabit Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Eu folosesc laptopul de diagnooza auto fara baterie deloc, cu un adaptor auto 12V - 19 V cc, si n-am descarcat niciodata bateria masinii.Bine, diagnoza nu dureaza f mult, max 1 ora in cele mai rele situatii. Se mai suprapune de obicei si cu sonda CAN-Clip si tot nu am descarcat o baterie auto sa nu pot porni motorul dupa treaba asta. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 La diagnoza e alta treaba,acolo oricum trebuie sa mearga motorul ca sa poti vedea anumiti parametri,dar si eu cred ca nu ai cum sa descarci o baterie de masina intr-o ora de lucru,indiferent cat de gurmand ar fi acel laptop.Pana la urma bateria originala de laptop are cca de 4Ah(nu zic mai mult),si tot tine cel putin o ora,daca nu e obosita si e incarcata....deci una de masina nu vad ce motive ar avea sa tuseasca. Link spre comentariu
Vizitator kacio Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Va multumesc mult pentru raspunsuri.O singura necunoscuta mai am. Acumulatorul are timp sa se incarce in 20 de km de mers constant? Sau 50 km, dar nu facuti constant? Link spre comentariu
crispus Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 E irelevanta distanta parcursa. Aceeasi 20 km ii poti face in 10 min sau in 2 ore. Conteaza timpul si cat de mult ai descărcat bateria. Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Daca ai reusit sa pornesti inseamna ca nu e descarcata la maxim,deci in cca 10...15 min de mers alternatorul va compensa descarcarea(chiar daca nu 100%).Regimul de incarcare pe masina e cu totul altul decat pe redresor,de aceea nu-ti vor trebui ore ca sa resuscitezi bateria.Pana la urma nu stiu de ce nu esti dispus sa faci cateva probe si te lamuresti ca nu se intampla nimic daca nu faci abuzuri in stationare pe baterie...garantii nu-ti poate da nimeni,daca asta astepti de la noi.. Link spre comentariu
Vizitator kacio Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 Ei, nu, nu astept nici o garantie pentru ca sunt constient ca nu o poate da nimeni.O sa-mi mai cumpar si un acumulator pentru laptop sau poate chiar 2 ca sa fiu sigur.Eu caut doar sa aflu niste informatii, pentru ca mi-am cumparat incarcatorul pentru auto, la pranz l-am probat 15 minute, toate bune si frumoase, masina a mers apoi fara probleme, dar seara cand am vrut sa plec mi-a pornit motorul foarte greu, iar dimineata pur si simplu bateria era moarta si nu stiu care ar fi vina, motiv pentru care am cumparat un acumulator nou. E adevarat ca seara cand a pornit greu nu eram eu la volan, dar cel caruia i-am dat masina zicea ca nu a lasat farurile aprinse sau alt consumator si mai adevarat este ca nu stiu cat de consumat era acumulatorul masinii pentru ca masina e cumparat de aproximativ 2 saptamani.Daca nu sunt prea insistent cu intrebarile, nu vi se pare ciudat ca o masina de 1.2 benzina sa aiba acumulator de 80Ah? Tinand cont ca producatorul autoturismului recomanda acumulator de 42 Ah Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 2, 2013 Partajează Postat Noiembrie 2, 2013 E mai rau daca montezi unul sub 40Ah...in rest no limit,daca incape sub capota,cu cat mai mare,cu atat mai bine,dar de regula esti limitat de spatiul disponibil... Link spre comentariu
gcom61 Postat Decembrie 14, 2013 Partajează Postat Decembrie 14, 2013 Eu folosesc laptopul conectat direct la bateria masinii(la bricheta),insa fara acumulatorul laptopului.Pa acumulatorul laptopului scrie 11,1V---4000mA.Am folosit un [stecher ] pt bricheta auto si o mufa pt conectarea in locul incarcatorului laptopului.Daca am conectat acu laptop,acesta imi da mesaj ca acu este descarcat chiar daca este conectat la bricheta.Fara acu montat in laptop,acesta (laptopul) functioneaza normal iar curentul maxim a fost de 2,5A,masurat cu mavo35. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum