The Stressmaker Postat Octombrie 31, 2013 Partajează Postat Octombrie 31, 2013 Acasta masina de spalat are aproximativ 12 ani (dar indicatiile/notatiile gasite pe masina indica 22 de ani) si dupa o schimbare de rulmenti facuta de altcineva nu mai functioneaza pompa de evacuare. S-ar parea ca, ori s-au inversat firele cu cele de la incalzire sau asa se presupune de catre proprietar ori programatorul este defect, presupunerea mea. Problema este ca abia a descoperit ca exista o fisura la cuva care a antrenat apa in mufa de la motor, carbonizand-o partial, dar motorul este functional pe cele doua trepte.Ce am reusit sa descoper este ca un fir de la pompa (alb) ajunge la programator iar celalat (albastru) ajunge la un contact din termostatul frontal.Rugamintea este: daca cineva detine acest model ma intereseaza culoarea firelor de la pompa de evacuare sau mai bine o schema electrica de la acest model sau orice alt model de la Sangeorgio (fara programator electronic) pentru a face o comparatie. Are cuva din inox si eu zic ca merita reparata mai ales ca arata destul de bine inauntru la cat de "batrana" e.Multumesc. Link spre comentariu
ipotexas Postat Octombrie 31, 2013 Partajează Postat Octombrie 31, 2013 Masinile de spalat Automatic productie romaneasca,facute la Cugir erau o copie a unor modele Sangeorgio. Daca imi amintesc bine la aceste masini pompa avea un fir de alimentare in comun cu motorul asa ca e posibil daca s/a ars mufa motorului sa se fi intrerupt acea legatura. Pentru confirmare gasesti schema de Automatic pe undeva pe aici http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=51&t=10974&p=1361192&hilit=schema+masina+de+spalat+automatic#p1361192 Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Noiembrie 1, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 1, 2013 Multumesc pentru idee, asa este, din mufa motorului pleaca firul si la pompa. Schema pare sa semene foarte bine cu ce am identificat pe masina.Pana la urma am rezolvat problema, erau cateva fire nelalocul lor. Aveam niste scheme de la Ardo 400, 500, 800 si 1000 si cumva se aseamana la principiul de functionare. Am rezolvat rotind programatorul in functionare, pas cu pas, si urmarind tensiunile care apar pe fire si incercand sa le asociez programului indicat pe programator. Jos aveam neidentificate firele de la pompa, rezistenta si termostatul acela de protectie pentru ca motorul avea mufa lui separata.Ca idee, alb (firul scurt) cu negru (de la motor) duc la pompa de evacuare, albastru duce la rezistenta de incalzire care este inseriata cu protectorul de supratemperatura (maro de la rezistenta + negru general) iar ultimile doua fire, alb (firul lung) si mov duc tot la protector dar la o sectiune care nu face contact in mod normal. Presupun ca, la 150 grade cum am gasit la ardo wd800, face contact si arde siguranta facand scurtcircuit. Erau singurele contacte tip papuc tata care ramasesera libere pentru aceste doua fire cu papuc mama iar in functionare normala nu influenteaza cu nimic aceasta configuratie. Pe schema masinii romanesti s-ar parea ca acest contact face o bucla la masa iar pe masina aceasta sangeorgio, undeva cu cuva plina, pe la centrifugare, face scurtcircuit (testat cu o lampa de control, nu am riscat sa fac scurtcircuit).Cam asta am facut si am aflat despre aceasta masina de spalat veche de 22 de ani (confirmati) si care "toarce" la fel ca la inceput. Multumesc inca o data pentru ajutor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum