Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor trifazic cu 2 turatii


mircea56

Postări Recomandate

Buna ziua!.Va rog sa-mi explicati si mie cum se poate lega un motor trifazic cu doua turatii,la convertizorul de frecventa,tinand cont ca nr. de poli difera la cele doua infasurari ale bobinajului.Atasez si o poza cu placuta motorului,si va rog sa imi spuneti daca am dreptate, ca la turatia mica 1370 rot/min ii corespund 4 poli,respectiv turatia mare de 2770 rot/min sant folositi 2 poli.Am nevoie de asta pentru setarea convertizorului care este cu intrarea monofazata.Va multumesc!

post-68078-139829700058_thumb.jpg

Link spre comentariu

"la turatia mica 1370 rot/min ii corespund 4 poli,respectiv turatia mare de 2770 rot/min sant folositi 2 poli:- CORECT.

La borne ai 6 fire , banuiesc de culori diferite.Sa spunem 3 albe si 3 rosii.

Sti corespondenta culorilor pe turatii ?

Link spre comentariu

Motorul tind sa cred ca este asincron. f=np, unde f-frecventa, n-turatia si p-numarul perechilor de poli.In poza apare si conexiunea, "delta"/YY adica triunghi/stea stea. Ar merge si o poza la placa cu borne.

Link spre comentariu

Formula corecta este 60*f=n1*p unde:

- p este numarul de perechi de poli.

- n este turatia de sincronism.

Turatia motorului este n2=n1(1-s) unde s este alunecarea fata de turatia de sincronism.

Link spre comentariu

Motorul este originalul strungului de banc,dar eu neavand retea trifazica,am adaptat unul monofazat care merge bine, dar are din pacate o viteza mica.Asa ca deocamdata, pot schimba doar mecanic prin curea cele 3 viteze disponibile, care si ele sant reduse din aceasta cauza.Comutarea celor doua turatii ale motorului se face printr-o cheie II-I-0-I-II care probabil spre stanga roteste motorul inapoi ,la dreapta il roteste inainte iar cele doua trepte I-II sant cele doua turatii.La bornele motorului ies de la comutator doua perechi de cabluri cu cate 3 fire.Trei se leaga sus si trei jos.Asta ma face sa cred, ca sant doua conexiuni in stea.Atasez si poze cu placa de borne.Convertizorul de frecventa achizitionat este pentru o putere mai mare 2,2Kw.Sper ca asta nu e o noua problema.Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.

post-68078-13982970011_thumb.jpg

post-68078-139829700125_thumb.jpg

Link spre comentariu

Am gasit mai multe variante de motoare cu turatie dubla.

Posted Image

Ar fi util sa masori rezistentele dintre capetele conductorilor din cutia de borne ca sa intelegem cum ar trebui legate firele.

Link spre comentariu

Triunghiul este realizat intern.Schema motorului este cea triunghi cu prize mediane (putere/cuplu constant).Daca nu cunosti capetele bobinelor pentru turatia mica (1500rpm) si a celei mari (3000rpm) , degeaba masori.Pentru turatia mica se leaga capetele bobinelor de turatie mica la iesirea U,V,W , iar medianele raman "in aer", iar pentru turatia mare , se leaga medianele la U,V,W , iar capetele bobinelor de turatie mica , in scurt.La o legare incorecta , "apar" poli suplimentari , se incinge motorul si ... crapa.Sper ca m'am facut inteles.Mai "babeste" d'atat nu stiu cum sa explic.

Link spre comentariu

Nu sunt in domeniu si poate nici in masura sa dau sfaturi, dar va spun din experienta personala. Am un strung si o masina de gaurit, ambele avand motorul cu 2 viteze, si tot ambele le pornesc din convertizor. Convertizorul e alimentat de la mono si scoate 2.2kw, trei faze, ~220 intre faze. Nu va porni motorul pe infasurarea cu turatia mai mare, fiind necesar legatura dublu stea, iar convertozorul nu duce! La masina de gaurit, fiind un motor mai mic, cred ca de 0,7kw pe infasurarea cu turatia mai mare, incearca sa porneasca daca'l obosesc din potentiometrul convertizorului, dar nu pleaca daca cureaua e pusa pe fulie! La motorul de pe strung, doar bazaie. Am incercat mai multe modalitati de pornire cu convertizorul pe turatia mare, dar fara rezultat!Nu se leaga decat la bornele UVW cu turatia mica, fara a se pune celelalte borne in scurt.Bafta!

Link spre comentariu

Multumesc si Dv. ptr. sfaturi.Foarte intresant.O sa incerc pe turatia mica sa vad daca merge.Dar atunci o sa patesc ca si cu monofazicul .O sa am doar viteze mici.In orice caz am ce face cu convertizorul chiar daca nu il pot folosi la strung.Sau o sa gasesc alt motor trifazic cu o singura turatie mare.Dar conteaza si dimensiunea ca sa se incadreze la strung.Ramane de vazut.Multumesc inca o data tuturor!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări