madcox Postat Octombrie 30, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 30, 2013 deci sa inteleg ca nu prea ar functiona caci la relanti de exemplu nu cred ca am mai mult de 13,8 V deci nu se face diferenta aia de 2 v. Alta varianta simpla de a stabiliza curentul la 12v mai este? Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Da, cu 7808 de ex. sau 7805, normal si releul trebuie ales pentru aceasta tensiune. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Pentru a functiona stabilizatoarele din seria 78xx, au nevoie de minim + 2V la intrare fata de tensiunea de iesire.Teoretic asa e,dar eu am utilizat asa ceva si va asigur ca merge.De regula tensiunea pe instalatie auto este peste 14V,si chiar daca scade in 13,8 tot nu se simte nimic in blocul de masura,implicit in cel de actionare al termostatului.Am mers cu sursa la probe pana in 11 V si totul era ok.Abia pe la 10,5 se modifica valoarea afisata dar nu semnificativ,insa apar erorile de masura.Releul trage si la 10V chiar daca nu clampane ca la 12,contactul lucreaza,si la cat consuma bobina unui releu de forta,nu sunt nici aici probleme.Avand in vedere ca va comanda un consumator ce presupune functionarea motorului,implicit a alternatorului,nu vad care ar fi problema.Temperatura motorului cand acesta nu functioneaza intereseaza mai putin(sau deloc).Toate astea doar pt a scapa de complicatii,altfel se poate face o stabilizare cu tranzistor serie si atunci diferenta va fi de doar 0,7V.N-am mers pana acolo incat sa schimb si releul pt o tensiune mai mica,am vrut sa lucrez cu el in forma cat mai apropiata de ce a fost proiectat initial.Conditionarea de acum e alta poveste,dar se poate rezolva functie de imaginatia fiecaruia,sunt destule locuri de unde se poate extrage un semnal de comanda doar cand motorul functioneaza.Nu stiu daca doar teoretic, la limita devine instabil deci nu mai stabilzeaza, tensiunea de iesire variind.Probati pe masina si daca nu merge,mai discutam. Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Nu stiu daca doar teoretic, la limita devine instabil deci nu mai stabilzeaza, tensiunea de iesire variind.Elementul de referinta intern este o dioda zener care trebuie sa treaca de tensiunea de cot. Probati pe masina si daca nu merge,mai discutam.Cam greu, nu mai am masina de 10 ani.Subiectul in sine nu ma intereseaza, era doar o remarca la functionarea lui 7812. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Masina pe care am montat asa ceva merge de cca 4 ani,si de cate ori m-am vazut cu proprietarul,n-a avut plangeri(daca nu mergea,asta era primul lucru pe care mi-l spunea),de aici am dedus ca teoria e una si practica e alta(chiar daca aveti dreptate in ce priveste stabilizatorul in discutie) Acum 4 ani n-am avut la indemana altceva,si mi s-a parut mai elegant cu stabilizator dedicat, decat cu un BD cu zenner in baza(ca merge si cu asa ceva,nu e mofturos),si asta pt ca asa cum spuneam,am probat pe sursa sa vad limitele in care ma pot juca cu trasnaia aia de termostat.Atata dezavantaj are ca e cam piperat la pret,dar daca te apuci sa ciocanesti o asemenea schema,cu aceleasi caracteristici nu stiu daca iese cu mult mai ieftin si mai ales comod,avand in vedere cat dureaza etalonarea unei asemenea jucarii.De aspect nu mai pomenesc,oricat de ingrijit as fi lucrat,cand era vorba de cutie,niciodata nu mi-a iesit asa cum am vrut,si invariabil era mult mai inestetic decat visam sa iese. Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Eu cred ca este gresita conceptia, Dvs. scrieti ca doriti ca aceste dispozitive de incalzire sa functioneze 10 sec. timp insuficient pentru a produce o incalzire in sistem. Eu am vazut astfel de dotari de preincalzire la masinile suedeze, dar scopul lor era usurarea pornirii. Unul dintre ele era format din doua termoplonjoare, unul in baia de ulei si unul in sistemul de racire care se puteau alimenta dintr-o priza existenta in parcare(la ei in Suedia) de la retea. O varianta autonoma de preincalzire era formata dintr-un siroco, cu un injector si pompa electrica de combustibil alimentate dintr-un acumulator separat si era comandat de un ceas care-l pornea la ora programata. Link spre comentariu
Ovidanie Postat Octombrie 30, 2013 Partajează Postat Octombrie 30, 2013 Citind primul post cred ca te referi la bujiile incandescente folosite la pornirea motoarelor diesel. Bujiile alea se infierbanta pentru cateva secunde si ajuat la aprinderea motorinei ipulverizate de injectoare. Incalzirea motorului e altceva, se realizeaza cu ajutorul unor rezistente de putere (exact ca alea din boiler). Rezistentele se alimenteaza la 220V Poate ai vazut unele masini aduse din tarile nordice ca au montata o priza in masca radiatorului, langa far. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 31, 2013 Partajează Postat Octombrie 31, 2013 Au fost sisteme din astea intercalate pe circuitul lichidului de racire,in care au fost folosite bujiile incandescente ca element de incalzire.E adevarat ca initial(la motor) merg cateva secunde in camera de ardere,in aer,si devin incandescente.In imersie,avand in vedere ca lichidul circula,nu mai devin incandescente,si ajuta la incalzire,insa suprafata elementului este suficient de fierbinte ca sa produca fierbere pe suprafata,fenomen ce duce la degradarea antigelului in timp.Nu se pune problema incalzirii uleiului din baie sau alte artificii de la retea pt clima de la noi,asta e valabil pt tarile nordice,unde se confrunta cu o clima mult mai rece decat a noastra.Ceea ce se vrea prin aceasta metoda,corecta sau nu,e ca aducand un aport de caldura la lichidul de racire,intrarea in regim termic normal al motorului sa se faca in timp mai scurt.Asta la benzinare vorbind,unde incalzirea motorului este oricum destul de rapida,pt ca la diesel cand temperaturile scad sub -20 grade,un astfel de ajutor e mai mult decat binevenit,stiind ca incalzirea e ceva mai greoaie decat la benzinare.Ca metoda cu bujiile nu e tocmai cea mai indicata,asta e alta poveste,dar lasand la o parte alte aspecte,in final da rezultate.Eu am optat pt auxiliara electrica in instalatia de climatizare,pt ca exista optiunea asta pt modelele fabricate pt tarile nordice,deci exista locul dedicat,doar ca nu era folosit.De asemenea aveam si locul in instalatia electrica pt sigurante de putere si releu de actionare,dar tot asa nu erau echipate,deci ceea ce mi-a ramas mie de facut a fost sa reechipez instalatia cu aceste accesorii,si rezultatele au fost mai mult decat multumitoare.Ceea ce n-am facut eu,fata de modelul original,nu l-am conectat la nici o automatizare(implicit nici la calculatorul masinii cum e la varianta de fabrica,cu climatronic),cuplarea si decuplarea facand-o din butonul climatizorului pe treapta maxim.Cand motorul incepe sa dea caldura,oricum nu poti sta cu auxiliara cuplata,pt ca te inadusi de cald in masina,si asta se intampla dupa cca 10 min de functionare,fata de 20...25 cum era initial.Daca omul vrea automatizare,termostatul pe care l-am recomandat e una din optiuni(fireste ca nu singura),in afara de actionarea elementului de incalzire,monitorizeaza permanent temperatura motorului,lucru deosebit de important la modelele care nu au in bord asemenea indicator(de fapt asta a fost motivul principal pt care acum 4 ani am montat asemenea dispozitiv pe masina de care vorbeam).Actionarea am cuplat-o paralel cu sonda de temperatura ce cupla ventilatorul de racire,pt ca omul dupa ce a fiert motorul,a remediat defectul,dar a vrut sa fie sigur ca pe viitor nu mai pateste asa ceva,fie si pt ca vede permanent temperatura motorului,si poate interveni la timp in caz ca din diverse motive nu lucreaza ventilatorul.In bord avea doar un bec de avertizare pt temperatura,care oricum cand se aprindea era deja prea tarziu. Link spre comentariu
madcox Postat Octombrie 31, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 31, 2013 Nu am spus ca sistemul trebuie sa functioneze 10 secunde si am plecat de la ideea ca nu vreau sa porneasca sistemul cand pun contactul ci doar dupa ce motorul este pornit, deoarece acele bujii fiind mari consumatoare de energie nu ar fi recomandat sa functioneze pe baterie. Si alea 10 secunde erau de fapt intarzierea de pornire de la punerea contactului. Ca este o idee proasta cu temporizatul asta este alta poveste. Dupa aceea am aflat ca pot face mult mai simplu, sistemul pornind automat cand motorul functioneaza folosind o dioda cu prag de 13V. Cat despre sistemul asta de incalzire...nu este o inventie dintr-un garaj ci o metoda destul de eficienta de a incalzi un motor pentru a-l aduce cat mai repede la temp optima de functionare. Cum spunea si colegul mai sus, este o binecuvantare pentru un diesel. Sistemul este prezent pe Focus 1 TDDI, Mondeo MK3 2.0 Tddi, Transit, Renault megane, kangoo, etc... Se folosesc tot bujii incandescente dar alt tip. Nu sunt deloc identice cu cele ptr pornire. Uitati un lin cu un astfel de incalzitor de pe Mondeo mk3: http://www.ebay.de/itm/Vorwarmer-Ford-M ... 4ac5e96999 Se gasesc cu 2 bujii, 3 bujii, sau chiar 4 bujii la Renault. La Focus calc masinii porneste o bujie cand temp este mai jos de 5 grade, si pe celalalte 2 cand ajunge la temp negative ( nu mai stiu valoarea ). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum