incepatorul_br Postat Octombrie 28, 2013 Partajează Postat Octombrie 28, 2013 salut. am un acumulator de la o masinuta electrica si nu mai gasesc incarcatorul lui.ce schema si ce traf ar trebui pt acest incarcator? se poate constui unul? Link spre comentariu
Spitfire Postat Octombrie 28, 2013 Partajează Postat Octombrie 28, 2013 Iata o schema buna: Link spre comentariu
incepatorul_br Postat Octombrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2013 multumesc Spitfire dar daca are cineva o schema mai simpla? Link spre comentariu
__farad__ Postat Octombrie 28, 2013 Partajează Postat Octombrie 28, 2013 Cel mai simplu incarcator este cel clasic pe care il folosea tataia la Dacie.Adica un transformator si o punte de diode. In mod normal un acumulatorplumb-acid se incarca cu 10% din capacitatea lui Link spre comentariu
Spitfire Postat Octombrie 28, 2013 Partajează Postat Octombrie 28, 2013 Un transformator de 14V/1A minim, o punte redresoare si un bec de 12V/5W inseriat cu acumulatorul, cam asta ar fi cea mai simpla varianta de incarcator. Nu trebuie insa lasat acumulatorul mai mult de 14 ore la incarcat, fiindca fierbe electrolitul din el, chiar daca e cu gel. Link spre comentariu
incepatorul_br Postat Octombrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 28, 2013 dar la un traf de 24v 1.312a merge montajul cu bec? Link spre comentariu
Dr.L Postat Octombrie 28, 2013 Partajează Postat Octombrie 28, 2013 Daca pui un bec de 24V (sau 2 de 12V inseriate) si deconectezi acumulatorul cand incepe sa se incalzeasca/atinge 7,2V, merge. Link spre comentariu
Ticu Postat Octombrie 28, 2013 Partajează Postat Octombrie 28, 2013 Cand alegi becul, fa neaparat o masuratoare a curentului de incarcare. Ampermetrul inseriat cu acumulatorul si becul. Sa fie 0,4-0,5 A (nu imediat dupa conectare, dupa vreo ora). Incearca cu 24V/10Watt (sau doua de 12V/5W in serie, ca se gasesc mai usor). Link spre comentariu
Florin berdila Postat Februarie 2, 2014 Partajează Postat Februarie 2, 2014 Stimați colegi cați amperi trebuie sami indice un ampermetru inseriat cu un redresor și o baterie de diferiți amperi cand bateria este incarcata adica cați amperi mai arata un ampermetru cand bateria este incarcata daca il inseriez cu ampermetru si baterie Link spre comentariu
radusa Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 La o baterie in stare buna (nesulfatata, fara alte probleme), se considera incarcata cand valoarea curentului tras de baterie scade sub 1/100 din valoarea nominala a acumulatorului. Este singurul mod de a vedea starea bateriei pusa la incarcat.La acumulatori mai vechi este posibil sa nu se ajunga la valoarea asta niciodata si se poate accepta si 1/50 din valoarea nominala.Exemplu: baterie de 50Ah se poate considera incarcata, cand curentul scade sub 0.5A. Toate redresoarele care opresc incarcarea la atingerea tensiunii de 14.4V, sunt o tampenie. In acel moment bateria este incarcata doar 70-80% din capacitate, si incarcarile incomplete duc la sulfatare. Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 3, 2014 Partajează Postat Februarie 3, 2014 Da, cam asa e, dar tocmai d-aia acumulatorul se incarca cu 1/10C. Ca mai sta 20-30 min in +, pe langa 10 ore, e nesemnificativ.Sulfatarea in cazul asta nici nu se compara cu cea pe care a suferit-o, de a trebuit adus in casa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum