Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Renault 25 Turbo-DX 1990 - Pasiunea mea


oldskull

Postări Recomandate

Aceasta masina reprezinta obiectul pasiunii mele.

Intrata in tara in 1990, este de atunci febletea mea. :)

Fiind in familie de noua, m-au impresionat puternic prima data cand am urcat in ea designul bordului, al consolei centrale, confortul si dotarile.

Am auzit pentru prima data sinteza vocala in ea.

Mesajul redat de robot la apasarea butonului "REP" : "Fonctions vehicule sur surveillance" mi-a ramas intimparit in minte de atunci.

 

Aspectul ceasurilor de bord iluminate cu verde mi-a parut atunci similar cu al cockpit-ului avioanelor de linie mai ales ca fusesem intr-unul (in cabina pilotilor chiar la inceputul anilor '90).

 

Stabilitatea si confortul scaunelor & banchetei m-au uimit de asemenea tinand cont de faptul ca pana la momentul respectiv nu cunosteam "live" decat masinile autohtone.

 

Date tehnice:

 

2068cmc turbodiesel - injectie mecanica BOSCH

 

86CP

 

transmisie manuala 5+1

 

Dotari si optiuni:

 

- tapiterie velur

- scaune electrice

- oglinzi electrice si degivrante

- inchidere centralizata si alarma, ambele originale

- combina 2DIN Philips 4x20W cu egalizator si cod + telecomanda la volan

- faruri "duble" (cu proiectoare integrate)

- proiectoare de ceata integrate in bara

- sinteza vocala

- aer conditionat automat (clima)

- inchidere a haionului electro-mecanica

- vopsea metalizata

- jante de aliaj "Galaxy" pe 14"

 

Rulaj actual 46 000km.

 

Masina se afla in prezent in conservare, toate operatiunile de intretinere fiind facute cu strictete respectandu-se indicatiile si intervalele de timp specificate de producator si utilizandu-se numai piese originale.

 

O selectie de fotografii.

 

Ceea ce s-a facut, in timp, intrucat este in posesia mea din 2004, va fi prezentat pe parcurs.

 

post-26091-139829694402_thumb.jpg

 

post-26091-13982969442_thumb.jpg

 

post-26091-139829694429_thumb.jpg

 

post-26091-139829694444_thumb.jpg

 

post-26091-139829694465_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 72
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • oldskull

    61

  • bibanu47

    6

  • stefan94stefan

    2

  • strombi

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Sa o conduci sanatos sau sa faci cu ea cateva mil de km.Este f frumos intretinuta din toate pct de vedere din cate vad,personal mi se pare o masina anosta si bordul zici ca e de autobuz sunt pasionat de noile tehnologii cum ar fi ceasuri cu plazma etc.

Link spre comentariu

Multumesc strombi si Stefan. ;)

 

Dupa cum ai putut observa, strombi, eu sunt pasionat de vechile tehnologii, in cazul masinilor, ceasurile cu ace, caroseriile "ascutite" specifice anilor '80.

Fiecare cu pasiunea lui. :)

 

Cum bine ai mentionat Stefan, e un model "old school" si fiind un impatimit al acestora (eu) o gasesc foarte atractiva in continuare (dupa atatia ani de cand o am). :)

Si mie imi place mult Renault 19, dar preferatul este Cabrio 16V Phase 1.

 

 

Am decis sa nu o utilizez zilnic si nici macar pe distante mari (gen concedii) ci doar ocazional pentru a o mai dezmorti.

 

Motivul? a mentine un rulaj cat mai mic avand in vedere ca acest model nu a fost produs in serie mare (sub 800 000 bucati) si de la sfarsitul fabricatiei lui (1992) au trecut deja 21 de ani si nu in ultimul rand pentru o masina "veche" are inca un rulaj foarte mic (sub 50 000 km).

 

Cu toate acestea ma ocup personal de intretinerea ei.

 

Unul din cele 2 seturi de chei cu brelocul original si toate actele ei

 

post-26091-139829694591_thumb.jpg

 

post-26091-139829694598_thumb.jpg

 

post-26091-139829694607_thumb.jpg

 

post-26091-139829694617_thumb.jpg

 

post-26091-139829694629_thumb.jpg

Link spre comentariu

Revin acum la un "episod" anterior, care mi-a mancat foarte mult timp si nervi (mi-a pus rabdarea la grea incercare) :da :- motivul inscrierii mele pe acest forum a fost imposibilitatea gasirii unui integrat TCA 2365 produs de Siemens cu multi zeci de ani in urma :jytuiyu piesa necesara in dublu exemplar pentru repararea modului de comanda al climatizarii. Pana sa ajung la aceasta concluzie (ca am nevoie de 2 TCA 2365 pt a repara modulul de comanda al climei am "batut" multe drumuri.De ce?Pentru ca Renault recomanda clar, in documentatia de service inlocuirea intregului modul de comanda in cazul oricarei defectiuni. :rade: Si cum un modul "nou" (din stoc) costa in jurul anului 2005 cand ma dadeam eu de ceasul mortii sa rezolv problema cam 1600 euro si in plus era fabricat si el cam in jurul anilor '90, intrucat Renault 25 nu se mai fabrica din 1992 deci nici piese pt el de atunci totul devenise din ce in ce mai complicat.Am pornit in aceasta "lupta" intrucat masina nu dadea caldura in habitaclu.Pana am "cercetat" care e cauza si am ajuns la modulul de clima a durat ceva.Fiind un model vechi nu era nimeni dispus sa se implice in aflarea cauzei.S-a incercat la IPSO Bucuresti rezolvarea dar fara succes (au reusit sa rupa niste picioruse).Apoi la Euromotor am intrebat.Si acolo au dat din umeri: masina veche nu avem documentatie de service pt ea.Adevarul este de fapt ca fiind un model care nu a fost importat in Romania (fabricat intre 1984 si 1992) dar ne importat oficial in Romania (doar aduse cateva exemplare de cei dornici) atunci reteaua de service Renault nu a primit documentatia de service deci nu aveau cunostintele necesare pentru a o rezolva si nici oameni care sa fi lucrat pe asemenea modele.Asa ca de aici mai bine zis din aceste considerente am intrat eu "in scena".Cu foarte multa rabdare si cu ajutorul a 2 pasionati ai modelului din Olanda si Franta am inteles din ce piese e compus sistemul, ce rol are fiecare si apoi am inceput sa le verific pe fiecare.Am inceput cu compartimentul motor unde toate functionau perfect, caldura ajungea in habitaclu dar se "oprea" de volet.Apoi am masurat motorasul de la volet, si el functiona si in final am ajuns la motorasul care aspira aerul din habitaclu catre sonda care masoara temperatura din habitaclu ca dupa ceva vreme sa ajung la modulul de comanda al climei care s-a dovedit a fi "vinovatul".Urmatoarea provocare a fost sa inteleg ce functii are el (comanda ventilatorul in 4 trepte, voletul de la "aeroterma", motorasul care aspira aerul din habitaclu pt sonda, sonda, si motorasele vacuumatice) si sa caut "vinovatul" -> ce e stricat in el.Nefiind electronist si nici macar hobbist in ale electronicii la acea data am avut norocul sa gasesc un tutorial facut de un pasionat francez care s-a confruntat cu aceeasi problema si fiind priceput in ale electronicii i-a si dat de cap.El a numit vinovatii ca fiind cele 2 TCA 2365 care comanda motorasul de la volet si cel care aspira aerul din habitaclu.A urmat apoi inscrierea pe acest forum sperand sa gasesc cu ajutorul vostru TCA-urile sau altceva similar si intr-un final, cu ajutorul unui alt bun samaritean din Franta cele 2 TCA-uri produse de Siemens, chiar in Germania.Ultima operatiune a fost montarea lor cu vechile heat sink-uri si in final montarea modulului pe masina.Toata "distractia" a durat aprox. 5 ani. :)Iata si "vinovatul" :ras: post-26091-139829695417_thumb.jpgpost-26091-139829695422_thumb.jpg

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări