madcox Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Cand te lovesti de rugina la proiectele tale iti recomand Kelfos, acesta fiind un inhibitor de coroziune foarte bun. Se aplica pe rugina dupa ce aceasta a fost umezita in prealabil si in urma reactiei chimice cu aceasta solutia isi schimba culoarea si formeaza un strat dur ce poate fi ulterior supravopsit fara sa mai existe riscul reaparitiei ruginii. Se poate cumpara de aici: http://www.maertools.com/produse/kelfos/ Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 4, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Multumesc pentru recomandare.De mult cautam un inhibitor de rugina accesibil la pret (raport pret/cantitate). "Combat" constant rugina la Volvo.Pana in prezent au fost inlocuite arcadele spate si reparate pragurile (de 2 ori) si pasajul rotii dreapta spate (de 3 ori).La Renault 21 vara aceasta am exterminat toate zonele afectate de rugina (si au fost destule) reparandu-le cu multa migala. Link spre comentariu
madcox Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Initial pare scump produsul dar cand constati cat se consuma o sa ti se para ca 1L nu o sa il consumi niciodata. Eu l-am folosit de curand la conserva mea dar inainte de asta am tot citit recenzii de la altii despre acest produs si altele similare. O sa supravospesc zonele respective si daca pana la anul nu reapare rugina este perfect. Importatorul trimite si prin curierat. Pe mine m-a costa cca 70 lei cu totul.Daca iti cumperi sa umezesti neaparat zona ruginita inainte de aplicare si de asemenea este foarte bine sa cojesti vopseaua de langa zona ruginita pana ajungi la metal "sanatos". Il aplici in doua straturi la diferenta de minim 8 ore intre ele si apoi vopseaua dorita.Cat despre praguri...este trist. Eu cand am dat cu solutie la masina am inceput sa curat si pragurile in zonele ruginite si am constatat ca nu prea am ce sa curat caci...sunt gaurite. Problema cu piesele de tabla schimbate prin taiere/sudare este ca intr-un an-doi rugina reapare in zonele de imbinare. La praguri dupe ce se monteaza/sudeaza este fooooarte recomandat sa se bage ceara ptr cavitati in ele. Altfel arunci banii pe geam degeaba. Ma indoiesc ca tinichigii baga asa ceva dupa ce schimba pragurile. La fel si la aripi. Dat pe interior pe zona sudurii cu ceara sau inhibitor. Acelasi procedeu si pe exterior inainte de vopsire. Sau o alta metoda pentru imbinarea aripilor spate cu caroseria ( si nu numai ) dar fara a se folosi chitul este folosirea cositorului peste zona de sudura si se slefuieste aceasta in locul chitului si nici nu exista riscul desprinderii ca la chit, si in plus nici nu corodeaza metalul in spatele cositorului. Metoda asta stiu ca este folosita la reconditionarea masinilor de epoca tocmai pentru a fi fara chit. Stiu ei ce stiu. Sincer si eu am vazut de n ori chit sarit sau inflorit de sub vopsea.Spor. ;) Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 4, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Apreciez in mod deosebit feedback-ul pentru inhibitorul de rugina. Pana in prezent am reparat zonele afectate de rugina utilizand metoda "clasica" de la noi:- taiat zona afectata;- polizat marginile;- degresat;- confectionat sablon din carton;- decupat din tabla dupa sablon;- polizat marginile peticului;- degresat- sudat MIG/MAG;- degresat cu diluant;- aplicat spray de zinc;- primer;- chit cu fibra unde a fost strict cazul, ca la arcadele spate;- fuller;- vopsea;- lac.La Renault 21, unde au fost mai multe zone afectate de rugina am introdus, imediat dupa repararea zonelor afectate de rugina, ceara pentru cavitati (3L).1L in fiecare prag si 1L in cadrul motor, lonjeroane, traverse."Conservant" RUSTOL (Franta) utilizat de profesionistii restaurarilor auto acolo, am aplicat pe pasajele rotilor fata si spate, tot la Renault 21.Dupa tot acest tratament cred ca cel putin 1-2 ani nu mai intalnesc rugina in zonele reparate. :)La Volvo urmeaza inca o "sesiune" de reparatii la praguri si pasajele rotilor spate anul viitor dupa care voi introduce ceara pentru cavitati in praguri, lonjeroane, traverse, intre aripile spate si pasaje (pe interior) si apoi terosona pasajele spate (cele fata le-am facut anul acesta). ;)Din fericire, 25-ul nu a necesitat nici o reparatie la caroserie.Pot afirma cu mana pe inima si mandrie ca nu are gram de rugina.Cu toate acestea, vara trecuta am introdus 2.5L de Rustol in praguri, lonjeroane, sub toata podeaua, in traversa de sub radiator si intre aripile spate si pasajele spate (prin portbagaj).Deci rugina nu va intra sigur in tabla lui multi ani de acum inainte. :)A-propos de reparatii, astazi am gasit kit de reparatie pentru servo frana, BOSCH.Cum garnitura de cauciuc, cu 2 gulere, de la servofrana e imbatranita (are deja crapaturi vizibile pe partea frontala) e bine venit kit-ul. Link spre comentariu
madcox Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Noroc cu tine ca ii scapi de piesele ramase pe stoc pe care nu le mai cumpara nimeni caci nu mai exista masinile. )) Uite aici 19 pagini despre kelfos si alti inhibitori similari: http://forum.club4x4.ro/showthread.php? ... ina/page18 Cand termini de citit iti mai dau un link si de pe ford forum. )) Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 4, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Stai linistit ca mai sunt destui asemeni mie pasionati de masini "vechi". :)In toata lumea! :DAm citit tot despre Kelfos pe 4x4.Astept urmatorul link. Link spre comentariu
madcox Postat Noiembrie 4, 2013 Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Este mai indirect dar mai gasesti pe acolo o mica recenzie de la vreun utilizator. Sper sa poti citi fara sa iti faci cont: http://forum.clubford.ro/viewtopic.php? ... lit=kelfos Si vorbind cu un utilizator ce a folosit nigrin se pare ca rugina a aparut. Am intrebat si un posesor de ford ka ce a aplicat tratamentul si unde a dat cu kelfos si apoi a vopsit nu a mai aparut rugina. Unde a lasat doar kelfos-ul, acesta a fost uzat in timp si au aparut niste puncte. Tratarea s-a facut prin 2011. Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 4, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2013 Pot citi si pe Forumul Ford fara cont. :)E bine de stiut.Nu voi cumpara Nigrin. Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 7, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 7, 2013 Am profitat de vremea buna (insorit) pentru a schimba rotile de vara cu cele de iarna, astazi. :)Cele de vara au fost trecute la "iernat" dupa ce am scos pietricelele din profilul anvelopelor, le-am spalat si dat cu silicon.Acum stau la pastrare pana primavara viitoare. :)E pregatita sa infrunte cumplita iarna. Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 7, 2013 Partajează Postat Noiembrie 7, 2013 Eu as tine Volvo in garaj si as merge cu Renault pe timp de iarna! Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2013 Cu care Renault?Din ce motiv(e) mac01?Intreb pentru ca eu am decis sa utilizez in continuare Volvo zilnic deoarece:- e masina cu rulajul cel mai mare dintre toate 3;- e cea mai robusta si fiabila dintre cele 3;- consumabilele sunt cele mai accesibile ca pret la Volvo dintre cele 3;- e masina cu garda la sol cea mai mare dintre cele 3;- am deja, pentru Volvo, atat anvelope de iarna cat si de vara. Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2013 Azi a beneficiat de putin mai multa atentie, decat de obicei, profitand si de vremea foarte buna pentru aceasta perioada a anului (iarna):- spalat exterior & compartiment motor + curatat interior;- polishata;- ceruita.Rezultatele vorbesc de la sine.Am reusit sa ii redau o parte din stralucirea de pe vremuri (luciul vopselei). Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 8, 2013 Partajează Postat Noiembrie 8, 2013 Pentru ca in decursul anilor valoarea Volvo-ului va fi mult mai mare fata de a Renault-ului!Renault-ul ramane Renault! O masina ieftina fara valoare mare in istoria masinilor.De preferat sa incerci sa pastrezi Volvo in conditii cat mai bune. Daca-l birjeresti iarna pe timp de zapada, noroi, frig, etc....la un moment dat rugina o sa-i intre in oase, de nu o mai scoti nici cu matanii.Gandeste cum ar fi peste 10-20 de ani sa participi cu ea la un concurs de eleganta dedicat masinilor de epoca.Volvo ramane Volvo. Eleganta ei nu va dispare nici peste 100 de ani. Eu as pastra masina intr-un garaj cu temperatura optima si as scoate-o nu mai vara ca sa-i dezmortesc un pic gleznele.Acum ai inteles de ce as calari mai mult Renault-urile? Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2013 Nu trebuie sa ne aprindem Ai dreptate in ceea ce priveste valoarea in crestere a Volvo-urilor de pe vremuri, dar in acelasi timp, trebuie avut in vedere ca Renault a produs cateva modele remarcabile a caror valoare nu e de neglijat. ;) Nume ca Gordini, Alpine spun ceva cunoscatorilor. Au facut istorie. ;) Renault 25 a fost (si a ramas dupa parerea mea) nava amiral. Ca fan Renault si proprietar de Renault 25 si Renault 21 nu le voi "sacrifica" pe drumurile patriei. Primul mentionat este intr-o stare foarte buna si are un rulaj extrem de mic deci valoarea lui va creste oricum in timp ca oricarei masini. Al doilea, 21-le, este editie speciala Symphonie, de asemenea intr-o stare foarte buna pentru varsta lui si cu un rulaj mic. Volvo, asemeni oricarei masini care a circulat zilnic si inca o mai face, intr-o tara ca Romania (cu drumurile pe care le cunoastem cu totii si clima specifica estului) a "suferit" anumite "leziuni" deci nu mai este intr-o stare atat de buna pe cat mi-as dori. Poate redeveni ceea ce a fost odata doar daca este restaurat. Mi-ar place sa il restaurez dar deocamdata nu am posibilitatea. O asemenea lucrare depaseste 10 000 euro! (in Romania). Asa ca deocamdata va fi intretinut ca si pana in prezent si va continua sa ruleze. In decursul ultimilor 9 ani, de cand ma ocup de "intinerirea" 25-ului am invatat multe si vazut destule masini clasice incat sa pot decide in cunostinta de cauza ce e mai bine pentru o masina. Care merita sa fie conservata si care nu. Link spre comentariu
oldskull Postat Noiembrie 12, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2013 Azi am inlocuit garntiura si supapa de la servofrana (din exterior) intrucat garnitura veche avea fisuri pe exterior. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum