Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Prezentare Volvo 240 Dl 1985


oldskull

Postări Recomandate

Va salut,Fiind membru al acestei comunitati de pasionati ai electronicii si nu numai, de ceva vreme, la randul meu pasionat de radio casetofoane auto vintage si masinile anilor '80-'90, am decis sa va prezint exemplarul pe care il conduc din 1993.Dupa cum descrie si titlul acestui topic, un Volvo 240 Dl din 1985.Incep cu o selectie de fotografii facute vara aceasta.Date tehnice (sumar):Motor 2000cmc carburatie 103 CPtransmisie manuala 5+1tractiune spateMasa aprox 2000kg.post-26091-139829694214_thumb.jpgpost-26091-13982969423_thumb.jpgpost-26091-139829694246_thumb.jpgpost-26091-139829694261_thumb.jpgpost-26091-139829694276_thumb.jpg

Link spre comentariu

Unul din obiectivele principale, pe langa mentinerea sa intr-o stare cat mai buna, a fost si gasirea accesoriilor originale cu care a venit masina din fabrica in 1986.Cum 2 dintre acestea s-au degradat in timp: radio casetofonul GRUNDIG WKC 2830 VD si proiectoarele de ceata HELLA 181, am decis sa le caut pana le voi gasi in stare impecabila.Treptat, la un moment dat, le-am avut pe ambele.Primul, radio casetofonul GRUNDIG l-am gasit in Germania si proiectoarele in Marea Britanie.Iata-le.Va urma montarea doar in primavara. post-26091-139829694649_thumb.jpgpost-26091-13982969465_thumb.jpgpost-26091-139829694656_thumb.jpg

Link spre comentariu

Seria 700, preferata mea de la Volvo. ;)Designul caroseriei, al interiorului si indestructibilul motor turbodiesel de 2500 cmc ma atrag!Sunetul turbinei de la acel motor mi-a placut intotdeauna.Plus siguranta oferita de aceste modele: seriile 200 si 700:- ranforsari in plafon (introduse prima data la seria 200);- ranforsari in portiere;- "amortizoare" in interiorul barelor de protectie (seriile 200 si 700);- circuit de franare in "L" (prima data introdus in seria 200).Acestea au fost adevaratele Volvo, pentru mine. :)Revin acum la alte accesorii pe care le-a avut 240-ul meu in anii '80, ornamente din inox pentru jante ("cercuri").Stiu ca a avut asa ceva pentru ca jantele (din otel) au un "canal" pe exteriorul lor (pe margine) si am mai vazut la altele asa ceva. Am cautat un set de 4 ornamente din inox multi ani pana am gasit unele in stare foarte buna raportat la varsta lor (neindoite, nefisurate, nerupte) si le-am adus din Marea Britanie.A urmat apoi curatarea lor, confectionarea a 20 agrafe metalice de fixare (cele originale fiind stantate din tabla de otel sunt coapte de rugina - s-au rupt la curatare aproape toate asa ca am fost nevoit sa le confectionez manual, bucata cu bucata, din tabla otelita de gletiere -> cate gletiere am fost nevoit sa sacrific rupandu-se tabla datorita diferitelor tratamente aplicate tablei numai eu stiu). :ras: In final, dupa ce am "turnat" manual la fiecare agrafa acel "pinten" de plastic transparent care previne alunecarea agrafelor de pe marginea jantelor, in mers, am lustruit fiecare ornament si montat toate 4 pe masina. Iata rezultatul, pas cu pas. ;)post-26091-139829694973_thumb.jpgpost-26091-139829694982_thumb.jpgpost-26091-139829695235_thumb.jpgpost-26091-139829695241_thumb.jpgpost-26091-139829695261_thumb.jpg

Link spre comentariu

Dupa reconditionarea farurilor (demontate, curatata fiecare piesa componenta, inlocuit oglinzile cu unele noi metalice originale, garniturile dintre carcase si geamuri si clamele de fixare a oglinzilor in carcase) am revenit si la lumina galbena (becuri cu difuzor galben) asa cum a avut din fabrica (pe geamurile farurilor scrie IODE H4.post-26091-139829696426_thumb.jpgpost-26091-139829696437_thumb.jpgpost-26091-139829696446_thumb.jpgpost-26091-139829696458_thumb.jpgpost-26091-139829696463_thumb.jpg

Link spre comentariu

A urmat aplicarea foliei Stone Guard de la Oracal pe geamurile farurilor pentru a le proteja de pietricelele aruncate de rotile masinilor care circula in fata.post-26091-139829696486_thumb.jpgpost-26091-139829696474_thumb.jpgApoi, daca am avut sansa de a gasi un set de lampi auxiliare pt faza lunga HELLA cu geam galben am profitat de ocazie. ;)post-26091-139829696479_thumb.jpgpost-26091-139829696496_thumb.jpgpost-26091-139829696502_thumb.jpg

Link spre comentariu

Fiind un motor cu carburator, SOLEX 34/34 Z1 aka Cisac, carburiciul a necesitat cateva reconditionari in timp.

 

Ultima data a fost planata talpa si inlocuite toate garniturile.

 

Kit-ul utilizat a fost acesta. :)

 

post-26091-139829699721_thumb.jpg

 

post-26091-139829699729_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ai simtit vreo diferenta la mersul motorului dupa ce ai pus uleiul de la Liqui Moli cu bisulfura de molibden?Vezi ca exista si aditiv separat de la ei tot cu bisulfura de molibden. Il recomand, numai ca este nevoie sa faci destui km ca acea bisulfura sa se depuna peste tot. ( valabil si la ulei )

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări