Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

BITX20

radu25

Postări Recomandate

• Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• radu25

2

• Marele Savant

2

• ywar2

1

• yo9hrb

1

Top autori în acest subiect

Personal nu l-am construit, asa ca doar imi dau cu parerea. Principalul sau avantaj este simplitatea constructiei si lipsa reglajelor sofisticate. Schema, daca este luata la bani marunti, dovedeste destule carente. Una este sa faci trafic in India, unde sunt 15 radioamatori si alta este experienta in QRM-ul european. O problema ar fi filtrul BLU cu quartz. Ce se obtine depinde extrem de mult de cristalele folosite. Ca scula pentru trafic local e bunicica, pentru distante mai mari nu emisia ridica probleme, ci partea de receptie. In ciuda unui zgomot propriu mai scazut al benzii de 20m nu cred ca schema poate avea o receptie satisfacatoare. Daca ai shema de la A412, se poate download -a de la http://www.yo9.ro, scoate tot ce nu este necesar - partea de automatizare, AGC, ALC, etc. si pune un LM386 pentru audio. Rezulta o scula, mai buna cred decat BITX, care are o documentatie vasta, sute de oameni care l-au folosit, componente uzuale, bobine usor de gasit, sfaturi pertinente pentru reglaj. Toruri s-au gasit la Simpozion si se vand si pe http://www.radioamator.ro.

Link spre comentariu