Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

electronica cnc

Vizitator ddzed

Postări Recomandate

Buna, sunt student la UTCN si as avea nevoie de ajutor. Eu si cu unchiul meu am vrea sa transformam un strung mai nou(cam din 2000) intr-un cnc, pentru a sculpta niste stalpi, piloane pentru o balustrada. Partea mecanica a cnc-ului ni se pare mai usoara, dar am ramas blocati la electronica. Astept opinii pentru motoare, drivere pentru tot ce tine de electronica. Fiind vorba de niste stalpi cred ca ajunge o miscare in lungime si una de adancime, adica y,z. Mentionez ca suntem low-budget. Va multumesc! :)

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • Răspunsuri 2
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• znecula

1

• bcristian

1

Top autori în acest subiect

Ce tip de strung este?Niste poze ar ajuta.Oricum va trebuiesc 2 motoare pas cu pas, 2 drivere pentru aceste motoare, o sursa corect dimensionata sa poata duce cele 2 motoare si optional o interfata cu calculatorul.Dupa ce aveti toate astea, faceti adaptarile mecanice, adica montati motoarele in mod convenabil pe fiecare axa.Alta electronica nu va trebuie.Legarea driverelor cu calculatorul e simpla.Daca nu e suficient ce am spus aici mai intrebati si mai lamurim lucrurile.Stima.

Link spre comentariu

In afara de ce a zis deja antevorbitorul, mai e un detaliu pe care nu l-ai mentionat: daca vrei sa faci doar profile de rotatie (strunjire clasica) sau vrei si forme in care avansul este sincronizat cu rotatia (exemplul cel mai simplu fiind o spirala infasurata pe obiect, in genul filetului).Daca vrei asa ceva, trebuie sa poti inlocui cutitul cu o freza (masina, nu scula), sa pui encoder pe axul principal, si o metoda de a reduce foarte mult turatia (pana pe la 1-2 rpm).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont