Vizitator danut_ab Postat Octombrie 11, 2013 Partajează Postat Octombrie 11, 2013 buna ziua,sunt incepator in electronica,drept urmare cer sfatul profesionistilor vreau sa fac ceva si nu ii dau de cap,din toate schemele gasite pe net nu am reusit sa adaptez una la nevoile mele:am un motor cc 12 v cu ax spiralat care plimba stanga/dreapta un carucior.problema este:vreau ca motorul sa mearga la stanga pana la cap de cursa sa se opreasca si sa plece automat spre dreapta pana la cap de cursa acolo sa se opreasca si sa astepte pana ii dau iar comanda la stanga.as vrea ceva cu relee,sau bistabil cu relee,sau oricare alta combinatie care sa mearga asa cum vreau eueu am incercat schema din atasament dar nu am reusit motorul merge pana la apasarea butonului se opreste si nu mai revine la dreapta Link spre comentariu
dan cod Postat Octombrie 11, 2013 Partajează Postat Octombrie 11, 2013 Fara un limitator de cursa in ambele parti nu ai cum sa faci asta.Daca ai limitatoare treaba se rezolva usor cu doua relee. Link spre comentariu
Vizitator danut_ab Postat Octombrie 11, 2013 Partajează Postat Octombrie 11, 2013 pai aici e problema nu stiu cum la cunostinte am eu de electronicaeu am folosit un contact ni la cap de scala,cand ajunge motorul acolo deschide contactul si inapoi nu mai revine Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 11, 2013 Partajează Postat Octombrie 11, 2013 Limitatoarele cap de cursa trebuie sa fie cu doua pozitii, NI si ND, pentru a permite activarea comenzii in sens invers. Link spre comentariu
__farad__ Postat Octombrie 11, 2013 Partajează Postat Octombrie 11, 2013 Uite o schema cu relee si microintrerupatoare. Nu am stat sa o cizelez prea multdar sper sa o intelegi. Functionarea este asa:B1 este butonul de start (push-buton ND), care comandă anclanşarea REL1.Prin intermediul contactelor ND ale lui REL2 motorul este alimentat intr-un sensşi deplaseaza caruciorul spre cap de cursa, unde va anclansa MC1 (ND) care anclanseaza REL2,acesta automentinindu-se prin al treilea set de contacte ND.REL2 inverseaza sensul alimentarii si deplaseaza caruciorul in celalalt sens pana ce acestaanclanseaza MC3 (NI) care intrerupe automentinerea lui REL1, resetind astfel toata schema.Schema se poate executa mai elegant electronic, cu bistabili, adaugind si o mica intarzierela schimbarea de sens (schema de fata cam "forteaza" motorul la schimbare). Singura mentiune ar fi ca B1 trebuie mentinut apasat suficient timp pt ca MC3 sa fie eliberat(caruciorul sa nu mai calce pe el). Link spre comentariu
Vizitator danut_ab Postat Octombrie 12, 2013 Partajează Postat Octombrie 12, 2013 multumesc pentru schema domnului _farad_ Link spre comentariu
Vizitator danut_ab Postat Octombrie 12, 2013 Partajează Postat Octombrie 12, 2013 am realizat schema si merge perfect asa cum ati spus,la schimbarea de sens motorul se ,,rupe,,un picalt motor cu un ansamblu de bobone infasurate pe un tor de ferita pe alimentare(+ -) si un condensator de 100n paralel pe bobina nu mai simte asa tare schimbareaoare nu pot intarzia cumva alimentarea releului r2 cu o secunda sa aiba timp motorul sa se odihneasca cu un condensator electrolitic(in paralel pe bobina sau inseriat) Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 12, 2013 Partajează Postat Octombrie 12, 2013 sa aiba timp motorul sa se odihneascaPuteti incerca aceasta schema(pentru geamuri electrice) care la capat de cursa intra in regim de franare dinamica, dar utilizeaza intrerupatoare diferite pentru fiecare sens. Link spre comentariu
Vizitator danut_ab Postat Octombrie 20, 2013 Partajează Postat Octombrie 20, 2013 ce sanse sunt ca cele doua schema sa functioneza impreuna si sa faca un motar sa mearga la stanga se opreste automat si schimba directia la dreapta si la cap de scala sa se opreasca pana la o noua camanda? sau poate cineva sa imi dea o schema cu 555 si o punte h-bridge unite ca sa vad exact cum se leaga una de alta ca eu din ce am gasit nu reusesc sa la unesc si sa funcioneze Link spre comentariu
__farad__ Postat Octombrie 20, 2013 Partajează Postat Octombrie 20, 2013 Incearca modificarea asta. T1 asigura o mica intarziere la anclansare. Temporizarea se modifica din valorile condensatorului si a semireglabilului. Link spre comentariu
Vizitator danut_ab Postat Octombrie 20, 2013 Partajează Postat Octombrie 20, 2013 multumesc _farad_ Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum