Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Generator electric pentru motor termic


Vizitator elcraft

Postări Recomandate

Nu`i putin insa e usor de facut.Daca motosapa ta e cu transmisia primara pe curea e simplu, pui o fulie mai mica pe motorul electric si gata.Pentru 50Hz daca nu modifici rotorul iti trebuie cam 3200rpm la axul generatorului .GrigP.S. Daca o faci pune si ceva foto , ca pina fac eu va mai trece ceva vreme.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 52
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Ion_Bumbu

    10

  • goguboeru

    10

  • gica70

    5

  • andreivlad1999

    5

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Motosapa e asta. http://www.bricostore.ro/masina-pentru- ... 90180.html

Transmisia de la motor la reductor se face cu cuplaj conic,nu prea pot folosi curea.Singura solutie ar fi un cuplaj elastic intre motorul termic si generator,motorul deasupra generatorului;ma gandesc ca o turatie putin diferita de cea optima,pt a obtine 50Hz,n-ar fi o problema prea mare.Nu am motoare asincrone de alimentat,singurele sensibile la frecventa.

Link spre comentariu

Cred ca as putea face transmisia si cu fulii,dar nu asta e problema,ci generatorul.O sa caut un motor asincron,vad eu cum il cuplez la motor,macar provizoriu,pentru teste.Modificarea rotorului n-ar fi chiar imposibila,la turatia asta,ar trebui doar doi poli.Nu putem compara ''jucariile'';nu putem compara nici consumul,nici pretul.

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspunsuri.Am fost dezamagit cand am vazut mai intai ca nu au decat 3-4,5 kW.Renunt la idee . Ma mai gandeam sa vad cat ma costa unul, eventual defect si sa vad daca se poate rebobina pt 230V.Dar cred ca si daca se rebobineaza tot 3-4,5 kW scoate ceea ce nu ma avantajeaza.Vroiam un generator mai mare care sa il antrenez cu un motor de dacia 1300 .Totusi are cineva idee de unde s-ar putea gasi un generator fara motor termic mai mare de vreo 20kw ?

Link spre comentariu

Sa caut unul pe site-urile chinezesti ? Dar or trimite doar 1?Iar second chiar ca nu am nici cea mai mica idee unde s-ar putea gasi.Si ai dreptate suma aia chiar ca e mare...Am cautat putin pe net si am vazut Rotek de 20 intre 799 si 900 e. cu partea electronica inclusa 23ov si 400.Iar fara perii la 1200Sa vad zilele astea ce mai gasesc inclusiv la china.A si bine ca mi-am adus aminte . 2 sau X generatoare se pot conecta in paralel pt marirea puterii ? In afara de mentinerea egala a frecventei ce alte conditii trebuie sa mai indeplineasca?Multumesc pt. timpul Dvs.

Link spre comentariu

Alea de pe Rotek is chinezesti , la fel si Stamford.Cu motorul de Dacia , ai probleme de reglaj turatie , n`are centrifugal.La toate alea mari daca iesi din frecventa , taie AVR excitatia, trebuie sa fii in domeniul 46-56 Hz sau pe acolo.Gaeseti in docu AVR de pe Rotek valoarea corecta.Grig

Link spre comentariu

La dacia 1300 are un centrifugal in distribuitor din care regleaza avansul pana la 1500 de ture parca. Este sub platoul cu "platini".Cu ceva munca s-ar putea face un servo pe el sau mai simplu un servo electronic bazat pe U si Frecventa de iesire.Oricum pana acolo sa gasesc/am io generatorul...Dar inca nu m-am lamurit : se pot pune in paralel 2 sau mai multe grupuri generatoare cu motoare tremice ?Intreb pt ca am vazut la o organizare de santier ca aveau 4 din acestea si la Mall Vitan parca. Nu mai tin minte daca mergeau mai multe odata de-aia intreb ,ma refer la cele de pe santier pt ca pe cele de la mall nu le-am vazut pornite.

Link spre comentariu

Iar second chiar ca nu am nici cea mai mica idee unde s-ar putea gasi.

Pot sa-ti dau pe PM un link de la o firma care face mentenanta la generatoarele industriale cu care si firma la care lucrez are contract.Ii poti intreba pe baietii de acolo daca te pot ajuta si la ce bani. Oricum am ramas masca cand am aflat cat costa un astfel de generator. Pt o cladire mare de birouri ajunge la 200 K€.
Link spre comentariu

Zisei mai sus nitel ca am vazut la rotek , chinezesti da, dar la niste preturi mai normale pt 20 kw. intre 800 si 1200 euro cele brushless.Oricum multumesc mult pt raspuns si da, ma intereseaza contactul acela. Poate cine stie ce apare...

Link spre comentariu

...In afara de mentinerea egala a frecventei ce alte conditii trebuie sa mai indeplineasca?...

Rezistentele interne si inductantele infasurarilor, egale; Tensiuni la borne egale si in faza; Caracteristici electromagnetice echivalente (acelasi numar de poli si crestaturi); Frecvente egale realizate prin transmiterea fara alunecare a miscarii intre doua generatoare in derivatie, adica prin angrenaje, sau curele dintate.
Link spre comentariu

@gogu,Am scris eu pe scurt , e vb de regulatorul centrifugal de turatie incorporat in pompa de injectie la diesele sau la motoarele industriale pe benzina , gen Honda GX..... , cel din blocul motor.La GX nu tu tragi de acceleratie ci regulatorul, tu pui presiune pe pirghia regulatoului cu un arc.Da , se pot paralela mai multe grupuri insa e mai complicata treaba, cel mai simplu e sa fie independente si sa ai reteaua impartita pe segmente.La revenirea retelei ATS le pune pe retea , la cadere le imparte pe cele 2,3,,,,n generatoare pe care le ai.La motor trebuie sa urmaresti sa tii turatia fixa, tensiunea o face AVR.Grig

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări