costinium6 Postat Noiembrie 8, 2013 Partajează Postat Noiembrie 8, 2013 eu cred ca vrea sa il utilizeze waterproof si de aici tambalaul necesar, am avut prin mana asa ceva si e greu tare de servisat la ce garnituri au, antiexu e o gluma in fata apei Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 9, 2013 Partajează Postat Noiembrie 9, 2013 "dar care este treaba cu antiexul cand alternatorul este atasat unui motor termic care mai scoate scantei pe teava?"Sa stii ca s-au gasit solutii industriale si pentru asemenea cazuri; spre exemplu toba are o constuctie speciala care nu permite scanteielor sa iese printr-o perdea de picaturi fine de apa. Link spre comentariu
goguboeru Postat Noiembrie 9, 2013 Partajează Postat Noiembrie 9, 2013 Buna ziua.Domnilor, stie cineva date despre alternatoarele sau dinamurile ce or fi alea ,care incarca bateriile de la vagoanele de cale ferata pt de calatori ?S-ar putea folosi la un generator cu motor termic ? Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 9, 2013 Partajează Postat Noiembrie 9, 2013 Cred ca e vorba de acele generatoare trifazate actionate de rotile boghiului. Ar fi interesant de aflat cate ceva despre aceste masini. Link spre comentariu
goguboeru Postat Noiembrie 9, 2013 Partajează Postat Noiembrie 9, 2013 Am reusit sa aflu de la cineva din CFR deocamdata urmatoarele : Sunt 2 tipuri de "generatoare" unul care este antrenat printr-un ax cardanic de roata si sunt puse pe niste vagoane mai vechi care au ramas destul de putine tip 11-47 sau 21-47. Cele care nu au compartimente si au 2 usi care impart laterala vag.in 3 Pun poze cu el, cu "generatorul". Si alt tip este asa zisul "arici" (i se spune asa datorita faptului ca are niste aripioare de racire) ce este montat direct pe axul boghiului si care este antrenat prin 2 roti dintate cu rolul de a ridica turatia. Bineinteles ca angrenajul este in carcasa. Sincer nu stiu cum arata acela. Ele asigura tensiunea de incarcare a bateriilor de la viteza de 5 Km/h si preiau si tot consumul. Si mi-a mai spus ca din cate stie sunt si niste diode redresoare pe acolo pe undeva . Nu a stiut sigur daca sunt alternatoare sau dinamuri. Tensiunea din cate stie este de 12 sau 24 v iar amperajul 185 sau in jur de 300 . Nu stia sigur. Am promisiunea sa capat mai multe info si sigure Luni. Am sa le postez aici poate intereseaza pe cineva , asta daca nu deranjeaza si considerati ca isi au locul aici. Mai nou pe vagoanele modernizate au asa zise "statii de incarcare " care in timpul mersului sau in gari iau tensiune de 1500v din linia de contact ( presupun ca ii vine de la locomotiva ca doar ea are pantograf - asta inseamna ca in afara de carligul de remorcare si furtunele de aer pt frane a mai aparut si o cupla electrica ) iar in depouri se alimenteaza din 230v Vezi in link : http://www.tehmin.ro/ro/produse/sisteme ... 500-230-24 Link spre comentariu
goguboeru Postat Noiembrie 12, 2013 Partajează Postat Noiembrie 12, 2013 Eu am obtinut urmatoarele info :Generatorul tip "arici "ce se monteaza pe axul osiei este de 2 tipuri 1 - 5506.205-000:00/1 si are urmatoarele caracteristici:Puterea-3.0kWTensiunea 30 vCurentul 100aTuratia de anclansare 940min -1Turatia de mers in gol 1120 min -1Turatia nominala 1650min -1Turatia maxima admisa 8500 min-1Frecventa 165-850 HzTensiunea continua de excitatie 30 vCurentul continuu de excitatie 5Acos 1,0Clasa de izolatie B/EAerul de racire 10m/sMasa 42 KgGradul de protectie IP 66Clasa de executie climatica FT I 2 - 5506.206-000:00/1 si are urmatoarele caracteristici:Puterea-4.5kWTensiunea 30 vCurentul 150aTuratia de anclansare 1800 min -1Turatia de mers in gol 2100 min -1Turatia nominala 2800 min -1Turatia maxima admisa 8500 min-1Frecventa 280-850 HzTensiunea continua de excitatie 30 vCurentul continuu de excitatie 5Acos 1,0Clasa de izolatie B/EAerul de racire 10m/sMasa 42 KgGradul de protectie IP 66 Clasa de executie climatica FT IAm pentru ele manualul de intretinere si reparatii. Pt modelul care este antrenat de un ax cardanic , nu am obtinut deocamdata decat codul lui si cum se numeste :Generator sincron de curent alternativ trifazat de tip GI-03/17.05Mai am manualul de reparatie cu schemele lui si schema de conectare a bobinelor. Din pacate NU are datele tehnice Link spre comentariu
goguboeru Postat Noiembrie 12, 2013 Partajează Postat Noiembrie 12, 2013 Mai postez odata ca sa nu aglomerez postul cu date tehnice.Ar putea fi folosit unul din generatoarele de mai sus pentru a obtine 230v fara rebobinare?Eventual folosind un invertor ? Dar fara bancul de baterii ?Ganeratorul sa debiteze in invertor .Si eventual sa aiba un acumulator de 30 v care sa fie folosit pt excitatie.E cam ciudata ideea ...recunosc... Link spre comentariu
gica70 Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 Ideea a mai fost discutata si fara baterii nu se prea poate.. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 E mai ieftin si mai eficient sa cumperi un alternator de generator ca piesa de schimb decat sa iei un generator de la CFR+ convertor+ acumulatori. Nu merita.Poti gasi un alternator second functional pe la serviceurile care repara generatoare. Mai sunt clienti care renunta la repararea generatorului al carui alternator este inca functional. Unii ar fi dispusi sa-l valorifice contra unei sume convenabile atat lui cat si potentialului cumparator. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 Sint dificil de folosit generatoarele alea, se cupleaza direct pe motor .Grig Link spre comentariu
mihaighe Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 Ganeratorul sa debiteze in invertor .La puterea asta de 3-4,5 KW un invertor cu functionare continua de cate ore este destul de scump si majoritatea au nevoie de o tensiune mult mai mare decat 30V cat scoate generatorul. Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 Sint dificil de folosit generatoarele alea, se cupleaza direct pe motor .GrigAsa este. Alternatorul se cupleaza pe con cu motorul termic. Se pot gasi insa solutii convenabile pentru utilizarea unui asemenea alternator. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 Doar daca`l iei cu tot cu motor , desfaci scutul motorului , tai vilbrochenul pe care apoi pui ceva fulie sau cuplaj.Grig Link spre comentariu
andreivlad1999 Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 Da. E una din variante si e una accesibila.. Link spre comentariu
giongiu Postat Noiembrie 13, 2013 Partajează Postat Noiembrie 13, 2013 Schema aia cu trifazic si conzi de excitatie pusa de @gcom61 merge chiar foarte bine , singura problema a ei e randamentul, cam 20% din putere e necesar sa fie folosita ca excitatie , prin curent reactiv dat de condensatoare.Daca nu se amorseaza din prima merge cu un "sprit" de 12Vdc pe o infasurare inainte de pornirea gen.Adevarul e ca cel mai eleganta e varianta asta:http://www.rotek.at/produkte/generatore ... en-De.htmlGrigCei 20% putere pierduta pentru excitatie,nu e chiar putin.Ma gandesc ca s-ar putea inlocui rotorul,cu unul cu magneti permanenti.Modificarea respectiva s-a facut cu succes,respectivele generatoare folosindu-se la eoliene.Recent mi-am cumparat o motosapa,cu motor Honda de vreo 3Kw;cum vine iarna si cum locuiesc la tara,iar penele de curent nu sunt chiar rare,ma gandesc sa atasez un generator,motorului.Cum turatia motorului e stabilizata centrifugal,la cca 2500RPM,ma gandesc ca un motor asincron,de turatie apropiata,sa pot obtine 50Hz,la turatia optima a motorului,modificat pentru randament mai bun,sau nemodificat,cu randament mai slab,dar cu avantajul de a fi reversibil in motor,ar fi solutia cea mai ieftina. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum