andreivlad1999 Postat Octombrie 23, 2013 Partajează Postat Octombrie 23, 2013 Daca aceasta este schema placii atunci cred ca nu s-a mai stricat nimic in afara de varistor si traseul de cablaj. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 23, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2013 Ce tip este centrala : VITOPEND 100 WHE 24KW ?SalutBlocul electronic(placa electronica)se poate monta,conform manualului insotitor al blocului,pe centrale Vitopend 100/100-E Typ AH1B ,VITOPEND 100/100-W Typ WH1B ,VITOPEND 100-W Typ WHKB.In manualul insotitor este prezentata o parte din placa,zona procesorului sau microcontrolerului(nu stiu exact ce e)si a potentiometrului de reglaj al apei calde menajere,zona in care sint 3 jumperi de reglaj .In functie de tipul centralei este prezentata starea jumperilor ,inchisa respectiv deschisa.Este vorba de jumperii JP1,JP2 si JP3.Jumperii sint ridicati fata de placa cu vreo 5-6mm pentru a putea fi sectionati in cazul in care reglajul cere acest lucru.Centrala mea, stiu ca este VITOPEND 100, dar nu stiu ce initiale mai are.Nevastamea a pus cartea tehnica a centralei,atit de bine, incit nu o mai gasesc.Sigur o sa o gasesc, dar trebuie sa rascolesc temeinic prin casa.Deocamdata nu am timp sa ma ocup de placa (din motive bine intemeiate),dar in momentul in care timpul o sa-mi permita,o sa ma ocup sigur de ea.In schema atasata de leoncris,caruia ii multumesc mult,am recunoscut placa centralei mele. Pentru leoncris. Pe linga codul pe care l-am dat in postul de azi dimineata mai este un cod.Nu stiu care din cele doua reprezinta, codul placii electronice .Acest cod este PCB 05042 RO 02.Acel cod este si pe schema din atasamentului trimis de tine.Banuiesc, ca acela e codul placii . Link spre comentariu
leoncris Postat Octombrie 24, 2013 Partajează Postat Octombrie 24, 2013 LGM27.15C 1230. Link spre comentariu
Vizitator Nic Rodut Postat Ianuarie 15, 2015 Partajează Postat Ianuarie 15, 2015 (editat) Va salut, ma poate ajuta cineva cu schema placii electronice de control de la o centrala beretta super exclusiv mix ev 35 kv, cod MC12FN5 (R10024731).Centrala intra in avarie cu codul 03 ceea ce inseamna evacuare incorecta a fumului-anomalii ale conductelor de evacuare a fumului si de aspirare a aerului sa functionarii incorecte a ventilatorului. Se manifesta astfel:Porniri- opriri intermitente foarte rapide si repetate cu aparitia codului 03 intre acestea.Dupa ceva timp ramane acest cod in timp ce ventilatorul continua sa mearga. Editat Ianuarie 15, 2015 de Nic Rodut Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 15, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 15, 2015 Posibil sa ai probleme cu senzorul de vacum,contact imperfect,lipitura rece sau senzor defect.Furtunelul care pleaca de la camera de ardere la senzorul de vacum,spart sau iesit de pe racord sau infundat(obturat).Verifica si tubulatura de evacuare a gazelor sa nu fie infundata. Link spre comentariu
Vizitator Nic Rodut Postat Ianuarie 15, 2015 Partajează Postat Ianuarie 15, 2015 toate reperele mecanice au fost verificate, ramane doar placa electronica de control . Link spre comentariu
Fulgerik Postat Ianuarie 15, 2015 Partajează Postat Ianuarie 15, 2015 Va salut, ma poate ajuta cineva cu schema placii electronice de control de la o centrala beretta super exclusiv mix ev 35 kv, cod MC12FN5 (R10024731).Centrala intra in avarie cu codul 03 ceea ce inseamna evacuare incorecta a fumului-anomalii ale conductelor de evacuare a fumului si de aspirare a aerului sa functionarii incorecte a ventilatorului. Se manifesta astfel:Porniri- opriri intermitente foarte rapide si repetate cu aparitia codului 03 intre acestea.Dupa ceva timp ramane acest cod in timp ce ventilatorul continua sa mearga. Porniri intermitente rapide??!! Cat de rapide? Verifica releul care alimenteaza ventilatorul. Se scoate de pe placa si se verifica rezistenta pentru contactele NO cu un ohmetru, trebuie sa aiba sub 0.5 Ohmi in stare aclansata. Posibil sa aiba rezistenta de contact mai mare, semnalul de la ventilator este folosit si in logica de securitate. Deasemenea trebuie verificat tuburile Venturi din zona ventilatorului. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 16, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2015 (editat) Porniri intermitente rapide??!! Cat de rapide? Verifica releul care alimenteaza ventilatorul. Se scoate de pe placa si se verifica rezistenta pentru contactele NO cu un ohmetru, trebuie sa aiba sub 0.5 Ohmi in stare aclansata. Posibil sa aiba rezistenta de contact mai mare, semnalul de la ventilator este folosit si in logica de securitate. Deasemenea trebuie verificat tuburile Venturi din zona ventilatorului. Am avut si eu problema cu ventilatorul de la centrala.Releul era de vina,de fapt nu chiar el, ci lipiturile reci de la picioruse.Am refacut lipiturile si totul a intrat in normal,numai ca dupa citeva zile mi-a picat placa electronica,care m-a costat destul de mult.Daca nici dupa refacerea lipiturilor centrala nu intra in "normalitate",cheama persoana cu care ai contract de service si sigur o sa-i dea de capat.Daca nu ai contract de service,fa-ti.Serios, nu-i de joaca.Se buseste ceva si pe urma platesti ca domnitorii Moldovei la turci. Editat Ianuarie 16, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Nic Rodut Postat Ianuarie 17, 2015 Partajează Postat Ianuarie 17, 2015 Va salut,revin in urma verificarilor. Am verificat inlocuind la o alta centrala functionala asemanatoare a unei cunostinte placa electronica de control si cea de aprindere si presostatul analogic de fum, toate sunt functionale.Am verificat tuburile de aspiratie si evacuare(vizual) si tubul venturi care nu sunt obstructionate, sunt si acestea in regula. Ramane ventilatorul care functioneaza(se invarte) si cred ca nu am de ce sa-l demontez. Ce credeti ca ar mai trebui sa verific? Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 17, 2015 Autor Partajează Postat Ianuarie 17, 2015 (editat) Zici ca le-ai verificat pe toate.Senzorul de vacum l-ai verificat?Numai de el nu amintesti.Daca acesta nu functioneaza,centrala nu porneste(flacara).Pornind ventilatorul, in camera de ardere se creeaza vacum,care prin tubul din plastic care duce la senzorul de vacum inchide un contact,facind posibila pornirea flacarii.Senzorul de vacum are o membrana care daca e sparta nu mai poate inchide contactele si deci nici pornirea flacarii.Senzorul de vacum are rol important in functionarea centralei,nedeschizind ventilul de gaz si initializarea aprinderii daca contactele senzorului nu sint inchise.Deci acest senzor face parte din sistemul de siguranta al centralei. Editat Ianuarie 17, 2015 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Nic Rodut Postat Ianuarie 17, 2015 Partajează Postat Ianuarie 17, 2015 Va salut, am amintit si de el, ceea ce numiti dvs. senzor de vacuum in manualul ei este numit " presostat analogic de fum". cred ca vorbim de aceeasi piesa nu?https://lh5.googleusercontent.com/HwiaNlYTQWPvpGU9dyNvDPxphdd5VhExv0P3qv_mJEM=s192-p-no Link spre comentariu
gica70 Postat Ianuarie 17, 2015 Partajează Postat Ianuarie 17, 2015 Vad ca multa lume se plange de lipiturile reci la pinii releului ventilatorului; am patit-o si eu. Care ar fi explicatia pentru ca vad ca aceasta defectiune nu tine cont de cine le fabrica? Link spre comentariu
Dr.L Postat Ianuarie 17, 2015 Partajează Postat Ianuarie 17, 2015 Cositorul fara plumb: rezistenta mecanica semnficativ mai slaba ca cel cu Pb, vibratiile releului, care streseaza lipitura, poate si curentul ce o strabate + prea putin cositor, s-asa slab. Link spre comentariu
Fulgerik Postat Ianuarie 17, 2015 Partajează Postat Ianuarie 17, 2015 Din cate vad este vorba despre o centrala cu controlul amestecului aer/gaz. Acest tip de centrala este putin mai desteapta decat cele clasice si reduce aportul de aer cand se lucreaza cu puteri mici, astfel reuseste astfel sa pastreze un randament ridicat si la puteri mici. Pentru controlul turatiei ventilatorului se foloseste controlul curentului prin comanda unui tiristor iar bucla de reactie este un tahometru montat pe axul ventilatorului. Problema la tine apare la aprinderea gazului cand ventilatorul este pe turatie mica si surplusul de gaze arse este mai mare decat capacitatea de evacuare, proportionala cu turatia din acel moment a ventilatorului, si declanseaza presostatul de gaze arse. Este posibil sa fie si din reglajul vanei de gaz la care debitul minim de gaz nu mai este la valoarea initial, debit minim care nu mai este in concordanta cu turatia ventilatorului, sau poate din cauza aparitiei unei intarzieri la aprindere care duce la o mica acumulare de gaz in camera de ardere si apoi dupa aprindere la cresterea necesarului de evacuare peste capacitatea ventilatorului la momentul respectiv. Am avut o astfel de problema la o centrala MOTAN, similara cu aceasta Beretta, dar pe care n-am reparat-o pentru ca pe moment n-am gasit defectul iar a doua zi proprietarul a chemat echipa de service care l-a sfatuit sa cumpere alta centrala. Centrala Motam pornea perfect cu camera de ardere deschisa si totul era OK. Nu am putut sa verific presiunile si debitele de gaze asigurate de vana de gaz, in rest am verificat tot si era OK. Link spre comentariu
Vizitator Nic Rodut Postat Ianuarie 18, 2015 Partajează Postat Ianuarie 18, 2015 Multumesc mult pentru idee. Este bine de tinut cont de ea pe viitor.In demersurile mele de a demonta piesele pentru a le verifica pe o centrala functionala de acelasi tip am curatat si toate legaturile electrice tip papuc.Dupa ce am montat-o la loc, resemnat ca nu-i dau de cap, CENTRALA FUNCTIONEAZA. Raman la parerea ca au fost oxidate unele contacte. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum