Bloodmist Postat Ianuarie 2, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 2, 2014 @Lazaroiu In cazul parafazei am realizat ca ar fi fost mai sigur sa am trasee separate de alimentare + masa pt cele 2 triode, probabil si asta a contribuit la problema nu numai traseele pentru EL84. In cazul parafazei clasice ca sa-i spunem asa care ati prezentat-o aici am constatat si eu prin proba necesitatea unui semireglabil in loc de R5 pt ca desi am folosit valoarea ce ar fi trebuit sa fie corecta pentru 6N9S, am avut distorsiuni neplacute la putere mica datorita asimetriei semnalelor. Ulterior am incercat varianta aplicarii reactiei negative totale la trioda 2, nemaifiind necesar vreun reglaj insa a fost mai putin stabil.Sigur, ma voi intoarce la parafaza aceasta care ati prezentat-o odata ce termin refacerea amplificatoruli folosind catodina si o cablare decenta pt a ma convinge ca intr-adevar nu am vreun tub problematic. Sau poate nu? Acum voi avea ocazia de a compara diferentele sonice, daca vor fi vreunele. RockDok prin punctul de impamantare sa inteleg ca e vorba de masa principala, de putere, nu cea a preurilor + defazor? Intreb pt ca eu adoptasem conectarea din schema doar fiindca asa gasisem recomandari pe internet, de a avea reactia negativa referita exact la etajul unde este introdusa. Dar oricum ar fi, lungimea traseului presupun ca poate fi o problema. R11+C5 le adoptasem pt ca imbunatateau stabilitatea si raspunsul in frecventa al amplificatorului. Fara ele a sunat cam ciudat, nu stiu exact cum as descrie efectul. Dar oricum daca prezinta stabilitate prefer sa elimin orice condensator din calea semnalului. (tocmai de-asta nu am cuplaj capacitiv nici intre triodele defazorului)Adigh se prea poate sa fie asa, poate si asta sa contribuie la reproducerea exagerata a joaselor, cel putin asa mi-a lasat impresia. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Ianuarie 9, 2014 Autor Partajează Postat Ianuarie 9, 2014 As avea totusi o intrebare pt ca ma "roade" ce as fi putut gresi in parafaza cand am incercat-o. Spre exemplu daca consideram ca in schema d-lui Lazaroiu divizorul R5-R6 constituie si circuitul de grila al unui EL84 aferent, totusi masa sa unde ar fi optim? Dupa mintea mea, daca trebuie sa aleg as alege sa fie la masa locala a defazorului... Si da, functioneaza catodina ok, dar... 1 - datorita uzurii unui 6N9S, nu suporta ridicarea potentialului filamentelor pt ca incepe si produce zgomote variate (paraituri). Asta am verificat inversand tuburile intre ele. 2 - tot oscileaza uneori dar... de ce? am aflat, cel putin o parte din motiv, si am verificat practic dupa ce am gasit un video pe youtube. Ca un veritabil incepator am proiectat carcasa cu gandul numai la estetica nu si functionare. Am ingramadit prea rau defazoarele langa tuburile EL84. Daca plasez un ecran intre ele se potolesc imediat. Si s-a dus estetica pe apa sambetei dar macar poate va functiona. Acum sunt partial multumit pt ca poate ar fi fost stabil de la inceput daca aflam de problema ecranarii, dar acum trebuie sa-l refac ca parafaza pt a evita zgomotele de tub uzat (singurul aranjament se pare care e tolerat de tubul cu pricina pt ca Vf-k ce apare e neglijabil) Link spre comentariu
Bloodmist Postat Februarie 5, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2014 Dupa multe dezbateri si polemici cu diversi amici "din breasla" am decis sa il transform intr-o imitatie de Leak TL20 Stereo. E aproape gata si am sa revin cu rezultatele, sper bune. Toti au laudat amplificatoarele Leak ca fiind "dumnezeiesti", ramane sa ma conving eu insumi. Link spre comentariu
carageae Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Transformatoarele de iesire cine le face? Daca nu seamana cu cele originale, imitatia se poate transforma in caricatura...o sa urmaresc cu interes proiectul, si eu intentionez sa fac un PP cu 6P14P cu defazor simetric...6N2P in etajele de intrare...deci 100% lampi sovietice. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Februarie 5, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2014 Transformatoarele sunt deja facute, dar vor reclama folosirea modului pentoda fiindca n-au prize pentru mod ultraliniar . Daca va fi necesara modifcarea reactiei negative (probabil va fi) voi adauga un semireglabil in scopul asta. Bine, daca suntem la capitolul modificari, sincer as putea sa si adaug o sursa de curent cu 6N1P in "coada" defazorului insa momentan vreau sa realizez montajul cat mai aproape de original sa "vad" cum suna. In mod pentoda sigur n-o sa fie ca originalul insa poate o sa sune placut. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Februarie 5, 2014 Partajează Postat Februarie 5, 2014 Prietene fara suparareTe invirti in jurul cozii,cauti schema lui peste prajit ,care tot nu o sa cinte cum vrei tu,ai mari lacune in executarea practica a montajului,ca sa cinte acel LEAK in primul rind trebuie sa stii sa faci un circuit de masa corect,daca pina acum nu ai reusit nu o sa reusesti nici mai tirziu, te complici fara rost,cu tot felul de bazaconii in scheme.Decit sa cauti tot felul de defazoare ideale incearca sa-ti explici unele fenomene electrice!!!Te rog sa ne spui si noua cu ce este asa deosebita schema de la LEAK,ca eu o fac la cam toate ampurile de chitara,e banalul banalului.Mult succes Link spre comentariu
Bloodmist Postat Februarie 5, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 5, 2014 1. Nu e cu nimic deosebita, e destul de banala, am zis doar ca e laudat amplificatorul original, nimic mai mult. E doar o parere, nici macar a mea si poate chiar o sa sune bine. Sau poate nu. Cum zicea si Carageae, sta mult in transformatoarele de iesire.si 2. pana acum nu a mers nimic pt ca era o inventie de-a mea din topologii (antice) observate, aplicate si prost. Masa este si va fi "ground bus", aplicata cum scrie la carte. Masa fiecarui etaj vine langa cuplajul condensatorului de decuplare aferent, linia de masa constituita din 2 trasee Cu 1,5mm lipite impreuna, etc. Nu e nevoie sa enumar toate principiile recomandate pt ca sigur cei care lucreaza cu asa ceva le stiu. Ceva lucruri s-au mai schimbat de la ultima vizita pe forum, si desi sunt constrans de aranjarea proasta (inghesuita) a tuburilor pe care am proiectat-o odata cu carcasa, acum are sanse sa mearga. Proba care sper va fi curand va decide. Ca sa enumar cateva observatii la ce incercam sa fac inainte si ca sa recunosc meritul celor care au postat aici in thread pt ca "sa-i dam cezarului ce-i al cezarului", zic asa: - intr-adevar curentul de repaos era mult prea mic, era prea mic chiar si cu 330ohm in catode, iar ajustandu-l si tensiunea anodica a venit la o valoare normala, 305V cam acolo - parafaza e foarte "chichiricioasa" si, cum spunea cineva, paradoxul e cu cat incerci sa o realizezi mai perfect (implicit raspuns in frecventa mai bun) cu atat e tot ampul mai susceptibil la oscilatii, motiv pentru care necesita si o reactie negativa modesta, ceea ce conduce la o auditie neoptima, pe langa raspunsul parafazei cam slab la frecvente inalte - aveam mult prea multa reactie negativa pt ca vreo topologie sa functioneze stabil - unele probleme de contact la un socluAstea fiind spuse, voi reveni poate cu vesti bune. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Februarie 24, 2014 Autor Partajează Postat Februarie 24, 2014 Da, fiindca a venit vorba de invartitul in jurul cozii, multumita unor amici am descoperit o metoda simpla si buna de a detecta tuburi defecte. fiindca asta era principala problema a mea, aveam tuburi defecte. Ma refer la EL84. Zgomotele diverse si suparatoare erau produse de acestea, iar piuitul nu era oscilatie, ci era produs de unul din tuburi, nu stiu prin ce mecanism.Punand catodul si grila ecran la masa si lasand anodul conectat asa cum e, se introduce o negativare de 1,3-1,5V pe grila de comanda folosind in mod convenabil o simpla baterie. In acest mod, teoretic tubul nu trebuie sa conduca nici un curent. Practic un tub bun va avea un curent neglijabil, intre 20-100uA. Ce se afla peste aproximativ 200uA , sau mai rau, creste continuu cum era in cazul meu, reprezinta o problema. Pentru a evita neplaceri se interpune in sursa de alimentare si o rezistenta de 15-30K si in acest mod tubul (daca se stabilizeaza) va indica la anod si tensiunea maxima la care "nu se va distruge catastrofic", cel putin asa mi s-a spus. Operatiunea se face fireste cu un singur tub in circuit pentru a avea un rezultat corect.Apoi, lasand rezistenta "de siguranta" in circuit se poate restaura negativarea automata prin rezistenta din catod si se alimenteaza si grila ecran, observand apoi daca tubul e "cuminte" sau produce diverse manifestari, care dupa cum am observat pot varia dincolo de orice imaginatie: paraituri, pocnete, piuituri, etc. Mi s-a spus ca mai cu seama tuburile ce au devenit contaminate pot chiar sa si oscileze aleator si incontrolabil pt ca nu mai lucreaza in niste parametri stabili. Astfel am: 2 tuburi in stare (foarte) buna si 2 dezastruoase. Cum cele defecte vor fi inlocuite diseara voi reveni in curand poate cu vesti bune 1 Link spre comentariu
Bloodmist Postat Martie 1, 2014 Autor Partajează Postat Martie 1, 2014 Probabil nu mai prezinta interes oricum dupa atata timp insa pana la urma este 99% rezolvat. Si... cantaa Chiar placut as putea spune. Asta daca sta undeva "ascuns" de difuzoare , pt ca daca sta pe birou... uuuuUUUUUUUUUUU! microfoniee. Nu era ceva neasteptat daca si tuburile preamplificatoare sunt uzate. Acum le construiesc niste "haine" din niste roti groase de cauciuc de la un camion cu telecomanda :P Rog nu radeti ca poate asa se rezolva. Link spre comentariu
zal Postat Martie 1, 2014 Partajează Postat Martie 1, 2014 Şi o să miroasă a cauciuc ars prin casă, microfonie tot va fi. Ringurile alea audiofile sînt dintr-un cauciuc siliconic rezistent la temperatură, chiar dacă nu fac nimic în realitate. Acolo problema e de legături. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Martie 1, 2014 Autor Partajează Postat Martie 1, 2014 Daca ideea e sa fie un cablaj in puncte iar legaturile la tuburi sa fie facute cu fire flexibile atunci poate e si asta o problema. La mine sunt sarme rigide de 1,5mm poate vibreaza daca ajunge sunetul acolo, Link spre comentariu
zal Postat Martie 2, 2014 Partajează Postat Martie 2, 2014 Nici vorbă, aşa se lucrează de aproape un secol şi nu se întîmplă fenomene decît dacă e ceva proiectat sau realizat greşit, mă gîndesc la amplificare exagerată în etajul de intrare, lipsă ecranări corecte, legături lungi... nişte poze interne ar fi lămuritoare. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Martie 2, 2014 Autor Partajează Postat Martie 2, 2014 Am niste prieteni "buni" care cand imprumuta ceva dau inapoi la pastele cailor, asa intamplandu-se si cu camera foto. Momentan pana pot sa fac o poza am sa incerc sa descriu cum e realizat. O parte poate am mai spus si mai sus. Masa se constituie din 2 sarme de cupru 1.5mm cositorite intre ele, sustinuta de condensatorii de filtrare. Masa fiecarui etaj vine langa condensatorul de filtraj aferent. Ecranaj este pana in potentiometru si din el la primul tub, si mai este la traseul buclei de masa. Grupul RC 12K + 200pF l-am plasat la capatul dinspre primul tub, nu stiu daca are importanta. Afara de cablurile pentru filamente, toate traseele sunt realizate tot din acelasi gen de sarma de cupru 1,5mm.In primul etaj de amplificare mi s-a parut exagerat si mie, asa ca am micsorat rezistentle din anode la 68K, pt ca "prindea" inclusiv 100Hz de la nu stiu ce componente din sursa care totusi sunt la vreo 10cm distanta de partea audio. Ulterior, inca nu l-am testat, am micsorat din nou valoarea la 47K, cum e in versiunea mai tanara a schemei. Legaturi lungi nu sunt, poate prea scurte... e foarte putin loc intre tuburi. Componentele au loc nu e problema insa nu stiu cat de inghesuite au voie sa fie (fara a se atinge).Momentan am un tub EL84 care la una din 2 incercari nu ramane stabil, urca curentul. De-asta ma gandeam sa ii adaug rezistente foarte mici in grile (gen 100K maxim) cu niste repetoare de vreun fel si condensatori mari de cuplaj incat sa nu modific faza semnalului. Am calculat... dar asta las pentru cand n-o mai fi microfonic. Link spre comentariu
zal Postat Martie 3, 2014 Partajează Postat Martie 3, 2014 Nu sînt amator de reacţie negativă, dar privind cu atenţie în nişte amplifuri, acea reţea se află lîngă trafo de ieşire şi de acolo pleacă un fir ecranat în catodul primului tub şi ecranul legat tot acolo la masă, ptr a nu plimba semnal mare pe lîngă intrare. Poate că de aia apare microfonia. O părere...Iar masa în stea e la unul din şuruburile de prindere al trafo de reţea, pe şasiu. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Martie 3, 2014 Autor Partajează Postat Martie 3, 2014 Corect! Eu plimbam semnalul mare din alt considerent: am zis ca, cu cat impedanta semnalului care se plimba spre intrare e mai mare cu atat e mai susceptibil de a fi influentat, numai ca avand cablu ecranat cred ca nu era cazul sa am grija asta. Am sa modific azi ca oricum pun si ultimele condensatoare de cuplaj si am de gand sa fac un test cu ambele canale functionand.Multzam fain pt idee! :)PS: Fiind tolomac de profesie, desigur n-am luat in seama ca SI IN SCHEMA grupul RC este reprezentat LA IESIREA TRAFULUI canalului respectiv, nu langa tub... Dealtfel de-aia si am condensator de 1nF in paralel cu 100 ohmi la catod, ca sa taie din ce ar putea "culege" cablul pe drum (nu am vazut vreo poza extrem de detaliata dar nu imi pare ca au folost vreun cablu ecranat) si/sau ca sa taie anumite frecvente supraaudibile din bucla in caz ca sunt mici diferente intre transformatoarele de productie comerciala. De notat ca n-a fost de ajuns cand au trecut in 1900si ceva toamna la alt tip de transformatoare, asa ca au trebuit sa taie la jumate castigul primului etaj, ceea ce am facut si eu cnform schemei lor. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum