hpavictor Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 Exista firme care bobineaza trafo out fara sa le impregneze , dar bobineaza trafo in mediu cu temperatura controlata ( 80 grade Celsius ) in asa fel incat la temperatura normala , spirele sunt foarte stranse si nu mai poate apare fenomenul de vibratie mecanica mentionat de Dvoastra ...Dar astea sunt secrete de fabricatie , mai nimeni nu le dezvaluie . Putem constatam doar ca daca dorim sa rebobinam un asemenea trafo , chiar daca folosim sarma cu aceeasi sectiune , nu incape . Multi incep sa-si puna intrebari , dar nu au raspunsuri realiste . Secretul consta in tehnologia de fabricatie , materiale etc . Dar tot nu impregneaza trafo out , ci doar cele de retea . A , se pot " lacui " pe exterior cu ceara de albine la pensula ( impotriva umezelii / condensului etc ) , dar nu se impregneaza " adinc " prin metoda pompei de vid si ulterior se absoarbe lacul electroizolant ( decat la trafo retea ) .Cei ce au lucrat in fosta industrie de profil isi vor putea reaminti metodele mentionate mai sus .... Link spre comentariu
gheo23 Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 Iata ca se pot dezvalui unele dintre acele secrete ! Pot sa va spun ca , dupa bobinare , am impregnat un tr de iesire si rezultatul...11.9nF capacitate intre primar si secundar. :cry: Link spre comentariu
Bloodmist Postat Decembrie 21, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2013 @Untold nu am mai ajuns sa cumpar lumanari pt parafina, dar in orice caz s-ar fi putut dovedi o idee rea pt ca droselul se incalzeste foarte putin dar poate ar fi fost suficient pt a disloca parafina din jurul lui. Ca urmare am strans cat s-a putut pachetul de tole si l-am fixat sub capacul unde sta, invelit in lana de antifonare. Acum practic nu mai e sesizabil decat cu urechea langa amplificator. @Lazaroiu sa presupun ca va referiti la silicon sanitar cum e denumirea sa populara? Ca sa fiu sincer nu m-am gandit la solutia asta dar as putea sa ma aventurez in a ghici ca motivul e elasticitatea partiala odata ce se usuca si ca urmare ar ajuta la antifonare fara a se crapa in timp. Imi este clar ca mai mult sau mai putin ma testati in ce priveste domeniul asta, dar probabil nu ma ridic (inca) la nivelul altora. Nr de amplificatoare tranzistorizate construit de mine nu are relevanta in domeniul tuburilor din cat imi dau seama, asa ca inca sunt incepator si mereu descopar ca sunt alte si alte notiuni care nu le stiam iar altii poate le considera elementare. Cat despre transformatoarele de iesire pt ca s-au adus in discutie, nu am intentionat nici un moment sa le modific/manipulez in vreun fel. Din ce imi amintesc la un moment dat discutand cu Gabriele (care le-a construit) zicea ca sunt la impregnat, deci sunt impregnate. Din nou, asta doar ca informatie, pt ca nu am bobinat vreun transformator vreodata si nu am de gand sa umblu la ele. Capacitatea intre primar si secundar este de 2,6-2,7nF. Toate spuse si facute, acum ca, carcasa nu mai este violent zguduita de droselul de filtrare simptomele au reaparut dar numai partial. In sensul ca anumite voci par sa declanseze o mica oscilatie dar dispare inainte sa apuc sa pun osciloscopul. Ca atare voi proceda la micsorarea reactiei negative de la peste 13dB cat o facusem la doar 9dB sa vad cum se comporta. In acelasi timp vreau sa am in vedere ce am citit ieri si pare logic, cu cat bucla de reactie lucreaza cu o impedanta mai mare, cu atat este mai susceptibila de a sucomba inductantelor parazite de pe traseu. Totusi aici, cabluri ecranate ar putea sa ajute. De fapt voi desface conexiunile si voi inlocui peste tot cu, cabluri ecranate, unde am semnal mic. Pt eventualitatea ca este cineva curios sau are vreo idee, schema "ceva mai stabila" este mai jos. http://s29.postimg.org/ctn5v49t3/asasiasa.jpg Pe sarcina rezistiva 8,2ohm C3 a fost suficient la 470pF dar posibil cu difuzor real sa nu fie buna valoarea. Link spre comentariu
RockDok Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 Eu as transforma etajul de intrare intr-un etaj diferential/defazor clasic. Nu stiu la prima vedere la cit ar scadea sensibilitatea dar de stabil ar fi putea fi mai stabil. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Decembrie 21, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2013 Eu as transforma etajul de intrare intr-un etaj diferential/defazor clasic. Nu stiu la prima vedere la cit ar scadea sensibilitatea dar de stabil ar fi putea fi mai stabil.Si nivelul semnalelor defazate ar fi considerabil mai egal presupun. Asta este si planul meu in caz ca nu reusesc sa il stabilizez in nici un fel. Asta as face si acum dar ii mai dau o sansa (pt ca asa cum e construit e greu de realizat modificari radicale fara a dezmembra o mare parte). Initial asta am si vrut sa construiesc dar considerand puterea limitata de acest aranjament si subestimand subtilitatile constructiei unui amplif cu tuburi m-am lacomit la un defazor care sa ofere mai multa excursie a tensiunii.Pe de alta parte daca va fi stabil numai cu o reactie negativa redusa atunci si puterea "curata" posibila va fi considerabil mai mica decat ce as fi prevazut, deci tot acolo ajung, asa ca va dau dreptate. Link spre comentariu
RockDok Postat Decembrie 21, 2013 Partajează Postat Decembrie 21, 2013 Iar daca as vrea sa am un diferential adevarat as pune in catodul comun o oglinda de curent cu ceva BF-uri de putere, capacitate mica C-E. Oricum un generator de curent si nu o rezistenta. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Decembrie 21, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 21, 2013 Sunt perfect de acord, insa intai incerc sa realizez un (pentru unii banal) amplificator "clasic" care sa functioneze corect, apoi voi experimenta cu diverse aranjamente mai mult sau mai putin moderne. Oricum, o sugestie cat se poate de pertinenta. Momentan inca sunt ocupat cu ecranarea corespunzatoare a cablurilor din preamplificator si defazor. Vad pareri impartite ale diversilor profesionisti pe internet (ceea ce ridica intrebarea totusi care e mai profesionist), in orice caz cred ca ecranul se poate conecta fie la masa semnalului fie la carcasa - luand in calcul ca masa semnalului are un fir separat deci nu e decuplata. Oi fi incepator la migaloasele tuburi dar nici chiar sa uit un traseu. Link spre comentariu
Untold Postat Decembrie 22, 2013 Partajează Postat Decembrie 22, 2013 O posibila sursa de inspiratie poate sa fie si imaginea de mai jos. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Decembrie 23, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2013 Este de folos! Multumesc! Dealtfel asa am si facut de la inceput, insa nu toate cablurile de semnal erau ecranate. Initial nici unul, apoi am inceput incet-incet. Am sperat sa nu ma confrunt cu asta dar pe undeva banuiam ca voi intampina. Ceea ce se cheama "lead dress" in limbajul internetului, adica in principiu eliminarea problemelor de interactiune intre campurile generate de cabluri... fie prin ecranare (desi capacitatile parazite s-ar putea sa afecteze calitatea sunetului) fie miscarea cablurilor pana se gaseste pozitia corespunzatoare. Si pt ca la mine sunt litate si elastice, cea mai sigura cale e ecranarea, cel putin ca sa elimin asta dintre cauze. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 23, 2013 Partajează Postat Decembrie 23, 2013 Secretul unei bune cablari consta in faptul ca " ecranul " nu trebuie sa conduca semnal , avand evident doar rolul de ecran . Semnalul va trece doar prin " firul cald " si se inchide doar prin masa .Trebuie folosit cablu ecranat cu capacitate cat mai mica ( spre exemplu , sub 120 pF / m ) si ai grija cu impedantele prea mari de intrare ( mai mari de 100K ) , altfel frecventele inalte vor fi redate atenuat . Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Decembrie 23, 2013 Partajează Postat Decembrie 23, 2013 Este de folos! Multumesc! Dealtfel asa am si facut de la inceput, insa nu toate cablurile de semnal erau ecranate. Initial nici unul, apoi am inceput incet-incet. Am sperat sa nu ma confrunt cu asta dar pe undeva banuiam ca voi intampina. Ceea ce se cheama "lead dress" in limbajul internetului, adica in principiu eliminarea problemelor de interactiune intre campurile generate de cabluri... fie prin ecranare (desi capacitatile parazite s-ar putea sa afecteze calitatea sunetului) fie miscarea cablurilor pana se gaseste pozitia corespunzatoare. Si pt ca la mine sunt litate si elastice, cea mai sigura cale e ecranarea, cel putin ca sa elimin asta dintre cauze. În 90% din cazuri humm sau oscilații parazite apar din cauza circuitelor de masa,pînă acum nu am auzit stocuri de filtraj care să zbirnaie. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Decembrie 23, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 23, 2013 În 90% din cazuri humm sau oscilații parazite apar din cauza circuitelor de masa,pînă acum nu am auzit stocuri de filtraj care să zbirnaie.Zgomot nu are deloc, doar oscilatii ocazional, dar inainte aveam masa tip stea, o stea pentru finale si una pt preuri + defazoare iar atunci oscila automat din start fara semnal fara nimic. Acum oscileaza doar declansat de anumite frecvente si scurt zgomotul din tuburi nu apuc sa masor dar pt ca nu se aude in difuzoare presupun ca tot in RF oscileaza. N-am decat sa termin ecranarea traseelor de semnal mic si rasucirea firelor din primarele trafurilor de isire (sunt cam lungi).Socul zbarnaie la 100Hz pt ca e pus inaintea primului cond de filtrare, pt a si cobora tensiunea nu doar filtra. Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Decembrie 23, 2013 Partajează Postat Decembrie 23, 2013 În 90% din cazuri humm sau oscilații parazite apar din cauza circuitelor de masa,pînă acum nu am auzit stocuri de filtraj care să zbirnaie.Zgomot nu are deloc, doar oscilatii ocazional, dar inainte aveam masa tip stea, o stea pentru finale si una pt preuri + defazoare iar atunci oscila automat din start fara semnal fara nimic. Acum oscileaza doar declansat de anumite frecvente si scurt zgomotul din tuburi nu apuc sa masor dar pt ca nu se aude in difuzoare presupun ca tot in RF oscileaza. N-am decat sa termin ecranarea traseelor de semnal mic si rasucirea firelor din primarele trafurilor de isire (sunt cam lungi).Socul zbarnaie la 100Hz pt ca e pus inaintea primului cond de filtrare, pt a si cobora tensiunea nu doar filtra.Modifica sursa de alimentare,pune socul dupa primul condensator de filtraj,de acea "cinta",daca ai tensiune anodica prea mare inserieaza rezistente cu puntea redresoare,asa protejezi si puntea.Cum ai montat acel soc,datorita consumului variabil,etaj final PP,problabil traful de iesire alimentat pe primul cond de iesire,risti sa apara in acel soc fenomenul de autoinductie,cu tensiuni mari,risti sa "pirlesti "puntea si primul cond de filtraj. Link spre comentariu
Bloodmist Postat Decembrie 24, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 24, 2013 Asa e, nu mi-am dat seama, inainte de primul cond de filtraj o rezistenta nu trebuie sa fie de valoare mare rezolva problema. Practic trafurile vechi recuperate din diverse aparate sunt bune si ar furniza cat trebuie numai ca dragii romani de cand au adoptat standardul 230V si practic la priza apar 240V noaptea chiar 250V nu mai e ok... Globalismul e un lucru minunat Link spre comentariu
Bloodmist Postat Decembrie 27, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 27, 2013 E foarte probabil ca v-ati saturat de ampli-esecul asta al meu dar daca nu-mi va mai raspunde nimeni nu ma supar ci ma voi multumi cu descoperirea de astazi. Asadar: - folosit cabluri ecranate in traseele de semnal (doar unde impedanta permitea) in mod inutil dupa cum se va vedea - redus reactia negativa la 9dB (chiar 8,8 cam asa) - redus lungimile terminalelor la cam toate componentele - remediat sursa de alimentare zgomotoasa la sugestia lui Viobio, o idee foarte buna - verificat amplificator cu diverse frecvente (momentan laptop si atat , avand raspuns foarte slab la peste 10KHz) doar cu niste rezistente ca sarcina - asteptat cateva minute dupa si cum era de asteptat a inceput sa se auda micul piuit - verificat iesirile cu osciloscopul - absolut nimic - zero semnal parazit de orice frecventa - enervat si setat sensibilitatea si domeniul de frecventa la maxim pe c.a. si verificat fiecare grila ecran si fiecare anod in parte pentru eventuale indicii - descoperit 2 tuburi EL84 (care par mai inegrite) prezinta comportament ciudat - nu am putut discerne vreo urma de forma de unda (oscilatie) in anode insa linia de baza nu se stabilizeaza, joaca aproape tot timpul dar foarte putin, linie dreapta dar nestand pe loc (verificat apoi pe toate domeniile de timp dar la fel) - batand usor in carcasa cu degetul uneori se stabilizeaza dar uneori se stabilizeaza si de la sine - masurat si cu multimetrul "inculpatele" pentru tensiuni anod, catod si joaca foarte putin dar joaca nu sunt stabile PSF - mutat tuburile intre ele si problema PARE sa urmeze cele 2 problematice - una se manifesta doar putin, una mai vizibil Deci rog daca are cineva idee, am gresit ceva in concluzia ca sunt defecte? Altceva nu stiu ce sa-i mai fac decat sa caut alte tuburi. Si mai important, acum ma gandesc ca poate mergea din start dar nu am observat aceste tuburi... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum