Sir john red Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 In anii '60 autoturismele erau dotate la bord cu aparate radio pe tuburi.Pentru alimentarea anodica a tuburilor era necesara o tensiune mai mare decat cea de 12(6)v.Sursa in comutatie nu se nascuse,se folosea un dispozitiv(mecanic sau electromecanic),care"toca"cei 12volti la 50Hz(cred!!!).Mai departe se stie,restul e poveste.Cum se numeste acel dispozitiv si cum functiona? Scuze, daca subiectul trebuia postat in alta parte. Link spre comentariu
rimache Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 http://en.wikipedia.org/wiki/Vibrator_(electronic) Link spre comentariu
mila Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 http://members.iinet.net.au/~cool386/msp/msp.html Link spre comentariu
Sir john red Postat Octombrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Multumesc Rimache.Intradevar asta este,ai fost foarte promt! Link spre comentariu
Sir john red Postat Octombrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Mila,ma bucur mult ca ai postat si tu.Multumesc.Oare se mai poate gasi pe undeva de cumparat? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Il puteti simula cu un releu cu doua contacte (unul normal inchis si unul normal deschis) si un transformator obisnuit cu primarul la 220V si cu secundarul la tensiunea de lucru. Practic, contactul normal inchis este inseriat cu bobina releului realizand un "bazaitor". Cel de-al doilea contact, cel normal deschis, este inseriat cu secundarul transformatorului. Asa, transformatorul este alimentat cu un curent pulsatoriu si realizeaza cresterea tensiunii, in primarul acestuia (acum devenit secundar) obtinandu-se tensiunea necesara. Se poate redresa si apoi stabiliza. Link spre comentariu
Sir john red Postat Octombrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Asa cum a-ti descris este perfect realizabil.Bobina-contact normal inchis-baterie(12v cc).Cind bobina atrage lamela,contactul se deschide,circuitul se intrerupe,lamela revine la pozitia initiala si ciclu se repeta.Pana aici este OK.Cum stabilesc frecventa "caraitoarei"? Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Nu puteti asa usor. Frecventa este data de inertia mecanica a lamelei releului. Daca lamela este accesibila atunci se poate "incetini" prin adaugarea de greutati pe aceasta lamela (cleme metalice). Link spre comentariu
Sir john red Postat Octombrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Dar dispozitivul numit VIBRATOR,oare cum regleaza frecventa? Din poza postata de Mila pare foarte simplu construit. Link spre comentariu
Vizitator Mircel Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 oare cum regleaza frecventa?Studiază de aici: http://www.hamfu.ch/de/pdf/publikatione ... ertors.pdf Link spre comentariu
Gogured Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 pai foarte simplu ..... se regleaza presiunea pe lamela de contact ... din lamela respectiva ... si distanta dintre contacte din lamela de repaos ....( dupa cum vedeti sunt relee capsulate, dar au un surub de reglaj pentru presiunea contactelor pentru calibrare ) se poate adauga si o rezistenta ( sau diode) serie cu bobina releului chiar si un condensator paralel ... simplu nu ???? problema este cat va functiona ????? acele vibratoare aveau contactele dintr-un aliaj special .... altfel se vor caria foarte repede (sarcina inductiva) .... si gata vibratorul .... oricum frecventa nu este critica .... nu prea se foloseau ferite .... si aceasta se situa intre cateva zeci de Hz si cativa KHz ..... Link spre comentariu
Sir john red Postat Octombrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Realizarea propusa de The Stressmaker este greu de facut practic si nu atat din cauza frecventei cat din a deparazitari. La contactele releului apare fenomenul de"rupere"ca la platina de la delcoul auto.Cum contactele releului sunt slabute ca material,sar scanteile de-i trebuie paraflama.Greu de alimentat un radio cu jucaria. Link spre comentariu
Gogured Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 aceste dispozitive se foloseau si pe statiile militare portabile ....deci, este perfect realizabil cu ecranaje si deparazitari adecvate ... si cum am spus mai sus cu contacte din aliaje speciale ....eu personal am reparat in armata astfel de statii radio cu tuburi subminiatura filament la 2.4 volti de grosimea unui pix....Succes .... Link spre comentariu
Sir john red Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Skaarj, unde sunt targurile de radioamatori? Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 In anii '60 autoturismele erau dotate la bord cu aparate radio pe tuburi.În completarea celor spuse anterior de colegi, potafirma că în anii '60 vibratoarele mecanice se aflaudeja în declin (tranzistoarele de putere cu germaniunu mai reprezentau de câţiva ani apanajul exclusivaplicaţiilor care nu erau destinate marelui public).Perioada lor de glorie era începută încă din anii '40;industria americană de automobile producea foartemulte tipuri de maşini (Dodge, Chrysler, Studebaker)dotate cu radio. Un aparat destul de des întâlnit înacea perioadă era "PHILCO Model UN6-450" (şi carecântărea aproape 5 Kg, vezi foto).Poate ar trebui amintită şi propaganda la care s-arecurs pe scară largă în timpul celui de-al doilea războimondial, prin difuzarea directă pe linia frontului (cuajutorul unor autovehicule dotate cu amplificatoareşi pickup-uri special concepute) a materialelor menitesă demoralizeze trupele inamice.Practic toate comunicaţiile radio stabilite de vehiculeterestre, navale sau aeriene aveau la bază acest tipde vibrator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum