goguboeru Postat Mai 28, 2017 Autor Partajează Postat Mai 28, 2017 (editat) E hotoman decompresorul asta ...io am cautat sa vad ce face pana pe la 3 dimineata... In sfarsit am demontat chiulasa si am scos pistonul. Suruburile de la capacul de biela cu cap hex de 10 m-au facut sa imi doresc din nou sa cumpar un set de inelare cu clichet.(oare or fi si de10?). Dupa ce am marcat (antiprost) cu punctatorul tot, am dat pistonul afara. Am constatat ca : Cilindrul nu are "grad " in zona de lucru a segmentilor. Se mai vad inca urmele de la honuire ! Segmentii de "foc" si cel de "compresie" respectiv cel de sus si cel de la mijloc au spatiul dintre capete asezati in cilindru in zona unde lucreaza de 0,35. Ambii. Pe ei acolo unde normal este scris "Top" este scris "GAP" .Oare o fi firma sau este cuvantul "spatiu" din Lb Engleza . Cei de ungere inca nu i-am dat jos. Eu stiam ca de noi segmentii trebuie sa aiba 0.2 ,deci astia cum sunt ? Terminati ? Io zic ca nu dar tot ii schimb. Atunci daca nu sunt terminati de ce dreaqu pornea asa greu ? Oare aprinderea saaiba ceva? Scanteia era DPMDV OK. Am uitat sa zic : Cursa este de 45 si alezajul 67.8 ,masurati cu sublerul meu pt chiori ca mine (subler cu afisaj digital ) Astia zic ca alezajul la Honda GX 160 T2 este de 68 deci iar nu e foarte halit,DAR am masurat cu sublerul sus nu am avut micrometru de alezaj sa masor unde este zona in care lucreaza segmentii deci ... Acum am citit in service ca pt segmentul de foc este OK un spatiu de 0.2-0.35 deci si aici sunt in limite. Iar cel de compresie (al 2 lea) ei zic ca e ok 0.35-0.500 iar e ok si aici Editat Mai 28, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 30, 2017 Autor Partajează Postat Mai 30, 2017 (editat) Astazi au venit piesele comandate.(vezi Foto) .Am mai comandat si 2 contoare orare pt amandoua gen. Am inceput achizitionarea unui set de inelare cu clichet ...bineinteles cu cheia de 10(de la UNIOR, firma producatoare) pt suruburile ticaloase de la capacul de biela -35lei . Nu este in poza pt ca am uitat sa il pun, dar am mai cumparat si Loctite, blocator albastru, 243 -22lei. Piesele : aprindere 20lei,AVR 20lei , 4 semeringuri 10lei ,2 rulmenti SKF palier 20lei ,piston complet cu segmenti-bolt-sigurante bolt 25 lei, toba esapament model mic, mai zgomotos dar nici 170 lei nu dau pe o toba originala asta a costat 45 lei, ax cu came metal 49 lei. Rulmentii de la palier sunt 6205 fara capace laterale. Magazine Roco si Badi -Laminorului. Vreau sa facun experiment .Am sa schimb acum doar axul cu came. Nu schimb nimic , segmenti, rulmenti de la motor ,etc. Am sa schimb doar rulmentul din spate de la generator/alternator.Pe care am uitat sa il cumpar si sa il citesc sa vad ce model este Aprinderea am sa o folosesc de proba in caz ca nu porneste. Vreau sa vad cat mai merge cu ce are pe el mai ales ca din ce am vazut si masurat NU are uzuri ce necesita inlocuiri. Mai ales ca de acum o sa aiba si contor orar. Piesele le pastrez in cutie pt rezerva .Sunt bucuros ca le-am gasit si linistit ca pot sa rezolv probleme aparute. O sa urmeze si o biela si un cilindru ca sa fiu linistit dar mai tarziu. Acum o sa aiba si toba negaurita si nu o sa mai fie asa de murdar sa spal" 2 zile" la el ca sa pot sa ma apuc sa il fac Eu sunt foarte surprins de cat de bine arata DPDV al uzurii dupa 2 ani de utilizare zilnica sau aproape zilnica atit timp cat vremea a fost propice constructiilor (primavara -toamna tarziu) Ma apuc de montaj astazi. Editat Mai 30, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 31, 2017 Autor Partajează Postat Mai 31, 2017 (editat) L-am pornit numai pe el fara sa montez si generatorul/alternatorul , si cu benzina cat am putut sa bag cu seringa in carburator. Am pus aprinderea noua pt ca mi s-a parut scanteia mai mare la ea fata de cea veche. A mers , iar cu toba aceea minuscula parca era si mai silentios. .Cand o sa fie montat pe cadru si atasat si rezervorul si generatorul mai testez odata. Acum am de cumparat rulmentul de la gen/alternator dinspre partea cu periile . Rulmentul este 6202 RS ,RS adica cu capace de plastic. Rulment ce am uitat sa il citesc si sa il iau cand am fost la Badi. Am rectificat putin vopseaua de la cadru (negru mat) si astept sa se usuce sa montez ce pot. Trebuie modificata evacuarea ca sa pot monta toba mica. Am scos de pe toba veche un stut de teava indoit ce are la capete flanse , una pt fixat de chiulasa si una care era fixata de toba Flansa care era fixata d etoba s epotriveste cu flansa tobei mici. O sa trebuiasca sa tai teava si sa o sudez pe alta pozitie. Dar asta in minivacanta cand ma duc la casa/santier. Ma grabesc sa il dau gata ca in minivacanta vreau sa il pun sa scoata apa pt gradina. Va povestesc de toba ca poate mai vrea si alt propietar de generator asemanator sa schimbe toba (45 lei in loc de 170) Au sosit contoarele orare de la ContacteUtilaje.ro. 2 bucati ,unul pentru asta de 2.5kW si celalalt pt cel de 6kW 209 lei amandoua ,transport gratuit Acum pot sa plec la badi pt rulment. Editat Mai 31, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 3, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2017 (editat) Am rezolvat pornirea generatorului. Porneste foarte usor. Are acum ax cu came si roata distributie din metal , contor orar si toba noua. Ulei schimbat ,10W40. Am "agatat" de el minitoba. Deocamdata asa cum se vede din foto nu foarte elegant Cand o sa am timp o sa fac un cot cu flanse care sa imi permita sa pun tobe din astea mici fara alte modificari. Eventual si inca un suport de sustinere a tobei sa nu stea doar in suruburile de pe chiulasa. Deocamdata am nevoie de el si nu mai vreau sa pierd vremea cu confectionarea acelui cot. Cotul recuperat de pe toba veche l-am tinut o zi si o noapte in otet si s-a curatat de parca l-as fi sablat si interior si exterior. Se vede in poze fata de cum era inainte in pozele d emai sus In prealabil l-am spalat in interior cu o perie de spalat sticle la interior sa ii mai dau din funingine jos si dupa aia a facut baie in otet La ce concluzie probabila am ajuns de ce nu pornea : bujie = reglat aiurea distantea dintre electrozi(lipsa cand am umblat la ea de lere) , joc supape = reglat aiurea din cauza "decompresorului" si poate si aprinderea electronica cu probleme. Daca aprinderea era OK, numai io sunt de vina ca nu am folosit lera si nu am stiut de , decompresor. Totul e bine cand se termina cu bine. Editat Iunie 3, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 3, 2017 Partajează Postat Iunie 3, 2017 (editat) Nu sunt lamurit cu o treaba. Acel contor cum este legat...sau mai degraba la ce l-ai legat? Ce inregistreaza el de fapt...cate ore functioneaza motorul? As vrea sa adaptez si eu un astfel de contor la un compresor foarte mare ...sa inregistreze orele de functionare....sa ma ajute la schimbarea uleiului la timp. Editat Iunie 3, 2017 de mac01 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Iunie 3, 2017 Partajează Postat Iunie 3, 2017 Se leaga pe 12Vdc, generatorul debiteaza tensiunea asta. La compresor, un trafo 230Vac/12Vac, redresare, filtrare si legat pe motor . 2 Link spre comentariu
mac01 Postat Iunie 3, 2017 Partajează Postat Iunie 3, 2017 (editat) Offtopic, scuze! Am inteles...merci frumos @Ion Bumbu! M-am uitat si am vazut ca se gasesc direct la 230v. O sa comand si eu unul sa pun in paralel pe nul si o faza a motorului....compresorul este la 380v.... Scap de schimbatul uleiului dupa ureche! Editat Iunie 3, 2017 de mac01 1 Link spre comentariu
goguboeru Postat Iunie 3, 2017 Autor Partajează Postat Iunie 3, 2017 (editat) Ale mele functioneaza la 12-24 de volti alimentare. Si da, atat timp cat au tensiune pe ele ele inregistreaza acel timp. Si tot pt ulei le-am pus si eu. Generatorul asta scoate si o tensiune de 12 volti C.C. la 8,3 A (atat scrie pe el si pe puntea redresoare 8,5A) Din bobinajul statorului pleaca 2 fire (verzi la mine) ce intra intr-o punte redresoare si de aici la panou. Pe tensiunea asta am conectat contorul orar. La generatorul de 6Kw (GX 390 HONDA 13.0 HP)nu stiu daca am 12 v ...dar din cate am citit ar trebui sa aiba si o bobina"charger" pt acumulator. Din ce mi-a spus varu' de la care l-am primit (defect) el zicea ca nu incarca accumulatorul si trebuie sa il incarce separat ?!?! Cand am sa il bag si pe el in RK am sa vad, pt ca atunci pun si contorul pe el. M-am mai jucat un pic cu el astazi (pe balcon).Intr-adevar cu toba asta sunetul are o tonalitate muuult mai joasa si parca e mai silentios. Am uitat sa spun: evacuarea esapamentului se face deocamdata spre sol ,in jos. Cind am sa schimb cotul am sa o fac in lateral cum era original. Oricum toba merita banii Editat Iunie 3, 2017 de goguboeru 1 Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 10, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 10, 2017 (editat) Am primit kitul pt. functionarea generatoarelor mele si pe LPG (gaz de la butelie). El este cu jiglor pt Honda dar am sa il probez si pe generatorul mic (Belt) intai fara sa ii schimb jiglorul mai apoi cu jiglorul de pe carburatorul original al Belt-ului Kitul contine :un carburator complet si regulatorul de gaz comandat de vacuumul din galeria de admisie Pret fara transport 18.79 lire sterline. Detalii in poze. Cum se monteaza ? Pe YT sunt multe exemple. Butonul portocaliu face trecerea de pe benzina pe gaz. Practic el "taie "admisia de gaz. Editat Iulie 10, 2017 de goguboeru 1 Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 10, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 10, 2017 Trebuie sa fac o corectie : Kitul este de fapt un Kit nu pt 2 tipuri de combustibil . Este pentru 3 tipuri de combustibil : benzina , gaz lichefiat (LPG),si gaz natural(CNG) Iar comutatorul portocaliu face trecerea de pe LPG pe CNG. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 19, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 19, 2017 (editat) Am montat Kitul pt functionare pe GPL/LPG. Aici trebuie sa fac o alta corectie : Kitul este pt Honda GX 160 dupa care este copiat Belt-ul meu . Nu pt GX 390 HONDA 13.0 HP. Plec un UK in curand si am sa comand de acolo pt el. A trebuit doar sa reglez putin din surubul de alama (cred ca pt. un "aer") din stanga carburatorului pentru un mers rotund fara sarcina. Porneste bine pt gaz ,se porneste intr-un mod diferit fata de benzina (vezi cum YT) Nu am facut nici o modificare de pozitie sau prindere la Kit. Cum a venit asa l-am montat. Totul a mers fara nici o problema. Chinez destept. Ce nu am gasit nicaieri unde am cautat: daca are nevoie de regulator ( "ceas" ) pus intre el si butelia de gaz.? Am facut probe : prima data cu regulator si a pornit si mers bine . A doua oara fara regulator . NU a mai pornit. Concluzia mea : are nevoie de regulator /"ceas" intre generator si butelia de gaz. Dupa cum se vede si din poze, este obisnuit nu cine stie ce .35 de lei cu 1,5 m de furtun si coliere de la Dedeman Cascadelor Contorul orar isi face si el treaba. Cele 2 ore intregi sunt pe gaz ,am udat gradina. Cred ca era mai bine pt generator fara contor ... ii schimbam uleiul mai des . Am mai comandat azi si un frecventmetru digital.Sper sa am timp maine sa il iau. Nu am sa il montez definitiv pe nici un generator .O sa il las mobil, sa pot sa il folosesc la ambele gen. Inclusiv daca vreau sa masor reteaua. (cand " or trage astia curentu' " ) Editat Iulie 19, 2017 de goguboeru 1 Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 26, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 26, 2017 Am reusit sa ajung sa iau frecventmetrul de la magazinul din Glina. Am atarnat de el un cablu cu un stecher si in 2-3 minute am reglat amandoua generatoarele. In gol tin bine frecventa amandoua, o sa fac probe si cu el in sarcina. Este excelent aparatul pentru verificat frecventa retelei sau a generatoarelor. Sper sa fie si fiabil. Poza este cu reglajul de la cel mic, Belt-ul. Nu am dezlipit folia de pe afisaj inca. Din pacate l-am uitat la casa-santier. O sa il aduc si am sa pun cateva poze cu el. Poate pot sa il si desfac fara sa il paradesc sa vad/vedem ce are pe dinauntru. 1 Link spre comentariu
ndc74 Postat Iulie 27, 2017 Partajează Postat Iulie 27, 2017 Interesant kitul de alimentare cu combustibili gazosi. Folosind GPL cred ca scade semnificativ pretul pt carburanti. Ar fi si mai ieftin cu gazul de la retea, dar banuiesc ca nu ai asa ceva. Daca exista retea de gaz natural atunci sigur exista si retea de current si deja nu mai e necesar un generator. Trebuie vazut in timp si care este impactul folosirii de gpl asupra fiabilitatii motorului. In ce priveste frecventa, de multe ori m-am gandit cat de precisa este ea la un generator din acesta, mai ales in sarcina. Eu am sudat cu unul de 3,5kW si in momentul arcului electric sarcina motorului crestea semnificativ. Pt sudura o variatie de frecventa nu cred ca are impact, dar la alte aplicatii ea poate creea probleme. Link spre comentariu
goguboeru Postat Iulie 28, 2017 Autor Partajează Postat Iulie 28, 2017 (editat) Nu Am umplut o butelie cu LPG .10 litri =2.24 lei /litrul = 22.4 in total ...pt ca nu e voie, (este interzis sa folosesti un gaz mai ieftin trebuie sa il cumperi pe cel scump) Daca umpleam ,dar nu am umplut ca nu e voie , cei de la pompa ar fi avut/au si adaptoare sa poti umple toate buteliile ce ai vrea sa le umpli: obisnuite pt aragaz, de voiaj ,rusesti ,etc La "gazarie"(unde schimbi butelia goala cu una plina) o butelie cu 10 l = 50 si ceva de lei nu mai stiu exact. De acolo trebuie sa cumperi... ca asa vrea guvernu' Am folosit o masina citiva ani pe gaz . Un Espero 1,8 cutie de viteze automata si nu a avut nici pe dreaqu.Lua in plus cam 1 litru fata de consumul pe benzina . In Italia masinile vin (daca vrei ) de la dealer cu gazul montat deja fara ca garantia sa fie afectata cu ceva( am vazut si BMW-uri) Stiu sigur ca si Dacia pe Logan pun din fabrica sau de la dealer. Si asta de peste 20 ani se intampla in Italia. Toate generatoarele mele or sa mearga pe gaz ,benzina doar in lipsa de gaz.. 2 lei si ceva(depinde de pretul gazului) ora de curent la 2KWati ( de fapt exact la Belt 0,680 litri benzina/ Kwat )Dar nu e voie ,trebuie sa fie 5 lei ca asa vrea guvernu' Da, in momentul cand "tragi mai multi Wati sau KWati" din generator ,motorul termic tinde sa piarda din turatie dar intervine regulatorul centrifugal, care trebuie sa ii mentina turatia in jur de 3000 de RPM.(poate fi reglata intre anumite limite actionand cu o tija sau cu un surub, depinde de producator, asupra unui arc) Aceasta se manifesta auditiv prin cresterea zgomotului produs si a schimbarii tonalitatii zgomotului motorului(zicem ca se "ambaleaza") Turatia in acest timp ramanind constanta datorita regulatorului centrifugal ce actioneaza printr-o tija asupra clapetei de acceleratie dand mai mult amestec sau mai putin in functie de necesitatile regulatorului .. Turatie constanta= U (230)si Hz (50)constanti Aceasta turatie de 3000 (+/- )RPM este necesara pt mentinerea frecventei de 50 de Hz pt ca U de 230 se poate mentine si la o turatie mai mare sau mai mica cu mult fata de 3000 RPM.(AVR electronic) Avand acum frecventmetrul o sa il atirn de generator cand am sa il folosesc sa vedem ce zice. Generatorul Belt are AVR electronic nu cu condensator deci U este bine tinuta in limite sa vedem cit de bine stie sa munceasca regulatorul centrifugal pt mentinerea frecventei de 50 Hz Editat Iulie 28, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
goguboeru Postat August 2, 2017 Autor Partajează Postat August 2, 2017 (editat) Cu pompa submersibila conectata la generator ca sa ramana exact 50 Hz in sarcina, in gol generatorul trebuie sa scoata 51 virgula 7-8 Hz. Nu stiu ce fel de pompa este, cred ca un Jar. Si nici de cati Wati este. Cand am sa o scot din put o sa ma uit mai cu atentie la ea. Cand conectez un flex de 1500 W(zice chinezul) ca sa nu se opreasca motorul generatorului trebuie sa ii trag socul cam jumatate. Dupa ce porneste flexul, ca sa mearga rotund motorul termic al generatorului trebuie lasat socul foarte putin tras. Cred ca amestecul este sarac, prea sarac, lasat asa de fabricant ca sa consume putin. La fel face si pe benzina si la fel facea si cu carburatorul original. Carburatorul de la Kit nu l-am desfacut sa vad ce scrie pe jiglorul principal. Nu ma deranjeaza deocamdata ,sa vad cum face si atunci cand v-a trebui sa aprinda mai multe becuri led si mai umblam la jiglere Nu am verificat cum sta in frcventa pe flex pt ca nu am avut stecher pt firul de la frecventmetru si am probat cu fire bagate in prelungitor si m-au enerveat ca nu fac bine contact si am renuntat. Am sa ii pun un cablu cu stecher si mai testez. Acum poze si cu frecventmetrul demontat. Editat August 2, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum