goguboeru Postat Mai 26, 2017 Autor Partajează Postat Mai 26, 2017 (editat) Dupa mai mult timp in care m-a necajit ,prin porniri dificile la rece ,pana nu ii desfaceam filtrul de aer si ii puneam degetul sa obturez "aerul " nu pornea , mers neregulat in gol ... l-am demontat. In prealabil am schimbat bujia, am reglat tachetii/culbutorii la 0.10 conf. cartii si el tot greu pornea , dupa ce la ultima incercare de pornire a dat un "rateu" de toata frumusetea de mi-a infundat urechile. Am crezut ca fraierul ca are si el un lant de distributie ceva acolo dar (ca asa am eu noroc de astea-vezi strungul CQ al meu) am gasit roata de distributie din PLASTIC si ax cu came din PLASTIC. Ok nu par a fi uzate dar ....chiar asa, ax cu came din plastic? Am facut si niste poze. Motorul are doar o prima spalatura cat sa nu ma murdaresc prea tare pe manusi inca nu este spalat si "igenizat "cum trebuie Am sa pun si poze cum se demonteaza, mai intai generatorul de motor si apoi motorul . Ca eu am cautat asa ceva si nu am gasit pe nicaieri un caiet service pt chinezariile astea Pe mine m-au enervat cele 3 suruburi pe care le poti demonta abia dupa ce desfaci tot generatorul:partea din spate ,statorul si rotorul. Inca nu am demontat cilindrul sa vad segmentii ,mai am de spalat la ce am desfacut pina acum. Daca am demontat atat am schimb : rulmentii toti si de la motor(palier)si de la gen.(rulmentul din spate de la colector al gen. e cam obosit) pun SKF-uri sa stau linistit, semeringuri, segmenti. O sa verific si scaunele de supape punand niste benzina in galerii sa vedem daca curge vreuna. Daca nu curg le las in pace. Editat Mai 26, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
spik Postat Mai 26, 2017 Partajează Postat Mai 26, 2017 Naspa, mai bine faci un efort si cumperi un generator serios. Astea sunt doar pentru becuri, frigider, tv si radio! 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 26, 2017 Partajează Postat Mai 26, 2017 (editat) Is motoare de turatie redusa, 3600rpm max si au arcurile de supape relativ moi. Din caza asta merg axe cu came din materiale exotice! Pinion de distributie de plastic nu`i sa o noutate, came cam da. Grig Editat Mai 26, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 26, 2017 Autor Partajează Postat Mai 26, 2017 (editat) Asta il folosesc pt sculele electrice"de mana" : surubelnita electrica ,masina de gaurit ,flex mic sau mediu .Flex mare nu il vrea decat pe ala care are pornire lenta si dupa ce s-a incalzit motorul bine. Oricum saracul de el am construit o casa cu el si in astia 2 ani am si udat aproape toata vara 1-1.30 ore cu el mini gradina de legume a soatei. La cat am dat pe el merita o reparatie capitala dupa 2 ani de munca intensa. Oricum cat am putut sa vad pana acum nu are joc in biela dar o sa mai vad dupa ce dau cilindrul jos. Mai am un generator cu motor Honda cu generator trifazic de 6Kw si generator de sudura pe el.Asta are si pornire la"cheie" .O prostie totusi are si el ,are acumulator dar nu are alternator pe el ca sa il incarce. Cand o sa ma linistesc am sa ii atarn un alternator de Dacie sa vad cum incarca. Oricum tot la sfoara il pornesc si pe el ca inca nu l-am dotat cu acumulator nou. Sincer eram foarte curios sa vad in el cum face sa tina tensiunea constanta, ce misca levierul ala care prin tijele alea cu arcuri misca clapeta de acceleratie. Am vazut io ceva acolo parca un centrifugal dar inca nu am sapat asa adanc Iar pe roata de distributie are si o cama inca nu mi-am dat seama exact ce face oricum actioneaza asupra unei supape parca. . Inca sunt "spalator de morti", ca de la toba sparta e ca dreaqu de murdar. Maine continui si am sa ma uit cu mai multa atentie in maruntaiele lui . Editat Mai 26, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
spik Postat Mai 27, 2017 Partajează Postat Mai 27, 2017 Oho, si-a depasit conditia! Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 27, 2017 Autor Partajează Postat Mai 27, 2017 Azi e zi de "relache " . Ploua pe balcon unde este disecat motorasul. L-am bagat in bucatarie (soata bineinteles ca mai ales ca l-am uscat si cu pheonul si a inceput sa miroasa a motorina in casa) Iar io . Am gasit pe Olx semering .Se pare ca motorasul este o copie destul de fidela a Honda . Daca se potriveste semeringul poate am sanse sa se mai potriveasca si altceva sa pot pune piese de Honda pe el. Am sa caut totusi un semering mai de firma nu chiar ca astia de pe olx Link spre comentariu
spik Postat Mai 27, 2017 Partajează Postat Mai 27, 2017 Incearca la poarta fostei Masini Unelte(IMUAB)...0788615392...nu stiu denumirea firmei, dar de acolo cumpara patronul rulmenti, curele, semeringuri... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 27, 2017 Partajează Postat Mai 27, 2017 (editat) Se pare ca motorasul este o copie destul de fidela a Honda . Sint copii de Honda, depinde de cilindree, daca e de 160cmc este GX160 daca este 200cmc GX200. Chinezii le noteaza cu 168 in general, asta insemnind 1 cilindru 68mm alezajul. Loncin il marcheaza cu LC200 daca e de 200cmc. Apare o problema, si ala de 160cmc si ala de 200cmc au tot alezaj de 68mm. Daca gasesti 168F clar e de 200cmc. S`au discutat despre motoarele aste pe aria agricola de pe softpedia. Manuale de reparatii gasesti de la GX200 pe net destule, cred ca si de la Loncin LC200. N`are pompa de ulei, nici filtru, ungerea se face prin balbotare, uleiul cel mai bun este unu fara aditivi de spalare, neavind filtru toate impuritatile le ia si le baga in circuit si termina motorul mai repede. Este socant dar astea merg cel mai bine cu uleiuri antice, monograd, tip SAE 30. Grig Editat Mai 27, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 27, 2017 Autor Partajează Postat Mai 27, 2017 (editat) Multumesc spik pt info . Si Ion_Bumbu multumesc. Am citit ce ai scris dupa ce am scris .Scuze. Nu mai am eticheta de pe cutia cu "demarorul" Au arso cand au sudat o piesa ce se rupsese din punctele de sudura. Nu stiu exact ce tip e stiu ca e 5.5 Hp atat. Nu stiu daca e 140-160 sua cat o fi. Dupa ce desfac cilindru pun subleru si masor pistonul. Vreau sa cumpar de la Badi de pe Laminorului rulmenti SKF si am sa caut si semeringuri tot de la ei daca gasesc sau ceva mai bun daca nu au ei(SKF -ul) Am gasit un magazin asta Roco ,am mai cumparat io de la ei piese(un cauciuc) pt scuter. Inca nu am desfacut cilindrul dar cred ca am sa iau ca rezerva un piston .Segmenti iau 2 seturi unul sa il schimb acum si unul de rezerva Am gasit, ca au/aduc cam tot ce vreau pt generator .Pun niste poze cu ce am gasit si vreau sa iau de la ei deocamdata "Wish list-ul "este inca deschis pana nu desfac si cilindrul. Au preturi rezonabile , doar statorul cu rotor este exagerat de scump peste 600 lei. PS. Da, am gasit ax cu came din metal 49 lei bineinteles ca il schimb imediat A ! si trebuie sa corectez : motorasul generatorului NU are pompa de ulei .Ungerea se face prin barbotare .Cum bine a spus Ion_Bumbu Are o tija biela, care loveste in uleiul din baie si il imprastie peste tot in motor. Piesa aia neagra e tot senzor nivel de ulei ,cred ca e un plutitor cu un contact electric(da la masa) ce se face cand scade nivelul, nu citeste presiune ca nu are de unde. Dand la "masa ", el fiind legat de aprindere , este vorba de firul mai subtire ce se vede in poza cu aprinderea , nu mai porneste motorul sau il opreste in caz de lipsa ulei. Editat Mai 27, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
mac01 Postat Mai 27, 2017 Partajează Postat Mai 27, 2017 (editat) Si rulmentii Timken sunt foarte buni.,..ceva mai ieftini decat SKF. Bine faci ca inlocuiesti axul. Schimba si segmentii pistonului...cei originali sunt de proasta calitate Editat Mai 27, 2017 de mac01 Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 27, 2017 Autor Partajează Postat Mai 27, 2017 Asa am sa fac mac01. Eu cred ca de asta nu mai pornea usor ca nu mai putea sa "aspire"cum trebuie amestecul. Segmentii tociti...poate si cilindru' ,pistonul sa fie zapaciti . Multumesc pt pontul cu Timken. Stiu ca sunt buni dar nu stiam ca sunt mai convenabili ca SKF ul. Am gasit la sfatul lui Ion_Bumbu manuale service pt Honda aici: http://www.honda-engines-eu.com/shop-manuals?e=1_14&p=all&d=all&l=en_GB&t=all Nu am apucat inca sa ma uit pe el pt ca sunt chemat la masa... In curand. Sunt foarte curios sa inteleg cum tine el viteza constanta de 3000 de ture pt 5o Hz. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 27, 2017 Partajează Postat Mai 27, 2017 Are regulatorul centrifugal, in fapt toate astea "agricole/industriale" il au. Cauta dupa "honda governor adjustment" . Trebuie sa ai stantat pe carter ceva de genul , 168 sau 170. Aia e mai nasol, e alt alezaj, nu`i standard Honda, e ceva motor de 201cmc, trebuie sa fii atent la segmenti. Ca sa fii sigur de motor masoara si cursa. Grig Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 27, 2017 Autor Partajează Postat Mai 27, 2017 (editat) Am inteles Grig . Si cursa o masor. Am subler cu tije de interior. Azi dupa cum se vede mi-am luat "liber" de la inotat in motorina si benzina spaland motor. Am preferat sa stau pe net sa mai ma informez. Maine desfac cilindrul sa vad ce si cum. Am recitit un post mai vechi de al meu :Displacement 163 CC Deci asta e individul. Editat Mai 27, 2017 de goguboeru Link spre comentariu
goguboeru Postat Mai 28, 2017 Autor Partajează Postat Mai 28, 2017 Dupa ce am scotocit pe net am aflat si ce face dispozitivul ce este montat pe axul cu came. De aici : http://engines.honda.com/models/model-detail/gx160 Este un decompresor care face ca pornirea sa fie mai usoara prin scaderea compresiei in cilindru. Iar regulatorul de turatie limiteaza turatia la maxim 3600 de ture. Se poate regla in anumite limite( necesare pt obtinerea a 50 de Hz) dintr-un surub ce este pe ansamblul de parghii ce actioneaza clapeta de acceleratie. Personal am folosit acel surub ca sa mai reduc turatia cand frecventa tensiunii nu era importanta. Scadea consumul de benzina dar... nu prea mult. El e dat la 310g/ora pe KiloWatt furnizat Am mai aflat ca sunt 2 tipuri de GX160 : T1 si T2 .Cu diferente mari intre ele . Asta se pare ca e o copie dupa T2 dupa exterior, sa demontez cilindrul si sa vad si acolo. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 28, 2017 Partajează Postat Mai 28, 2017 Mai face decompresorul ceva nedorit, daca esti sub turatia de relanti (1500rpm) , spre 700-800rpm se dechide supapa si trage cite un rateu de numa! Asta la generatoare nu are cum sa se intimple, se intimpla pe la motosape cind le fortezi si nu mai face fata motorul. Scade turatia , trage un rateu si se opreste! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum