goguboeru Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Astazi am cumparat de la OBI Pallady un generator de tensiune China , Belt BT - 2500 220 V 50 hz si 12 V si mai zice el :Putere nominala 2.0 KW Putere maxima 2.2 KWFactor de putere 1.0Pe partea de 12 V zice ca da 8.3 A pt incarcat baterii auto sau alta scula electrica auto.Cilindreea este de 163 cm3 - 5,5 CP - la 3000rpmAre un rezervor de 15 l benzina si zice ca merge la full power 8 HFoloseste pt motor 0.6 l ulei tip 10 W 30 la temperaturi normale iar sub -15 grade 5W30.Bujia inca nu am scos-o inca sa vad ce scrie pe ea dar distanta intre electrozi este de 0.7-o.8 mm.Pornirea e manuala , "la sfoara"Are 36 Kg si 59.5x42x42,5 cmGarantie 2 ani pt uz casnic.Vine fara ulei si benzina si la magazin nu iti face proba daca nu ai benzina si uleiul tau ,ca ei nu au si se mai dau mari astia de la OBIMaine o sa caut ulei pt. el o sa verific bujia si sa il pun sa miste niste scule electrice , niste masini de gaurit de diferite puteri, flex-uri la fel de dif. puteri si sa vad si daca microcentrala Viessman de apartament il poate folosi. Si cat de tare se incinge alternatorul in sarcina de 1000-2000 W sub forma de rezistenta de incalzitor electric.Practic din cei 2KW cati sunt adevarat utilizabili.Si am sa pun si ampermetrul sa vad cat scoate cu adevarat pe partea de 12 VJucaria a costat in jur de 600 Ron(599) si mai primesti inapoi si 60 Ron sub forma de Vouchere de cumparaturi tot pt OBI(este o oferta aniversara). Practic costa 540 RON. Are si certificat de conformitate CE .Io zic ca e buna la pret chinezaria, acum sa vedem cat curent poate sa scoata "pe bune" Poze cu ea, scanuri de pe cartea tehnica cu schema si aparatul in schema "explodata " zilele viitoare, inclusiv rezultatele masuratorilor.Daca nu e bine pus aici topicul asta io imi cer scuze si se poate face cu el ce trebuie. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Sa`l folosesti sanatos.La puterea asta reglajul tensiunii e cu autoexcitatie cu un condesator .Merge da nu`i batut in cuie.Motorul e clona Honda GX160 , are cam 3,5 CP la 3000 rpm , suficient pentru gen.Ulei ffbun pentru asta e REPSOL 10W30 , din ala pentru motciclete.Grig Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Am cautat azi pe la vre-o 4 benzinarii, venind dinspre Prisma/Corbeanca spre Buc , ulei 10 sau 5 W 30 si am gasit doar la una cu 42 RON litrul !!! iar la alta il avea doar pe o reclama mare dar la vanzare nu. Vroiam pt rodaj unul mai "subtire" la pret ca oricum il schimb foarte repede, dupa aceea ii voi pune unul mai bun .O sa ma mai uit pe net in seara asta poate gasesc ceva , ca sa umblu pe la toate benzinariile este exclus.Vroiam sa il pornesc si sa ma joc cu el dar ma vad nevoit sa mai astept. Sunt multe uleiuri W40 dar acestea sunt mai groase/vascoase decat W30 si nu vreau sa-i pun.Vorbind de acel reglaj al tensiunii , se poate imbunatatii cu o alta varianta in afara de cea pe care o are ? Chiar este nevoie ? M-ai facut curios, Ion_Bumbu. Si sunt gata oricand sa modific/imbunatatesc ceva ce are nevoie. Am mai gasit si pe un pliant de la Selgros acelasi generator, exact acelasi model arata exact la fel cu aceleasi date tehnice, vopseaua difera numai ca aici era numit Stern GY 2500B la 699.90RON.A si sa nu uit. Multumiri Moderatorilor pt mutarea postului acolo unde ii este locul. Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 8, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Revin. Dupa ce am mai citit pe net despre controlul tensiunii de iesire la generatoare am devenit curios si am desfacut capacul din spate al alternatorului si am constatat cu placere ca acest model de generator ARE A.V.R. electronic si unul destul de bine facut pare, fiind bagat intr-o carcasa de aluminiu si nu de plastic. Poze in curand. Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Nu te bucura ca e cu avr ca daca tragi curent brusc peste capacitatea lui crapa destul de repede, sfatul meu e sa mai faci rost de unul cat mai e in piata.Nu e pretentios la ulei merge 10w40-15w40 5w30 etc, cu conditia sa fie la nivel. Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 O sa caut sa mai cumpar un AVR de rezerva, daca nu sint foarte scumpe, dar pana la urma daca spui ca sunt asa sensibile cred ca o sa ii fac eu unul cu mai "mult spirit de raspundere" . Am mai facut pt alternatorul de Dacie acum muuulti ani, cu reglaj din potentiometru a tensiunii de iesire, o sa incerc sa modific schema daca nu gasesc altele pe net.La ala daca ii bagai 12 v in excitatie scotea cam 24 pe iesire. Soferii cand ramaneau in pana inseriau cu 12v un bec de far de 45w si legau excitatia la el si ajungeau acasa A ,si de ulei, vreau pt inceput sa ii bag w30 si dupa aia mai vedem ,cred ca vara pe caldura mare merge bine si un w40 sintetic Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 http://media.rotek.at/a000/002/185/0000 ... T_A_de.pdf Ai aici ceva docu despre gen aproape ca al tau. Nu moare chiar asa repede AVR ala si de gasit gasesti si pe ROTEK.at insa pretul e cam la 1/4 din generatorul tau! Asta e , daca moare faci tu altu si gata. In docul ala ai schema generatorului si ceva info despre depanare. Ulei ar trebui sa gasesti la Dacia ,ei au ceva ulei 10W30 la seria de motoare K7M de laLogan. Nu te stresa cu motorul , e de turatie mica , nepretentios la ulei. Singura recomandare ar fi sa schimbi primul ulei la 1-2 ore sa iasa resturile metalice ramase . Apoi la astea cred a`i la 20 ore schimbul. Grig 1 Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Multumesc foarte mult Ion_Bumbu/Grig pt .manual si info.Sunt foarte importante info, pt ca se potrivesc foarte mult cu al meu , difera doar modelul AVR-ului.Am selectat din PDF ul pus cu atata amabilitate de Ion_Bumbu/Grig cateva poze care sunt identice cu generatorul Belt. Este ca si cum as fi pozat eu aparatul. In plus sunt si niste detalii in Lb.Germana interesante.O poza face cat 1000 de cuvinte uneori.O sa fie nevoie de 3 postari ca sa pot pune toate pozele. Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Al doilea set de poze cu partea din spate a alternatorului si tensiuni si cupluri de strangere ale suruburilor si prezoanelorTensiunile sunt din pacate acum doar pt varianta de 3kW. Urmeaza dupa ce il pornesc pe al meu sa le pun pt varianta Belt 2500 Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Si acum schema electrica impartita in 3 parti .Inca o data multumiri lui Ion_Bumbu/Grig pt amabilitatea ne a ne pune aceste info la dispozitie. :aplauzeDupa ce il pornesc si pe al meu mai pun si alte masuratori si info ce o sa consider importante de stiut.Sa reusesc sa imi fac timp sa ii gasesc ulei .Si DA ,ei spun ca primul schimb de ulei se face la 20 de ore si apoi la cate 100 de ore sau 6 luni.Am sa aplic sfatul tau sa il schimb prima data la 2-3 ore de fct.PS .Partea a 3 a orice ii fac tot asa mica iese la rezolutia de maxim 800 Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 sfatul meu este sa nu iti pui baza in senzorul de ulei, se verifica uleiul sa fie la buza la fiecare pornire. gradul de finisare si materialele din care este construit nu suporta functionare cu nivel de ulei scazut ca alte motoare, de ex gx160 original costa 1500ron doar motorul. Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 9, 2013 Am vazut ca si ei insista in manualul de utilizare sa verifici uleiul la fiecare punere in functie sau zilnic.O sa verific si eu cand oi avea ce ca deocamdata nu am gasit la un pret omenos. Link spre comentariu
costinium6 Postat Octombrie 9, 2013 Partajează Postat Octombrie 9, 2013 ulei de 12 lei, oricum trebuie schimbat mai des, cand incepe sa se maroneasca trebuie schimbat la aceste motoare si nesolicitate in conditii de santier chiar merg multicel. benzina curata, ulei proaspat si lasat in galagia lui proprie merge binisor 2000ore. filtru aer curat si furtun de carburant de rezerva. Link spre comentariu
mihaighe Postat Octombrie 10, 2013 Partajează Postat Octombrie 10, 2013 Ma bag si eu: am un prieten care are 3 generatoare ce le foloseste pe santier ,dar la el este regula la 20-30 ore schimba uleiul si le foloseste de 3 ani (generatoarele sant Einhell). Link spre comentariu
goguboeru Postat Octombrie 10, 2013 Autor Partajează Postat Octombrie 10, 2013 Am luat azi ulei de la mol .Dinamic garden 10W30 .600ml , 15 roni parca . Dupa ce am cautat prin pivnita o palnie ,un furtun ceva sa-i pot turna uleiul pe gaurica aia mica constat ca bidonul are un "tuturoi" foarte smecher care merge perfect pe gaurica. Il scot pe balcon ca era in bucatarie si ii pun niste benzina de 95 . Robinet de benzina,soc si tras de 2 ori de funie si a pornit. Ma chinui sa vad ce tensiune scoate (inghesuiala pe balcon),220 V si ma grabesc sa il opresc. Era aproape h 21 si e galagios.Si nici macar nu era oprit"curentu" sa am un motiv sa-l pârâiAsta si vroiam sa intreb :se poate sa ii mai pui inca o toba sau sa o schimbi pe asta cu ceva mai silentios ?In Week-end la o ora mai rezonabila o sa il mai pornesc si sa masor si io niste tensiuni pe el si sa ii pun ceva consumatori. Oricum merge frumos (in gol ) ,rotund .Si inca ceva : este adevarat ca nu are faza si nul si ca are ceva flotant sau cam asa ceva ? Pe schema de mai sus zice ca ar avea .Am luat o surubelnita "creion de tensiune" sa vad daca asa este , daca s-o putea verifica asa sau doar cu impamantarea cuplata la el sa se poata verifica ceva?Om mai vedea in w-end daca nu ne lamureste cineva pana atunci. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum