Vizitator kapaionutz Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Buna seara! Detin un atv care nu incarca intotdeauna bateria. Am schimbat pana acum un releu de incarcare, iar dupa ce am mers vre-o 40 km a inceput sa nu mai incarce iar. Nu sunt 100% sigur ca este releul de incarcare de vina deoarece, atunci cand am schimbat releul nu a functionat decat dupa ce am miscat putin pe la cabluri. De aceea vreau sa stiu cum sa testez releul de incarcare, inainte sa ma apuc sa desfac toata istalatia de incarcare. Este vorba de un releu ca cel din imagine: Si daca stie cineva, sa imi spuna si mie cati volti(DC) ar trebui sa am la mufa de la releu, si cum trebuie sa testez cu multimetrul. Multumesc anticipat! Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Cand releul de incarcare functioneaza normal, la bornele bateriei trebuie sa masurati 13,8 - 14,4V cu motorul in functiune. Daca tensiunea bateriei este sub sau peste aceasta valoare, atunci releul este defect.Dar este posibil sa fie si alternatorul ( sau dinamul dupa caz) de vina, asta se poate verifica prin substitutia releului cu unul bun.Daca si cu alt releu nu incarca, cauza e la alternator (dinam) Link spre comentariu
Vizitator elmike Postat Octombrie 7, 2013 Partajează Postat Octombrie 7, 2013 Faptul ca releul a fost schimbat si defectul aleator a ramas, plus faptul ca a mers dupa ce s-a miscat de cabluri ma duce la gandul la cel mai simplu si cel mai complicat defect, pana de contact - stresul oricarui electronist. In acest caz trebuie facuta o verificare in primul rand al traseelor de masa. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Daca nu cunosti semnificatia firelor,nu ai nici o sansa sa-l verifici la banc.Releu de ATV nu mi-a picat pe mana,deci nu stiu exact ce-s cu firelel alea mai mult de 3 care ies din capsula releului.Probabil cu o schema electrica(pe care eu n-am cautat-o pt ca n-am avut nevoie) se poate afla semnificatia fiecaruia si simula conditiile de lucru.Daca te ajuta cu ceva,cele auto au 3 fire(sau 2 si masa) si se pot verifica destul de usor daca detii o sursa reglabila capabila de un curent de macar 5A,si o sarcina,care la mine de cele mai multe ori era un bec de far.Cuplam becul in loc de infasurarea de excitatie,si restul era din sursa...puteam afla la ce tensiune decupleaza excitatia,implicit pragul de max de incarcare.Unele capsulate nu permiteau corectii,dar chiar si asa,macar te lamureai ce e cu el.Dupa cate il vad din poza,cred ca si la asta de ATV se poate face o verificare la banc,dar asa cum spuneam,era bine sa fi cunoscut schema electrica de cuplare in circuit,rezistenta echivalenta a rotorului alternatorului(daca are asa ceva),restul e doar distractie.Nu cred ca se face o corectie liniara a tensiunii de incarcare,ci probabil,tot prin cuplare-decuplare lucreaza...daca ma insel,probabil prima data cand imi cumpar ATV,ma voi pune la punct si cu partea electrica,dar cum pana atunci mai e mult,poate cei interesati vor posta si o schema cu partea electrica despre care cer lamuriri. Link spre comentariu
Big Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 probabil ca e acelasi releu ca cel moto, din imagine asa pare. Link spre comentariu
mariusmmd Postat Octombrie 8, 2013 Partajează Postat Octombrie 8, 2013 Verifica diodele redresoare.La ATV Artic Cat, diodele sunt pe traseul cablurilor in niste socluri precum cele de sigurante,si au un fel de cutiuta cu capac din cauciu pentru etansare.La alt model de ATV Delhi diodele sunt in cutia cu sigurante sub sa.Mult succes! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum