Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Comanda faruri releu


Vizitator Viorel23

Postări Recomandate

Vizitator Viorel23

Va salut.Am nevoie putin de ajutorul vostru, va rog. Farurile mele sunt comandate electric din interior (de la un buton, sau cand aprind faza scurta). Asadar, am butonul pe on, farurile se ridica complet, am butonul pe off, farurile coboara complet.Ce am facut: pe releul de comanda farurilor, am pus 2 interupatoare astfel incat sa pot comanda farurile cat vreau. Daca vreau sa se ridice doar jumatate, dau cate putin din intrerupator pana cand ajung in pozitia in care doresc. Ce nu este ok: interupatoarele sunt la motor, asta inseamna sa ma dau jos din masina, sa deschid capota si sa umblu la ele. Nu e prea ok.As vrea sa pun un potentiometru, si sa pot regla din interior farurile cat vreau. Daca pun interupator, e cam greu sa le ridic cat vreau, deoarece precizia este egala cu 0.Pe 2 si 4 am pus interupatoare.Ma ajuta cineva?MultumescPS: legaturile le-am facut intre releu si soclul acestuia. Adica ca sa pun interupatoarele, trebuia sa scot releul si sa fac legaturi cu fire.Cel gri din stanga este releul, cel gri din dreapta este soclul.Am pus si poza cu schema de pe releu.

post-67739-139829687805_thumb.jpg

post-67739-139829687833_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • pannovy

    2

  • doru3160

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Trebuie sa ai in vedere faptul că un simplu potentiometru nu va rezolva problema. Practic daca pui pe capetele potentiometrului + si - si culegi de pe cursor vei avea surpriza sa arzi ceva pe acolo. Mai bine cauta niste module de reglaj faruri cu potentiometru si rezolvi problema decent. Le gasesti de exemplu in farurile de la Cielo prin târg si nu sunt scumpe au si motorasul de reglaj. Montajul e construit pe integratul tda 3618. Potențiometrul de comanda e piesa distinctă și se găseste la magazin sau dezmembrari. Pentru precizie iti trebuie viteza mica . Sau mai simplu cauta modulul de comanda de la o șurubelnita electrica cu tot cu inversor de sens alimentata la 14-16v si ai rezolvat problema si mai ieftin!

Link spre comentariu
Vizitator Viorel23

Te referi la asta http://pieseautoradacini.allshops.ro/pr ... Cielo.html?

Am atasat o poza cu farurile.

Inca o data ce vreau sa fac. Farurile mele fie sunt complet deschise, fie complet inchise. Ca sa le las in pozitia din poza respectiva, am pus 2 intrerupatoare, si astfel am reusit sa le opresc unde vreau. Dar, as vrea sa merg mai departe de atat si sa le comand cumva din interior. Alte sugestii?

post-67739-139829687927_thumb.jpg

Link spre comentariu

Trebuia sa spui ca e vorba de faruri escamotabile...toata lumea inclusiv eu(sau poate numai eu) am crezut ca e vorba de reglajul electric al pozitiei oglinzii,ceea ce e cu totul altceva,dar te poti inspira de acolo...acele montaje au un traductor de pozitie(un potentiometru) a carui valoare(pe cursor) difera functie de pozitia oglinzii.Cand din bord stabilesti la potentiometrul de comanda o valoare,comparatorul din montajul motorasului(sau mai degraba puntea H) da o comanda de pornire si o mentine pana valoarea pe cursorul celor 2 potentiometre devine egala.Cam asa ceva ti-ar trebui si tie,altfel poti renunta la comanda actuala(totul sau nimic) si iti faci propria comanda cu care vei putea actiona farurile atat cat vei dori,adica atat cat vei tine apasat butonul de actionare,daca viteza de escamotare nu e cumva prea mare si iti va permite acest lucru.In tot cazul,indiferent ce vei face (simplu sau complex) parerea mea e ca acea actionare cu automentinere pana la capat de cursa va trebui anulata.Simplu ar fi varianta cu buton actionare manuala pe sens,iar complex, adaptarea unei punti H cu comanda din bord,cu tot ce presupune acest montaj.Cel prezentat in foto(de cielo) nu stiu daca in forma aia te va ajuta,pt ca motoarele in discutia de fata au curenti (mult) diferiti,in sensul ca la tine pt asemenea actionare e curent mult mai mare decat la reglajul oglinzii(destinatia initiala amontajului de care se amintea,si oricum in trasnaia aia din poza nu ai decat potentiometrul,restul e in far)De curiozitate,la ce-ti va folosi chestiunea asta?pt ca farurile oricum pana nu vor fi erectate,vor bate complet aiurea....

Link spre comentariu

Ce ai pus in foto e doar potențiometrul care ar sta în mașina. Mai exista in far un montaj ce se gaseste intr-o cutie mica alba din care iese o tija. In acea cutiuță găsești un montaj cu tot cu motoraș. Oricum va trebui sa faci niște adaptări în sensul de a cupla la bornele motorașului niște fire după care sa amplifici curentul de la motoraș pt acționarea motoarelor de la faruri. Farurile se aprind chiar dacă nu sunt deschise complet?

Link spre comentariu
Vizitator Viorel23

Teoretic, daca aprind faza scurta, se ridica farurile automat. Insa, cu interupatoarele, aprind faza scurta, farurile sunt coborate, si dau de interupator si le ridic cate putin. Modificarea in niciun caz nu va fi pentru circulat noaptea. Clar ca este inutilizabila treaba noaptea. Noaptea intotdeauna am mers cu ele ridicate complet, insa pe seara, orasul fiind foarte luminat, pot circula si cu ele pe jumatate.Mai studiez problema, nu vreau sa ard ceva. Multumesc de raspunsuri, orice alta idee si sfat e binevenita.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări