Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema placa de bază centrala Ferroli Fereasy F24


gaguady

Postări Recomandate

Le-am înlocuit încă odată pe toate și tot degeaba se pare. Poate îmi poate da cineva rezistența ohmică de la traf droser?? Condensatorul smd dintre masă și Vfb (care cred ca e de 47nf/50V) poate să fie una din vina căruia nu am tensiunea de deschidere de 8.7V? Ce ar putea fi problema, de sursa nu funcționează?

Link spre comentariu
:nas: Nu îmi dă și mie cineva o altă explicație??? În foto ... cele încercuite cu roșu sunt înlocuite cu noi și cele cu galben sunt verificate și sunt funcționabile. Și ... are cineva schema de la această placă, cumva? Nu îmi dau seama de ce nu îmi dă tensiunile necesare, de feedback, de startup a FSD-ului. :cry:

post-67138-139829691631_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Ati mai rezolvat ceva ? Pana la urma traful era bun? La mai multe placi de acest tip, de obicei integratul din sursa exploda. Nu prea as crede ca in cazul in care transformatorul are spire in scurt, integratul sa ramana intact. Am facut si cateva masuratori ohmice la infasurari primare din diferite surse functionale, putere apropiata. Rezultatele nu sunt concludente. Rezistenta ohmica a infasurarii depinde foarte mult de frecventa de lucru a sursei.

Link spre comentariu

De atunci am rezolvat problema, punând o sursa separata de alimentare de 24V. Îmi pare rău că nu am mai apucat a scrie pe forum dar am fost cam ocupat și cei drept am mai și uitat. Sorry, și oricum va mulțumesc mult de ajutorul dvs. Din câte vad, de o lună și jumate centrala funcționează.

Link spre comentariu

O sa functioneze mult si bine asa, o sa vedeti ! Or fi ele sursele in comutatie mici, ieftine si cu randament mare, dar tot batranul transformator de retea e mai fiabil.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Revin cu cateva informatii care poate vor fi de ajutor pe viitor.post-14395-1398297412_thumb.jpgpost-14395-139829741222_thumb.jpgpost-14395-139829741242_thumb.jpg Am facut rost de o placa cu sursa functionala si am facut cateva masuratori ohmice la transformatorul T1: infasurare 1-2=10.2 ohmi, 3-4=1.1 ohmi, 7-8(secundar)=0.6 ohmi... deci, in cazul colegului de mai sus, probabil traf-ul a fost putin fiert din cauza unei erori. Dioda zener din pinul 5 este de 12Volti, alte informatii am mai trecut pe schema.

Link spre comentariu

E super ca ai scos schema electrica :aplauze ;eu n-am avut rabdare sa fac asta,fac din prima varianta cu traf. clasic si e ok..Pentru comparatie am pus o schema tot cu FSD210;se observa controlul prin optopcuplor si circuitul de protectie dim primarul transformatorului de la pinul 8 la +310vcc.Eventual ar merge modificata ca in a doua schema,dar nu stiu daca merita efortul.

Link spre comentariu

Corect ....de fiert era fiert. Acolo au fost ceva erori nu gluma de l-a atacat pe el direct. Pe viitor de oi mai intalni asa ceva o sa stiu ce am de facut. Asa ca multumesc, chiar si acuma cand am rezolvat-o.

Link spre comentariu

IGBT, in prima schema postata de tine, schema pare corecta dar numerotarea pinilor nu corespunde. Probabil sa fie alt chinez. Oricum la ultimile serii de placi stiu ca a fost schimbat integratul, dar am o banuiala ca problema era in proiectarea schemei. Sunt aceleasi integrate prezente in incarcatoarele de telefoane care rezista ani de zile, dar in alta capsula si alta configuratie a pinilor: FSD, LNK, TOP, VIPER, etc. Trebuie doar putina imaginatie si ceva cunostinte de electronica si imediat faci un power-switch.

Link spre comentariu

La aceste centrale termice nu se justifica nicio sursa in comutatie (decat pentru fabricanti... desigur)In cele din urma oricat ar fi de bine conceputa tot pica, macar condensatorul de filtraj.Si nici nu e cine stie ce cheltuiala un trafo de 24V acolo...dar fiabilitatea nici nu se compara :da

Link spre comentariu

Filtrajul pe intrare este intradevar demn de un bec economic low-cost. Trecand peste problema cu sursa de alimentare, este bine sa stiti si ca aceste minicentrale, valabil pentru majoritea marcilor, sunt concepute pentru a functiona 8-10 ani, pentru ca atat sunt unii producatori obligati sa asigure piese de schimb, pentru modelele precedende. Daca exista avantaj, gasim piese inca vreo 20 de ani de la fabricatie. Dupa o anumita perioada de timp, componentele imbatranesc si incep sa cada pe rand: - anul asta pompa , 800lei;- anul viitor sau poate urmatorul, cade ventilatorul, 600~800lei;- placa electronica, 800~1200lei;- vana gaz defecta, sau poate blocata, 500 lei. Valabil pentru majoritatea centralelor, ce am scris mai sus. Atat timp cat o centrala noua pentru un apartament cu 2-4camere costa 2000-2500 lei, varianta clasica, utilizatorul este singurul care poate decide, tinand cont si de service. Dupa cate se vede in schema extrasa de mine, nu prea se respecta recomandarile producatorului de FSD210, poate o mai fi si altul?

Link spre comentariu
  • 7 luni mai târziu...
Vizitator nicu12345

Salut,

In weekend am patit si eu aceasta problema cu placa electronica de la centrala Fereasy 24. Is electrician da nu electronist .......... am scos  placa electronica  si la prima inspectie  C14 ii ars  afumat ,  C 20 crapat ..... le-am dat jos de pe placa in ideea ca acestea ar fi problema principala .Am citit si tot acest forum despre problemele cu care v-ati confruntat voi. Am  studiat  am studiat  m-am uitat la pozele care is postate. Transformatorul meu de pe placa  este bun  nu ii defect. fsd210 n-am habar cum sa il verific .

Momentan  astept sa imi  vina condensatorii  ca sa pot sa ii  montez sa ii dau drumu  sa vad daca merge centrala.

Intrebarea mea este urmatoarea:  daca pui un transformator de 24 v cc ce componente de pe placa trebuie anulate si la transformator  de unde  sa ii leg  alimentarea si unde sa alimentez  iesirea si oare  imi trebuie si o punte redresoare ?

 

Daca ma  putei ajuta  cu un complete idiots guide  va multumesc frumos.

Link spre comentariu

Pentru acest tip de centrala, dupa ce am tot schimbat FSD210 , eu montez un transformator clasic cu redresor care scoate 24V.  Primarul transformatorului il conectez la intrarea de 220V de pe placa iar 24 volti ii lipesc pe pinii condensatorului de filtraj din secundarul sursei in comutatie, bineinteles cu respectarea polaritatii.

Am reparat astfel destul de multe si nu am avut reveniri. Redresorul nu este nevoie sa fie stabilizat, din el se alimenteaza releele iar microprocesorul are stabilizator separat.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări