Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect Amplificator MP100.V2


Marian

Postări Recomandate

Curentul de repaus se poate regla (bd139-10 in superdioda) daca se modifica R18 de la 2k7 la ...4k7. Nu stiu daca ajuta pe cineva , dar la mine se poate regla bine asa .(70-75 % din cursa la multitura) . Masor cam 3.4V pe superdioda . :dans:

Link spre comentariu

In schema superdioda trebuie sa compenseze 6 jonctiuni BE, la cca 0,6V asta inseamna aproximativ 3,6V, la care se mai adauga cateva zeci de mV necesare rezistentelor din emitoare, sa zicem un total de 3,7V; superdioda la reglaj de curent minim are pe jonctiunea BE semireglabilul de 500 inseriat cu rezistenta de 560, adica aproximativ 615uA curent in divizor ( ignorand IB ), care inmultit cu 2k7 presupune o tensiune de 1,66V pe 2k7, adunat cu Vbe la superdioda se ajunge undeva pe la 2,3V tensiunea pe superdioda. adica undeva sub 0,4V pe jonctiunea BE la fiecare tranzistor, adica un curent foarte mic. La reglaj maxim jonctiunea BE de la superdioda este pe 560Ohm adica cca 1,16mA curent prin divizor, si deci 3,13V pe 2k7, plus Vbe cam 3,8V tensiune totala la superdioda, si deci cam 630mV BE la fiecare tranzistor. Asta teoretic, penca practic ambele tensiuni ( minima si maxima ) vor fi ceva mai mari datorita IB, voi folosi tranzistor cu beta marit insa oricum poate conta intr-o oarecare masura si IB, ideea este ca totusi cred ca ar fi de ajuns, poate cel mult 3k3 pentru rezistenta CB de la superdioda dar mai mult nu vad nici un motiv sa pun.

Link spre comentariu

Probabil ceva nu e in regula la mine , dar cu valorea asta am putut sa reglez la mine curentul de repaus. La 3,3k aveam vreo 420mV maxim la Ube finali(~0ohm r19).Cu siguranta calculele sunt corecte si am eu ceva modificat pe cablaj.Ce se poate aprecia e ca suna bine!! ;chiar si la vreo 4-5mV pe rezistenta de 0.22ohm . :aplauze

Link spre comentariu

Da. Ma multumesc asa. Teoria asa spune ...26mV.... am mai citit pe forum... Se pare ca dupa aceasta valoare(5mV) nu aud diferenta....ce mai conteaza calculele daca nu ajuta . ...poate pt. altii sa conteze teoria mai mult , eu ti-am spus ca se aude bine si atit. Crede-ma si unul "antrenat" precum si unul "neantrenat" tot cu urechea examineaza ; fiecare isi cunoaste limitele , chiar daca ce-ti place acum , poate miine ti se pare nu chiar bine; conteaza pe ce asculti , starea ta , configuratia camerei , multe... Concluzia mea e ca ,calculele astea nu mai conteaza decit pt. palmares amplificator , acolo unde nu mai pot sa SIMT diferente...(atit timp cat nu sunt oscilatii sau alte defecte...) DA SUNA MAI BINE CA AMPLIFICATORUL pe care ti l-am indicat pe diyaudio... desi schemele pareau similare pt. mine.. :d

http://i42.tinypic.com/33lpa95.jpg

http://i40.tinypic.com/wuihw9.jpg

Ca sa vezi ca nu vorbesc prostii si am facut ambele montaje si am testat pe ureche (din aceeasi alimentare si din aceeasi placa semnal pe aceleasi boxe) Primul este al tau putin aranjata cu o sg. pereche de finali ; si a doua este cea de pe diyaudio cu 2 perechi de finali in loc de 5 perechi. Daca te intrebi de ce am ales in felul acesta nr. de finali pt. fiecare schema ---} sirul lui fibonacci...explica multe alegeri pe care le face natura/d-zeu!!! :nas:

Link spre comentariu

De acord, unele diferente intre un amplif hi-fi si unul mediu nu se simt cu orechea libera, sau oricum putini sunt in stare sa le sesizeze, totusi asta nu inseamna ca nu trebuie sa ne dorim sa performam, sa evoluam. De-a lungul timpului petrecut pe Elforum am sustinut intotdeauna ca diferentele dintre un THD 0,01 si 0,001 nu pot fi sesizate urechiometric, si imi pastrez parerea, MP100.V2 nu se vrea a fi un amplif potrivit participarii la cine stie ce comparatii sau competitii, pur si simplu am dorit sa evoluez proiectul initial, solutiile folosite in mare parte nu-s deloc scumpe, doar cateva componente mici si ieftine adaugate in plus, apare complexitatea sporita per ansamblu dar pretul pare mic pentru un produs macar decent daca nu hi-fi.PS: Acuma m-am uitat si eu putin pe schema aia de pe diy, si sunt unele asemanari, acelasi diferential simplu, cu oglinda simpla, acelasi tip de SCC cu ceva mici adaugiri, acelasi tip de VAS mai putin limitarea locala si cascoda, si lipseste tripleta de pe iesire ( bineinteles mai lipseste si protectia folosita de mine ). Interesant mi se pare ca la VAS se foloseste si SCC si acel bootstrap... totusi bucla inchisa mi se pare cam mare, 47k/390?...120x...PS2: la schema mea ceva mici modificari este posibil sa fie necesare dupa punerea in practica pe cablaj, la protectie, am pus eu rezistente fixe dar e posibil sa le inlocuiesc cu niste semireglabili pentru a regla mai precis punctul de interventie pentru fiecare din cele 2 moduri de limitare/protectie.

Link spre comentariu

Corect ! daca se vede bine pe placa mea am pus pe rez. de reactie inca una in paralel(22k/paralel cu 22k=11k;la mine)---era amplificarea prea mare---de acolo am crezut ca provine zgomotul... dar se pare ca este ceva din schema... oricum proiectantul acelei scheme-Carlos M. este un personaj apreciat in lumea audio diy -- a lucrat pe la sony cindva...Suna bine topologia aceasta la ureche.. de aceea a fost exploatata chiar si (in oarecare masura) in STK-uri in perioada lor de glorie...Ai reusit un proiect bun ; personal imi place; Vreau sa aud parerile altora care il vor face---MERITA efortul! ( cost relativ mic--sunet BUN)!!!

Link spre comentariu

Multumesc pentru testarea proiectului si pentru aprecierile pozitive la adresa sa, si eu il voi pune in practica evident, insa nu am inca un termen de finalizare penca bugetul este foarte restrictiv.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Am facut si eu schema pe o placuta de test, functioneaza din prima, e stabila.Totusi, nu aduce nimic nou fata de alte scheme clasice/obisnuite. Adica, din gloata de scheme, 90% se aud si functioneaza la fel.

Link spre comentariu

Asta pentru ca urechea foarte rar poate sesiza diferente de finete masurabile mai degraba cu aparatura de specialitate, mai mult decat atat unele scheme cu THD mai mare pot suna mai placut daca armonicile care domina sunt unele anume... totusi, doar penca unele chestii nu pot fi sesizate cu orechea libera, nu inseamna si ca nu exista.

Link spre comentariu

Diferentele sunt audibile. Totul depinde de conditiile în care se face auditia: calitatea programului (a înregistrarii) si a boxelor, spatiul în care se face auditia si, cel mai important, starea si antrenamentul urechilor.Am întâlnit nevazatori care se orienteaza precum liliecii, dupa reflexia sunetelor. Acestia sunt capabili sa recunoasca obiecte dupa ceea ce audiofilii ar numi soundstage.Multi ingineri de sunete din studiourile de înregistrari stiu sa aprecieze temperatura din salile de concerte dupa felul cum se modifica sunetul salii cu temperatura. Sau plasarea spectatorilor în cazul înregistrarilor live.Toate acestea presupun un antrenament intens si urechi în perfecta stare. Dupa 8 ore de ciocanit cazane la Vulcan, nici cei mentionati mai sus n-ar auzi mai bine decât noi astia de rând.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
  • 1 an mai târziu...
  • 8 luni mai târziu...

Salutare.

Marian te rog poti reposta schema si cablajul? fisierele vechi nu mai functioneaza, sau daca doresti si se poate sa imi trimiti fisierele la adresa de mail [email protected] ,daca nu doresti sau nu ai timp sa le repostezi.

Multumesc.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări