Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Convertor 12 -> 14V


Vizitator allecsxx

Postări Recomandate

Vizitator allecsxx

salutare tuturorAs dori daca are cienva o schema de dc to dc converter 12 v -> 16 v ..... Am o statie cm 140 motorola pe taxi. Am inteles de la un electronist ca daca ii maresc tensiunea de alimentare in 15 , 15,5 v voi reusi sa iau comenzi mai multe deoarece ar fi mai rapida cica. Eu sunt student la electronica si parca il cred 50 % dar rog si parerea altora.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Mircea

    3

  • Adierea

    2

  • Dr.L

    1

Top autori în acest subiect

La tensiune mai mare, si puterea de emisie e mai mare, dar diferenta e mica.In stand-by, motorul e oprit, deci tensiunea e in jur de 12,5V, fata de 14,xV, cu motorul pornit.N-are legatura studentia cu cunostiintele practice. Nici dupa terminarea facultatii chiar...

Link spre comentariu

Eu m-am referit exclusiv la receptie, acea diferenta de tensiune nu ajuta deloc receptia.In ceea ce priveste emisia: ala de raspunde primul ia comanda. Cel ce vrea sa raspunda "peste" cel ce a inceput deja emisia va avea emisia blocata automat de statia lui, care va detecta receptie. Un beep se va auzi imediat ce apesi pe PTT si nici o emisie nu a avea loc. Deci 1 sau 5V in plus nu va ajuta la absolut nimic (in stand-by sau cu motorul ruland). Nu stiu insa daca PRTT este implementat. Dar cred ca logica de mai sus s-ar aplica oricum, ca dispecerul nu va alege dintre cei ce fac "RTT", ci-l va lua pe primul de emite.Parerea mea...

Link spre comentariu
Vizitator allecsxx

mda , deci ... sa o iau de la capatintradevar baza da comenzi celui care se afiseaza primul, toti avem blocaj dar apare asa zisa "emisie" adica apesi pe buton nu auzi "beep" il apesi la fel de repede ca celalalt el se afiseaza si tu nu. deci nu auzi beep nici tu nici celalalt, el se afiseaza si tu nu. cu motorul pornit intradevar iei comenzi mai bine, dispare fenomenul de "emisie" dar nu tot timpu stai cu motorul pornit ca sa iei comenzi. pe taxi sunt destui consumatori si dupa ce ai oprit motorul tensiunea de pe baterie ajunge in 12,90 v dupa 10 secunde si ramane asa. cel care ii in mers "cu motorul pornit adica" si apasa la fel de repede ca tine, te face la comanda. deci eu vreau cand stau cu motorul oprit sa am 15 v pe bornele de alimentare a statiei. credeti-ma ca asa e viata la "comenzi" in taximetrie. deci aia 3 v in plus fata de 12 v isi fac treaba. sunt altii care au modificat etajul final , au pus un tranzistor de putere si au marit putin tensiunea si cap. condensatorului, si aia is mai "pistolari" decat Chuck Norris.

Link spre comentariu

Cu motorul pornit ,tensiunea maxima pe baterie este de 14,5V , peste aceasta tensiune incepe sulfatarea bateriei .Ce tensiune maxima suporta statia ? vrei sa alimentezi numai amplificatoru final ? statia in emisie cam consuma destul de mult .

Link spre comentariu

Vezi ca sant surse universale in comutatie ,auto ,cu intrarea si la 12V ,pentru alimentarea leptopurilor ,tensiunile de esire sant 12 , 15 , 16 , 18 , 19 , 20 , 22 , 24 volti ,la cele cu putere de 100 W scot 5,5A la tensiunea de 15V .Daca vrei sa constra o sursa aveam niste scheme pentru ca vroiam sa construesc o sursa pentru leptop dar cand am vazut preturile la surse mam razgandit .

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări