Bandi Szasz Postat Decembrie 17, 2015 Partajează Postat Decembrie 17, 2015 (editat) Pickit2 pare conectat corect, problema se trage din hex. Acel mesaj cu "no configuration words in hex" inseamna ca lipsesc niste configuratii gen ce oscilator sa foloseasca (intern sau extern) si alte minunatii. Daca exista si un cod sursa in mikroC ( fisier .C) se recompileaza codul cu setarile facute, daca nu exista atunci trebuie setati bitii de configurare manual in softul pickit 2, bitii de configurari sunt trecute in datasheet-ul PICului. Editat Decembrie 17, 2015 de bandi12 Link spre comentariu
Marius84 Postat Decembrie 17, 2015 Partajează Postat Decembrie 17, 2015 Scuze pentru postarea dubla, nu mai pot edita. Ca sa fiu convins ca picurile pe care le-am folosit sunt ok, am construit un montaj simplu, cel de aici http://www.acidmods.com/forum/index.php?topic=33501.0. Ambele pic-uri pe care le detin functioneaza bine. Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 17, 2015 Partajează Postat Decembrie 17, 2015 (editat) In primul rand, am senzatia ca ai montat tranzistorii pe dos. Urmareste schema electrica, emiterul trebuie sa fie la masa. In capsula aia sunt doua pin-out-uri posibile. Ute-te in datasheet la bc 458, trebuie sa fie cu partea semirotunda spre releu. In al 2-lea rand, daca hexul nu are cuvantul de configurare (ceea ce nu cred, dar este posibil), dai click in piclit2 pe configuration si setezi bitii asa: 1001 0100 (este vorba de ultimii 8 biti), dupa ce dai save, trebuie sa ramana in dreptul lui "Configuration" cuvantul "3F94". Nu cred ca mai am resursele programului tau, a trecut atata timp... Ce imi aduc aminte sigur, este ca am pus pe breadboard atunci montajul si functiona! L.E. @bandi12 , daca pune 5v pe rezistenta din baza tranzistorului si releul nu face nimic, problema este din hex?! Editat Decembrie 17, 2015 de bercioiu Link spre comentariu
Marius84 Postat Decembrie 17, 2015 Partajează Postat Decembrie 17, 2015 Intr-adevar, tranzistorii erau pusi invers, dupa silkscreen. Nu am mai verificat schema si nici tranzistorii in ce configuratie sunt, desi am super multi tester (pe care l-am ars azi la prima sonda). Inca nu am reusit sa fac modulul functional, in sensul ca oricum am modificat valorile acelea, nu am ajuns sa faca functiile. Doar intr-un singur mod clipeste ledul, ca si cum ar fi in temporizare, dar nu cupleaza niciun releu, iar cand iau firul de +12v dupa contact se stinge ledul, deci nu temporizeaza. Daca mai aveti putin timp, urc hexul undeva, poate mi-l modificati asa cum ati scris mai sus... https://www.xfile.ro/download/f86f3da31503077ddee5df3661e809b8.html Link spre comentariu
Marius84 Postat Decembrie 17, 2015 Partajează Postat Decembrie 17, 2015 In cele din urma am reusit, dar nu imi da 3F94 langa configuration, ci 3F14. Cu toate acestea, am impresia ca timpul este cumva dublat, adica in loc sa cupleze releele la 20 de secunde cupleaza la 40 si in loc sa decupleze la o ora, decupleaza la o ora si cam 3 minute. O face insa in ordinea stabilita. Atasez foto. Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 17, 2015 Partajează Postat Decembrie 17, 2015 (editat) Am gresit eu, trebuia activat si MCLR intern... Deci setarea era 33F4. Nu mai conteaza, ti-am atasat ambele hex-uri, cel de test cupleaza dupa 5 secunde si decupleaza prima iesire dupa 30 sec si a doua dupa 60 sec. Iti reamintesc ca pentru modificarea timpilor, modifici primele 3 locatii ale eeprom-ului (reciteste in urma) L.E. Am uitat sa pun o rezistenta de pull down (10k) intre pinul 5 si masa... Este bine sa o montezi (cumva pe spatele cablajului) Hex_uri.rar Editat Decembrie 17, 2015 de bercioiu Link spre comentariu
Marius84 Postat Decembrie 22, 2015 Partajează Postat Decembrie 22, 2015 Va multumesc pentru intreg sprijinul acordat. Am incarcat varianta de test a hex-ului, merge ok. Vreau sa modific putin cablajul, pentru a inlocui stabilizatorul liniar 7805 cu o mini sursa in comutatie cu 34063, am nevoie de un randament cat mai bun. Nu stiu daca sa inlocuiesc si 78L05 din pinul 5 al picului cu zenner de 5 v si rezistenta, sau este infim consumul acestuia? In acest pin 5 va refereati sa montez o rezistenta de 10k spre masa? Pot sa va intreb care este motivul (poate mai invat si eu ceva) In alta ordine de idei, chiar nu am habar cum sa modific adresele din hex pentru customizarea timpilor, mai citesc, dar slabe sanse. Link spre comentariu
Bandi Szasz Postat Decembrie 22, 2015 Partajează Postat Decembrie 22, 2015 (editat) 1. Daca nu gresesc GP5 este utilizat pentru a detecta contactul, deci pana nu ai contact 78L05 nu scoate nimica prin urmare GP5 este in "aer" si atunci acea rezistenta de 10k il trage spre masa ca PIC-ul sa vada 0V pe GP5 altfel pot aparea detectii false. 2. GP5 consuma foarte putin (sub 1mA), merge si cu un zener si o rezistenta dar nu stiu daca merita. 3. EEPROM - ul nu este in .hex ci este o memorie interna a PIC-ului. Vezi in Pickit2 jos de tot scrie "EEPROM Data" in poza pe care ai atasato ai pe primele 3 locatii "14 0F 1E" restul sunt FF(goale). Setarea se face in felul urmator: - In prima locatie treci timpul in secunde pentru prima temporizare (la cate secunde sa porneasca de la aparitia +12v dupa cheie).- In a doua locatie treci timpul in secunde pentru avansul de secunde la care vrei sa dea shut down. Ex: vrei sa dea shut down inainte cu 15 secunde inaintea temporizarii, pui 15- In a treia locatie treci timpul in minute pentru cate vrei sa stea pornit device-ul. Faci click pe prima pozitie si scrii acolo valoarea in secunde dar convertita in hexadecimal ( de ex. tu ai 14 in decimal inseamna 20 secunde). Editat Decembrie 22, 2015 de bandi12 Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 22, 2015 Partajează Postat Decembrie 22, 2015 (editat) brandi12 ti-a raspuns punctual la toate nelamuririle tale. Daca tot vrei sa modifici cablajul, modifica-l asa ca in atasament, sa implementam si masurarea pragului de tensiune sub care sa opreasca device-ul. Daca vrei sa-l modifici asa, iti postez si pdf-ul Editat Decembrie 22, 2015 de bercioiu Link spre comentariu
Marius84 Postat Decembrie 28, 2015 Partajează Postat Decembrie 28, 2015 (editat) Vreau sa il modific asa cum l-ati facut dvs. in ultima postare. Considerati ca ar trebui sa fie montate si diode antiparalel la bobinele releelor? Ati putea sa imi faceti un cablaj in care iesirea device sa ramana doar cu tranzistorul, eventual unul mai rezistent, chiar daca nici acesta nu se incalzeste? Device-ul are deja un releu intre baterie si el, nu prea mai are rost sa las releu pe iesirea asta. Iar la iesirea ignition sa ie un mos fet in loc de releu? Consumul va fi de cateva sute de mA, chiar fabricantul obliga sa fie montata siguranta de 4A pe aceasta intrare... Ceva socluri de sigurante auto lipite pe cablaj exista in proteus, sau cele clasice ar fi mai indicare?(din acestea am si sigurante f multe valori, dar si socluri.) P.S. V-am trimis si doua PM, daca veti avea ceva timp sa le cititi. Editat Decembrie 28, 2015 de Marius84 Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 28, 2015 Partajează Postat Decembrie 28, 2015 1) Daca ramane doar tranzistorul, spre device vei comanda doar masa. Este ok asa? 2} Iesirea spre ignition cu mosfet canal P? Adica sa ai "+" pe iesire, nu? 3} Cel mai comod este cu siguranta pe fir. O schimbi imediat in caz de nevoie. Am citit PM-urile, ai imaginatie... nu cred ca am timp sa-ti fac tot ce ai zis tu acolo... Oricum, sunt peste 2 ani de cand ai deschis subiectul si nu ai nicio varianta montata pe masina... Link spre comentariu
Marius84 Postat Decembrie 28, 2015 Partajează Postat Decembrie 28, 2015 (editat) 1) Aveti dreptate... releul care intrerupe alimentarea device-ului are deja bobina legata la masa, deci imi trebuie si la el tot plus. 2) Exact asa cum ati spus. Cred ca se va aplica si la pct. 1, nu? 3) Ma voi conforma. P.S. In legatura cu imaginatia, ce sa va spun, am cam exagerat cu toate ideile alea. Dar stiti cum sunt unii oameni: cand te-au prins de un deget..... Cu toate ca este vechi topicul, necesitatea acestei automatizari exista si va fi necesara muuulti ani inainte. Editat Decembrie 28, 2015 de Marius84 Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 29, 2015 Partajează Postat Decembrie 29, 2015 Daca zici ca deja device-ul are un releu, inseamna ca tie iti trebuie doar semnale pentru comanda. In mod sigur consumul de curent al acestor semnale este de ordinul a catorva zeci de mA (30 mA) in cazul releului si a cativa mA in cazul ignition, nu sute de mA.. Cel mai corect este sa inseriezi un ampermetru pe cele doua intrari (device si ignition), sa ne lamurim. Oricare ar fi situatia, parerea mea, folosirea releelor este cea mai fiabila si sigura. Eu zic sa cerem si parerea altor colegi de pe forum in legatura cu acest aspect. Link spre comentariu
Marius84 Postat Decembrie 29, 2015 Partajează Postat Decembrie 29, 2015 (editat) Am facut cateva masuratori, si situatia sta astfel: 1. Aparatul trage pe ignition cativa miliamperi, care variaza in timpul pornirii de la 4mA pana la 10, dar se stabilizeaza la 4 mA dupa cateva zeci de secunde. Nu inteleg de ce producatorul a impus montarea unei sigurante de 4A pe acest traseu. 2. Releul de pe partea de alimentare a aparatului trage nici mai mult, nici mai putin decat 150 de mA. ca sa comande sarcina de 0,63A. Ma rog, asta a fost decizia celui ce a instalat aparatul, a spus ca in diferite cazuri poate trage cativa amperi sanatosi. Am supraevaluat initial consumurile celor doua ramuri tocmai pentru a-mi asigura o rezerva de putere daca se modifica ceva. Cele doua relee de pe modulul dezvoltat de dvs. trag cam 80 de mA impreuna, cate 40 de mA de fiecare. Motivul pentru care insistam atat de mult la varianta cu mos, este pe de o parte acela ca voiam sa minimizez cat mai mult consumul modulului, iar pe de alta parte nu prea stiu ce sa cred despre mecanica si electricitate pe termen lung, vibratii, variatii mari de temperatura, etc. Vazand cat de putin consuma in stand-by, 4,1 mA am renuntat instant la varianta cu sursa in comutatie sau cum ii spune pentru alimentarea modulului in loc de LM7805. Editat Decembrie 29, 2015 de Marius84 Link spre comentariu
bercioiu Postat Decembrie 29, 2015 Partajează Postat Decembrie 29, 2015 Probabil ca sub 4A nu exista siguranta auto, nu stiu de ce sugereaza sa montezi de 4A... La curentul pe care il trag cele doua circuite, niste BC-uri sunt suficiente. Hai sa zic, la cel care trage 150 mA, pui un BD, sa nu se incalzeasca. Am desenat o "schema" si intreb colegii de forum, este ok asa? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum