Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ajutor pentru timer cu timpi setabili independent


nic20

Postări Recomandate

Pickit2 pare conectat corect, problema se trage din hex. Acel mesaj cu "no configuration words in hex" inseamna ca lipsesc niste configuratii gen ce oscilator sa foloseasca (intern sau extern) si alte minunatii. Daca exista si un cod sursa in mikroC ( fisier .C) se recompileaza codul cu setarile facute, daca nu exista atunci trebuie setati bitii de configurare manual in softul pickit 2, bitii de configurari sunt trecute in datasheet-ul PICului. 

Editat de bandi12
Link spre comentariu

In primul rand, am senzatia ca ai montat tranzistorii pe dos. Urmareste schema electrica, emiterul trebuie sa fie la masa. In capsula aia sunt doua pin-out-uri posibile. Ute-te in datasheet la bc 458, trebuie sa fie cu partea semirotunda spre releu.

In al 2-lea rand, daca hexul nu are cuvantul de configurare (ceea ce nu cred, dar este posibil), dai click in piclit2 pe configuration si setezi bitii asa:

1001 0100 (este vorba de ultimii 8 biti), dupa ce dai save, trebuie sa ramana in dreptul lui "Configuration" cuvantul "3F94".

Nu cred ca mai am resursele programului tau, a trecut atata timp... Ce imi aduc aminte sigur, este ca am pus pe breadboard atunci montajul si functiona!

 

L.E. @bandi12 , daca pune 5v pe rezistenta din baza tranzistorului si releul nu face nimic, problema este din hex?!

Editat de bercioiu
Link spre comentariu

Intr-adevar, tranzistorii erau pusi invers, dupa silkscreen.

Nu am mai verificat schema si nici tranzistorii in ce configuratie sunt, desi am super multi tester (pe care l-am ars azi la prima sonda).

Inca nu am reusit sa fac modulul functional, in sensul ca oricum am modificat valorile acelea, nu am ajuns sa faca functiile. Doar intr-un singur mod clipeste ledul, ca si cum ar fi in temporizare, dar nu cupleaza niciun releu, iar cand iau firul de +12v dupa contact se stinge ledul, deci nu temporizeaza. Daca mai aveti putin timp, urc hexul undeva, poate mi-l modificati asa cum ati scris mai sus... https://www.xfile.ro/download/f86f3da31503077ddee5df3661e809b8.html

Link spre comentariu

In cele din urma am reusit, dar nu imi da 3F94 langa configuration, ci 3F14.

Cu toate acestea, am impresia ca timpul este cumva dublat, adica in loc sa cupleze releele la 20 de secunde cupleaza la 40 si in loc sa decupleze la o ora, decupleaza la o ora si cam 3 minute. O face insa in ordinea stabilita. Atasez foto.

post-187293-0-07674100-1450390835_thumb.png

Link spre comentariu

Am gresit eu, trebuia activat si MCLR intern... Deci setarea era 33F4.

Nu mai conteaza, ti-am atasat ambele hex-uri, cel de test cupleaza dupa 5 secunde si decupleaza prima iesire dupa 30 sec si a doua dupa 60 sec.

Iti reamintesc ca pentru modificarea timpilor, modifici primele 3 locatii ale eeprom-ului (reciteste in urma)

 

L.E. Am uitat sa pun o rezistenta de pull down (10k) intre pinul 5 si masa... Este bine sa o montezi (cumva pe spatele cablajului)

Hex_uri.rar

Editat de bercioiu
Link spre comentariu

Va multumesc pentru intreg sprijinul acordat. Am incarcat varianta de test a hex-ului, merge ok.

Vreau sa modific putin cablajul, pentru a inlocui stabilizatorul liniar 7805 cu o mini sursa in comutatie cu 34063, am nevoie de un randament cat mai bun.

Nu stiu daca sa inlocuiesc si 78L05 din pinul 5 al picului cu zenner de 5 v si rezistenta, sau este infim consumul acestuia? 

In acest pin 5 va refereati sa montez o rezistenta de 10k spre masa? Pot sa va intreb care este motivul (poate mai invat si eu ceva)

In alta ordine de idei, chiar nu am habar cum sa modific adresele din hex pentru customizarea timpilor, mai citesc, dar slabe sanse.

Link spre comentariu

1. Daca  nu gresesc  GP5 este utilizat pentru a detecta contactul, deci pana nu ai contact 78L05 nu scoate nimica prin urmare GP5 este in "aer" si atunci acea rezistenta de 10k il trage spre masa ca PIC-ul sa vada 0V pe GP5 altfel pot aparea detectii false.

 

2. GP5 consuma foarte putin (sub 1mA), merge si cu un zener si o rezistenta dar nu stiu daca merita.

 

3. EEPROM - ul nu este in .hex  ci este o memorie interna a PIC-ului. Vezi in Pickit2 jos de tot scrie "EEPROM Data" in poza pe care ai atasato ai pe primele 3 locatii "14 0F 1E" restul sunt FF(goale). Setarea se face in felul urmator:

 

 

 

- In prima locatie treci timpul in secunde pentru prima temporizare (la cate secunde sa porneasca de la aparitia +12v dupa cheie).
- In a doua locatie treci timpul in secunde pentru avansul de secunde la care vrei sa dea shut down. Ex: vrei sa dea shut down inainte cu 15 secunde inaintea temporizarii, pui 15
- In a treia locatie treci timpul in minute pentru cate vrei sa stea pornit device-ul.

 

 Faci click pe prima pozitie si scrii acolo valoarea in secunde dar convertita in hexadecimal ( de ex. tu ai 14 in decimal inseamna 20 secunde). 

Editat de bandi12
Link spre comentariu

brandi12 ti-a raspuns punctual la toate nelamuririle tale.

Daca tot vrei sa modifici cablajul, modifica-l asa ca in atasament, sa implementam si masurarea pragului de tensiune sub care sa opreasca device-ul.

Daca vrei sa-l modifici asa, iti postez si pdf-ul

post-175540-0-25657100-1450787659_thumb.gif

Editat de bercioiu
Link spre comentariu

Vreau sa il modific asa cum l-ati facut dvs. in ultima postare.

Considerati ca ar trebui sa fie montate si diode antiparalel la bobinele releelor? Ati putea sa imi faceti un cablaj in care iesirea device sa ramana doar cu tranzistorul, eventual unul mai rezistent, chiar daca nici acesta nu se incalzeste? Device-ul are deja un releu intre baterie si el, nu prea mai are rost sa las releu pe iesirea asta. Iar la iesirea ignition sa ie un mos fet in loc de releu? Consumul va fi de cateva sute de mA, chiar fabricantul obliga sa fie montata siguranta de 4A pe aceasta intrare... Ceva socluri de sigurante auto lipite pe cablaj exista in proteus, sau cele clasice ar fi mai indicare?(din acestea am si sigurante f multe valori, dar si socluri.) 

P.S. V-am trimis si doua PM, daca veti avea ceva timp sa le cititi.

Editat de Marius84
Link spre comentariu

1) Daca ramane doar tranzistorul, spre device vei comanda doar masa. Este ok asa?

2} Iesirea spre ignition cu mosfet canal P? Adica sa ai "+" pe iesire, nu?

3} Cel mai comod este cu siguranta pe fir. O schimbi imediat in caz de nevoie.

 

Am citit PM-urile, ai imaginatie... nu cred ca am timp sa-ti fac tot ce ai zis tu acolo... Oricum, sunt peste 2 ani de cand ai deschis subiectul si nu ai nicio varianta montata pe masina...

Link spre comentariu

1) Aveti dreptate... releul care intrerupe alimentarea device-ului are deja bobina legata la masa, deci imi trebuie si la el tot plus. 

2) Exact asa cum ati spus. Cred ca se va aplica si la pct. 1, nu?

3) Ma voi conforma.

 

P.S. In legatura cu imaginatia, ce sa va spun, am cam exagerat cu toate ideile alea. Dar stiti cum sunt unii oameni: cand te-au prins de un deget..... :reytre

Cu toate ca este vechi topicul, necesitatea acestei automatizari exista si va fi necesara muuulti ani inainte.

Editat de Marius84
Link spre comentariu

Daca zici ca deja device-ul are un releu, inseamna ca tie iti trebuie doar semnale pentru comanda. In mod sigur consumul de curent al acestor semnale este de ordinul a catorva zeci de mA (30 mA)  in cazul releului si a cativa mA in cazul ignition, nu sute de mA.. Cel mai corect este sa inseriezi un ampermetru pe cele doua intrari (device si ignition), sa ne lamurim. Oricare ar fi situatia, parerea mea, folosirea releelor este cea mai fiabila si sigura.

Eu zic sa cerem si parerea altor colegi de pe forum in legatura cu acest aspect.

Link spre comentariu

Am facut cateva masuratori, si situatia sta astfel:

1. Aparatul trage pe ignition cativa miliamperi, care variaza in timpul pornirii de la 4mA pana la 10, dar se stabilizeaza la 4 mA dupa cateva zeci de secunde. Nu inteleg de ce producatorul a impus montarea unei sigurante de 4A pe acest traseu.

2. Releul de pe partea de alimentare a aparatului trage nici mai mult, nici mai putin decat 150 de mA. ca sa comande sarcina de 0,63A. Ma rog, asta a fost decizia celui ce a instalat aparatul, a spus ca in diferite cazuri poate trage cativa amperi sanatosi. 

Am supraevaluat initial consumurile celor doua ramuri tocmai pentru a-mi asigura o rezerva de putere daca se modifica ceva.

Cele doua relee de pe modulul dezvoltat de dvs. trag cam 80 de mA impreuna, cate 40 de mA de fiecare.

Motivul pentru care insistam atat de mult la varianta cu mos, este pe de o parte acela ca voiam sa minimizez cat mai mult consumul modulului, iar pe de alta parte nu prea stiu ce sa cred despre mecanica si electricitate pe termen lung, vibratii, variatii mari de temperatura, etc. Vazand cat de putin consuma in stand-by, 4,1 mA am renuntat instant la varianta cu sursa in comutatie sau cum ii spune pentru alimentarea modulului in loc de LM7805.

Editat de Marius84
Link spre comentariu

Probabil ca sub 4A nu exista siguranta auto, nu stiu de ce sugereaza sa montezi de 4A...

 

La curentul pe care il trag cele doua circuite, niste BC-uri sunt suficiente.

Hai sa zic, la cel care trage 150 mA, pui un BD, sa nu se incalzeasca.

Am desenat o "schema" si intreb colegii de forum, este ok asa?

post-175540-0-43525300-1451397381_thumb.png

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări