Blak Postat Septembrie 19, 2013 Partajează Postat Septembrie 19, 2013 Salutare Zilele trecute am fost pana la Targu Mures pentru a cumpara un strung mic. Are diametru universalului de 160mm si pe el scrie doar "Scoala de meserii Arad". Are avans automat transversal si longitudional si lungime intre varfuri de 500mm. Intrebarea este daca cunoaste cineva acest model de strung. Ce putere are motor ? A lucrat cineva pe asaceva? Detine cineva date tehnice despre el ? Piese de schimb se gasesc? O sa atasez niste poze. Link spre comentariu
sorin renato Postat Septembrie 19, 2013 Partajează Postat Septembrie 19, 2013 " Scoala de meserii Arad" mie nu imi suna bine. Strung scoala, pe care au facut greseli multe generatii de strungari in devenire. Depinde de starea in care se afla, cat de uzat pare . Cel mai probabil este o miniatura a unuia normal, de asta are avans automat transversal. Totul depinde de gradul de uzura, de jocul din ghidaje , urme de lovituri pe batiu , dinti rupti la pinioane etc Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 19, 2013 Partajează Postat Septembrie 19, 2013 Pe de alta parte, sa vezi "meseriasi" care indreapta chestii cu ciocanul pe ghidaje Altfel subscriu, conteaza in ce stare e in fapt, ca istoria masinii oricum nu o poti afla sigur.Piese de schimb oricum nu gasesti nici la SN-uri de exemplu si daca e cazul vor trebui facute. Link spre comentariu
Blak Postat Septembrie 19, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 19, 2013 Pinioanele stau foarte bine... zici ca sunt noi. Am primit si altele de schimb daca este vreo problema . Din ce am testat rapid nu are joc in ghidaje . Inca nu am apucat sa il bag in paine. Motorul mi se pare foarte imens pentru cat de mic e strungul. Singura problema undr are joc este in rotitele de care invarti..dar totusi mentine gradatia la zecime Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Jocul de la rotite e normal, si nu te afecteaza cu nimic oricum, intrucat la cota te duci intotdeauna din acelasi sens - cel din care aschiezi.Altfel spus, daca ai plecat de la cota 2.35 si te-ai dus la 5.45 (valori arbitrare, doar ca exemplu), ca sa te intorci la prima cota de duci inapoi mai jos de ea si apoi urci iar la 2.35. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Strungul respectiv este foarte vechi, poate dinainte de anii '60 si sigur nu a fost fabricat (numai) pentru scolile de meserii ci a fost fabricat(montat) in respectivele scoli, ceva de genul,"microproductie".In ce priveste robustetea lor, cred ca sint mult mai robuste decit strungurile fabricate in anii'70-'80. Din ce se vede in poze ,strungul nu are ambreiaj,pornirea facindu-se direct prin intermediul unui comutator(maneta cu bila rosie) care facea si inversarea sensului de rotire al universalului.Prin anii '60 si inceputul anilor '70 in multe fabrici, inca erau strunguri cu pornire directa. Link spre comentariu
Blak Postat Septembrie 20, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Strungul are 3 trepte manuale. Opresti strungul deschizi cutia si desfaci un surub si comuti pe unul din pinioane. Apoi strangi surubul si inchizi cutia. El detine si variator (roata mare) si maresti sau scazi turatia din variator. Ce mi se pare ciudat.. in anii 60 se stia de variator de turatie si schimb de sens ? Sa fie echipate strungurile cu asaceva? Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 De schimbarea de sens se stie de cand s-au facut motoarele trifazice, iar variatorul rezistiv e inca si mai vechi. Link spre comentariu
sorin renato Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Variator de turatie mecanic... foarte misto! Daca il iei, sa postezi poze cat mai luminoase, sa vedem si noi!Cauta urme de uzura pe ghidaje!Strange penele de reglaj cat se poate si fa curse complete, pe toata lungimea batiului si a saniilor ai sa vezi unde exista uzura si cat de mare e. Mai departe.... span sa iasa! Link spre comentariu
Blak Postat Septembrie 20, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2013 L-am cumparat martea trecuta cu suma de 2000 lei, dar nu am reusit sa il testez cum trebuie. La prima impresie la jocuri sta foarte bine. Mai ma dus drumul de la Targu Mures pana in Bucuresti vreo 800 lei (drum..stivuitoare etc). Pe cat de mic este... cred ca are 800 kg Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Strungurile scoala prin anii 60, erau SN250, sau precursoarele lor. Intrucat acelasi strung se poate face pentru diferite lungimi de prindere intre varfuri, este foarte probabil sa fie un SN250x500 sau chiar SN250x400. Link spre comentariu
mircea56 Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 S-a mai vandut unul la fel cu ceva timp in urma .Spunea vanzatorul ca este SN 180. Link spre comentariu
Blak Postat Septembrie 20, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Domnule Nicolas daca ar fi sn250 sau predecesorul sau... nu ar fi trebuit sa fie universalul de 250mm ? Link spre comentariu
bcristian Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Nu, la SN-uri numarul se refera la diametrul maxim care se poate strunji peste ghidaje.Daca ultima cifra nu e 0, se refera la variante imbunatatite (ex SN 401).SN 320 de exemplu are universal de 200. Link spre comentariu
Blak Postat Septembrie 20, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 20, 2013 Primul pas care vreau sa il fac este sa il vopsesc. Vopseaua va fi verde lovitura de ciocan vreo 2 maini. Dupa ce il vopsesc vroiam sa va intreb: pe sanie cu ce sa il ung? Ulei? Daca da...ce model... sau vaselina? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum