Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Butelie argon,corgon,CO2


GEO 53 BN

Postări Recomandate

  • 2 săptămâni mai târziu...

Am sunat la firma S.c Gazoteh S.a, Bucureşti, pe un numar de mobil si am discutat cu un domn foarte politicos care mi-a explicat ca nu ma pot prezenta la sediul lor ca sa-mi incarce butelia. Legile (??) si regulamentele in vigoare (??) nu permit lucrul cu persoane fizice. Nu a stiut sa precizeze care sunt legile si regulamentele care interzic lucrul cu persoanele fizice. Crede, dumnealui, ca la limita ar putea sa dea curs cererilor din partea PFA (Persoana Fizica Autorizata). A zis ca nu stie vreo firma care sa presteze  aceasta activitate pentru persoane fizice.

 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Nu cred ca e vorba de lucrul cu persoane fizice, ci, mai simplu, de transport. Buteliile astea intra sub incidenta ADR. Asta inseamna masina care transporta trebuie certificata ADR, soferul trebuie sa aiba atestat ADR. Chestiile astea doua sunt aproape imposibile pentru o persoana fizica.

Link spre comentariu

Eu m-as duce la firma si as vorbi fata in fata cu cei de acolo.

E altceva decat prin telefon.

Cat priveste transportul, nu cred ca firmele care incarca butelii cu gaze tehnice au competenta legala sa verifice cu ce se transporta acestea. 

PT C 5-2003 specifica faptul ca verificarile asupra buteliilor de gaze, inclusiv verificarea transportului, se fac de catre ISCIR.

Link spre comentariu

Firmele care incarca trebuie sa treaca in documentele ce insotesc marfa (factura sau avizul de insotire a marfii) numarul mijlocului de transport. Si da, iti cer documentul care atesta autorizarea pentru domeniul respectiv. Am patit-o personal cu niste rasina poliesterica. Noroc ca era un sofer ce ridica si el marfa si pentru 20 de lei ne-a scos bidoanele in afara societatii. Partea cea mai ciudata era ca nu aveau nicio treaba in ce ambalaj pui tu rasina, chiar recomandau PET-uri de 5 litri de apa.

Link spre comentariu

Nu contest ca este asa in unele cazuri.

Dar ar fi interesant de vazut actul normativ care autorizeaza/obliga firmele sa ceara acel act.

Eu cand am cumparat butelia de argon, incarcata, am primit factura dar nu au trecut numarul masinii si nici nu m-a intrebat nimeni de ce m-am dus sa o iau cu Opel Corsa...

Editat de draku
Link spre comentariu

Cel mai bun prieten al meu, locuieste si lucreaza in alt stat, supercivilizat, din mijlocul Europei. Merge sa lase si sa ia butelia de argon de la statia de umplere cu masina personala. Pana acum singura restrictie, care i-a afectat drepturile si libertatile, a fost cea legata de programul de lucrul cu clientii. In afara programului poti sa fii si Gheorghe ..... ca vei intalni portile inchise.

Link spre comentariu

Treaba cu ADR sta in felul urmator: pana in 1000 puncte ADR, transportul se excepteaza de la reguli, nu face obiectul ADR. Si anume, 1 punct = 1 litru ca si volum tub. A nu se confunda cu gazul comprimat, care in tubul de 50lt la 200bar va fi 10000lt. Deci am in masina 2 tuburi mari de 50lt, pline, am 100 puncte ADR, deci abia 10% din valoarea maxima permisa, ca si transportator pt consum propriu. Spun astea citite tocmai de pe avizul care il primesc la fiecare transport de la firma cu care am contract ca firma SRL. Recomandarea la transportul tuburilor este, sa se efectueze cu bena/platforma/trailer etc deschisa, sa nu fie compartiment comun sofer-marfa, indiferent de tipul continutului, inert (asfixiant), oxidant, inflamabil.

Link spre comentariu

Mie oricum toate chestiile astea mi se par un abuz...

Al statului, al monopolului pe distributia de gaze, etc.

Daca la altii se poate, vedeti exemplele de mai sus, ca si altele, precum cele cu instalatii de gaz pe teava de CU prin alte tari, de ce la noi nu se poate? 

Sa fii nevoit sa te duci sa te milogesti de unul si de altul pentru un serviciu pe care il platesti?

Nu ar fi mai bine sa fie totul simplu si legal?

Te duci cu butelia, ti-o verifica, e in termen, ti-o incarca, platesti si gata. Responsabilitatea firmei sa se termine la poarta.

La noi nu, nu se poate pe PF, macar un PFA sa fie....sau lasa ca am eu un prieten cu firma si il rog sa ma ajute...sau... rezolvarile romanesti cu personalul de la firma...

O mizerie....

Nu mai zic de acetilena sau oxigen...

Scriu aici dpdv al unui simplu utilizator, nu firma cu zeci de butelii de incarcat...

Scuzati off-topicul, dar ma apuca nervii cand vad unde si cum traim...

Link spre comentariu

Ai dreptate!!! Nu pare a fi off topic. Dar nu eu fac ordine aici. Oricum postarea mea este cam in aceeasi maniera si imi cer scuze daca am vorbit/scris ce nu trebuia.

Domnul de la Gazoteh, cu care am vorbit la telefon, nu a stiut care sunt motivele care permit umplerea numai catre PJ sau PFA nu si PF. A zis ca ar fi vorba in primul rand de protectia muncii. Este foarte adevarat ca fiecare obiect de pe planeta asta cere anumite masuri de precautie.  Ne-am desensibilizat cand auzim de o explozie din cauza unei scapari plus acumulari de gaze combustibile. Atunci nu se intreaba nimeni cum de in casa care a explodat au fost numai PERSOANE FIZICE. Un exemplul fortat dar pe care il vedem in fiecare zi: O persoana care a dobandit legal carnetul de sofer, este posibil sa accidenteze, sa omoare si sa faca o multime de pagube ca detinator legal de permis.

La capitolul protectia muncii, ma urmareste o legenda: Pe un santier de constructii, o placa de beton aflata la inaltimea de 25-30 metri, a scapat din carligul macaralei si a cazut pe un muncitor. Totul s-a oprit in vederea anchetei. Prima intrebare adresata sefului de echipa a fost daca muncitorul aflat sub placa de beton are casca de protectie pe cap. Cel anchetat a raspuns ca este posibil sa aiba casca in cap. Cei  care ancheteaza au cam aceeasi mentalitate ca si cei care legifereaza.

 

Sunt diverse reglementari si interdictii stabilite de diversi funtionari care sunt dominati de incompetenta, nestiinta, neimplicare, prostie si de frica de nou. Este consacrata expresia care circula inca printre proiectanti: UNDE NU STII, PUNE DUBLU.

Link spre comentariu

Tot din capitolul prostie: autoaccidentarea (soferi/motociclisti/etc) la care se deschide dosar penal, care se incheie cu NUP, evident.

Toata supra-reglementarea din tara are ceva comun: fuga de raspundere, acoperirea cu hartii si pastrarea monopolului .

Vezi RAR-ul cu omologarile si autentificarile lui la automobile care vin din Europa, in care exista legislatie comuna...dar nu, documentele alora nu sunt valabile, ca trebuie sa avem si noi ceva de mancat...

De aia am ajuns sa scrie pe pungile de plastic sa nu ti le tragi pe cap ca e pericol de sufocare....

Si o sa fie si mai rau, precum se vede, urmeaza sa ni se faca bine cu forta....

 

Alt exemplu de "prostie" publica, dar cu un scop (din sursa sigura):

In Bucuresti urmeaza sa se schimbe, obligatoriu, troliile ascensoarelor din cladirile care au asa ceva.

Sub pretextul vechimii si al sigurantei, evident, ISCIR-ul va interzice folosirea ascensoarelor nemodernizate.

Nu conteaza ca se pot repara, trebuie schimbat tot agregatul, care este destul de scump.

Institutiile publice deja au trecut prin asta, pentru ca, obligat-fortat trebuie sa te supui legii si banii vin din buget.

La blocurile de locuinte se va incepe cu asociatiile care nu au probleme financiare. Asta se vede simplu la avizierul cu intretinerea lunara.....

Substratul e altul: directorii de la iscir au singurele firme care pot importa agregate-trolii si vin din Italia.

Noi, frumoase, scumpe, dar nu vor rezista cat cele vechi, pentru ca nu mai face nimeni lucruri care sa dureze...

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări