sk24bpo Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Cateva lamuriri suplimentare pentru schema MBCA :Ceea ce se vede este doar un grafic cu castigul in bucla inchisa si bucla deschisa. In schimb nu se vede faza Din cele doua grafice ale castigurilor pare ca sistemul este stabil, cel putin in banda audio, mie asa imi arata evolutia lor, dar intrebarea e daca e neconditionat stabil. Daca avem o situatie asemanatoare ca SKA GB150 in care ampliful lucreaza intr-o conditie particulara de stabilitate nu se castiga nimic, decat grafice spectaculoase de simulare. Castigul in bucla deschisa este prea mare in anumite puncte incat sa ma faca pe mine sa cred ca faza e ok. La fel si banda de lucru a amplificatoruilui cu bucla inchisa. Pe scurt, multa poezie fara rezultate practice. Din cate am vazut eu doar Halcro are THD-ul undeva la 0,001% in toata banda audio. De 0,0001% in aceeasi banda audio inca n-am auzit. Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 A , da , a fost o scapare nefericita , uite aici graficul cu faza la varianta Fritz2 ( asemanatoare ) : Din pacate " baietii " nu au dezvaluit chiar tot la MBCA . Asta e ... De 0,0001% in aceeasi banda audio inca n-am auzit. INCA . Dar sa nu te surprinda ... ! Link spre comentariu
sk24bpo Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 SARA cu modificari reuseste teoretic un 0.0006% la 20khz dar am dubii foarte mari ca practic se poate atinge acest nivel. La aparate de semnal mic gen preuri, DAC-uri ar fi sperante, dar cand trebuie sa atingi la iesire o tensiune diferentiala de 100V sau chiar mai mare in sarcini mici de 8ohm chiar si rezistivi deja e alta poveste. Am vazut practic la SARA cum atunci cand se apropia de pragul de 0.001% distorsiunile incepeau sa fluctueze , ba se mareau, ba scadeau, deja incepea practic o loterie. Componentele parazite devin prea imortante si prea greu de stapanit. De multe ori ni se prezinta grafice statice cu THD-ul de exemplu dar ar fi interesant sa vedeti aceleasi grafice sub forma de film, sa vezi acolo cum totul "tremura" si habar n-ai care e performanta reala a amplifului. Sa vezi ce interesant este sa vezi evolutia distiorsiunilor functie de temperatura, chiar de temperatura anumitor componente.Treci cu mana pe langa componente , prin aer si mai apare o armonica ce nu exista inainte. "Viata" amplificatorului la 0.001% este mai agitata decat s-ar crede. De la 0.010% in sus totul se linisteste, fiecare distorsiune "se afirma" cu tarie din ce in ce mai mare si se impune cu autoritate. Parca ar fi vorba de fenomene sociale .... foarte interesant... Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Corect .Teoretic , daca reusesti un THD 0,002 % in toata banda audio fara alte artificii , probabil ca plusul de stabilitate dat de echilibrul puntii Maxwell-Wien ar putea face stabil THD-ul si sub aceasta valoare ( in cazul in care ai implementa principiul Curent-Dumping gen Quad la o varianta viitoare SARA ) .Puntea va corecta absolut orice eroare , daca este in echilibru .Nu cred ca e cazul sa va spun la ce m-am gandit deja , avand la dispozitie cateva scheme performante ... Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 28, 2013 Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Sa nu uitam ca toate aceste simulari/masuratori sunt facute în regim stationar. Cu semnale discontinue (burst, comb signal) situatia poate fi diferita. Victor a mentionat pe undeva o metoda de masurare si evaluare a amplificatoarelor bazata pe asemenea semnale (cred ca la "sunetul amplificatoarelor").Daca tot s-a ajuns la principiul feedforward, n-ar strica sa aruncam o privire asupra implementarii Stochino (se gaseste la Linear Audio).Am "grefat" un modul XD pe o clona Quad 405 (printre altele). Atât în varianta de baza a Quadului, cât si în diverse etape de evolutie, diferentele au fost foarte audibile. Masuratori n-am apucat sa fac (înca). Link spre comentariu
hpavictor Postat Noiembrie 28, 2013 Autor Partajează Postat Noiembrie 28, 2013 Cateva lucruri interesante gasiti si aici : http://waltjung.org/Library.html Link spre comentariu
ain Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Daca tot s-a ajuns la principiul feedforward, n-ar strica sa aruncam o privire asupra implementarii Stochino (se gaseste la Linear Audio).Te referi la schema asta http://www.southampton.ac.uk/~apm3/diya ... ircuit.jpg ? Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Niet. La asta. Se poate adapta si pentru tuburi. Link spre comentariu
ain Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Schema mentionata de mine apare in aceeasi revista, dar in aprilie 1997. [se pare ca e o implementare practrica a coneptului din articolul mentionat de tine, implementare "low-cost"]. Dar e creditata cu SR de vreo 300 V/us (si ceva mai mic pentru frontul descendent). L-am simulat si in LTSpice, are distorsiuni reduse (0.003% la 1KHz, 0.02% la 20KHz - la 100W) dar mai interesant e raspunsul armonic cu armonicile de amplitudi descrescatoare liniar. Potential cu sunet foarte bun. Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 29, 2013 Partajează Postat Noiembrie 29, 2013 Sunt doua concepte diferite, unul e corectia feed-forward iar celalalt e un amplificator cu VAS în clasa AB. Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 11, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Iti prezint un exemplu de amplificator destul de bine pus la punct , oarecum in completare la ceea ce ai scris aici : viewtopic.php?p=1414809#p1414809 .Schema de baza este un amplificator clasic deja pentru majoritatea userilor Elforum , cu o structura total simetrica si ca element de noutate , avand adaugata o punte Maxwell-Wien pentru compensarea erorilor , folosind principiul Damping Current de la Quad . Schema de baza este asemanatoare cu una dintre primele variante a lui PSA150 , inainte de a se transforma in AE150S . Va invit sa remarcati diferentele de performante intre folosirea unor tranzistori prefinali de tipuri diferite ( perechile MJE340/350 si BD 243 /244 ) , analizand graficele atasate . Schema si simularea nu imi apartin !Cum comentati ? Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 11, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Continuarea prezentarii , sper ca v-ati lamurit de avantajele folosirii unor trazistori potriviti in anumite etaje ( ! ) si desigur de avantajele principiului Damping Current de la Quad . Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 11, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Aici va prezint o mica " batalie " intre un iubitor de Quad 405 ( clasic , cu TL071 in etajul de intrare ) din Rusia si un iubitor de Quad 405 modernizat , din Europa .Cum comentati rezultatele ? Link spre comentariu
hpavictor Postat Decembrie 11, 2013 Autor Partajează Postat Decembrie 11, 2013 Am gasit un tabel foarte interesant cu diferitele generatii de amplificatoare si evolutia THD-ului : Link spre comentariu
sk24bpo Postat Decembrie 12, 2013 Partajează Postat Decembrie 12, 2013 In cazul Quad-ului ambele variante performeaza foarte bine. Cea ruseasca are un THD dublu dar nu prea conteaza practic pentru ca oricum e o valoare foarte buna. Banuiesc ca e si mai ieftina ,e posibil sa fie si mai stabila fata de varianta occidentala care foloseste AD825 (40Mhz cu SR125V/us). Daca as fi un audiofil rezonabil si am de ales intre cele doua scheme, nu sunt sigur ca as alege tinand cont de criteriul de performanta ci mai mult de pret, de accesibilitatea pieselor, de stabilitatea montajului... In privinta evolutiei THD-ului de-a lungul timpului trebuie sa recunosc ca imi place garficul tau Victor, stau bine in el, dedesubt nu sunt decat aparate de semnal mic Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum