marius_3004 Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 La puterea si turatia asta si avand si frana,probabil ciclul e urmatorul:rotire intr-un sens,oprire contactor si franare apoi comanda celuilalt sens.Altfel la o schimbare de sens fara trecere prin 0 zboara toate din reductor,motorul incercand sa schimbe sensul si hardughia aia de tambur incercand din inertie sa il pastreze pe cel vechi.Bun,acum daca programatorul e stricat si sare de la un sens direct la celalalt fara timpul de oprire?(o cama tocita sau ceva de genul)Sau contactorul se poate lipi si daca frana nu mai tine,cum a spus cineva mai sus,motorul schimband sensul de rotatie ia un curent f mare ca sa schimbe si sensul tamburului care tinde sa se roteasca invers. Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 17, 2013 Partajează Postat Septembrie 17, 2013 "@gica70, asta e deja clar de la primul post, in care precizeaza ca frana e alimentata de la 2 borne ale motorului."O fi clar pentru tine si te rog, pe viitor, raspunde-i initiatorului subiectului.Trebuie vazut daca schimbarea de sens are loc (de urmarit contactorul respectiv) inainte sau dupa oprire totala. E posibil ca frana sa nu-si faca treaba corect (asa cum a spus userul de mai sus). Link spre comentariu
valivoi Postat Septembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2013 Daca interblocarea este facuta corect nu poate cupla contactorul peste celalalt chiar si de este sudat,sau miezul cu remanenta .PROBATSi uite ca totusi se poate,se amorseaza scurt circuitul prin arcul electric,al contactilor care se deschid si a contactilor care deja cupleaza. Link spre comentariu
valivoi Postat Septembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2013 E posibil sa fie sudata numai o faza (in lateral) iar contactul normal inchis (interblocaj) sa fie pe partea opusa si sa inchida dand conditie celuilalt contactor.Apelati la un electrician care se si pricepe .[/quoSunt electrician,electromecanic de 16 ani,lucrez numai in instalatii industriale si chiar subingineri cu 40 de ani de meserie efectiva nu au intalnit fenomenul: Link spre comentariu
valivoi Postat Septembrie 17, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 17, 2013 De rezolvat problema am rezolvat-o simplu ,contactii n.c,nu mai alimenteaza direct bobinele contactorilor ci niste relee intermediare,care abia ele alimenteaza bobinele contactorilor,pentru a prelungi timpul intre anclansari,declansari. Link spre comentariu
em2006 Postat Septembrie 17, 2013 Partajează Postat Septembrie 17, 2013 ...abia ele alimenteaza bobinele contactorilor,pentru a prelungi timpul intre anclansari,declansari.Timpul intre anclansari/declansari nu e impus de programatorul mecanic? Programatorul pentru ce mai este? Link spre comentariu
valivoi Postat Septembrie 18, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 18, 2013 Intr-adevar,aceasta treaba trebuia sa fie facuta de programator,o si face ,dar nelamurirea mea era ,de ce atatia ani a mers configuratia aceasta si cu acelasi piese,si dintr-o data a aparut acest fenomen,ce s-a schimbat fata de inainte? Link spre comentariu
marius_3004 Postat Septembrie 18, 2013 Partajează Postat Septembrie 18, 2013 Pai decupleaza contactorul in timp ce se roteste pe un sens (scoate de exemplu un fir de la bobina)si vezi daca frana tine.Daca tine,urmareste programatorul si cand schimba sensul vezi daca are un timp mort intre schimbarea de sens. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 19, 2013 Partajează Postat Septembrie 19, 2013 Daca programatorul este mecanic,e posibil ca in timp sa fi aparut jocuri,uzuri.Ar fi bine sa se verifice si acel programator.Din ce s-a discutat, am inteles ca programatorul asigura pauza necesara, motorului intre decuplarea unui contactor si cuplarea celuilalt contactor care schimba sensul motorului.Banuiesc ca programatorul asigura pauza abia dupa ce motorul s-a oprit complet si nu dupa ce s-a intrerupt alimentarea frinei.O posibila uzura a frinei face ca ,anclansarea contactorului sa se faca inainte de oprirea completa a motorului.De aici fenomenele ciudate.Zic si eu. Link spre comentariu
lyka Postat Septembrie 20, 2013 Partajează Postat Septembrie 20, 2013 daca cablarea este executata corect incercati cu motorul deslegat faceti citeva cuplari decuplari niciodata nu va cupla doi contactori niciodata indiferent de tim verificati cu atentie frina daca o conectati intre faza si nu l motorul se invirte cu mina succes Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum