valivoi Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Buna ziua.S-a mai lovit cineva de aceasta problema?Pe scurt o de inversare de sens la un motor legat in stea la 380v .Are frana electromagnetica de cc,alimentata printr-o punte redresoare monoalternanta dintr-o faza a motorului si punctul neutru a conexiunii stea.Schimbarea de sens se face cu doi contactori ce au bobinele alimentate fiecare interblocat printr-un contact auxiliar n.c.al celuilalt contactor.Dupa cateva inversari de sens cupleaza amandoi contactorii,fac scurt circuit,ard o siguranta pe circuitul de forta,mereu aceeasi,si raman pastilele contactorilor lipite.E posibil sa fie anclansarea celui de-al doilea contactor prea rapida,declansarea primului contactor prea lenta incat sa se amorseze scurt circuitul prin contactii de forta inchisi ai celui de-al doilea contactor si arcul electric format la deschiderea contactilor primului contactor?Acest lucru s-a intamplat cu 2 marci diferite de contactori.Daca ma lumineaza cineva as fi foarte fericit pentru ca in 16 ani de meserie nu am intilnit. Link spre comentariu
puriu Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Schimbarea sensului se face de obicei cu un comutator cu trecere prin zero sau cu un temporizator. Daca se comanda simultan doua contactoare e foarte probabil sa faca scurt, deoarece contactele nu se fac si nu se desfac exact in acelasi moment. Link spre comentariu
mihaighe Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 O mica temporizare de 2-3 secunde si gata,s-ar putea sa fie varf de curent la decuplare ca atunci actioneaza si frana in sensul blocari rotorului si atunci intercactioneaza campurile magnetice dintre rotor si cel statoric si poate aparea o autoinductie care prelungeste arcul de la contacte in momentul deschideri contactorului.Foloseste contactori care au camere de stingere ale arcului la contacte sau varistoatre ori grup RC pe motor. Link spre comentariu
marius_3004 Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Inversarea sensului de cine sau de ce e comandata?Ce putere are motorul de-i trebuie frana la schimbarea sensului? Link spre comentariu
asyx Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 ar fi bine sa vedem si o schema,daca exista Link spre comentariu
valivoi Postat Septembrie 15, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Multumesc de raspunsuri,circuitul a functionat fara probleme 2 ani,in aceeasi configuratie.Este un motor de 5,5 kw,3000 rpm,care printr-un reductor invarte un tambur metalic de 15 tone.Utilajul este o presa de struguri,si a functionat in acest mod fara probleme. Link spre comentariu
valivoi Postat Septembrie 15, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Inversarea de sens o comanda un programator electromecanic,schema nu exista. Link spre comentariu
capabilu Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Daca interblocarea este facuta corect nu poate cupla contactorul peste celalalt chiar si de este sudat,sau miezul cu remanenta .PROBAT Link spre comentariu
em2006 Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Daca bobina fiecarui contactor e inseriata cu contact normal-inchis al celuilalt contactor, in mod normal e foarte greu sa se-ntample cuplarea ambelor contactoare, poate e prea scurt intervalul intre cele 2 comenzi si unul din contactori e mai lent. Daca comantda e data prin programator mecanic, e posibil ca una din camele programatorului (care ar trebui sa asigure pauza dintre comenzi) sa fie uzata (cata vreme anterior a functionat atata timp in aceasta configuratie. Pana cand te luminezi ce se-ntampla acolo, eu zic sa pui 2 contactoare care au si interblocaj mecanic, nu numai electric.Studiaza putin programatorul mecanic si fa-i diagrama contactelor (alimenteaza-l separat si fa diagrama de timp numai pt contactele ce tin de inversarea de sens, adica contactele ce comanda cele 2 contactoare).Pauza intre cele 2 comenzi trebe sa fie, cat timp nici un contactor nu e cuplat, atunci intra frana (deci cand motorul e oprit), cand motorul e pornit, frana se deblocheaza. Link spre comentariu
bentanioan Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 E posibil sa fie sudata numai o faza (in lateral) iar contactul normal inchis (interblocaj) sa fie pe partea opusa si sa inchida dand conditie celuilalt contactor.Apelati la un electrician care se si pricepe . Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Buna dimineata,Ma bag si eu in seama.Frina electromagnetica reuseste sa frineze motorul?Intreb asta, pentru ca in timp, frinele se mai si uzeaza si nu reusesc sa opreasca la timp motorul.Inertia unui tambur de 15 tone este extrem de mare,chiar daca se invirte incet.Pai daca motorul are puterea de 5,5Kw si turatia de 3000 rot/min ,ma intreb, oare ce curent ia la inversarea sensului,cind tamburul inca mai este in miscare?.Chiar daca este legat in stea tot ia un curent important.Oare nu cumva datorita inversarii sensului,in timp motorul sa fi avut de suferit,luind in calcul ca frina este uzata?Daca sensul a fost schimbat "abuziv" e posibil ca faza respectiva(unde se lipesc contactele ) curentul sa fie mult mai mare decit pe fazele "sanatoase".Poate ar trebui ca motorul sa primeasca "vizita"unui "doctor".In eventualitatea unei probleme (si cred ca sint probleme),e posibil ca motorul sa trebuiasca sa fie "operat"(bobinat). Eu zic,ca ar trebui revizuita si frina.Poate ca de la ea sa fie problemele. Link spre comentariu
eugeniusro Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 categoric este necesara o temporizare intre inversari pentru ca motorul sa fie oprit in momentul porniri in sens contrar. Link spre comentariu
gica70 Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 Trecerea de la un sens la altul se face, in mod normal, prin zero; adica oprire si franare. Link spre comentariu
em2006 Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 @gica70, asta e deja clar de la primul post, in care precizeaza ca frana e alimentata de la 2 borne ale motorului.Motor oprit inseamna implicit franare, adica lipsa tensiune motor = frana actionata. (deblocarea franei are loc la aparitia tensiunii pe motor, tensiune din care deriva si cea de alimentare a franei electromagnetice).E adevarat ca s-a exprimat intr-un mod mai original, vorbind de o punte redresoare... monoalternanta (!), puntea redresoare face redresare bialternanta, nu mono, dar se intelege ce vrea sa spuna. ...Are frana electromagnetica de cc,alimentata printr-o punte redresoare monoalternanta dintr-o faza a motorului si punctul neutru a conexiunii stea.... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Septembrie 16, 2013 Partajează Postat Septembrie 16, 2013 ............. Schimbarea de sens se face cu doi contactori ce au bobinele alimentate fiecare interblocat printr-un contact auxiliar n.c.al celuilalt contactor.Dupa cateva inversari de sens cupleaza amandoi contactorii,fac scurt circuit,ard o siguranta pe circuitul de forta,mereu aceeasi,si raman pastilele contactorilor lipite.E posibil sa fie anclansarea celui de-al doilea contactor prea rapida,declansarea primului contactor prea lenta incat sa se amorseze scurt circuitul prin contactii de forta inchisi ai celui de-al doilea contactor si arcul electric format la deschiderea contactilor primului contactor?Acest lucru s-a intamplat cu 2 marci diferite de contactori.............Eu, din ce spune in primul post,am inteles altceva.Poate ca ma insel. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum