Vizitator Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 (editat) Era prajit 358-ul, probabil l-am prajit in alte conditii / pre-curatare si verificare cablaj. Dupa ce l-am schimbat, reglajul tensiunii functioneaza corect dar in schimb iese fum din potentiometrul de reglare curent, atunci cand este conectat. LED-ul in continuare ramane permanent aprins. Momentan potentiometrul de curent nu este conectat, pana imi dau seama care este problema. Legat de transformator, folosesc unul cu 2x9Vac. Acum 9 ore, BRANCA a spus: Undeva,anterior,v-a atentionat cineva ca aveti doi pini in scurt la 723.Ati verificat? Acei pini sunt pusi in scurt conform schemei si cablajului original. Editat Mai 14, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
GeoMar Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 (editat) Acum 1 oră, Rentiu30 a spus: ... Dupa ce l-am schimbat, reglajul tensiunii functioneaza corect dar in schimb iese fum din potentiometrul de reglare curent, atunci cand este conectat. LED-ul in continuare ramane permanent aprins. Momentan potentiometrul de curent nu este conectat, pana imi dau seama care este problema. ... Da asa este, se pare ca ai realizat cablajul dupa primul PDF al sursei, acela avea un defect la potul de reglare curent, cursorul potentiometrului era conectat la minus nu la Gnd, s-a mai discutat asta, nu mai retin in ce topic. Intre timp am remediat defectul si repostat cablajul modificat, Poti face la cablaj urmatoarele modificari ca in poza atasata: - verde - se intrerupe traseul (se izoleaza acel pad al pinului). - rosu - faci o punte de fludor intre pinul izolat si pinul alaturat - albastru - cu un fir conectezi cele doua bucati de traseu intrerupte Editat Mai 14, 2020 de GeoMar Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 Geomar mi-ati luat-o inainte.Exact de chestia cu primul cablaj vroiam sa-i zic si eu!Dupa schema corecta exclus sa iasa fum! Rentiu30 n-ati zis cu ce asigurati 2x12v.Cu trafo PCB?S-ar putea sa aveti probleme in continuare daca e traf mic. Link spre comentariu
GeoMar Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 Acum 9 minute, BRANCA a spus: Geomar mi-ati luat-o inainte.... Te rog frumos, fara "mi-ati", doar un simplu "mi-ai", asa prea ma domnesti si nu imi place. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 (editat) Am procedat intocmai cum mi-ati spus si nu mai iese fum din potentiometru, va multumesc. Totusi, LED-ul sta mereu alimentat, si in "inteligenta" mea am incercat sa fac un scurt la iesire => a facut o scanteie puternica si s-au dus tranzistorii de putere. M-am distrat, am sperat sa intre protectia. I-am schimbat cu altii si acum tensiunea se regleaza, dar nu stiu de ce acel LED sta mereu pornit. Pentru mine asta e un indiciu ca protectia nu functioneaza ori este deja pusa din cauza unui scurt undeva pe cablaj. Este posibil? @BRANCA Folosesc 1x30Vac ca infasurare principala si 2x9Vac pentru partea cu LM-uri. Editat Mai 14, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
GeoMar Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 Acum 26 minute, Rentiu30 a spus: ... Totusi, LED-ul sta mereu alimentat, ... Daca tot a fost busit LM-ul, nu strica sa verifici si piesele din jurul lui, posibil ceva componenta defecta. LED-ul trebuie sa stea stins si cand dai potul de curent la minim si ai o sarcina la iesirea sursei, cand limiteaza curentul trebuie sa se aprinda. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 Aveti dreptate, o sa verific. Revin cu noutati. Link spre comentariu
BRANCA Postat Mai 14, 2020 Partajează Postat Mai 14, 2020 Corect ce se zice cu verificarea.Practic nu actioneaza limitarea de curent,daca se duc tranzistorii.Am sursa de vreo 15 ani si n-am "reusit" s-o parlesc inca... Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 18, 2020 Partajează Postat Mai 18, 2020 (editat) Sursa functioneaza ok, mai putin partea de protectie. Am verificat componentele si traseele, aparent toate sunt ok. Am masurat valorile LM358: Vcc 23V IN1- 12V IN+ 12V OUT1 12V IN2- 12V IN2+ 12V OUT2 23V OUT2 ar trebui sa fie 23V? Editat Mai 18, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 18, 2020 Partajează Postat Mai 18, 2020 Cat este R5 pe laca si cat este RV2 ca mie in simulare imi da max. 14V la iesire cu aceste valori. Sper ca nu am gresit ceva. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 18, 2020 Partajează Postat Mai 18, 2020 (editat) Va multumesc pentru simulare. Am respectat valorile componentelor conform schemei originale. Insa, valoarea rezistentei R9 din schema originala, masurata direct pe placa, are o valoare de 12k. O dezlipesc si o remasor sa vad daca imi arata 22k (ca eu asa imi aduc aminte sa fi pus). LE. Dezlipita arata 22k. Editat Mai 18, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 18, 2020 Partajează Postat Mai 18, 2020 @GeoMar, ma ajutati, va rog, cu cablajul adaptat? As vrea sa o iau de la zero. Ma bucur ca am ajuns pana in punctul asta, montajul regleaza (si tensiunea chiar se mentine stabila) dar pentru mine nu e suficient daca nu functioneaza in intregimea lui. Am pierdut timp masurand si verificand componentele, schema, asezare. Totusi, nestiinta asta de unde poate fi defectul la protectie incepe sa ma frustreze; Ma invart in cerc si simt ca pierd timpul degeaba. Asa am ajuns la concluzia ca de vina este cablajul instabil pe care l-am facut - posibil sunt defecte / intreruperi / scurtcircuite care nu se pot observa. E greu de verificat un circuit cu toate componentele montate, cel putin la nivelul meu de cunostinte. Partea faina e ca am trecut prin niste etape din care am invatat, nu-i totul in zadar. Dar am pierdut mult prea mult timp si imi pare rau de el, de asta si vreau sa o iau de la zero. Cum spunea si colegul @alcon, acest cablaj cel mai probabil este compromis. Pentru mine, progresul pana in acest moment nu este unul satisfacator. Multumesc tuturor colegilor pentru ajutor! Link spre comentariu
GeoMar Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 (editat) Acum 8 ore, Rentiu30 a spus: @GeoMar, ma ajutati, va rog, cu cablajul adaptat? As vrea sa o iau de la zero. ... Cablajul modificat este postat deja pe forum si il poti descarca de aici: Incearca metoda indicata de mine in acest topic pentru transfer de toner, nu te grabi, incearca pana iti iese transferul ok. Asa cum am scris, daca nu este in regula transferul, stergi cu diluant tonerul de pe placa si reiei procesul pana obtii rezultatul cel mai bun. Asta pana iti "formezi" mana si obtii concentratia optima a solutiei pentru tonerul din imprimanta ta si apasarea pe hartie ca sa nu se "lateasca" traseele si sa adere bine tonerul pe cablaj. Trebuiesc totusi cateva incercari, nu cred ca iti v-a iesi din prima (este posibil sa iti iasa ok ), nu renunta, incearca pana obtii un transfer bun, abia atunci corodezi placuta. Succes si astept poze cu noul cablaj. Editat Mai 19, 2020 de GeoMar Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 19, 2020 Partajează Postat Mai 19, 2020 (editat) Eu am pus simularea amplificatorului de tensiune si ai facut masuratori la amplificatorul de curent. Deci nu s-a raspuns la intrebarea mea. >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> EDIT: simularea pt limitare curent, 300mA si 3A Editat Mai 19, 2020 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 20, 2020 Partajează Postat Mai 20, 2020 Imi cer scuze pentru mesajul intarziat, nu am mai apucat de atunci sa va raspund. Conform simularilor dumneavoastra, valorile rezistentelor lipite pe placa sunt: pentru amplificatorul de tensiune R1 - 6k2 R2 - 6k2 R3 - 1k R4 - 2k2 R5 - 47 R6 - 10k R7 - 10 pentru amplificatorul de curent R1 - 6k2 R2 - 6k2 R3 - 1k R4 - 2k2 R5 - 10 R6 - 0.1 R7 - 22k R8 - 33 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum