Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema masina de spalat Samsung


Phaenius

Postări Recomandate

Am si eu o intrebare, rog cunoscatorii sa se pronunte asupra problemei, ce poate fi, cat ar costa reparatia si daca eventual as putea sa o fac singur (daca nu e greu).Masina e Samsung F-1045AV. Am impresia ca patineaza cureaua de la motor pe fulie. Se manifesta asa: In timpul programului, cand masina ar trebui sa invarta cateva ture intr-o directie si cateva ture in cealalta (deci in timpul spalarii propriu zise), se aude cum motorul cupleaza, dar rufele raman pe loc, pentru ca nu se invarte cuva. In acest timp se aude ceva care freaca, banuiesc ca e cureaua care patineaza. Uneori o ia din loc, dar doar o tura, doua dupa care din nou, aceeasi problema, deci cureaua sigur nu e sarita, doar poate largita. La centrifugare se chinuie pana reuseste sa intre in viteza, dar odata prins momentum, invarte bine. Totodata, uneori la centrifugare, cuva se invarte foarte descentrat, loveste in masina si intreaga masina o ia din loc. Dar nu tot timpul. Ce credeti ca poate fi ? Merci.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 32
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Phaenius

    16

  • ruscanusorin

    7

  • electricu"

    3

  • ipotexas

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Nu o mai folosi pana nu remediezi problema.S-a slabit surubul care strange fulia mare pe axul cuvei. Daca o mai folosesti se va strica axul cuvei si poti sa o arunci....1. demontezi capacul lateral.2. Scoti surubul si fulia mare.3. Inspectezi zona si functie de ce observi repari filetul si inlocuiesti surubul cu unul nou plus solutie de blocaj ( pentru a evita slabirea ulterioara )4. Scule necesare: trusa de tubulare 1-14mm cu crichet mic sau mediu.5. Spor la treaba :)

Link spre comentariu

Multumesc pentru raspuns. Din pacate trebuie sa folosesc masina, am rufe de spalat. :jytuiyu Am atasat la acest post si (in limita a 1 MB cat am fost lasat sa urc) si cateva pagini din manualul de service (in format PDF), poate arunci un ochi si imi dai un sfat. Mi se pare crunt (efectiv crunt) de umblat la partea cu cureaua, sa speram ca nu e acel surub de care spui. Poti sa-mi spui cum pot avea acces la schimbatul curelei si/sau strangerea acelui surub ? Cred ca o sa-mi rog moarte. Desteptii de la Samsung au facut totul compact, in spate nu am nici un capac (am vazut la un Bosch, acolo e floare la ureche), dar la mine nu e decat un capac sus si atat (plus o gramada de masti in fata). In rest, lateral si spate e dintr-o singura bucata. Si ca si cum nu ar fi deajuns, cuva si scripetele pe care sta cureaua sint ascunse intr-o umflatura in peretele de spate. Sa nu-mi spui ca trebuie demontata toata masina pentru a schimba cureaua si/sau a avea acces la acel surub. Din nou, poate vezi pe PDF-uri. Am mai desfacut masina acum 3 ani cand am schimbat pompa de evacuare, am si ceva scule (cu siguranta am chei tubulare, clichet, tot felul de prelungitoare, chei fixe si inelare), dar nu am acea cheie in forma de manivela si cu cap patrat cu care din manual am inteles ca trebuie umblat la motor. Cureaua se monteaza prin simpla intindere sau e nevoie de un surub de tensionare ? Din nou, merci.

Link spre comentariu

In capitolul asamblare/demontare la nr 13 ai procedura ( o sa pui masina pe lateral si demontezi acel capac ) e varianta cea mai scurta pentru a vizualiza zona curelei si a fuliei mari plus cea mica motorului. Oricum daca esti atent o poti demonta integral, nu risti sa defectezi nimic.spor la treaba :dans:

Link spre comentariu

O, boy, deci nu pot in nici un caz pe sus ? In cazul asta I'm doomed. Nu am loc unde locuiesc acum, inainte aveam. Multumesc inca odata, din nou gandurile mele se indreapta catre Samsung, care au proiectat accesul dificil intentionat :bataie Daca as fi avut loc, m-as fi incumetat, dar asa...

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Revin cu noutati, am desfacut doar masina pe sus si m-am uitat. Masina functioneaza perfect doar in gol sau incarcare foarte mica. Daca pun mai multe rufe, plus apa, cuva nu se mai invarte, dar motorul se aude ca functioneaza, cupleaza, se invarte, etc. Se aude si un scartait uneori, asemanator cu o curea care patineaza ca la masini (cureaua de la alternator). Am desfacut masina pe sus si cureaua nu patineaza pe volanta, deci problema e jos. Volanta merge usor, nu pare descentrata. Acum vin si intreb: poate patina cureaua la prinderea motorului sau motorul are o fulie presata la cald pe ax ? Cureaua m-am uitat pe fisa tehnica si nu e elastica, deci ar trebui sa existe un intinzator. Curelele neelastice se pot intinde in timp ? Sau se poate sa fi slabit intinzatorul ? Cel mai rau e daca exista o fulie pe axul motorului e sa joace pe ax si atunci am pus-o, trebuie alt motor. Din punctul de vedere al expertilor, ce poate fi din teoriile enumerate mai sus ? Multumesc.

Link spre comentariu

Scoateti din calcul problema cu cureaua sau intinzatorul pentru ca intinzator la aceste tipuri nu sunt. Daca masina functioneaza in gol, trebuie sa desfaceti motorul , iar in capatul opus fuliei zimtate care antreneaza cureaua, exista un tachogenerator (un capac din plastic care se desface, iar pe axul motorului gasiti un miez), acesta sa nu fie rupt ori desfacut de pe ax. Am intalnit aceste defecte la mai multe tipuri de masini generatie mai noua . La cele mai vechi ceea ce cred ca nu este cazul la d-stra, problema este din condensatorul de pornire al motorului.(a nu se face identificarea cu condensatorul de deparazitare).

Link spre comentariu

Vai de mine ! :speriat Asta ce inseamna ? Ce e de facut in cazul asta ? Puteti sa va uitati si pe PDF-urile atasate de mine mai sus ? E si o schema a masinii printre ele, cu imaginea explodata.

Link spre comentariu

Am gasit un videoclip pe net cu simptomele masinii mele. Modelul e B1245, dar e aproape identica cu modelul meu, F1045, practic acelasi lucru. Simptomele sint la fel. Si cum se opreste (da sa invarta dar nu poate), si scartaitul si tot. Eu totusi sustin in incapatanarea mea, ca e cureaua (ma amagesc cu ceva mai ieftin, am gasit pe net la 70 lei cu tot cu transport). Credeti ca asta poate fi totusi (din filmulet) ? Daca da, cum reusesc sa o schimb ? E musai sa rastorn masina ? Spatiul e stramt pe sus, in spate nu am panou detasabil.

 

https://www.youtube.com/watch?v=SFDUWzWY7C0

Link spre comentariu

Culcati masina pe o parte, dati cureaua jos si incercati sa scoateti motorul care este prins in suruburi.Porniti masina iar in momentul in care motorul incepe sa invarta incercati sa-l franati pe ax cu o bucata de lemn. Daca motorul isi pierde din putere verificati ce v-am spus in postul anterior.

Link spre comentariu

Datorita faptului ca nu aveti experienta in service de masini automate, sfatul meu sincer este sa chemati un specialist. Altfel riscati sa va accidentati/electrocutati, e pacat sa riscati pentru o suma de cativa zeci de lei :)

Link spre comentariu

Dar nu e pacat deloc. Nu e vorba doar de bani, ci si de cum se poarta depanatorii (deloc grijuliu). O masina de spalat nu e totusi ceva foarte complicat ca si constructie, de electrocutat nici nu poate fi vorba, scot masina din priza (nu stiu cata energie pot stoca condensatorii si oricum chiar daca ii ating, se descarca repede, dupa curentat la transformatorul de linii si inalta de pe luminofor, 220V e o gluma :hdgfhgdf ). Problemele cu adevarat neplacute sint manipularea masinii (spatiu ingust, masina grea, apa care se poate scurge la rasturnarea pe o parte) plus riscurile de taiere in sasiu si montarea propriu zisa a curelei. Eu totusi (pentru ca nu e chiar floare la ureche operatiunea) as fi dorit o confirmare din partea celor care se pricep, urmarind filmuletul, daca sint sanse mari sa fie cureaua, sau poate sa fie si altceva (rulment, motor, fulie motor, altceva nu stiu ce ar putea fi). Motorul se aude ca se invarte, cupleaza corect, cuva da sa se invarta, dar in sarcina nu poate (decat cu greutate foarte mica), ceea ce ma face sa cred ca fulie motorului nu agata cureaua jos. Cat am putut pe sus, am tras de curea, pare fixata bine. Cuva o pot invarti cu mana si intampin rezistenta, se si aude ca angreneaza motorul, doar invers, cu energie dinspre motor spre cuva e problema.O sa incerc sa postez cateva filmulete pe youtube cu masina mea si sa dau link-uri in dupa amiaza sau seara asta.

Link spre comentariu

Cureaua nu este de vina sub nici o forma mai ales ca spuneti ca este intinsa. Fulia ( bucsa ) de pe axul motorului nu patineaza sigur. Am incercat sa scot una de la un motor si a trebuit sa o tai cu flexul deoarece axul are zimti si bucsa este presata pe ax la cald. Nu inteleg de ce spuneti ca intampinati rezistenta la invartirea cuvei manual, aceasta trebuie sa se invarta usor daca o actionati ori invartind de fulie ori din interiorul masinii. Eu merg tot pe varianta tachogeneratorului. Daca ai posibilitatea suna-ma la 0722382680.

Link spre comentariu

Dar ce este acest tacogenerator ? Daca exista, e corp comun cu motorul. Iar acesta functioneaza bine merci. Se aude cum cupleaza si decupleaza si cum se invarte. Am facut un filmulet, dar youtube mi l-a crop-uit crunt (nu stiu de ce). Tot se intelege. Rog sa si ascultati sunetele de pe film.

 

Link spre comentariu

Dupa cum v-am mai spus,tachogeneratorul se afla pe axul rotorului de la motor, in capatul celalalt dinspre fulia (bucsa) care antreneaza cureaua.Acesta poate fi prins in suruburi sau simplu are o carcasa di plastic prinsa cu clipsuri de motor. Acesta controleaza turatia motorului in functie de comanda primita de pe placa electronica.O avarie la acesta (Miez sarit de pe ax sau chiar crapat) poate duce la defectul descris. Va rog sa-mi spuneti daca cuva se invarte usor la actionarea ei cu mana din interior , verificati daca cuva are joc miscand de ea ( tine-ti cuva fixa cu o mana si cu cealalta trageti catre in fata de cea care se invarte .Nu trebuie sa aveti joc la aceasta, in cazul in care exista sunt 2 variante, ori rulmentii ori tripoda (Crucea tabmbur). In cazul in care ar fi rulmentii de vina, motorul ar trebui sa-si faca treaba si cu incarcatura numai ca s-ar auzi zgomote. Daca tripoda ar fi rupta sau desprinse suruburile de prindere , ar putea intradevar sa blocheze rotirea tamburului cand este cu greutate dar tamburul ar agata la rotire de cuva.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări