Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sursa Flyback => Redresor Auto


Marian

Postări Recomandate

Nu asa se procedeaza. O sa arzi multi finali pana vei ajunge la un rezultat multumitor. Miezul trebuie sa aibe intrefier, adica o distanta intre cele doua componente, care distanta trebuie calculata. Numarul de spire este destul de critic la Flyback.

Daca tot vrei sa faci aceasta schema fa rost de miezul care la folosit Marian si fa traful la fel si identic. Exceptand secundarul, pe care o sa-l dimensionezi dupa nevoi.

Spun toate acestea pentru ca vad ca nu prea stapanesti sursele in comutatie, iar un eventual esec o sa te descurajeze.

In prima pagina, Marian a pus cateva fisiere in care iti da mura-n gura cum se calculeaza.

Poate ar fi bine sa ne spui ce miezuri mai ai disponibile si sa incercam sa alegem dintre ele, sa calculam si sa ai si satisfactia functionarii.

Totusi, eu ti-as recomanda o schema Forward, a carei punere la punct este mai usoara.

Maine o sa-ti trimit o schema si cablajul aferent pentru a fi introdusa intr-o carcasa de acumulator pentru bormasina. Nu este mai complicata decat cea de aici, dar este functionala 100%.

Sa masori interiorul carcasei. Cablajul de care vorbeam mai sus are 100/65 mm si traful este cu ETD 34, adaptabil si pentru EI33 si EI35 din sursele ATX.

Link spre comentariu

Numarul spirelor este important atat la sursele cu conversie directa ( semipunte, punte, forward, push-pull, etc ), cat si la cele cu conversie inversa, cum este cazul flyback despre care se vorbeste in acest proiect, numai ca motivele importantei difera, la directa ne intereseaza o inductie in miez cat mai mica pentru pierderi in miez cat mai mici, gratie modului de lucru, la sursele cu conversie directa suntem de obicei departe de inductia de saturatie relativ indiferent de conditii, deci de aici si lipsa necesitatii intrefierului ( in fapt la ele intrefierul este strict contraindicat in vederea unui cuplaj cat mai bun ), tot la sursele cu conversie directa inductanta n-are nici o importanta. In schimb la flyback ne intereseaza tocmai inductanta, care trebuie sa fie una strict calculata si apoi obtinuta, deoarece ne intereseaza energia care se stocheaza in acea inductanta la Ton, care energie se livreaza catre consumator abea la Toff sub forma unei tensiuni de autoinductie de polaritate inversa ( de aici si numele de conversie inversa ), aici regimul de lucru presupune o componenta continua permanenta in traf, si deci o inductie in miez mai mare, fapt care face necesar acel intrefier care reduce inductia in miez, reducand permeabilitatea acestuia, acest intrefier trebuie atent calculat, si eventual ajustat usor la realizarea fizica, ajutandu-va de un dispozitiv de masurat inductanta. Prezenta intrefierului scade semnificativ cuplajul si deci se mareste inductanta de scapari, de ea trebuie tinut cont la calculul snubber-ului ( care este mult mai strict decat la sursele cu conversie directa ) pentru ca el trebuie sa disipe energia stocata in snubber ( sau oricum o buna parte din ea ), asigurandu-se astfel o tensiune inversa pe mosfet in limite acceptabile.

 

Calculul trafului este adevarat ca-i destul de complex la flyback dar nu imposibil, am pus un pdf in care am descris pas cu pas modalitatea, mai mult nu stiu ce as putea face, stiu ca pare poate intimidant, totusi cu ceva rabdare si atentie, ati putea descoperi ca nu e dracul chiar atat de negru... Trebuiesc stabiliti din timp niste parametrii limita de lucru, si de la ei se pleaca alegandu-se diferite rapoarte de transformare pana se obtin cele mai acceptabile rezultate.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări