Vizitator MirceaT Postat Septembrie 14, 2013 Partajează Postat Septembrie 14, 2013 Explica mai pe indelete ce ai facut. Eu personal nu am intalnit notiunea de "backlash" (reactie in romaneste) si nici nu o pot asocia unor notiuni de specialitate cunoscute.Cred ca e foarte simplu, dar nu stiu eu denumirea pe romaneste.Atunci cand rotesti manivela saniei transversale sau longitudinale intr-un sens si te opresti, dac vrei sa te intorci exista o distanta mica in care filetul surubului merge in gol.Aceasta distanta poate fi redusa foarte mult la strungul meu, aproape de zero. Asta s-a dovedit a fi o greseala. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 14, 2013 Partajează Postat Septembrie 14, 2013 Pai reglajul acestui joc se face din niste mecanisme specifice, pe care foarte multe strunguri de banc nu le au. De obicei piulita de la suruburile conducatoare ale saniilor este compusa din mai multe piese si are un sistem de reglare cu pene, sau distantiere de reglaj. Reglajul acesta, este facut de regula de un mecanic specialist in masini-unelte si nu de catre strungar. Stranse prea mult pe surub, piulitele vor constitui o frana pentru strung si de aici apar si vibratiile. Link spre comentariu
Vizitator MirceaT Postat Septembrie 14, 2013 Partajează Postat Septembrie 14, 2013 Pai reglajul acestui joc se face din niste mecanisme specifice, pe care foarte multe strunguri de banc nu le au. De obicei piulita de la suruburile conducatoare ale saniilor este compusa din mai multe piese si are un sistem de reglare cu pene, sau distantiere de reglaj. Reglajul acesta, este facut de regula de un mecanic specialist in masini-unelte si nu de catre strungar. Stranse prea mult pe surub, piulitele vor constitui o frana pentru strung si de aici apar si vibratiile.Exact, stranse prea mult, preiau toate vibratiile, inclusiv de la imperfectiunile suruburilor de avans. Trebuie lasate mai libere. Am invatat asta pe pielea mea. Link spre comentariu
enjoy Postat Septembrie 14, 2013 Partajează Postat Septembrie 14, 2013 Cum ai redus backslash-ul aproape de 0 ? Ce are Sieg-ul in plus? Presupun ca ai slabit suruburile de la sanii; ai tras de ele, nu au joc? Daca ai joc o sa-ti intre cutitul sub piesa, mai ales la debitare. Link spre comentariu
Vizitator MirceaT Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Cum ai redus backslash-ul aproape de 0 ? Ce are Sieg-ul in plus? Presupun ca ai slabit suruburile de la sanii; ai tras de ele, nu au joc? Daca ai joc o sa-ti intre cutitul sub piesa, mai ales la debitare.Surubul de avans de la sania transversala intra intr-o piulita paralelipipedica conducatoare care are trei suruburi de reglare: doua de fixare si unul de reglare pe verticala a pozitiei piulitei. Daca reglezi astfel incat piulita sa fie stransa de corpul saniei (adica anulezi actiunea surubului de reglare , practic poti sa-l scoti afara) si strangi bine suruburile de fixare atunci backlashul este practic inexistent. Dar in acelasi timp sania se va misca foarte greu, dar o poti misca. Toate strungurile de birou (ca nu pot sa le spun de banc) facute dupa modelul Sieg C2 si C3 au aceasta posibilitate. Aici intra strungurile CQ3819, Fervi, Proma, ATI MINI, LittleMachineShop, Bernardo si probabil multe altele.Strungul Einhell seamana foarte mult cu C2 dar e facut de Real Bull, si se pare ca sunt diferente la potrivirea pieselor, dar poate fi reglat si el la backlash. Link spre comentariu
enjoy Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Banuiam ca Einhell e facut de Real Bull, piesele sunt compatibile cu CJ18A ( Micromark 7x14, Real Bull 7x14, Big Dog 7x14 - o gramada de denumiri, aceeasi chinezarie )Sa folosesti cu placere Sieg-ul! Uitasem sa intreb, ai primit vreo garantie scrisa si ce fel de portcutit vrei sa cumperi? Link spre comentariu
Vizitator MirceaT Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Banuiam ca Einhell e facut de Real Bull, piesele sunt compatibile cu CJ18A ( Micromark 7x14, Real Bull 7x14, Big Dog 7x14 - o gramada de denumiri, aceeasi chinezarie )Sa folosesti cu placere Sieg-ul! Uitasem sa intreb, ai primit vreo garantie scrisa si ce fel de portcutit vrei sa cumperi?Am factura si garantie, l-am luat din Romania.Asta e porcutitul pe care o sa-l comand: http://littlemachineshop.com/products/p ... -419988835Daca e cineva in Romania care vinde portcutit cu schimbare rapida pentru strunguri de genul asta, as cumpara urgent. Link spre comentariu
enjoy Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Acelasi portcutit il am si eu in vizor, doar ca ajunge sa coste 800 lei cu transport si TVA. Pare cam mult, dar nu se mai gaseste in alta parte seria 000.Momentan folosesc asa ceva: Link spre comentariu
znecula Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Explica mai pe indelete ce ai facut. Eu personal nu am intalnit notiunea de "backlash" (reactie in romaneste) si nici nu o pot asocia unor notiuni de specialitate cunoscute.Jocul surubului de avans in piulita la inversarea sensului de deplasare a axei.Backlash zero = joc zeroStima. Link spre comentariu
Vizitator Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Backlash = reactie (forta de ...) Eu nu am mai intalnit in literatura tehnica pentru masini - unelte acest termen. Dupa explicatiile date ulterior am inteles ca aceasta forta de reactie este aplicata pe flancurile opuse ale filetului de cele doua jumatati ale piulitei si in acest mod se anuleaza jocul manivelei, la inversarea sensului de avans. Cu alte cuvinte stiam cum se anuleaza jocul la inversarea avansului, dar nu il puteam asocia acestui termen fara explicatii. Din aceasta cauza insist de fiecare data sa se insuseasca si sa se foloseasca termenii romanesti. Daca nu cunoastem acesti termeni, atunci este mult mai bine sa ii inlocuim cu explicatii succinte decat sa utilizam termeni dintr-un vocabular strain. Link spre comentariu
znecula Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Backlash = reactie (forta de ...) Eu nu am mai intalnit in literatura tehnica pentru masini - unelte acest termen. Dupa explicatiile date ulterior am inteles ca aceasta forta de reactie este aplicata pe flancurile opuse ale filetului de cele doua jumatati ale piulitei si in acest mod se anuleaza jocul manivelei, la inversarea sensului de avans. Cu alte cuvinte stiam cum se anuleaza jocul la inversarea avansului, dar nu il puteam asocia acestui termen fara explicatii. Din aceasta cauza insist de fiecare data sa se insuseasca si sa se foloseasca termenii romanesti. Daca nu cunoastem acesti termeni, atunci este mult mai bine sa ii inlocuim cu explicatii succinte decat sa utilizam termeni dintr-un vocabular strain.Ai perfecta dreptate.Eu nu am incercat sa caut o traducere a termenului. L-am intalnit prima oara aici pe forum, si am dedus despre ce e vorba. Stima. Link spre comentariu
Vizitator MirceaT Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Backlash = reactie (forta de ...) Eu nu am mai intalnit in literatura tehnica pentru masini - unelte acest termen. Dupa explicatiile date ulterior am inteles ca aceasta forta de reactie este aplicata pe flancurile opuse ale filetului de cele doua jumatati ale piulitei si in acest mod se anuleaza jocul manivelei, la inversarea sensului de avans. Cu alte cuvinte stiam cum se anuleaza jocul la inversarea avansului, dar nu il puteam asocia acestui termen fara explicatii. Din aceasta cauza insist de fiecare data sa se insuseasca si sa se foloseasca termenii romanesti. Daca nu cunoastem acesti termeni, atunci este mult mai bine sa ii inlocuim cu explicatii succinte decat sa utilizam termeni dintr-un vocabular strain.Care este termenul romanesc pentru backlash ? De asemenea as mai dori daca vreti sa ma ajutati sa identific niste termeni din engleza, pe unii i-am depistat cum ar fi papusa mobila , sanie, etc. Va rog daca stie cineva sa-mi spuna cum se spune la: - "gibs" -- > sunt acele placute din alama sau HSS puse pe canalul coada de randunica la sanie care reduce jocul - "half nut" -- > piulita care declanseaza avansul automat - "apron" --> panoul din fata pe care stau manivela de avans si cea de comutare pe automat - "compound" -- > sania longitudinala - "cross slide" --> sani transversala - "spindle" flansa pe care sta universalul - "headstok" - mecanismele din spatele universalului Pe de alta parte nu vad de ce ar trebui sa stiu termenii pe romaneste, eu nu vreau sa vorbesc cu strungul, vreau sa inteleg cum functioneaza. E totusi util atunci cand porti un dialog cu cineva care stie strungarie, si constati ca nu stii cum sa te exprimi. Acum o intrebare pentru domnul olas: daca sunteti profesionist in domeniul strungariei de multi ani, nu se poate sa nu fi constatat efectul de "backlash", exista de cand s-au inventat strungurile. Cum l-ati denumit pana acum, "chestia aia" ? Nu exista in literatura romaneaca de specialitate un termen scurt pentru aceasta reactie ? Stiati de acest joc foarte bine dupa cum ati spus, dar nu aveati un nume, un termen pentru el ? Atentie la traducerea mot-a-mot: backlashul nu e o forta de reactie, ci din contra, este lipsa oricarei forte pentru o perioada scurta de timp, timpul in care filetul surubului conducator se aliniaza sau intra in contact din nou cu filetul piulitei conducatoare. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Backlash, explicatii si rezolvare rezolvare: http://users.picknowl.com.au/~gloaming_ ... 5rev3.html Grig Link spre comentariu
enjoy Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Multi dintre noi au invatat sa foloseasca un strung de pe forumuri, site-uri, filme in limba engleza, pentru ca in limba romana nu se gaseste mare lucru, iar ce se gaseste se aplicau in anii '70-'80. Nu prea are rost sa va bateti capul cu backlashul, orice strung are, se poate reduce insa nu dispare. Backlash 0 = surub + piulita cu bile = CNC Link spre comentariu
Vizitator MirceaT Postat Septembrie 15, 2013 Partajează Postat Septembrie 15, 2013 Backlash, explicatii si rezolvare rezolvare:http://users.picknowl.com.au/~gloaming_ ... 5rev3.htmlGrigProcedura de reducere a backlashului , un pic mai amanuntit explicata cu imagini : http://www.mini-lathe.com/Mini_lathe/Tuning/tuning.htm Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum