alex14 Postat Septembrie 9, 2013 Partajează Postat Septembrie 9, 2013 buna ziua, am un motor care initial era trifazic, dar a fost rebobinat pt monofazic, avand acum 3 kw. motorul nu are condensator, ci un demaror de regim greu 25 A cum e acesta http://www.okazii.ro/electronice-altele ... -a44534868 ,care nu mai este functional acum. din motor ies 4 fire, 2 albastre mai groase si 2 galbene mai subtiri. vreau sa-l alimentez direct de la retea, fara sa mai folosesc DRG-ul 1.cum pot afla care este bobina de pornire si cea de lucru daca nu am multimetru? bobina de pornire trebuie decuplata dupa ce porneste motorul? 2.motorul are nevoie de un DRG nou pentru a functiona normal ? el porneste daca leg in paralel cele 2 bobine, desi nu are condensator. Link spre comentariu
alex14 Postat Septembrie 9, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 9, 2013 daca decuplez firele galbene imediat dupa pornire motorul merge fara probleme, dar daca alimentez doar cele galbene acesta se incalzeste repede.sa inteleg ca cele albastre sunt capetele de la bobina de lucru? iar daca motorul porneste fara probleme il pot folosi direct la retea si decupland firele galbene imdeiat dupa pornire, nu mai are nevoie de condensator sau DRG? Link spre comentariu
H Robert Postat Septembrie 10, 2013 Partajează Postat Septembrie 10, 2013 In acel DRG este defapt un contactor si un releu termic,releul termic este cel mai important pt ca acela iti protejeaza motorul la suprasarcina sa nu se arda,acesta trebuie reglat dupa curentul nominal absorbit de motor. Link spre comentariu
alex14 Postat Septembrie 10, 2013 Autor Partajează Postat Septembrie 10, 2013 motorul nu va fi fortat deloc, il folosesc doar la moara si la circular de cateva ori pe an, bineinteles cu pauza atunci cand se incalzeste tare. mai am un motor pe care l-am cumparat din magazin acum cativa ani, de 2,2kW si 2750 rot/min si acela se descurca perfect la lucrarile mele. e rau daca nu mai pun DRG ci doar un condensator precum in acea schema ? el va ramane cuplat tot timpul nu ? si cam ce valoare ar trebui sa aiba ? parca era 60-80uF/kW Link spre comentariu
laurex Postat Septembrie 10, 2013 Partajează Postat Septembrie 10, 2013 Valoarea condensatorului e cam pe acolo,dar depinde de bobinajul motorului daca il poti tine permanent sau nu.Verifici daca se incalzeste sau are zgomote suspecte cu condul pus. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum